11:29:48
29. 03. 2024

Místnost
Vše o knihách

Knihy, knížky, knížečky... a všechno, co se kolem nich točí a co s nimi souvisí - po stránce teoretické i praktické.

Ptejte se knihovny - když nemůžeš najít...
Meziknihovní výpujční systém - odkud se to dá půjčit...
Antikvariáty v Praze
Národní knihovna v Praze
Vyhledávač Krajské vědecké knihovny v Liberci
Městská knihovna v Praze

Top10 řazeno abecedně,
Top10 řazeno podle hlasů a abecedně
Agáveho Top10 seznamy
Osobní Top žebříčky nás co jsme hlasovali 1.kolo stav k 17. 4. 2004
Top10 podle bodů (172-pořadí)

Čtenářský kroužek - pořádali Eržika a Iwo Olorin; jednalo se o setkávání s hlasitým čtením starých básnických eposů, které byly právě pro hlasitý přednes určeny. K posluchači se tak příběh dostal v původně zamýšlené formě, což mimo vlastního estetického dojmu (doufejme) přinášelo také bližší vhled do světa starobylých kultur. Obnovení kroužku je spíše nepravděpodobné, možná na nějakém sraze...




Místnost má od 13:43:34  13. 05. 2002 pronajatou Arenga. Spolusprávce: Valašská královská. Iwo Olorin.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



«  1   »» »

Nimitz, vloženo 18:51:49  10. 12. 2023

Nimitz, vloženo 18:24:47  15. 01. 2023

Nimitz, vloženo 19:44:40  04. 09. 2022

Dioráma
https://vid.pr0gramm.com/2022/09/03/9314782dc1e35d66.mp4

Taranee, vloženo 21:43:04  21. 08. 2022

ok... rátam sa k ďalším obetiam ;)

Nimitz, vloženo 19:22:14  21. 08. 2022

Nimitz, vloženo 19:01:41  30. 06. 2022

řekl bych, že stejná autorka jako v předešlém videu
https://vid.pr0gramm.com/2022/06/30/67de94319ca125c1.mp4

Nimitz, vloženo 20:07:51  07. 04. 2022

Hobbit
https://vid.pr0gramm.com/2022/04/07/399f80d8057174d3.mp4

Nimitz, vloženo 20:13:22  17. 01. 2022

Nimitz, vloženo 00:59:00  13. 12. 2021

Agáve, vloženo 08:25:29  26. 09. 2021

ad vazačka knih... to už je spíš práce povýšená na umění :-)

Nimitz, vloženo 19:35:17  17. 09. 2021

...a teď něco úplně jiného: Vazačka knih (4 minutové video)
https://vid.pr0gramm.com/2021/09/17/fe9e72230538a96b.mp4

Nimitz, vloženo 20:27:25  27. 08. 2021

víceméně to samé
https://vid.pr0gramm.com/2021/08/27/8eb8f97a1e9057f5.mp4

Nimitz, vloženo 20:38:20  02. 08. 2021

Společenstvo prstenu
https://vid.pr0gramm.com/2021/08/01/cb354b6fdcdeb6e0.mp4

Nimitz, vloženo 19:47:57  25. 07. 2021

záložky

Nimitz, vloženo 20:03:42  23. 07. 2021

Taranee, vloženo 15:38:07  02. 07. 2021

hm...ťava v kníhkupectve... :)

Nimitz, vloženo 20:50:16  28. 06. 2021

Klair, vloženo 01:01:03  22. 06. 2021

Ještě mne napadlo - nabízejte vodu.... obyčejnou blbou vodu z kohoutku a nápis "přijdte se osvěžit"... důležité je, aby lidi vešli, pak už si je zpracujete :)

ted můžete udělat výlohu třeba na odpočinkovou četbu na dovolenou. nebo naopak "lehké knihy do hor" - takhlenám kamarád četl "racek jonatan livingstone"

ještě můžete udělat velkou křížovku na výlohu a "vyzvedněte si výhru" - lidi se zastaví před výlohou, vyluští, vejdou dovnitř, dáte poukaz na nákup, oni ho utratí.... je hezké hrát si a bý pochválen, jak je člověk chytrý

Taranee, vloženo 19:07:56  21. 06. 2021

Ďakujem :) niektoré typy skúsim zrealizovať... v dosť veciach je ale problém v tých obmedzeniach "zhora" s ktorými sa dá len ťažko niečo spraviť... ale zopár vecí tu je takých, ktoré by som možno vedela využiť...

verlit, vloženo 16:35:14  20. 06. 2021

Pokud máš možnost si výlohu dělat podle sebe a nikdo ti do toho nemluví centrálně, tak bych šla do něčeho vyjímečného. Např. koupit starou figurínu z obchodu a ve výloze ji postavit/usadit do křesla jako čtenáře. Měnit oblečení a rekvizity podle tématu, které chceš právě propagovat (dá se udělat s nízkým rozpočtem, když využiješ půjčoven kostýmu nebo rekvizit případně vypůjčíš od kamarádů/přátel.)

Oko upoutá také práce s barvami - výloha v jedné výrazné barvě - např. podle obálky knih. "Všechny modré knihy se slevou 5%" apod.

Je-li taková možnost, tak nabízet nakupujícím něco jako "čtenářský klub" - výhody za věrnost, např. přednostní nákup, sleva (pokud to přichází v úvahu!), hlasování, které ovlivní příští "téma měsíce"...cokoli, aby se cítili součástí komunity.

SOutěž pro děti - např. o nejlepší básničku atd. s cenou (kniha). Vyhlášení a předání osobně v obchodě. Rodiče jsou schopni naverbovat obrovskou skupinu lidí, když jde o podporu jejich potomka.

Agáve, vloženo 18:28:59  19. 06. 2021

Ona to už napsala Verlit; zaměřte se každý měsíc na něco jiného a k tomu se snažte upravit i výlohu.
Jestli máte něco fanoušskovskou komnitu, tak informovat co se bude dít v krátké době a i co je v dlouhodobém plánu.
Zkuste vkročit na ulici, byť jen vertikálním poutačem umístěným kolmo k ose ulice (aby byl zdaleka vidět).
Dejte vedle vchodu květináč s větší květinou - odlišíte se a upoutá to kolemjdoucí. A samozřejmě se musíte o tu kytku starat.
Ad statistika návštevnosti - to je IMHO dvousečné, aby jsi se nestala první na seznamu během akce zaštíhlování poboček.

verlit, vloženo 10:13:39  18. 06. 2021

Široký sortiment nemusí být vždycky výhoda, protože lidi jsou obvykle ochotní jít "dál a jinam" za svojí cílovkou. Fanoušci určitých žánrů apod. Hodně široký sortiment je právě výhoda těch neosobních obchodů v nákupních centrech.
Chápu ale, že to asi není jen na tobě.
Možná bych proto šla cestou cílené propagace na různé skupiny postupně.Romantika a ženské romány. Fantasy a scifi. Historické romány atd.

Vuyžít výlohu jako jediný prostor, který máš opravdu k dispozici a máš nad ním kontrolu. "Téma měsíce" - něco originálního, o čem budou lidi mluvit ("viděl jsi tu věc, co tam mají ve výloze?!"

Zkusit vtip, kterým komunikovat výhody obchodu - např. mít ve výloze vyvěšené tři nejpodivnější dotazy od zákazníků (klidně si je vymyslet) s komentářem "I na ně umíme odpovědět!"

Argument málo zákazíků vs prodavači se málo snaží - dokážeš udělat nějakou statisticku, kolik lidí do prodejny vešlo? Statistiku nákupů samozřejmě máš. Tím můžeš ilustrovat, jestli je problém v počtu, kdo vstoupí nebo v počtu, kteří odejdou bez knihy.

Cemendriel, vloženo 22:49:04  16. 06. 2021

Za mě určitě výloha, která zaujme - aby to nevypadalo jako podivné místo, do kterého se budu bát vkročit, ale spíš jako útulné místo, kde bude fajn pobýt mezi knížkami. Útulnosti napomáhá i to, jak to vypadá vevnitř, jestli je tam dost prostoru, jestli je tam třeba místo, kam si sednout, kam se zašít. Milá obsluha ochotná poradit případně jenom pokecat o knížkách, která se nebude tvářit, že je obtěžuju, tam se pak ráda vrátím příště, až budu zase něco shánět/hledat.
Vlastně jsem do takových knihkupectví, jak popišuješ - centrum města, jenom mhd, chodila hrozně ráda pozevlit, když jsem měla v centru třeba chvíli času, na něco/někoho jsem čekala... což nevím, jak moc zvyšuje prodeje, ale zas takový člověk až bude chtít něco koupit, tak imho nepůjde nikam jinam.
Nevím no, na mě osobně moc autogramiády a podobné věci nefungují, spíš jako to, abych se tam cítila příjemně...

Taranee, vloženo 15:09:22  16. 06. 2021

Ono je to tak, že mám v podstate najširší knižný sortiment, čo sa týka našich predajní v meste.

