Čítárna
Poezie
Próza
Vyhledávání
Vložit článek

Zpět


Fantasy a Sci-fi
zahrnuje rubriky:


Tip Obchůdku
Lord of the Rings: The Art of the Fellowship of the Ring
The Art of
the Fellowship
of the Ring

500 obrázků z filmu
955 Kč


JRR Tolkien: Nejčtenější články
Opravdu zajímavé perličky o filmech...
Ukázka na 4DVD verzi Společenstva p...
Aktualizace of. stránek filmu
Křížíkova fontána - Projekce "Pán P...
Encyklopedie světa J.R.R. Tolkiena







Nejoblíbenější pohlednice

New Line Cinema
Nové články na peoples.cz

V. Smutné zjištění

Balin odešel domů a Sámon zůstal u Ardola. Vyšli ven za dům, přičemž Sámon nemohl uvěřit vlastním očím. Obrovská aréna, určená pro bojovníky, vysoké a mohutné zdi, na nichž visely různé zbraně a štíty a vzadu bylo několik dřevěných panáků pro trénink. Sámon se díval všude kolem sebe, div si nevykroutil krk, Ardolus jej však vedl ještě dále. Přešli bojovou arénu a dostali se, kupodivu, do druhé arény. Jak ta aréna vypadala, Sámon usoudil, že tady se nacvičují kouzla. Na těchto stěnách visely knihy magie a všelijaké svitky. Všude kolem panovalo mírné přítmí. Na konci arény stály bariéry pro nacvičování bojových kouzel. I tuto arénu přešli až do větší místnosti, kde se asi učí to, co se bude učit Sámon dnes. Sámon se posadil na špalek a Ardolus předstoupil před něj.
"Asi tě ty arény hodně zaujaly, že?"
"Ano" odpověděl Sámon skromně.
"To každého. Zvenku vypadá ta chatrč otřesně, ale já žiju přímo tady- uprostřed těchto velkolepých arén. Jsou sice nově postavené, ale nikoho jsem tu zatím necvičil. Ty budeš ten první. Dřív tu byl pouze trávník a trénovalo se venku, za deště i za mrazu."
Na chvíli se Ardolus odmlčel. Zdálo se, že o něčem přemítá. Pak Sámonovi položil nečekanou otázku:
"Tak co by jsi chtěl vlastně vědět?"
Sámon se podivil. Vždyť čekal nějaká pravidla či zákony, rady a podobně a Ardolus se ho zeptá na tohle?
"Popravdě, chtěl bych vědět, co to znamená být bojovníkem?"
"Věděl jsem, že se na to zeptáš" řekl Ardolus. Sámon se podivil podruhé. Je to snad nějaký věštec?
"Být bojovníkem neznamená mít pouze svaly, být mohutným nebo silným. Být bojovníkem znamená i být vyspělý po duševní stránce. Bez duše je tělo jen hromádkou masa. To si pamatuj!"
Tato slova se snažil Sámon vštípit si do hlavy.
"Jak už asi jistě víš, bojovníků je celá řada typů, od barbara přes druidy a mágy až po titány. Je jenom na tobě, kým se cítíš nejvíc."
"Chtěl bych umět dobře bojovat i kouzlit."
"V tvém případě bych navrhoval..."
"Řekni mi Ardole všechny typy bojovníků, abych si mohl vybrat sám podle sebe" naléhal Sámon.
"Dobře. Můžeš si vybrat z těchto válečníků: barbar- mistr zbraní, lučištník- mistr střelných zbraní, druid- pán přírody, mág- pán magie, nekromancer- vládce mrtvých, elementál- vládce živlů, titán- vládce hor a poslední všestranný, umějící od každého válečníka něco, altazar- bojovník z Tazaru."
Sámon se zamyslel. Tolik válečníků, ale kterým být? Jako by Ardolus četl jeho myšlenky, ke každému bojovníku něco ve stručnosti řekl:
"Barbar vládne všem zbraním, se všemi umí perfektně zacházet, je velice silný a odolný, avšak inteligencí nijak zvlášť neoplývá, jeho kouzla jsou celkem primitivní. Lučištník je podobný barbaru, má pod kontrolou všechny střelné zbraně, není tak silný v boji zblízka a má o něco málo lepší kouzla než barbar. Na oba dva typy bojovníků musíš mít vynikající fyzičku i schopnost manipulace. Druid je na tom průměrně se silou i s magií, jeho zvláštní schopnost je ovládat veškeré zvířectvo a rostlinstvo. Mág, jak už jeho jméno naznačuje, má v moci téměř všechna kouzla a kouzelné předměty. Je silný, velmi silný na dálku. U druida i u mága musíš mít hlavně dostatečně vyvinuté všechny smysly a být po duševní stránce na vysoké úrovni. Nekromancer bývá velmi obávaným nepřítelem, vládne nemrtvým i smrti a dá se těžko, velmi těžko zabít. Protože je to ale bojovník celkem negativního rázu, musíš se umět hodně dobře ovládat a mít pevnou vůli jinak se propadneš
k samotnému zlu a budeš navždy ztracen. Elementál je podivný válečník, umí zacházet a vládnout všem živlům: oheň, voda, země, vzduch. Má vyspělá kouzla, je i skvělý na boj zblízka. Avšak jeho zkoušky jsou nejbolestivější.
Musíš být utopen, upálen, uzemněn a být roztrhán hurikány, aby ses stal elementálem. Titán je zvláštní druh válečníka. Rozkazuje horám i sopkám, má po mágovi nejlepší kouzla, ale umí zacházet pouze s jednou zbraní- hromovým mečem. Všichni tito bojovníci se na něco specializují. Ty bys však měl být altazarem. Altazar má z každého bojovníka nějakou schopnost nebo zvláštnost. U něho, jako jediného, se nedá říci, jestli je silný pro boj zblízka nebo silný, co se týče magie. Volba je na tobě."
Sámon zvážil veškeré možnosti. Po dlouhém přemýšlení mu v hlavě pořád něco říkalo "altazar". Tento bojovník mu byl i nejsympatičtější.
" Myslím, že bych se chtěl stát...ALTAZAREM!" řekl odhodlaně.
"Myslel jsem si to" odpověděl Ardolus. Sámon vykulil oči už potřetí, avšak Ardolus pokračoval:
"Tvůj otec také zvolil tuto možnost. Byl vynikajícím altazarem. Ty jím budeš taky, Sámone."
"Pověz mi Ardole ještě něco o altazaru. Chci o něm všechno vědět."
"Dneska už asi ne, ale potřebuješ ještě vědět taky o vlastnostech bojovníků. Každý člověk má různé atributy. Jsou to tyto: síla, obrana, obratnost, výdrž, charizma, manipulace a inteligence. Těmto atributám velí jedna hlavní: VYSPĚLOST, tzn. jak jsi zkušený. Čím více bojuješ a čím více se učíš, tím více a rychleji nabíráš zkušenosti a po určitých dosažených zkušenostech si zvyšuješ vyspělost a atributy. Jak to však zvyšuješ, to ti řeknu jindy. A nyní se podívám, co vlastně v tobě je, Sámone."
Po dlouhém povídání odešel Ardolus rychlým krokem k podivné skříni, ve které byly ještě podivnější věci. Po jedné z nich sáhl a blížil se s tím k Sámonovi. Byl to jakýsi starý a pomačkaný svitek. Ardolus to položil na stolek, jednu ruku položil na Sámonovu hlavu a druhou se dotkl svitku. V té chvíli Sámon vůbec nevěděl, co Ardolus zamýšlí, jestli se třeba náhodou nepomátl. Znenadání začala Sámona strašlivě bolet hlava, jako kdyby mu měla puknout. Bylo to k nevydržení. Hrozné chvíle! V té trýznicí bolesti zavadil okem o svitek. Z toho se uvolňovala jasná záře a Sámon si povšimnul, že na tom tajuplném svitku se objevovala písmenka po písmenku, slova za slovem... a dokonce i čísla. Za chvíli přestal svitek zářit, Sámonovu hlavu upustila bolest a hlavy upustila i Ardolova ruka. Vzal svitek a počal si potichu číst. (Nynější atributy a vyspělost Sámona:)
0.LEVEL
Síla: 9
Obrana: 10
Obratnost: 8
Výdrž: 8
Charizma: 5
Manipulace: 3
Inteligence: 10

