Hra The Lord of the Rings: The War of the Ring

V roce 2004 by měla vyjít nová realtimová strategie na motivy Pána Prstenů:

Pán Prstenů hýbe předvánočním světem. Premiéra má přijít už za pouhých pár dnů a miliony fanoušků po celém světě se nemohou dočkat. Tohoto času využila společnost Black Label Games, aby oznámila, že ve spolupráci s Liquid Entertainment vytváří realtime strategii s názvem The Lord of the Rings: The War of the Ring.
Hra určená (zatím) pouze pro PC platformu je založena přímo na původních knihách legendárního spisovatele J.R.R. Tolkiena. Nikoliv tedy na filmech, jak tomu bylo kupříkladu u nejnovějšího herního kousku podle Pána Prstenů jménem Lord of the Rings: Two Towers (recenze). Společnost Liquid Entertainment byla pro vývoj nové realtime strategie vybrána zejména pro svůj poslední počin, taktéž realtime strategii, Battle Realms (recenze). Že kvalita titulu je už v podstatě předem zajištěna, to dosvědčují slova Eda del Castilla, jednoho ze zakladatelů Liquid Entertainment:
Hráči dostanou možnost zahrát si za obě strany epického příběhu - Dobro i Zlo. Vývojáři slibují dosud nevídanou míru detailu. Nebudou po vás sice chtít, abyste svým vojákům kupovali nové boty, když už se ty staré proděravějí, ale podrobnosti zaběhnou například až tak daleko, že každé zvíře získá své vlastní charakteristiky - co loví, jak se pohybuje a také kdy (noční dravci vycházející ze svých skrýší pouze v noci). Po bitvě se pak nad bojiště snesou mraky supů a začnou přebírat "co zbylo".
Ve hře objevíte nepřeberné množství jednotek, opět se má jednat pokaždé o unikátní stvoření se svými vlastními zbraněmi, brněním, upgrady, výhodami, nevýhodami a nakonec i jménem.
Koncept hry bude samozřejmě podobný takovým klasikám jako Command & Conquer nebo Warcraft, ale právě míra detailu by měla získat maximální počet hráčů. Boj, ekonomika, povyšování jednotek, magie, pokud možno realistická grafika, možnost online hraní, to jsou základní specifikace, které zatím byly oznámeny.

Zdroj: Doupě.cz, autor Jan Horčík

Nevím, jak vám, ale mně to vše připadá jako standardní snůška PR blábolů. Navíc si myslím, že real-time strategie z Tolkienova světa je... ehm, jak říct slusně "blbost"?... nesmysl? Ano, takže dělat Warcrafta ala Středozem je nesmysl, v tomto typu her nejde zachytit ani matný odlesk atmosféry a hloubky Profesorova veledíla! RPG, adventura - možná, ale tohle???

Jirka 'Jeremius' Wetter



Tolkien.cz: Přímou cestou do Ardy
© Jirka 'Jeremius' Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net, 1997 - 2004
http://fantasy-scifi.net/jrr_tolkien/