Kolegovia sp vždy ochotní poradiť (bez ohľadu na to, že máme príkazom osloviť každého zákazníka)... nuž a presne, že autogramiády a akcie (otázka akého typu... či by bol fajn napr. nejaký koncert menšej skupiny, okrem klasických autogramiád) sú momentálne trochu odstavené jednak kvôli aktuálnej situácii a potom aj preto, že momentalne sa firma sústreďuje na propagáciu firmy ako takej na vonkajších akciách, na ktoré my ale pred predajňou nemáme príliš vhodný priestor :(

Samozrejme, že naša firma má politiku, že nie je problém málo zákazníkov, ale to že sa predavači málo snažia... čo jednoducho strašne štve... A naše marketingové oddelenie bohužiaľ varí z vody a nemôže sa sústrediť na propagáciu jednej prevádzky (zo 60), ale všetkých dokopy...

posledné dni, len premýšľam nad tým čo a ako by sa dalo propagovať, urobiť, vymyslieť, čo by stálo ako sa vraví nula, nula nič, ale malo by to nejaký efekt... a následne to posielam ďalej... len už nápady dochádzajú (ani ten pinterest moc nepomáha tentokrát)... :D

Klair, vloženo 00:40:07  16. 06. 2021

Taranee: nevím. Knihy vybírám online a jen vyzvedávám, ale cíleně si vybírám malá knihkupectví, pokud to jde.
Neřeším cenu (v řádu desetikorun).

co pořádat akce, předčítání, autogramiády? oslovit lokální fb skupinu?

Určitě potřebuju, aby mi personál poradil, když nejdu pro něco konkrétního.

Nimitz, vloženo 21:19:11  15. 06. 2021

slovy z reklamy: Když ho miluješ, není co řešit...
Já jsem ochotný si zajít nějaké tři kilometry pěšky v Brně ze Zvonařky do knihkupectví Dobrovský, přestože po cestě míjím jejich prodejnu v nákupním centru Vaňkovka. Akorát so SF knihkupectví Arrakis, které je o 500 metrů dál už nechodím. (A stejně pak po cestě zpět od Dobrovského ještě navštívím minimálně 2-3 další knihkupectví + Levné knihy).
Takže - do knihkupectví v nákupních centrech nechodím, zajímá mě spíše ten široký výběr a dobrý přístup prodavačů

Taranee, vloženo 21:02:27  15. 06. 2021

Zaujímalo by ma, čo by vás presvedčilo, aby ste šli do kníhkupectva, ktoré je:
- v centre mesta
- doprava len MHD (minimum možnosti na parkovanie s vysokým parkovným)
- mimo hlavnej nákupnej zóny
- v oblasti kde je vo vzdialenosti 5 min. chôdze ďalších viac ako 5 kníhkupectiev, z toho 2 z knihami za znížené ceny

Namiesto toho aby ste využili kníhkupectvo v nákupnom centre kde je všetko tak povediac na kope...


(Zn. mám široký výber kníh a fakt minimum zákazníkov... :( )

Loki, vloženo 12:25:36  14. 05. 2021

Ta fotka z te knihovny - RAAAJ

Nimitz, vloženo 20:56:12  21. 03. 2021

Nimitz, vloženo 20:40:50  20. 03. 2021

Klair, vloženo 03:16:02  11. 01. 2021

Děkuji moc za tip, to je skvělé!!
Tak babička číst dokáže, rozhodně není těžce zrakově postižená, ale možná by se to hodilo

kdybys s nimi byla v nějakém kontaktu, tak jim můžeš říct, že u tohohle: https://biblio.oui.technology/biblio/catalog/28326
mají úúúúplně celou ukázku jen "legal notice".... :)

Tinne, vloženo 16:31:08  10. 01. 2021

Klair: v Praze je Knihovna a tiskárna pro nevidomé https://www.ktn.cz , nelekej se názvu, mohou si v ní půjčovat i lidé s potvrzením od očního lékaře, starší lidé už ten zrak nemají úplně v pořádku, tak by to snad šlo vyřídit i pro tvou babičku. mají opravdu hodně knih, jsou v kapitolách, ve formátu mp3, dají se normálně stahovat z domova.
Naše knihovna si od nich stahuje knihy pro naše nevidomé čtenáře (+ ty s potvrzením od lékaře a majitele průkazů ZTP), my to teda vypalujeme na CD a tak to půjčujeme, knihovna to platí, ale čtenáři to mají zcela zdarma.

Klair, vloženo 23:18:41  06. 01. 2021

saturnina a bety mcdonaldovou mám :)
to je dobrý. aristokratka zní taky dobře. díky

Klair, vloženo 23:17:10  06. 01. 2021

myslíš poslední aristokratka?

Shadw, vloženo 14:47:32  06. 01. 2021

Klair: Určitě doporučuju Saturnina a Betty McDonaldovou. Mámu baví třeba Aristokratka.
Jinak nakupuju většinou na audiotéce. Je fajn, že ti ty knihy zůstanou v "poličce" a můžeš je stahovat opakovaně.

Klair, vloženo 00:51:33  04. 01. 2021

Zkusím to sem, uvidím, jestli to bude mít ohlas :)
je to částečně tip a částečně prosba - budu ted kupovat babičce Albi tužku - kouzelné čtení. Je to primárně pro malé děti, že nahrajete soubor a ono vám to říká informace z knížky (třeba atlas světa, pohádky, mluví to hlasy postav a tak).... ale umí to i přehrávat MP3 a narozdíl od MP3 se to snadno ovládá, nepotřebuje to sluchátka, narozdíl od přehrávačů se to snadno nabíjí konektorem na mobil a tak. Prostě si myslím, že to půjde dobře. Navíc můžete jednotlivé stopy pouštět přiložením tužky k takové samolepce.... takže to babička zvládne a bude moct poslouchat audioknihy. A ted o co mi jde - kde sehnat audioknihy vhodné pro starší generaci...? Ideálně knihy rozdělené do kapitol? Nenapadá vás, prosím pěkně? a nebo konkrétní tipy na knihy?

Neros, vloženo 14:50:32  16. 12. 2020

Já právě dneska byl u Dobrovskýho, protože v práci dostáváme papírový stravenky na kulturu (můžeme si je nechat poslat v libovolném množství, ve stokorunových hodnotách).
Když jsem vstoupil do prodejny, zamžilo se mi před očima. Po utření brýlí mě přepadla chuť otočit se na podpatku a vypadnout, protože to vypadalo, že v tří patrovém knihkupectví nebude k hnutí.
Nakonec ale v sekcích, kde se primárně ohlížím, nikdo nebyl.
A při placení jsem ani v žádné frontě nestál a šel rovnou na řadu, prostě radost.
Kupón mi zůstal jen jeden (což bylo fajn, aspoň jsem to nemusel přepočítávat), akorát teď musím nějak logisticky vyřešit, kde dárky do Štědrýho dne schovám.

Nimitz, vloženo 22:26:22  14. 12. 2020

Jinak v sobotu jsem si chtěl udělat tradiční velký předvánoční nákup na e-shopu Dobrovského. Tak pozdě proto, že jsem čekal ještě na vydání jedné knihy.
No, vypadá to, že silně podcenili zájem nakupujících přes internet, přestože prodejny byly dlouho zavřené a jiná možnost nákupu prakticky nebyla. U prvních čtyřech položek (!!) co jsem měl v seznamu přání bylo "kniha je pouze v prodejnách, nemáme na skladě a neposíláme poštou". Takže jsem se znechucen odhlásil a šel na Alzu, ta většinu toho co jsem chtěl měla na skladech v dostatečném množství. Akorát to neposílají do Alzaboxů, což je škoda, protože ten náš mám po cestě z práce domů.

Nimitz, vloženo 22:20:45  14. 12. 2020

Poznámka k diskuzi z před dvou týdnů:
Krátce poté se na aukru prodal jeden výtisk Návratu Rudé gardy za 4 200 kč. Přitom to není nijak světoborná kniha, pro mě osobně má cenu, kterou stála v obchodě (a číst podruhé ji hodlám až tak za 5-10 let). Ale neprodám ji, chyběla by mi v sérii.

Situace kolem Malazu od Stevena Eriksona se prudce změnila minulý týden, kdy práva na jeho dílo a také na překlad od paní Krejčové získalo menší nové nakladatelství Planeta9. To bude sérii vydávat od příštího roku, v pevné vazbě a aby ušetřili tak s novými obálkami od českého autora. V tempu cca dvě knihy ročně, po třech knihách se uvidí, jestli o ně bude zájem a jestli na tom nezkrachují. Spousta lidí, co má původní paperbacky do těch nových vydání půjde.

Nimitz, vloženo 21:23:51  08. 12. 2020

Arenga, vloženo 00:08:53  04. 12. 2020

Nimitz: hm, kdyby člověk tak věděl, které knihy budou za pár let ceněné, to by se to investovalo :-D

Nimitz, vloženo 20:33:53  30. 11. 2020

Taranee: Malaz se nesmí momentálně v obchodech prodávat, všechny výtisky byly staženy a maximálně je prodával Talpress na požádání poštou. Zahraniční majitel práv jim zatrhl prodej a navíc se Talpress soudí i s překladatelkou, paní Krejčovou, které neplatili za dotisky. Esslemont už se v ČR také velmi špatně sehnává, například za Návrat Rudé gardy (ten je vyprodaný zcela) už dal někdo na internetu i 8 tisíc Kč.
Já mám naštěstí vše co od obou autorů u nás vyšlo, kupoval jsem to víceméně už v čase vydání.

