20:37:41
26. 11. 2024

Místnost
Ve svitu měsíce, flirtuju nejvíce

místnost o lásce, flirtu, partnerství ale i sexu...a zrovna se bavíme na...
Spiderův účet...

Místnost má od 10:01:43  16. 01. 2002 pronajatou Spider. Spolusprávce: Spider.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   35   »» »

Silwarel, vloženo 13:29:09  31. 01. 2016

Tohle je opravdu obtížná otázka. Někomu tady se sice může zdát normální, že holka, co se nechá opít na večírku, načež ji někdo znásilní, si za to „může tak trochu sama“, nicméně v Saudské Arábii se takhle stejně mohou dívat na holku, co šla městem bez mužského doprovodu a někdo ji tam nacpal do auta... v rámci každé společnosti existuje rizikové chování a šance minimalizovat risk, ale jak říká Genevieve, nemělo by to sklouzávat k obviňování dotyčné společností nebo k vštěpování sebeobviňování. Prostě je z toho důvodu, že se ten řětěz pak nikdy nezastaví a ženská si pak může za všechno sama,i když se na chlapa jen usměje.

Orki, vloženo 13:13:13  31. 01. 2016

No všimni si, jak debata začala -reagoval jsem na to že se ženy stydí ozvat. To je špatně. Otázka zavinění je imho složitější. Ta vina se nedělí. Útočník má samozřejmě pořád plný podíl vůči oběti, za to by měl být postižen. Oběť, která riziko (třeba vědomně) zvýší, má úplně jinou vinu, čistě vůči sobě. Je pak otázka, jestli je i míra risku, která snižuje nárok na podporu společnosti... (to se netýká asi přímo sexuálního násilí, ale napadly mě třeba vysoce rizikové sporty)

Genevieve, vloženo 12:13:49  31. 01. 2016

Orki: nejde o to, že by měly ženy chodit po nocích parkem a myslet si, že jsou v bezpečí, protože tak to asi nikdy nebude.
Ale jde o to sebeobviňování. Protože se věčně říká, že si o to říkala a vede to opravdu k tomu, že to oběti nenahlašují. A je to nejčastěji proto, že se stydí a mají pocit, že si za to můžou (no, ale vždyť já jsem s ním zašla za roh si popovídat a předtím jsem trochu pila a byla veselá a měla jsem šaty, které byly nad kolena, tak to si asi mohl vykládat lecjak no...) a to mě přijde špatně. Jasně, žena by se měla pokusit minimalizovat rizika (nejde jenom o obtěžování, ale i o okradení atp, takže parkům v noci lepší se vyhýbat obecně), ale vinu za útok nese vždy a jenom útočník. Oběť nenese vinu za to, že byla na špatném místě ve špatnou dobu. Útočník se rozhodl, že zaútočí. A je to jenom a jenom jeho vina. Ale tohle si myslím, že vidíme stejně :-)

Orki, vloženo 12:03:22  31. 01. 2016

Nebo co je záměrem těchto kampaní? Vymýtit realitu násilí?? To se prostě nestane. Změnit postoj a toleranci společnosti k tomu (což by asi mohlo snížit výskyt právě mezi "jinak slušnými lidmi")? To je super, ale aby to nenapáchalo víc škody právě tím pocitem, že mám právo být v bezpečí...

Orki, vloženo 11:55:13  31. 01. 2016

Ano, to jsem viděl a i proto píšu co píšu. Pokud necháš ležet nehlídaný mobil, je to minimálně méně rozumné, než to neudělat. S vědomím rizika a možností mu zamezit...

Fionor, vloženo 11:48:04  31. 01. 2016

Orki:

Genevieve, vloženo 11:38:13  31. 01. 2016

to riziko by ale nemělo existovat. Není to o tom, že se žena bude chovat jak chce a jednat bez rizika. Ale je to o tom, že jedinou vinu na útoku má jenom a jenom útočník. A nebavíme se tady o oběti jenom o ženě, ale děje se to i mužům, co si budeme povídat, a tam je to ještě komplikovanější, protože to prostě společnost nevidí a neslyší obecně.

