08:18:31
20. 04. 2024

Místnost
Star Trek a jiné sci-fi seriály
Místnost, kde najdete (případně vyvoláte) debatu nejen o Star Treku ale i o dalších podobných scifi seriálech, jako jsou Stargate SG-1, Battlestar Galactica, Doctor Who a podobně.
---
HISTORIE: Původně tuto místnost založil Neelix jako "U Neelixe", později byla přejmenována na "Svět Star Treku". Neelix ale patrně odletěl na služební cestu do delta-kvadrantu a tak jsem ji zdědil já - jeho od počátku kolega, společně jsme tvořili sekci Star Trek v fantasy a scifi ENCYKLOPEDII.

Místnost má od 23:39:53  22. 09. 2001 pronajatou Nimitz

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   100   »» »

Quendi, vloženo 21:40:00  21. 05. 2008

Mno, já většinou používám www.tv.com, pro staré seriály třeba http://www.retrojunk.com/tv/list/. I když na tv.com je snad skoro všechno:)

Nimitz, vloženo 20:24:21  21. 05. 2008

Jinak při shánění informací o novém ST filmu jsem utrpěl šok - Spockovu matku Amandu v něm totiž hraje Winona Ryder!
Já ji mám totiž zafixovanou jako věčně mladou, zejména z předdrákulovských rolí (Beetlejuice, Střihoruky Edward, Noc na Zemi, Great Balls of Fire...)

Oficiální stránky filmu jsou Under Construction, je tam pouze ten starý teaser a info, že film újde do kin přesně za rok, v květnu 2009

Nimitz, vloženo 19:07:49  21. 05. 2008

Já bych opět potřeboval poradit (stejně jako nedávno v místnosti Televize) s českým i americkým názvem seriálu.
Běžel na ČT a není to tak dávno 5-8 let. Hlavní postavou byl maník, kterého kdysi unesli mimozemšťané, a on jim teď utekl zpátky na Zemi. Má určité zvláštní schopnosti a nahání ho jak armáda USA tak i lovci z řad mimozemšťanů.

Nimitz, vloženo 19:03:55  21. 05. 2008

Claire: nic mi to neříká, ikdyž je možné že jsem to viděl.

Quendi, vloženo 20:25:06  18. 05. 2008

Na Woosleyho se těším:)

Nimitz, vloženo 13:44:45  18. 05. 2008

Střípky ze StarGate:
SG-A: od páté série bude novým velitelem základny Richard Woolsey (Robert Picardo)

o čem bude druhý film Continuum?
Ve filmu dojde ke změně časové linie v době, kdy Mitchell, Carterová a Jackson cestují červí dírou na Zemi, na níž ale zjišťují, že program Hvězdné brány nikdy neexistoval. Jackson stále píše a upozorňuje na pyramidy, Carterová jako astronaut zemřela při nehodě raketoplánu a Mitchell se zde nikdy nenarodil. Vláda nechce slyšet nic o nápravě časové linie, je spokojena s tou současnou, a tak členové SG-1 musí zápasit se světem, který není jejich vlastním.

a chystá se případný třetí seriál ze světa SG:
Po dlouhém čekání se fanoušci konečně dočkali, Brad Wright a Robert C. Cooper, spolutvůrci StarGate Atlantis, odhalili část z více jak rok dlouho připravovaného konceptu třetího televizního seriálu s tématikou StarGate.

Celá myšlenka StarGate Universe je postavena na lodích, jež byly součástí antického experimentu, který započal pravděpodobně před mnoha miliony lety. Antikové se však nestarali o to, zda-li bude kvůli záležitosti s povznesením vůbec dokončen.

Součástí experimentu byla tedy loď, s jejíž pomocí by se v galaxiích napříč vesmírem doslova rozsévaly Hvězdné brány. Před mnoha miliony lety (před konfliktem s Wraithy a přesunutím Atlantis do Pegasu) Antikové vyslali dvě lodě, automatické plavidlo umisťující brány v rozmanitých galaxiích a druhou loď, která první následovala a prováděla průzkum a na níž by se jednoho dne mohli za pomocí 9. chevronu vrátit. A o tom tedy celý seriál bude.

Koncept seriálu byl SciFi Channelem přijat velmi dobře, ale jeho výroba nebude nejlevnější. Wright zatím také není otevřený tomu, aby byly oba seriály (Atlantis i Universe) produkovány najednou. Také se již objevilo několik spekulací o třetím SG-1 filmu, jehož připrava by práci na SGU opět oddálila. Jakmile však seriál začne, Brad věří, že přiláká nové diváky.

Iwo Olorin, vloženo 23:36:26  05. 05. 2008

Zip: Možná tahle diskuze začala někde dřív a já to přehlédl, ale co přesně ti na STÅRGÅTE vadí?
Jistě, má mnohé nešvary 'natahovných' seriálů jako podobné či opakované náměty (např. ty entity zatažené do SGC, ale i z těch se poučí), "výplňové" díly, kde se nic moc neděje a "střiháky" a k tomu navíc tam pro zjednodušení všichni mimozemšťani mluví anglicky, ale až na některé sporné metafyzické otázky nemám nic zásadního, co bych tomu vytkl... :-)
Andersona jsem měl rád už z MacGyvera a jako O'Neill je dobrej, jak už psal Nimitz je to zelenej mozek a jak psala Maedhros, má skvělý hlášky. Nezapomenu třeba, jak se v prvním díle SGA na něco zeptá McKaye, ten mu hodí definici a O'Neill prohlásí: "That was a perfect waste of an perfect explanation" :-)
A ad zavírání brány za posledním z hodných: Já vždycky myslel, že v SGC, kde není svázaná bezpečnostními protokoly DHD, můžou prostě vypnout proud, jakmile vidí, že všichni "jejich" už prošli a to zvlášť v situacích, kdy se týmy vrací pod palbou etc. No a v případě, že to brána nedovolí (nějaká hmota je na cestě), prostě zavřou Iris. Taky je dost dílů, kde se tohle řeší...