Taranee, vloženo 18:45:09  30. 11. 2020

neviem či náhodou pri Malazskej nebola dotlač... ale aj tá už je viac menej rozobraná... ale Esslemont sa dá ešte niektorý zohnať.... :)

Loki, vloženo 11:10:49  30. 11. 2020

Diky Taranee je mam vsechny doma :-)))

Nimitz, vloženo 20:37:48  27. 11. 2020

Taranee: jj, například pokud se někdo zamiluje do Malazské knihy padlých od Eriksona (nakl. Talpress), tak hodně štěstí (a naditou peněženku), pokud chce sehnat všech deset dílů. A pokud chce i spin-off od druhého autora, tak je víceméně bez šance
(já jsem přitom první dva díly Malazu, co jsem měl dvakrát věnoval zdarma Bilbovi)

Taranee, vloženo 19:30:57  27. 11. 2020

akurát potom príde vytriezvenie keď zistíš, že ďalšie časti sú nezohnateľné... :) to je taký evergreen niektorých sérií u mňa v práci XD

Nimitz, vloženo 18:14:30  24. 11. 2020

Nimitz, vloženo 20:38:59  18. 09. 2020

Arenga, vloženo 19:34:43  17. 08. 2020

Super! Vůbec jsem netušila, že taky píšeš! Gratuluju ke knížce.

Sikar, vloženo 15:30:36  17. 08. 2020

Ha! Jen tak dál!

Taranee, vloženo 18:59:55  16. 08. 2020

:) tak...

Nimitz, vloženo 15:33:02  14. 08. 2020

Loki: WOW!

Loki, vloženo 14:52:16  14. 08. 2020

https://www.martinus.sk/?uItem=777747 />
:-)

Loki, vloženo 21:32:17  18. 03. 2020

Vlahoš von Rossret a Adoráta Krasomila Srdénková :-)

On ve zlatém a ona v černém :-)))

verlit, vloženo 12:11:57  04. 03. 2020

Jinak s jakoukoli jednoduchou černou kápí můžeš jít za čarodějku a Kuba s kyrysem za někoho z Hlídky.

verlit, vloženo 12:10:04  04. 03. 2020

Genevieve: Máš spoustu času do května celou Zeměplochu přečíst! :-)

Nadriel, vloženo 11:00:16  03. 03. 2020

Měla jsem vždycky ráda kapitána Karotku z noční hlídky a jeho kolegyni a přítelkyni Anguu (vlkodlačici). Ale myslím, že Angua je blond.

Genevieve, vloženo 10:39:04  03. 03. 2020

Dovolím si sem dát dotaz. V květnu jdeme na svatbu, která je tématická na Zeměplochu. A jelikož jsem to nečetla (shame on me, já vím), tak bych ocenila tip na to, za koho bychom s Kubou mohli jít. Podstatný je, že nemáme moc kapacitu extrémně řešit složitý kostým. Poradíte prosím?

Taranee, vloženo 14:29:59  13. 12. 2019

alebo knihy od Angely Marsonsovej, i keď tie už sú trochu drastickejšie (hoci nedosahuje merítok severských autorov :)) ale zato veľmi dobre napísané

Taranee, vloženo 14:29:34  13. 12. 2019

s tými detektívkami by som skúsila toto: https://www.martinus.sk/?uMod=list&uTyp=search&c=%C4%8D%C5%A1%C5%A5%C4%8F&uQ=robert+galbraith

Petd, vloženo 21:21:50  09. 12. 2019

Tak jsem dostal doplnění, spíš luštění záhady - zajímavou zápletku, aby vrahem nebyl zahradník :-)

Aditu, vloženo 21:55:45  04. 12. 2019

Já za sebe doporučuju urban fantasy (trochu detektivky tam samo taky je) - sérii Hellequin od Steva McHugha (související trilogii mám akorát rozečtenou a nezačíná zle, a navázání na příběh Helleguina vyšlo teprve včera nebo předevčírem, takže to jsem ještě nezačala). Čte se to skoro samo, odsýpá to, pro mě tam je nemálo zajímavých věcí, jako třeba přístup k magii a panteonům různých náboženství. Jediná nevýhoda je, že to pravděpodobně ještě není přeložené do češtiny. Alespoň jsem to tedy nenašla...

Arwi, vloženo 17:32:30  04. 12. 2019

A já bych uvítala obecně tipy na hezké knihy na Vánoce ;)

Nadriel, vloženo 20:23:38  03. 12. 2019

Ano prosím, tip na novou detektivku, potřebuji něco pro tchána. Spíš luštění záhady.

Petd, vloženo 12:52:58  03. 12. 2019

No to je právě ten problém, přesnější zadání jsem nedostal, ale zkusím se ještě doptat.

verlit, vloženo 09:27:24  03. 12. 2019

A nějaké bližší zadání? Klasiku nebo něco moderního? Drastické nebo spíš luštění záhady? Kdo je cílová skupina?

Petd, vloženo 18:15:17  01. 12. 2019

Nemáte někdo doporučení na nějakou novou detektivku? Potřeboval bych typ na vánoce.

Cemendriel, vloženo 21:53:48  22. 08. 2019

Zajímavej článek, díky! =)

Nimitz, vloženo 18:33:40  03. 08. 2019

Jediný rukopis Máchova Máje je skutečně pravý, potvrdil to nový rozbor

Agáve, vloženo 18:11:18  15. 04. 2019

Eky: Knihu Za oponou války mohu jen doporučit.
...
A musím se pochlubit; mám ji signovanou autorem. :-)

Arwi, vloženo 20:59:08  08. 04. 2019

Já byla prozíravá a Hodiny z olova jsem bez souvislosti s Literou začala číst už pár dní zpět :D navnadil mě na ni rozhovor radia Wave.
Ale největší gratulace samozřejmě směřují kamarádce Vendule Borůvkové za dětskou, 1918 aneb Jak jsem dal gól přes celé Československo.

Ekyelka, vloženo 23:08:37  07. 04. 2019

Tak známe vítěze Magnesia Litera 2019. Za mne asi nejzajímavější (čti: chci si nejdřív přečíst) titul je od Jakuba Szántó Za oponou války, ale Hodiny z olova taky nevypadají špatně. :)

Nimitz, vloženo 19:31:36  24. 03. 2019

Ekyelka, vloženo 02:01:36  02. 03. 2019

Jo a protože nemohu vytahovat úplně všechny úlovky, páč část jich je zamýšlena jako dárky, zmíním primárně Amerikánu od Ch.N.Adichie (vydal Host, 2017), na kterou jsem si brousila zuby od chvíle, co jsem si v edičáku přečetla anotaci. Je to zase jiná literatura, ke které se často nedostanu, tedy aspoň ne v češtině - po loňské válce s následky trojité narkózy jsem ráda, že zase začínám rozumět angličtině, takže to se čtením jiné než české a slovenské literatury moc nepřeháním.
Nu a druhá kniha, kterou jsem začala číst už ve vlaku, je Zahrada: Sféra od Jany Richterové. Opuletní slovní a popisná hostina, která si plně uzurpuje čtenářovu pozornost. Málokdy se setkám s tak chtivou knihou a je to zase něco neobvyklého a mimo můj normální záběr. Prozatím nejsem k jednomu či druhému titulu schopna víc říct, ale určitě se ještě ozvu, až je přečtu.

Ekyelka, vloženo 01:54:08  02. 03. 2019

Tak jsem byla na Knižním festivalu v Ostravě. Je to rozhodně komornější oproti Světu knihy (pochopitelně), ale zase moje peněženka to uvítala (i tak křičela víc, než bylo zdrávo, obávám se). :)
Pozitivem budiž snadná dostupnost: Ostrava je pro mne mnohem blíž než Praha, a přestože v centru města, stále pohodlně pěšky z nejbližšího nádraží.
Méně lidí: dorazila jsem v pátek odpoledne kolem tří. Pohodlně jsem si mohla prohlédnout kterýkoliv stánek, poklábosit s prodávajícími/hosteskami, prohlédnout si celou nabídku, aniž by mi za krk dýchali další knihchtiví návštěvníci. Scény byly stále aktivní a každý si vybral, co se mu líbilo. Jediným drobným nedostatkem pro mne byla jistá přemíra hlasitosti mikrofonů/beden, ale to vyřešilo odsednutí nebo zvolení zadních míst v hledišti.
Nabídka pestrá, klasicky nejvíc jsem slintala u Hostů (osobní priority, no), Mytágo mělo na stánku mimo SFF věcí i Pohádky čajových skřítků (jop, už jsou moje, obě knížky - možná pro bráchovy děti. Možná!). Epocha rozčlenila beletrii - military - SFF na jednotlivé na sebe navazující stoly, což bylo taky fajn.
Za zmínku stojí i čajovna a kavárnička, muffiny (Míša si aspoň nestěžovala a sťapala svůj marvelácky ozdobený muffin poměrně rychle), chlebíčky také stály za oblíznutí. Mindok měl stánek prodejní doplněný o stan herní/výkladový a osahávací. Mají mě na svědomí, Múzu jsem si stejně vyhlédla už při prvních zmínkách - a jop, je stejně krásná jako Dixit. A dá se s Dixitem kombinovat!
Vcelku příjemně strávené odpoledne, které oceňuju tím víc, že ve svém stavu se stále ještě moc daleko vlastními silami (busem nebo vlakem) nedostanu. Závěrečné povídání s autory Epochy (Sněgoňová, Fuchs a Kotleta) bylo sice lehce divoké (nemoderované, resp. moderování se nakonec ujal Kyša/Kotleta, protože publikum první půlhodinu nebylo moc komunikativní), ale chvílemi jsme se nepokrytě chechtali. Tedy já s Míšou jo! :)

Nimitz, vloženo 15:10:35  22. 02. 2019

Nimitz, vloženo 15:37:53  25. 11. 2018

Bookstore Finally Sells Book That’s Been Sitting on Its Shelves for Over 27 Years

Janita, vloženo 09:02:42  08. 10. 2018

Antikvariát v Myslíkově ulici...