Zdálo se, že Ardolus není příliš spokojen.
"Hmmm... myslel jsem, že na tom budeš líp... i když... hmmm... mohl jsi být na tom i hůř."
"Co, co je tam napsaný?" ptal se Sámon zděšeně.
"Tvé atributy a vyspělost...hmm... level 0..."
"Co je to level?"
"Jednotka pro vyspělost... síla 9... výdrž 8... manipulace 3, to není moc... Sámone, tady to co čtu, není moc dobrý... tak si myslím, že s těmito atributami můžeš být tak maximálně rybářem. Víc ne" řekl přísně Ardolus.
Sámonovi tlouklo srdce neštěstím. Cítil, jak mu vlhnou oči, přestože nechtěl vypadat jako ufňukánek. RYBÁŘ! Tak tohle mu pokazilo celý den.
Autor:
E-mail: kenny222@post.cz
Vloženo: 14:06:47  24. 03. 2005


Hodnocení:
2.8 (5 hlasů)

Komentáře (7)
Hlasujte:
1 - nepovedené
2 - nic moc
3 - průměr
4 - dobré
5 - skvělé
Verze pro tisk

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Jeremiho Čítárna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2000 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
URL: http://fantasy-scifi.net/citarna/

Všechna práva vyhrazena. Žádnou část stránky není dovoleno použít či reprodukovat bez souhlasu autora.