Quendi, vloženo 11:04:24  03. 05. 2008

Zdá se, že je to spíš nesrovnalost, která vznikla, když tvůrci seriálu změnili pozici Abydosu vůči Zemi.

Tohle je např. z wikipedie:
According to the film, Abydos was located in the Kaliem galaxy, "on the far side of the known universe", but in the series it is the closest Stargate to Earth in the Milky Way Galaxy.
Překlad: Ve filmu je Abydos v galaxii Kaliem, na druhé straně známého vesmíru, v seriálu je Abydos nejbližší planetou Zemi a je v naší galaxii(Mléčná dráha). Carterová také v pilotním dílu říká, že kvůli hvězdnému posunu nebyli schopni vytočit žádnou jinou bránu kromě té na Abydosu, která je nejblíž a posun ji tím pádem neovlivnil tak moc.

Pár zajímavostí k rozdílům mezi filmem a seriálem najdete taky zde:
http://www.gateworld.net/the_stargate_faq.shtml#movie.1

Atlantis, vloženo 22:01:41  02. 05. 2008

Tohle by šlo vyřešit tím, že je to na konci známého vesmíru, kde ještě umíme určit vzdálenosti přesně. A to není (pokud nepočítáme metodu supernov a cefeid) nikterak daleko...cca 150 světelných let max.

Zip, vloženo 22:59:27  01. 05. 2008

Quendi: Jasně, jen mě zajímalo jestli je vysvětlení nebo ne. Takže ne :-)

Quendi, vloženo 15:59:31  01. 05. 2008

Zip: Jo...no, to mám dojem nijak vyřešené není a uvažuji o tom pokaždé, když týmy dramaticky prchají skrz bránu. Ale přivírám nad tím oko, všechno nemusí být dokonalé:)

Zip, vloženo 15:39:43  01. 05. 2008

Jo, hele, jak je technologicky vyřešený to, že se brána zavře akorát hned po tom, co projde poslední z hodných? :-)

Zip, vloženo 23:15:32  28. 04. 2008

Jo, a uplně nejhorší je, že si v každym druhym díle přinesou skrz bránu nějakou nákazu nebo nepřátelskou entitu. Dneska zas :-D

Quendi, vloženo 21:44:11  28. 04. 2008

Dara: Mám o tom příspěvek kousek dolejc:)

Dara, vloženo 21:42:29  28. 04. 2008

BTW: už jste viděli film? (Ark of truth) A co na to říkáte?

Já říkám, že teda jako nic moc :-)

Quendi, vloženo 17:46:30  28. 04. 2008

Já mám O´Neilla ráda právě takového, jaký je, hláškujícího a "nechápajícího". Jeho postava je stavěná na tom, že je velitel-voják, na vědecké záležitosti je tam Carterová, na historické a sociální Daniel Jackson a na Goa'uldy Teal´c. A jejich vzájemné interakce jsou pak zábavné(tedy velmi zjednodušeně řečeno).

Co se týče náhrady za O´Neilla, Bena Browdera zbožňuji ze seriálu Farscape(opět doporučuji, je to špica), takže mě zklamat vyloženě nemůže, ale jeho postava - Cameron Mitchell...řekněme, že ji IMHO nevzali za nejšťastnější konec. Nedaří se jí získat sympatie a scénáře tomu zrovna nenahrávají. Snažili se z něj udělat okamžitě novou hlavní postavu týmu, což byla chyba, protože ve chvíli, kdy se dostal do hry byly všichni ostatní členové SG-1 hlavnější než on...
Mrzí mě jen, že se čeští diváci setkají s Benem za takových okolností(předpokládaje, že Stargate je v Čechách běžnějším jevem než Farscape).

Dara, vloženo 08:30:46  28. 04. 2008

O'Neill to tam náhodou krásně oživuje (Do Andersona se mi nenavážej :-) )

Náhodou bych se klidně vsadila, že takhle to funguje. Myslíš, že James Bond rozuměl Qho vynálezům? A stejně používal, ne? Taky nemusíš rozumět tomu, jak funguje inernet a stejně ho používáš.

Mnohem tragičtejší je, když tam pak přijde ta náhrada na O'Neilla. Pravda, postupně se zlepšuje, ale ze začátku je a trapnej. Žádný vtip, pořád ničemu nerozumí a je to trouba.

Maedhros, vloženo 03:40:13  28. 04. 2008

Zas ale čím dál líp hláškuje...;-)

Zip, vloženo 21:53:17  27. 04. 2008

Nimitz: Jo, to beru, ale je čím dál horší :-)

Nimitz, vloženo 21:51:30  27. 04. 2008

Zip: O'Neill je zelenej mozek (a SG je vojenský projekt), on vědě a technice rozumět nemusí (krom zbraní).

« ««   100   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php