Dara, vloženo 15:31:45  05. 10. 2018

Antikvariat cejka rozhodne anglicke prodava. Zkusila bych se zeptat.

Meridion, vloženo 15:07:19  05. 10. 2018

Nevíte o nějakém antikvariátu (nebo místu v Praze), případně webu, kde by se daly nabídnout anglické knihy? Některé chci prodat, jiné bych dala i zadarmo, ale nechce se mi nechávat je na poličce "čtenáři čtenářům" nebo v nejbližším charitativním obchůdku, protože tam je malá šance, že je najde někdo, kdo je ocení.

Eirellin, vloženo 12:04:35  20. 08. 2018

Tak mám 86%....
Spletla jsem letopočet a nástupce původního ilustrátora. Příběh v pohodě...
I když Ha-ha Bimbi mne nejdřív zmátla :-)

Teda Čin:zrovna první otázka byla přece hodně jednoduchá ;-)

Cemendriel, vloženo 23:03:07  17. 08. 2018

Kroc, vloženo 15:18:18  16. 08. 2018

Mno, tak já mám jen 61 % "Nikdy není příliš pozdě, nekuř, cvič, ještě více čti" :-))

Činkapi, vloženo 10:41:48  16. 08. 2018

Taky mám jednu chybu - hned v první otázce.

Nimitz, vloženo 15:42:24  15. 08. 2018

KVÍZ: Jak znáte Rychlé šípy a Jaroslava Foglara, plantážníci?
Himmbajs! Dávám si placku na čelo za to, že jsem udělal jednu hloupou chybu.

Nimitz, vloženo 20:51:34  22. 02. 2018

Arenga, vloženo 13:29:12  16. 01. 2018

Aes: to je maskovací manévr, aby to na první pohled nevypadalo jako domeček pro kočky ;-) (tedy aby si kočky nemyslely, že je to primárně pro ně a nevykašlaly se na to)

Aes Sedai, vloženo 10:41:00  16. 01. 2018

Jé, domeček pro kočky! A kdo jim tam naskládal ty knížky?! Budou zavazet... :)))

Ekyelka, vloženo 10:04:34  16. 01. 2018

Jo a přijde návštěva - a jak znám své kamarády - za chvíli by tam byly i hrnečky s rozpitou kávou, plyšáci (kde se u mne doma vzali plyšáci?), něčí svetr, meč, dvě dýky a aspoň patero telefonů s inteligencí v součtu vyšší, než mám já sama.

Arenga, vloženo 20:31:33  15. 01. 2018

Tragédii ne, radši ani nepředstavovat jsem chtěla napsat

Arenga, vloženo 20:30:53  15. 01. 2018

Eky, jo, to mě taky hned napadlo, že kromě knížek b bys tam měla i kočku ;-)
Co všechno bychom tam měli nahazeny a nastrkany my, tragédii ani

Ekyelka, vloženo 13:47:43  15. 01. 2018

Vypadá to pěkně, ale jak píše Arenga: knihovna malá.
A navíc pro moje potřeby a lenoru je tam příliš mnoho místa, kam padá prach (a tedy se musí utírat, což nesnáším), zatímco knížky nejsou pořádně vidět.

Ale jako kočičí strom s patry to je super :D

Arenga, vloženo 12:59:08  15. 01. 2018

Nápad dobrý, ale knihovna strašlivé malá :-D pro naše potřeby

Nimitz, vloženo 20:17:23  14. 01. 2018

Silmarien, vloženo 22:15:02  05. 01. 2018

Asi tam niektorí dali výber, aby ulahodili ľuďom, preto to nedávam do Veštca, ale sem sa to hodí.

http://blog.martinus.cz/2018/01/co-ctou-prezidentsti-kandidati

Nimitz, vloženo 20:31:34  05. 01. 2018

Silmarien, vloženo 23:03:07  28. 11. 2017

*Raisin

Silmarien, vloženo 22:07:34  28. 11. 2017

Mojej svokre sa Agatha rasini veľmi páči a svokor ich prečítal tiež všetky, čo majú doma, pokiaľ viem :-)

Shadw, vloženo 21:59:32  28. 11. 2017

Děkuju, to prověřím :)

Taranee, vloženo 15:29:25  28. 11. 2017

Shadw - a keby si skúsila Agathu Raisinovú? Celkom vtipné knižky s detektívnymi zápletkami (autor je M. C. Beaton) :)

Shadw, vloženo 20:26:33  27. 11. 2017

Vida, nějaké knižní inspirace by se hodily. Já mám zatím vymyšleno pro tátu - dostane Potíže se ženami (https://www.dokoran.cz/?p=book&id=991 )
a asi Mrtvého na Pekelném vrchu, případně se podívám do nějaké naučné literatury. Posledně měla úspěch Stručná historie času.

Pro mámu se pokusím objevit nějaké humoristické dílko (má ráda Mlynářovou a Patricka Taylora, jen už jí obojí přijde ohrané, tak by to chtělo něco nového).

Janita, vloženo 13:28:39  27. 11. 2017

Na Instagramu sleduji recenzentku Luciezel a nejraději bych pořídila každou druhou knihu, co tam postne :)

Nimitz, vloženo 13:03:35  27. 11. 2017

Jako dárek mi přijde vhodné Neil Gaiman - Severská mytologie.
Málokdo si to koupí sám, ale jako dárek to neurazí :-)
https://vednemesicnik.cz/gaimanova-severska-mytologie-nahlizi-i-do-soucasnosti-4a91a1671947

verlit, vloženo 12:22:36  27. 11. 2017

Vánoce se blíží - nějaké tipy na zajímavé knížky, hodící se na dárky pod stromeček?

Kroc, vloženo 22:54:18  26. 11. 2017

Ginny: jéé, to bylo super. Jsme porovnávali, kdo si toho vypůjčil víc (=má víc razítek) a kdo je jako dýl zapsanej v knihovně :D

Ginny, vloženo 21:20:25  26. 11. 2017

Pamatuju si, že nejraději jsem si z knihovny půjčovala takovou skvělou sérii, kterou jsem četla na přeskáčku, tak jak se mi knížky dařilo odchytit. Byla o anglickém lordovi, který cestoval po celém světě a hledal ztracené členy rodiny. Byla to naprostá telenovela, vymetli snad všechny kouty světa a klasicky zachraňovali všechny na poslední chvíli a já to milovala :-D Až teprve teď jsem se dogooglila, že to byl původně sešitový román na pokračování a May se pod něj pro jistotu ani nepodepsal :-D :-D Jmenuje se to Třemi díy světa a verze od nakladatelství Návrat má krásně barevné obálky... a já jdu zjistit, jestli to ještě někde seženu, protože to je čirá nostalgie. To ještě byly v knížkách výpůjční lítky a v knihovně papírové kartotéky a dostávali jsme do průkazky razítka... Připadám si stará :-D

Vever, vloženo 15:38:41  24. 11. 2017

Já mám nejradši Syna lovce medvědů, ty ostatní mi dost splývají...a mám dojem že jsme měli zmiňovaného dvoudílného Vinnetoua.
Časem jsem to přestala číst, nějak jsem měla problém s tím jak se Old Shaterhand vytahuje :) Ale furt je to můj hlavní zdroj informací o arabském světě, tak doufám, že to May nastudoval správně :)

Nadriel, vloženo 21:19:20  14. 11. 2017

Duch Llana Estacada byl můj nejoblíbenější. Asi kvůli Bloody Foxovi (postava, co se dokonale vyzná ve svém okolí-přirozeném prostředí, pro ostatní neprobádaném a nebezpečném a k tomu motiv pomsty, celá já;-))

Jinak jsem řadu Mayovek četla znova jako dospělá (někdy ve 20ti kvůli táborovce) a byla jsem překvapená, jak moc se mi to líbí. Tak jsem si jich pár přečetla na víc.

