Velmi volný a zkrácený překlad rozhovoru z Creative Planet Communites s Jimem Rygielem, který měl na starosti dig. efekty trilogie Pán Prstenů:
Co vás nejvíce bavilo?
Určitě Glum.
A kdo Gluma navrhl (vzhled)?
Alan Lee a tým výtvarníků pod jeho vedením. WETA vyrobila maketu Gluma v životní velikosti, podobal se však spíše žábě a působil příliš "počítačově". Vrátili jsme se k původnímu návrhu a sladili ho s výrazy a pohyby A. Serkise. Jeho mimiku jsme použili jako předlohu pro animátory Gluma. Postupně jsme pak Gluma zlidšťovali.
Stromovous:
Pro záběry S. s hobity jsme vytvořili asi 15 stop vysokou figurínu. Hlavu jsme potom dodělávali digitálně.
Jaké značky jsou používali při scénách s Glumem a živými herci?
Příliš jsme jich neměli. Natočili jsme scény s Andy Serkisem, kterého jsme pak museli ze záběrů "vygumovat", což bylo docela obtížné.
Jaký software jste používali?
Kombinovali jsme často Shake, Liberty a Photoshop, Elastic reality.
Kolik lidí má váš tým?
Při práci na DV nakonec asi tak 350. Nyní už "jen" 100 - 150.
A co scény z Helmova žlebu?
To byla jedna ze sekvencí, které jsme se báli. Peter Jackson nám ukázal několik mužů stojících na zdi a řekl: "Musíte udělat zbytek bitvy."
Co bylo v tomto záběru skutečné?
Jedinou fyzickou věcí je miniatura pevnosti v pozadí, vše ostatní je digitální.
Kolik ze skřetů je digitálních?
Kdykoli vidíte skupinu dvaceti či třiceti skřetů, jsou opravdoví. Pokaždé, když jich vidíte více než třicet, jsou digitální. V HŽ jsme zřídka míchali živou akci s PC animacemi, záběry jsou buď pouze živé, nebo jen digitální. Jedinou výjimkou je záběr, kdy Aragorn poprvé dává příkaz k vystřelení šípů. Elfové na zdi jsou živí, ale vše ostatní je digitální.
Jsou šípy opravdové?
Ne, šípy jsme dodělávali na PC.
Dělal váš tým i záběr Legolase, jak naskočí na koně?
Ano, použili jsme pohyby Orlando Blooma na animaci digitálního Legolase. Myslím, že je to vynikající záběr. Báli jsme se, že bude vypadat zvláštně, ale je nádherně plynulý. (Pche! - Jeremius)
Jak moc se změnil Massive ze Společenstva do Dvou věží?
Byl úplně přepracován. Zlepšil se pohyb postav, stínování a vykreslování.
...zbytek se mi už nechtěl překládat, snad později :-) Ilustrační obrázky k rozhovoru najdete v galerii obrázků z filmu Pán Prstenů
Jirka 'Jeremius' Wetter |