Orki, vloženo 11:35:37  31. 01. 2016

Jasně, pokud jde o postoj společnosti, určitě by se měl postoj výrazně měnit. Mně to bohužel vyznívá, jako že žena má právo se chovat jak chce bez rizika. To by bylo hezké, ale realita je jiná a káždý jeden je ten první, kdo je odpovědný za svoje jednání a bezpečnost.

Fionor, vloženo 11:25:03  31. 01. 2016

To je projev toho, čemu feministky(zcela správně) říkají rape culture.
Plácání po zadku, osahávání a obtěžování je v rámci naší společnosti v pořádku a žena je za hysterku a podrážděnou p**u, když se proti tomu ozve.A když to dojde až ke znásilnění nebo napadení, tak se nejprve hledají důvody, proč si za to může sama, teprve až pak se posuzuje útočník. Naštěstí už ne vždy, ale stále platí, že ženě je připisována minimálně spoluvina (provokovala chováním, oblečením, šla špatnou uličkou a sama), takže se napadené ženy stydí případ hlásit, protože kromě samotného ponížení skrz útok se jim dostane ještě další potupy od společnosti.

Dost to třeba souvisí i s tím, že jsou ženy zvesela opíjeny, aby ztratily zábrany a chlapi si mohli sáhnout nebo rovnou užít. A je to vnímané jako něco, co je skoro neškodné a na co si dívka nemá právo stěžovat.

Genevieve, vloženo 11:08:46  31. 01. 2016

tak problém je i ten, že většina znásilnění a obtěžování pochází od lidí, co oběť zná. V parku se to jakoby děje, ale tam to obvykle opravdu není podmíněný oblečením, ale příležitostí nebo že si oběť útočník vyhlédl.

a tím neříkám, že je moudrý chodit v noci přes park. Když já jdu domů, tak mám v cestě dva parky a většinou je obcházím. ale spíš proto, že nechci přijít o mobil a peněženku, než že se bojím znásilnění. A to u nás na Praze 10 se to občas děje, ale většinou to je ve vchodech domů a jsou to nemocný lidi.

Orki, vloženo 08:50:36  31. 01. 2016

Aes, ano a já tvrdím, že zábrany vzbudit pozornost okolí (a třeba se "ztrapnit" jekotem) jsou, v rámci principů sebeobrany ženy, základní slabina, na které se pracuje.

Btw často se teď vyskytuje tvrzení, jak vyzývavé oblečení, opilost a tak, nejsou příčinou obtěžování, či znásilnění a nesmí se říkat, že žena "si za to může sama". Rozhodně souhlasím, že to nijak nesnižuje ani nepřenáší vinu za ten čin z útočníka. Nicméně prevence znamená minimalizovat nebezpečí. Pokud se holka ožralá v noci vrací v mini přes park, dost pravděpodobně zbytečně riskuje.

Silwarel, vloženo 01:58:20  31. 01. 2016

Hlavně se nebát ozvat/ zasáhnout, ono opravdu hodně výtečníků počítá s tím, že budete tak mimo, že si to „nějak dáte líbit“.
Jednou jsem byla na zastávce svědkem, že si dva takoví ožralí vagabundi dovolovali na slečnu, vložila jsem se do toho (slovně) a najednou ti pánové kolem, co byli předtím nevšímaví, nevydrželi a vložili se do toho také.
Někdy je rytířům holt potřeba trošku pomoct. Málokterý chlap ale podle mě vydrží nic nedělat, když vidí, že se začala zastávat ženská.