Z Old Surehanda mám nejradši ten rozhovor na začátku (Old Shaterhand a velitel vojáků), Na rio de La Plata se mi napodruhé líbilo víc než V Kordilérách (při prvním čtení to bylo opačně).

Meridion, vloženo 17:43:26  10. 11. 2017

Jo, Old Surehanda jsem taky měla ráda. Možná proto, že v 2. díle vystupuje ženská hrdinka. :-)
Dlouho jsem vlastnila jen 1. díl a marně sháněla (tedy spíš rodiče sháněli) ten druhý, který jsem si několikrát půjčovala z knihovny. Až konečně vyšlo nové vydání a já ho dostala k vánocům. Jenže to byl ten převyprávěný překlad. To bylo takové zklamání! Nevím, jestli jsem ho vůbec dočetla. A pokud ano, tak jsem ho podruhé už neotevřela.

Shadw, vloženo 16:11:14  10. 11. 2017

Já jsem měla hrozně ráda Old Surehanda, potom cyklus Ve Stínu padišáha a V Říši stříbreného lva.
Jako malá jsem si chtěla Maye přečíst celého, ale problém byl právě s různými vydáními a překlady. Chodívala jsem do jednoho antikvariátu, kde jsem si postupně sehnala všechny knihy Ve stínu padišáha, Na Río de La Plata, V Kordilerách, Duch Llana Estacada a podobně. Jenže většina těch knih je krácená, nekteré převyprávěné (myslím, že právě jen Ducha Llana Estacada mám jen převyprávěného a moc se mi nelíbil). Bohužel jsem nedodržela svoje předsevzetí a kompletního Maye stále ještě nemám přečteného.
Old Surehanda si ráda přečtu i po letech, je to naivní, jako dospělý už tam člověk najede leccos, co dítěti vůbec nepřijde divné. Jenže stejně se mi ta kniha líbí a užiju si jí.

Petd, vloženo 16:00:17  10. 11. 2017

Duch Llana Estacada je asi můj nejoblíbenější, ještě jsem měl rád Syn lovce medvědů, hlavně se mi líbilo, jak na sebe navazovaly a že jsem si pamatoval to spojení.

Aes Sedai, vloženo 13:54:14  10. 11. 2017

Musím se přiznat, že Mayovku jsem četla jen jednu, a to Karavana otroků. Dostala jsem se k ní až po revoluci. A tak nějak mě zklamala... Knihy s indiány jsem nečetla, když jsem viděla film, většinou s tím mám problém, nejdřív vidět film a pak číst knihu. Opačně problém nemám.

verlit, vloženo 13:45:36  10. 11. 2017

Hmmm, tak já už toho Ducha Llana Estacada raději číst nebudu a budu si ho jen pamatovat jako fajn knížku.

Škoda je, že dneska už to nejde moc ani předávat jako tip dětem...jsou někde jinde, mají jiný vkus a ty knížky už by byly směšné.

(Když si jen vzpomenu na Foglarovu Jezerní kotlinu! Ach, nevinnosti mládí :-)

Arenga, vloženo 13:29:01  10. 11. 2017

Pomalým kapáním samozřejmě, ach ty automatické opravy...

Arenga, vloženo 13:28:27  10. 11. 2017

V Kordillerách je druhý díl k Na Rio de la Plata.
Mučení pomalým letošním vody na mě taky silné zapůsobilo :-) to si taky pamatuju

Verlit: nedávno jsem Ducha Planá Estacada otevřela a bohužel už to nebylo ono .:-(

verlit, vloženo 11:26:43  10. 11. 2017

Neridion: Aha :-) No v každém případě se mi líbila, taky tam bylo mučení pomalým kapáním vody na oholenou hlavu. Já byla vždycky takové citlivé dítě :-))

Pravda, Duch Llana Estacada se mi taky líbil. Přitom z nějakého důvodu jsem ho četla mnohem později, než ostatní Mayovky. Nevím, jestli to bylo tím, že vyšel nějak jinak nebo proč, ale prostě mě minul a dostala jsem se k němu až někdy na gymplu.
Musím si to zase někdy znovu přečíst, i když se obávám, že dneska už by to na mě bylo asi příliš naivní čtení. Nostalgie má taky své meze :-)

Meridion, vloženo 08:18:58  10. 11. 2017

Já měla ráda Ducha LLana Estacada. Ze spisovatelského hlediska se na ní líbilo těch několik paralelních příběhů různých skupin dobrodruhů směřujících do jednoho místa. Byla to vlastně první knížka, co si pamatuju, nad kterou jsem se vědomě zamyslela, proč se mi na ni líbí a uvědomila si důležitost dějového oblouku a vyvrcholení příběhu.

Meridion, vloženo 08:07:45  10. 11. 2017

Verli: ta knížka, na jejíž jméno si nemůžeš vzpomenout se jmenoval "V Kordillerách". :-)

verlit, vloženo 07:54:00  10. 11. 2017

Já měla nejradši právě Supy Mexika - byli tam super záporáci, bratrovražda, africké dobrodružstvím, kde Old Shatterhand v rámci dokonalého maskování recituje nejtěžší súry koránu...what is there not to like! :-)

A pak jsem měla ráda příběh, který se odehrává v Kordillerách, jméno jsem zapomněla. Je tam solné jezeru, indiánské kipu a německý přistěhovalec (ta náhoda! Chápete to?!) má tajné sídlo na stolové hoře.

Vlastně mě nikdy tak docela nebraly ty úplně klasické příběhy s Vinnetouem, kromě toho úplně prvního, kde se seznámili, samozřejmě.

Arenga, vloženo 21:27:53  09. 11. 2017

já jsem nejdřív viděla film, byl to úplně první film, který jsem viděla v kině, byly mi čtyři roky :-)

Nimitz, vloženo 21:00:27  09. 11. 2017

Kyž už se tu nakously knížky Karla Maye. Jaká je vaše nejoblíbenější Mayovka?


Mně se už od dětství nejvíce líbil Poklad ve Stříbrném jezeře, četl jsem ho asi nejvícekrát. Navíc filmové zpracování jsem viděl až o mnoho let později, poté co už jsem měl knížku přečtenou nejméně čtyřikrát, takže jsem jím nebyl ovlivněn a mohl jsem plně zapojit svoji fantazii.

Nadriel, vloženo 20:40:47  09. 11. 2017

Ei: A ten dvoudílnej je horší.Nejdřív jsem si myslela, že má jen jinej, horší překlad, ale ono se to liší i dějově, a místy celkem dost.

Agáve, vloženo 18:31:17  09. 11. 2017

Karla Maye jsem přečetl celého z vydavatelství Toužimský Moravec, knihy vyšly ještě z první republiky, kolem roku cca 1930.
http://www.antikvakorunni75.cz/files/node_images/p1060032.jpg

Arenga, vloženo 00:33:25  09. 11. 2017

jo, toho dvoudílného máme doma, v podstatě je to osekané jen na jednu dějovou linii

Eirellin, vloženo 21:47:58  08. 11. 2017

My jsme takhle v pátý třídě četla s kamarádkou Vinetoua, ona mě nějakýho nového dvoudilnyho a ka po tátovi tridilnyho a každej z těch tri svazků byl dvakrát tak tlustej jak ty dva její...

verlit, vloženo 14:49:08  08. 11. 2017

Dneska už by to s ohledem na autorská práva si tak snadné nebylo, ale za socialismu si s tím nikdo starost nedělal a u děl, na která už se práva nevztahují, si ji nejspíš nedělá dodnes.

Aes Sedai, vloženo 14:05:17  08. 11. 2017

Já jsem se s tímto poprvé setkala u knihy Inuk. Měla jsem za úkol přepisovat ruční překlad z francouzštiny do češtiny na počítači, takže jsem četla tu první přeloženou celou verzi. No a vydavatel to pak proškrtal, nevím, jestli to chtěli obláti, od nichž ta kniha je, či to byla jeho podmínka. Zbyla z toho malá úzka knížečka, která ztratila naprost šťávu. Asi to nepřipadne někomu, kdo zná celou verzi, ale já se cítila dost ochuzeně.

Arenga, vloženo 12:47:15  08. 11. 2017

můj děda měl Vinnetoua v pěti dílech - ten se závětí byl až ten pátý, vinnetou umřel ve čtvrtém, předčítal mi to kdysi táta, ještě jsem neuměla číst tenkrát

Supy Mexika jsem četla, přečetla jsem první dva díly ale nejsem si jistá, jestli jsem dočetla i ten třetí

verlit, vloženo 08:33:29  08. 11. 2017

Jé, z toho vydání Supové Mexika si pamatuju Burianův obrázek, jak Vinnetou sedí na záoceánském parníku v palubním lehátku s dekou přes kolena :-)))

Nimitz, vloženo 00:06:55  08. 11. 2017

A jak jsem zjistil, tak mám velké rezervy co se týče příběhu ústřední dvojice V+O.S. Nečetl jsem jak románovou sérii "Satan a Jidáš" (též u nás jako Supové Mexika, ale různě kráceno), kde se Vinnetou vydá se Shatterhandem do Afriky, posléze po návratu domů onemocní a jede se na půl roku léčit do Anglie. Nečetl jsem ani čtvrtý díl Vinnetoua (aka Vinnetouova závěť), odehrávající se v roce 1908, a kde se přijíždí starý Old Shatterhand na místo Vinnetouovy smrti, tam se Old Surehand se svým komančským bratrem a svymi syny snaží postavi Vinnetouovi sochu.

