Hra Middle-Earth

Sierra nyní pracuje na hře Middle-Earth. Zatím jsem přeložil (a převedl do trochu souvislejší formy) část FAQ z oficiální stránky (odkud jsem si i dovolil použit grafiku pro tento článek).

Dokončení finální verze se předpokládá ve třetí čtvrtině roku 1999.
Bude umožňovat hru až 10 000 hráčů v jednom světě. Bohužel pro nás, Čechy, neexistuje hra pro jednoho hráče - dá se hrát jen po Internetu.

ozdoba
Pokud doma máte RYCHLÉ připojení a hromadu peněz, kterou jste ochotni vyhodit do chřtánu Telecomu, ještě nejásejte - min. požadavky: Pentium 300Mhz, 32 MB RAMky, 500 MB volných na harddisku + doporučený grafický akcelerátor běžící přes DirectXka.
Obrázek Kraje Kompletně trojrozměrný svět budete sledovat z pohledu "třetí osoby". Kamera by měla snímat hráče z isometrického pohledu. Dá se také použít "ruční" natočení kamery, oddálení či přiblížení.
Protože Středozem bude velmi rozsáhlá (skládá se přibližně z 20 000 "míst". Každé "místo" má 3200x3200 pixelů (bodů), zhruba 20 ploch velikosti obrazovky), bude její měřítko trochu upraveno - scvrkne se, aby se hráči cestováním neunudili k smrti a mělo by se dát jet koňmo.
Tvůrci slibují možnost kupovat domy, zakládat města (určitě využijete svého estetického cítění při jejich výzdobě), ochočit divou zvěř... Dokonce si budete moci založit rodinu, a tak v případě náhlé smrti zdědí pozůstalí váš majetek.
Samozřejmostí jsou změny počasí.
Příběh se odehrává ve Čtvrtém věku po Prstenové válce. Třebaže je svět Středozemě po pádu Saurona v míru, jak Gandalf připomenul kapitánům západu, "Může přijít další zlo; neboť Sauron sám je jen služebník..."
Ke svobodným národům se donesly řeči o silách shromážděných proti nim, a skřeti jsou opět vidět za hranicemi. Ale s touto hrozbou také přichází pomoc moudrých, kteří ne zcela opustili Středozem.
Ke koloritu přispěje spousta NPC (Non Player Characters), od vznešených vládců, jenž vám mohou zadat úkoly, sdělí vám informace, až po naprosté 'hajdaláky' ;-) potulující se po okolí, doufajíce v snadnou kořist.
Stejně jako v Tolkienově díle bude magie vzácná.
Ti zkaženější z vás si budou moci zahrát i za "špatňáky"
Výběr z ras je následující: hobit, člověk, elf, nebo trpaslík. Povolání: bojovník, hraničář, bard, zloděj, léčitel, kovář, barbar, zaříkávač, vrah, kouzelník, alchymista a ještě pár navíc
Co se stane, když vás někdo zabije? Zemřete! Postava přestane existovat. Ale bude to vzácností. Prý by to mělo navodit pocit reality.
Nyní je hotová většina herního enginu a začíná se pracovat na systému dovedností, bojů atd.

Jirka 'Jeremius' Wetter



Tolkien.cz: Přímou cestou do Ardy
© Jirka 'Jeremius' Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net, 1997 - 2004
http://fantasy-scifi.net/jrr_tolkien/