Aes Sedai, vloženo 01:48:36  31. 01. 2016

Já si to radši vyřídila sama. Slovně či odejítím. Někoho prosit o pomoc - to by byla asi opravdu krajní nouze. Tu jsem zažila jen jednou a šťastnou "náhodou" je vyplašil brácha. (Měl na mě čekat, ale napadlo ho, že mi má jít naproti.)
Nevím, bylo by mi nepříjemné, např. v MHD, budit pozornost, když by to nebylo krajně nutné.
Jen jednou jsem po vystoupení oslovila paní a začala se s ní bavit, aby ten chlápek dal pokoj a odešel. Důvod jsem jí neřekla.

Genevieve, vloženo 01:26:34  31. 01. 2016

jako v noční tramvaji si lidi prostě ostatních nevšímají. Já mám na noční tramvaje štěstí, od toho, že mě někdo pozvracel až po to, že jsem byla doslova pod rvačkou. A ani jednou se nikdo neotočil, aby mi pomohl nebo se zeptal, ejstli mi něco není. A v obou případech si myslím, že jsem vypadala dost nešťastně a zoufale :-D zvláště v tom prvním. V tom druhém jsem vypadala asi hlavně zmateně.

Ale to jsou noční tramvaje. Kdekoliv jinde mám dobrou zkušenost :-)


Orki: děkuju! :-D a uvažovala a furt uvažuju. Ale pořád se to odsouvá "až vyřeším ruce". Ale hodně bych ráda Krav Magu.

Klair, vloženo 01:10:21  31. 01. 2016

Hele, obecně se radí požádat o pomoc konkrétně... ne do prostoru, ale "pane, vy v té červené bundě, prosím vás, pomozte mi"

Hm, a koukám, že Orki to napsal taky. já jsem to nejdřív napsala a pak četla dál :)

A ono začít řvát na celou tramvaj "nesahéjtéé na mněěěě" je prostě divný... ale konkrétně si říct o ochranu... chtěla bych vidět toho smělce, co nevyužije možnosti být hridnou a rytířem....

oprava - nechtěla.

Orki, vloženo 21:55:18  30. 01. 2016

Jako reakce okolí asi nebyla nejlepší (ono také noční tramvaj je zřejmě trochu problematické místo), přesto si myslím, že to je dobře. Imho je potom už obtížnější fakt pokračovat, protože i tak je dost velká šance, že někomu z okolí dojde trpělivost. Taky se říká, že je dobré o pomoc požádat konkrétního člověka/lidi -oslovený nemá dojem, že to bude řešit někdo jiný a hůř se to odmítá. To platí i např. u poskytování první pomoci.

verlit, vloženo 21:43:41  30. 01. 2016

Na další zastávce vystoupila - a pak se v šoku klepala sama na opuštěné zastávce dvacet minut, než přijela další noční tramvaj :-(

Nicméně předpokládám, že obtěžování by nejspíš nepokračovalo, slovní nadávky ale nejspíš ano.

Orki, vloženo 21:34:20  30. 01. 2016

A obtěžování pokračovalo? Každopádně lepší řešení imho prostě neexistuje.

verlit, vloženo 21:23:46  30. 01. 2016

Problém je, že si nejsem tak docela jistá, že okolí by v případě takového udělání scény reagovalo okolí.

Naštěstí jsem léta neměla důvod to otestovat (a taky asi vypadám dostatečně rázně, aby to někdo testoval), ale kolegyně v práci se setkala s reakcí v tramvaji, kdy se přítomné ženy tvářily, že nic nevidí a chlapi se pochechtávali a jeden jí řekl, že je hysterka.

Orki, vloženo 20:52:08  30. 01. 2016

No a to je základ každé rozumné sebeobrany, speciálně právě pro ženy. Aby přemohly tohle, aby sa neučily udělat ten kravál, protože to jim nejspíš pomůže. Proti silnějšímu, nebo přesile bojuješ vždycky o čas na útěk, než ti někdo pomůže, nebo se o konflikt začne okolí zajímat. To je jediná rozumná šance.

« ««   35   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php