Nimitz, vloženo 23:50:00  07. 11. 2017

Jinak trochu jsem zapátral a na Wikipedii zjistil, že ten zkrácený překlad Ducha Llana Estacada vyšel dokonce třikrát, v letech 1959, 1966 a 1970. Nový a úplný překlad vyšel v roce 1989 v té knižní řadě, kterou ilustroval Gustav Krum.

k vydání této knihy patří i tato rarita (kopíruji):
Naprostou „raritou“ je sešitové vydání z roku 1991 v Hanáckém nakladatelství A-MOR z Vyškova, ve kterém se vydavateli podařilo text knihy zkrátit na pouhých 48 stran.

Arenga, vloženo 23:23:14  07. 11. 2017

Nimitz: jasně, každá kladná postava byla vlastně Němec, byť třeba jen po předcích, až na toho Vinnetoua teda... ;-)

Nimitz, vloženo 22:52:22  07. 11. 2017

Arenga: divoký západ byl podle Maye v podstatě dobyt německými přistěhovalci (což byla teda z malé části pravda). Pamatuji jak Hobble Frank a "Tetka Drollová" v Pokladu ve Stříbrném jezeře zjistili, že jsou vlastně příbuzní a setkali se kdysi na rodinné sešlosti, kde se jedly koláče :-)

Arenga, vloženo 22:30:09  07. 11. 2017

Nimitz: ten německý originál jsem tehdy nedočetla, ale vynechaná byla třeba dvoustránková pasáž o tom, jak Hoble Frank vzpomíná na to, jak dělal v Německu lesníka - po pravdě řečeno, zorvna tohle v té knize ani nechybělo :-)

verlit: osekané vydání dětí z Bulerbynu? proč to ěnkdo má zapotřebí, to nechápu
ale tu Janu Eyrovou si pamatuju - jmenovalo se to Sirotek Lowoodský, měla jsem to dokocne doma, v tom věku asi deseti let mě to zcela uspokojilo, tahle kniha a pokračování jsem nepotřebovala :-) celou Janu Eyrovou jsem si s potěšením přečetla až později

Sikar, vloženo 15:36:02  07. 11. 2017

Osobně mi takhle je divné u Jak jsem vyhrál válku, že poslední kapitola, v níž se setkají s ruskými vojáky, je nějak podezřele krátká. Nějak se mi nikdy do pracek nedostalo jiné vydání, než někdy z půlky 80. let, takže netuším, zda je fakt kvůli těm Rusům zkrácená nebo ne.

verlit, vloženo 14:28:14  07. 11. 2017

Ona se vůbec dělala různá zvěrstva. Extrémní příklad je převyprávěný Robinson, ale existují i jiné.

Před časem se mi např. dostalo do rukou osekané vydání Dětí z Bullerbynu, které mělo části převyprávěné namísto první osobou (Lisa) z pohledu nezúčastněného vyprávěče.

V jedné detektivce, jejíž jméno už jsem zapomněla, byla zase zcela vynechaná jedna dějová linie, ve které figuroval někdo z Německa (a nebyl to ošklivý záporák ze Západního německa). Zápletka pak nedávala smysl, ale politickým požadavkům bylo učiněno zadost :-)

Také se vydávala "light" vydání dospělých knih - např. existuje vydání Jane Eyerové, které končí jejím odchodem ze sirotčince (tedy vlastně v momentu, kdy vlastní příběh teprve začíná :-)

Nimitz, vloženo 14:00:14  07. 11. 2017

Arenga: Duch Llana Estacada u nás vyšel ve více vydáních, to starší má pasáže vynechané, v tom mladším (ze druhé půlky 80 let) už byly přidány.

Arenga, vloženo 13:33:31  07. 11. 2017

no, to je poněkud zvlášní :-)
že by něco chybělo?

mimochodem, mě takhle překvapilo, když se mi před lety dostal do rukou německý originál Ducha Llana Estacada, že je minimálně o třetinu delší než český překlad - některé pasáže byly zcela zjevně vynechané

Shadw, vloženo 21:17:54  06. 11. 2017

Snědý muž má v češtině 7 dílů, poslední jsou Zlověstné sny (kniha třetí, část první). Má to 12 kapitol, pro jistotu jsem se podívala na anglické vydání a ejhle, to má kapitol 37 a epilog.

Dara, vloženo 13:34:08  06. 11. 2017

Aha, tak si posledni pamatuju dle a verze druhy dil. Popis tretiho mi nic neříká

Dara, vloženo 13:25:25  06. 11. 2017

Pockej, snedeho muze.nemaji celeho? Ted jsem zmatena, ja myslela, ze jo. To by mi neco chybelo
(Co.je na ni spatne?)

Shadw, vloženo 18:37:07  05. 11. 2017

Mám rozečteného Snědého muže od Robin Hobb. Věděla jsem sice, že mi kamarádka říkala, že s touuhle sérií je něco v nepořádku, ale zapomněla jsem co.
K mé obrovské radosti tuhle sérii nevydali česky (přestali někde v polovině posledního dílu), takže nevím, jak to dopadne.
Nevíte, jestli existuje někde třeba amatérský překlad? Sice se můžu pokusit louskat to v angličtině, ale tu knihu si tak prostě neužiju.

Hallorn, vloženo 13:51:19  05. 11. 2017

Jo a ještě ten nápis lihovým fixem na skleničce... ten je taky výživnej.

Hallorn, vloženo 13:49:18  05. 11. 2017

Kniha s šuplíčkama může být leccos, ale rozhodně nepochází ze 16. století. Už jenom proto, že dvouslovné latinské názvy rostlin jim dal až Linné o dvě století později. Neodpovídá ani písmo na šuplíčcích, jejich "rámečky" jsou evidentně současné, kdoví jestli ne plastové a obrázek kostry z Vesaliovy anatomie to moc nezachrání.
Jediné, co by mohlo odpovídat tomu 16. století je knižní vazba.

Nimitz, vloženo 21:01:06  04. 11. 2017

A book crystallized in the ocean

Nimitz, vloženo 15:58:44  29. 10. 2017

Medieval Illuminated Manuscript Exploring the Majesty of Animals

Aes Sedai, vloženo 22:41:24  24. 09. 2017

úžasné! Už dumám, jak je to uděláno. Knihařské srdce zaplesalo. :)

Nimitz, vloženo 22:36:21  24. 09. 2017

Hollowed Out Book Discovered as 16th Century “Assassin’s Cabinet”

Nimitz, vloženo 13:32:43  14. 09. 2017

Vyjde pokračování Saturnina. Napsal ho politik Miroslav Macek

Nimitz, vloženo 16:50:48  06. 08. 2017

This Traveling Library is the 17th-Century Version of the Kindle

Ekyelka, vloženo 20:12:25  19. 07. 2017

Škoda, že přes Zábřeh nejedu (zítra startuju koště na pracovní cestu).
Ale zase jsem za včerejšek dala celou knihu, jak za mlada ve škole. Hněv elfů sice není nic moc světoborného, ale je to o stupeň lepší než první díl (Krev elfů) a dává to i větší smysl z pohledu na hlavní postavu. Mít mi teď těch 15, je tohle jedna z těch mírně oblíbených a určitě studijních knih, protože souboje v knize jsou snadno čitelné (s čímž mám osobně při psaní stále problém).

Činkapi, vloženo 02:15:59  19. 07. 2017

Na nádraží, v čekací hale :-)

Adhil, vloženo 13:33:49  18. 07. 2017

Čin: Jen pro zajímavost - kde jsou v Zábřehu Levné knihy?

Činkapi, vloženo 22:55:40  17. 07. 2017

Tak jsem tuhle v Zábřehu na nádraží vlezla do Levných knih a potkala tam jednu, která se od těch ostatních - převážně kuchařek, hereckých memoárů a 2. světové války - prudce lišila už názvem:
Jasno lepo podstín zhyna
(v originále Spill simmer falter wither)
Tahle prvotina mladé irské autorky mě úplně uhranula. Divný postarší pán, asi trošku autista, žijící úplně osaměle v malém městě na pobřeží a ve svém vlastním světě - a jednooký ošklivý pes z útulku. Tihle dva vyděděnci najdou jeden druhého a všechno by bylo fajn, kdyby Jednooko nebyl tak trošku magor. Něco provede a přijde si pro něj paní v uniformě a s tyčí. A tak se oba musejí dát na útěk. Asi tušíte, že dobře to nemůže dopadnout (psovi se nic nestane), ale má to neuvěřitelnou sílu. Příběh vyprávěný očima i jazykem starého Raye, temný i něžný, plný barev a vůní a obrazů.
Přečtěte si to, pokud si troufáte. Mně trvalo několik dní, než jsem se z toho úplně vzpamatovala, ale stálo to za to.

Skritek, vloženo 11:18:05  17. 07. 2017

Máte-li rádi pohádky, zvířátka a dobrodružství na moři, mohu doporučit bráchovu pohádkovou novinku, která je vhodná pro celou rodinu. :-)



Kostičkova dobrodružství v Kočkomoří

Nimitz, vloženo 18:42:32  02. 07. 2017

Unexpected Discovery Reveals a Rare 18th Century Coloring Book for Adults

Arenga, vloženo 14:33:03  19. 05. 2017

Sikar: no, vzhledem k tomu, co jsem dneska nesla v tašce z knihovny :-) Je to krásné životní období, co? ;-) Mimochodem, to by se Vinckovi mohlo líbit:
https://www.agatinsvet.cz/jak-to-zije-v-detskem-pokoji
těch knížek je celá série, systematicky půjčujeme v knihovně jednu po druhé :-) (teda co zrovna je, momentálně jsme si přinesli Jak to žije v knihkupectví)

Silmarien, vloženo 13:27:54  18. 05. 2017

Hm, fázu 8 som si všimla až teraz... ok, to si pridávam :-D

Meridion, vloženo 12:05:01  18. 05. 2017

U mě fáze 8 nastala poměrně záhy, někde u fází 3 a 4. Fázi 6 už mám taky za sebou, momentálně střídám fáze 5 a 7.

Neros, vloženo 17:25:26  17. 05. 2017

Nummer nine!

Kroc, vloženo 11:13:37  17. 05. 2017

Sedm, po dlouhém období, kdy jsem se nemohla přinutit přečíst jedinou knihu, mám teď rozečteno na různých místech asi pět knih :-)

Adhil, vloženo 08:27:43  17. 05. 2017

JSem kniha.

Sikar, vloženo 08:26:23  17. 05. 2017

Vzhledem k tomu, co jsem nakoupil na Světě knihy a s kým si ty knihy "čtu" společně, jsem asi ve stádiu 9.

Dara, vloženo 07:44:45  17. 05. 2017

já asi 6-7

Silmarien, vloženo 22:52:53  16. 05. 2017

Ja som momentálne na 2., 3. a 4. naraz :-D dúfam, že sa čoskoro vrátim naspäť na 2. :-D

Nimitz, vloženo 21:16:45  16. 05. 2017

Je mi čtyřicet, ale stále jsem teprve na druhém schodu...

Nimitz, vloženo 18:07:18  14. 05. 2017

Behind the Scenes: How the British Library Digitizes One of the World’s Biggest Books

Arenga, vloženo 23:14:51  26. 03. 2017

to je dobré :-D

Nadriel, vloženo 21:29:36  26. 03. 2017

Arenga: To jsi mi připomněla Petříkovu úžasnou hlášku (no nemůžu se dočkat, až ji řekne někde na veřejnosti): "Pes-guláš."
To kdysi dostal k Mikulášovi knížku Povídání o Pejskovi a kočičce, jak hráli divadlo a jak to bylo na Mikuláše - je tam hodně obrázků, tak to má rád a je to asi první knížka s kterou za námi přišel s nekompromisním: "Číst". Vypráví se tam, kterak se Pejsek s Kočičkou převlíknou za anděla a Mikuláše... No a on ten náš miláček zkrátka to dlouhé slovo ne a ne vyslovit správně. Takže s touhou informovat nás o příběhu nadšeně říká ono své "pes-guláš".

Arenga, vloženo 11:54:40  25. 03. 2017

Aes: to je dobré!

náš Gabi na předčítání začal být tak někdy okolo dvou let, spíš asi už v roce a půl, nějak si to napamatuju, ale on je druhé dítě se starším sourozencem, takže se často prostě vezl (a dosud je často nucen poslouchat složitější texty, než odpovídá jeho věku :-))
Ale je fakt, že ve dvou a půl už jsem mu četla Makovou panenku a Honzíkovu cestu
taky je vtipné, jaký je mezi nimi dvěma rozdíl - zatímco Radmi byla v tomhle věklu schopná vyžadovat jednu knihu u čtyřicetkrát, Gabimu přečteme jednou, dvakrát, maximálně třikrát a už chce něco nového

máme dětských knížek doma hodně, takže si vybírá, má třeba rád červenou karkulku a mášenku a tři medvědy - a jednu dobu měl oblíbeného Pinokia - hodně legrační ovšem bylo, když vyžadoval knihu Pičino-kičino - to nám chvíli trovalo, než jsme dešifrovali, že je to ten Pinokio

Aes Sedai, vloženo 10:09:02  25. 03. 2017

Když jsem byla malá, maminka z časopisů vystřihovala obrázky a lepila je do velkého sešitu. Vydržela jsem si se sešitem hodiny hrát a vymýšlet příběhy k těm obrázkům...

Dara, vloženo 09:37:43  25. 03. 2017

jj, knížky s okýnky (máme vesmír a dinosaury), nebo komiksové (Kocour Vavřinec, Na hradě bradě, Viktorka a vesmírná dobrodružství, teď už i asterix) ale první byla no, vlastně nebyla komiksová. Obrázky z Broučků a k tomu jsme vyprávěli příběh. Nebo Neználka, Ferdu mravence, ale to nečíst, ale říct krátký příběh k obrázkům.

Arenga, vloženo 15:50:57  24. 03. 2017

jinak bych doporučila knihu s véééélkými obrázky a minimem textu
dobré jsou taky takové ty knížky s "okýnky", které může dítě otevírat

Arenga, vloženo 15:49:21  24. 03. 2017

to je dost individuální, ale obecně bych řekla, že v roce jsou ty básničky tak akorát

Vever, vloženo 13:13:36  24. 03. 2017

Jsme měli doma odjakživa knížku indiánských pohádek a ta měla na přebalu tak příšernou ilustraci že jsem se dokopala k tomu jí otevřít až jako dospělá :)
Hele, od kdy vám děti vydrží poslouchat čtení? Jáchyma teď v roce baví když mu říkám básničky, ale když se pokouším číst, tak mi tak akorát bere knihu a prakticky hned ho to přestane bavit.

Kroc, vloženo 12:46:40  01. 03. 2017

Vórima: jojo, taky sem se nad nima rozplývala - některé máme u nás v obchodech :-)

Vórima, vloženo 08:03:27  01. 03. 2017

Ha, našel jsem to:

https://www.penguin.co.uk/articles/find-your-next-read/reading-lists/2015/dec/clothbound-classics/

Vórima, vloženo 07:58:53  01. 03. 2017

Verlit:
Má. Tedy hlavně dřív mělo. Například jsem kvůli vzhledu obálek dlouho nechtěl číst Zeměplochu :-D (A to se mi dnes už svým způsobem obálky dost líbí)
Takže nesuď knihu podle obálky ;-)

Jinak mě se třeba hodně líbí vzhled a zpracování knih co vydává Penguin. Zkusím nějakou najít a dát sem, až budu mít čas.

Ekyelka, vloženo 20:55:54  28. 02. 2017

The Sleeper and The Spindle, protože nádherné ilustrace a zajímavé zpracování.
Jakmile Neal vyhlásil, že v Anglii vyšla, s dopomocí verlit (ještě jednou velké díky) jsem po ní skočila. Jasně, o pár měsíců později se objevil i český překlad, ale ta láska na první pohled byla právě k anglickému originálu - včetně onoho bodu "anglický".

Taranee, vloženo 20:52:35  28. 02. 2017

pekná obálka je občas nápomocná, ak si nie som úplne istá obsahom a čo sa kupovania kníh týka... no povedzme, že pracovať v kníhkupectve má veľkú výhodu pre moju peňaženku, takže keď si môžem prečítať prakticky všetko čo sa mi dostane do ruky, k sebe domov kupujem už skutočne len to "čo musím mať" :) takže kúsky, ktoré sa mi veľmi páčia (hlavne obsahom) alebo sú doplnením do dobrej série...

čo sa obálok týka, strašne sa mi páči séria "klasických" príbehov v angličtine, ktorá má pozlátené alebo postriebrené strany a veľmi pekne robenú väzbu (akurát je moja angličtina pomerne mizerná, a zase kúpiť si tie knihy aby mi len stáli v polici to sa mi veľmi nechce)...

Neros, vloženo 20:10:36  28. 02. 2017

Antikódy od Havla, co vyšli jako bibliofilie s kovovým obalem...

Nimitz, vloženo 19:41:05  28. 02. 2017

Krásná obálka je pro mě příjemný bonus, ale mám i spoustu knížek, které ji mají docela nevzhlednou, přesto je jejich obsah výborný. Ty nejhezčí a vizuálně nejzajímavější knihy mám zpravidla vystavené obálkou dopředu, například tu knížku ilustrovanou Dantem :-)

Chvíli jsem přemýšlel, jestli mám nějakou scifi nebo fantasy, kde by byla na obálce spoře oděná lepá děva, a nakonec jsem si vzpoměl pouze asi na jednu. Je to sbírka povídek od Roberta E. Howarda, autora Conana, kde tento styl odívání vyloženě patří do autorova univerza :-)

Aes Sedai, vloženo 18:52:45  28. 02. 2017

Já knížky moc nekupuju, spíš si je půjčuju v knihovně. A obal mě hodně ovlivní. Mám ráda krásně ilustrované knihy. Teď si nevzpomenu na dospěláckou, která by mě uhranula, ale z dětských určitě Diamantová sekera, tu jsem si často prohlížela. V úplně dětském věku repetilky a Cesty formana Šejtročka.
Jo a z dospěláckých jsem měla ráda knihy od Verna, tam byly působivé ilustrace.

Mivka, vloženo 18:35:46  28. 02. 2017

Já třeba mám Kindle, takže všechno, u čeho mi nejde o vizuál, si kupuji v kindle edici. Pokud je kniha krásná, tak si ji ale ráda koupím extra, i pokud je to třeba jenom krátká věc, kterou už jsem četla (příklad těch gaimanovek).

Genevieve, vloženo 18:18:04  28. 02. 2017

mám to stejně jako Arwi.
Resp. knížky, které mám oborové, tzn. dějiny středověku, kupuju nezávisle na vazbě (byť pěkná mě velmi potěší).
No a pak je druhá kategorie knih, které kupuju a to knihy, pro které mám ve svém srdéčku speciální místo, jako je třeba Richard Bach (mám jenom jednu, musím na tom zapracovat), Fulghum, Gaiman, jedna nebo dvě knihy od Coelha a tak podobně. A tyhle si kupuju už jenom na základě toho, že je znám a vím, že je chci mít.

Knihy miluju, ale nejde se s nimi zaplavit. Teď jsem vytřídila asi dvacet knih, protože prostě mi seděly v knihovně a nikdy jsem je neotevřela. Proč je mít doma, když vím, že je nikdy neotevřu? Radši je dám někomu, kdo o ně stojí a třeba mu udělají radost. Část z nich, o které nikdo nestál, plánuju dát do blízké knihobudky :-)

Arwi, vloženo 17:18:40  28. 02. 2017

Já musím říct, že mám velkou touhu kupovat si právě krásné knížky. Přiznávám se, že knihy "kvůli obsahu" čtu především z knihoven, ale ty krásné si potřebuju kupovat.

verlit, vloženo 16:45:48  28. 02. 2017

A má to nějaký vliv na to, jestli si knihu koupíte? (Ať už pozitivní nebo negativní?)

Přiznám se, že jsem nekoupila spoustu možná dobrých fantasy nebo scifi knížek prostě proto, že vydavatelství cítilo potřebu umístit na obálku polonahou ženu v kovové nebo plyšové podprstence :-) A to dokonce i tehdy, když nikdo takový v příběhu nevystupoval a děj byl o něčem docela jiném.

Opačně to platí míň - ani překrásnou knihu bych asi nekoupila výhradně kvůli vzhledu, ale když váhám, tak má obálka šanci dodat výrazné body navíc a přesvědčit mě ke koupi.

Mivka, vloženo 14:38:40  28. 02. 2017

The Sleeper and the Spindle od Gaimana, rozhodně, popř. The Truth is a Cave in the Black Mountains. Oboje nádherně ilustrované, graficky zajímavé, krásné obálky i obal.

Arenga, vloženo 00:16:11  28. 02. 2017

Čarodějův učeň od Arga

verlit, vloženo 22:06:52  27. 02. 2017

Když pomineme krásu obsahu, jakou vůbec nejkrásnější knížku jste kdy viděli?

Nemyslím historické knihy, ale současné - prostě knihu s nejkrásnější obálkou nebo s obálkou něčím vyjímečnou a zajímavou.

Silmarien, vloženo 18:47:15  27. 02. 2017

Ja si teraz vyberám trochu menej, lebo z istých (zištných) dôvodov chcem a potrebujem mať prehľad na trhu :-) ale doma mám tiež len knihy (okrem tých čo čakajú na prečítanie), ktoré som čítala viac ako raz. Ak som o niečom presvedčená, že raz stačilo a vlastním to, tak to predávam alebo vymieňam alebo darujem niekomu, o kom si myslím, že by ho tá kniha mohla potešiť aj viackrát.
Ja zase na audioknihy nemám priestor, moje uši sú väčšinou zamestnané dvojhlasom "mamiii" :-D z toho mobilu alebo čítačky toho prečítam viac a rýchlejšie aj pri dievčatách :-)
Napríklad dnes bola Elianka v školke a ja som šla k zubárovi, čo znamenalo, že keď som sa vrátila, Anna sa na mňa zavesila... a zaspala na mne. Tak som zneužila, že nemusím nič robiť a prečítala s ňou v náručí v kresle vyše polovicu jedného Connellyho :-))

verlit, vloženo 18:24:45  27. 02. 2017

Čtu zásadně všechno několikrát, často jen kousek, zprostředka, jindy od začátku do konce, jak mám náladu.
Je velice málo knížek, které jsem přečetla jen jednou, i proto, že si obvykle dost vybírám.

Poslední dobou nicméně mnohem víc poslouchám audioknihy, protože nutně potřebuji něco dělat při čtení rukama a to normálně nejde.

Nimitz, vloženo 18:21:07  27. 02. 2017

Knížka, kterou nemám chuť si přečíst podruhé, je špatná knížka.
Už v dětství jsem četl spoustu titulů klidně i pětkrát (Verneovky, Mayovky, Flose, Trosku, Součka atd.), ovšem bylo to dáno i relativní nedostupností pro mě vhodné literatury (a to jsem chodil do knihovny i dvakrát za měsíc, měl jsem tam všechno probrané). V současnosti už nemám tolik času a energie na čtení, ale například některé nejlepší Zeměplochy jsem také četl nejméně čtyřikrát a pokaždé se bavím stejně dobře.

Arenga, vloženo 16:18:53  27. 02. 2017

Sil: jasně, není to absolutní, však jsem taky psala mnohé, ne všechny :-)

Silmarien, vloženo 15:13:01  27. 02. 2017

No ako ktoré... beatnikov som na SŠ a VŠ žrala. Minulý rok mi ostala Kerouacova Na ceste ako jedna z mála nedočítaných kníh :-D (ostatné sú také, ktoré mám v pláne ešte dočítať, ale tamto... to asi fakt nedám :-)).

Aes Sedai, vloženo 14:38:24  27. 02. 2017

Knížky, které se mi opravdu líbily, čtu několikrát. Ale vždy po delší době. Ony ty drobnosti se stejně zapomínají, takže si je aspoň oživím.

Arenga, vloženo 13:37:42  27. 02. 2017

některé knihy jsou vyloženě napsané tak, že je až potřeba je číst vícekrát - že teprve při dalším čtení člověku dojdou různé narážky a náznaky a tu knihu si užije za¨se jiným způsobem

mimochodem, dočetla jsem nedávno Povídky malostranské od Nerudy. Ano, samozřejmě jsem je četla kdysi jako povinnou četbu, a¨le můžu říct, že jsem si je tentokrát opravdu užila - jednak jako dospělý člověk, který ví o lidech a o světě přece jen víc než sedmák, jednak jazykově
a mez námi, ono je sice hezjké, když se děti ve škole seznámí s klasiky, ale upřímě řečeno, mám dojem, že mnohé ty texty člověk na tom druhém stupni zš nebo i na střední prostě není schopný docenit

Dara, vloženo 12:03:21  27. 02. 2017

já jsem v té skupině, co nečte jednu knihu víckrát. Protože si jí pamatuju a pak mě to neba (i když kdyby se mě někdo zeptal, tak příběh odvyprávím maximálně povrchně, ale jak to začnu číst, tak se mi to vybavuje a nějak mě to tím pádem netáhne to číst dál)

Silmarien, vloženo 21:06:23  26. 02. 2017

Ono je to asi obecne rôzne.
Máme takú skupinku o knihách na inom fóre a tam je plno ľudí, ktorí nechápu, načo je dobré jednu knihu čítať viac ako raz... a keď som písala, že čítam viackrát aj detektívky, tak som bola skoro za nenormálnu :-D
Teraz, keď sú knižky tak dostupné, tak čítam veľa nových, ale dlhé roky som mala v knižnici len knihy, akoby ich opísala Anna Shirleyová - také, ktoré sa za roky stali našimi priateľmi... (parafráza, nepamätám si to presne). Jednoducho som mala všetky knihy zo svojich poličiek prečítané veľakrát :-)

Arenga, vloženo 19:46:06  26. 02. 2017

ono tohle je na našich dětech docela zvláštní, jak jsou v tomhle rozdílní (teda jako vím, že to nenízvláštní, ale stále nám to přijde pozoruhodné)
zatímco Radmilka své oblíbené příběhy točila stále dokola a vyžadovala stále to samé a nové kusy byly zařazovány velmi pozvolna, Gábinek je v tomhle úplně jiný - ano, taky si rád poslechne něco vícekrát, ale jinak je to spíš: "chci něco nového"
je to osvěžující, nečíst jeden příběh třicetkrát :-)

«  1   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php