13:21:36
27. 11. 2024

Místnost
Ve svitu měsíce, flirtuju nejvíce

místnost o lásce, flirtu, partnerství ale i sexu...a zrovna se bavíme na...
Spiderův účet...

Místnost má od 10:01:43  16. 01. 2002 pronajatou Spider. Spolusprávce: Spider.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   43   »» »

Arenga, vloženo 11:56:15  21. 10. 2015

jo a fungovalo to, protože už to potom neudělaly

Silwarel, vloženo 11:56:12  21. 10. 2015

verlit: Ano, to dává smysl, tak jsme nad tím nikdy nepřemýšlela. Vždycky to ve mně vyvolávalo dojem, že je to myšleno právě jako ochrana dětí, ale že jako takové to bohužel moc nefunguje.

Arenga, vloženo 11:55:06  21. 10. 2015

jenže ono i s těmi zákazy fyzických trestů je to strašně problematické - je samozřejmě špatné seřezat dítě v afektu a vybít si na něm vlastní hněv - jenže třeba u batolat, s kterými se ještě nedomluvíte a nic jim pořádně nevysvětlíte, je plácnutí přes ruku, pokud ji strká, kam nemá, případně pár na zadek přes plínku, pokud dělá něco, co je pro něj nebezpečné, mnohdy výrazně efektivnější, než jakákoli slova - naplácala jsem takhle několikrát oběma dětem, párkrát i na holou, vždy v situacích, kdy by opakování té věci, co udělaly, mohlo vést přinejmenším k úrazu, ne-li k ohrožení žovota - prostě aby si to zapamatovaly, že tohle prostě nesmí - klasický případ byl, když mi málem vběhly do cesty, přestože věděly, že přes cestu musí za ruku a přestože jsem na ně dost hlasitě volala "stůj, stůj"

verlit, vloženo 11:45:37  21. 10. 2015

Já myslím, že to ani není vysloveně jeho účelem. Tyrany to nejspíš neodradí, stejně jako zloděje neodradí tresty za krádež.
Podle mě je to spíš vyjádřením toho, o čem se společnost rozhodla, že není vůbec přijatelné.

Silwarel, vloženo 11:43:23  21. 10. 2015

Že se ještě vrátím k tomu kultu dítěte, podařilo se vám někomu někde najít, jestli má například zákaz tělesných trestů pozitivní vliv na snížení případů fyzického týrání dětí?
Mám totiž pocit, že tyrany to neodrazuje ani v nejmenším, ale třeba se mi to jen zdá.

Arenga, vloženo 11:24:58  21. 10. 2015

ale s tím Miláčkem je to roztomilé :-)
ono se navíc v rodině (alespoň v té naší) stejně neříká jenom jmény - někdy si říkáme i příjmení - na ne, samozřejmě kecám ;-) Ale spíš ty jména jsou různě zdrobněná a přetvořená, takže si i třeba s manželem mezi sebou říkáme určitými podobami našich jmen, kterými nám jinak nikdo neříká, i dětem občas říkáme různě - od toho, že gabiho třeba oslovím "tak chlapečku" přes různé podoby jména, až po úplné přezdívky, které jsou ovšem zpravidla jen pro nějaké období života. Když byl Gabi miminko, jednu domu jsme mu třeba říkali Kokle, Radmilce jsme někdy okolo jejích pěti až šesti let říkali Bebek - vždycky to vznikne tak nějak náhodně a někdy se to ujme na různě dlouhou dobu a pak to prostě odezní.

Tinne, vloženo 08:57:36  21. 10. 2015

To s těmi jmény je fakt, teď mi vyprávěla sestřenice, že se ptala dětí ve školce, jak se jmenuje maminka a ony říkaly: "Mamuša", "Mamka" a jedna se prý začervenala a řekla "Miláček" :-)

Arenga, vloženo 21:14:09  20. 10. 2015

určitě je dobré mít nějaký společný zájem, nějakou společnou činnost, něco, co můžeme dělat společně a sdílet to - můžou to být i docela obyčejné věci, hlavní je, když to baví oba a přináší jim to radost

Betka, vloženo 14:38:43  20. 10. 2015

Silmarien: Jej to znám, taky hrozně blbě nesu, když se těším a něco mi to pokazí.

Přidávám se k otázce. Jak se opečovává (dlouhý) vztah?
Už tu padlo trávit spolu čas, všímat si (respektovat) druhého, zjišťovat a snažit se naplňovat svoje vzájemné potřeby, s tím určitě souhlasím. Stačí to, taková ta denní péče? Mě třeba ještě napadá, že je dost důležité růst, jednak každý sám jako osoba (aby měl ten druhý co obdivovat :)), a jednak spolu, mít nějaký cíl a v něčem se rozvíjet. Ale chápu že u dětných, zejména čerstvě, se o ty společné cíle starají ty děti.

Arenga, vloženo 13:58:44  20. 10. 2015

verlit: no jo, než se narodila Radmi, pamatuju si, jak jsem výslovně říkala, že si takhle teda rozhodně říkat nebudeme - ale nakonec je to samozřejmě trochu jinak - ono je to totiž o tom, alespoň tak to probíhalo u nás, že tak nějak identifikuješ toho druhého před tím dítětem a taky dítě učíš mluvit, takže i o sobě člověk zpočátku mluví ve třetí osobě jako o mamince/tatínkovi - no a občas to přeroste i do situací, kdy to nutné není. Ale jinak si normálně říkáme jmény a i děti vědí, jak se jmenujeme :-))

Silmarien, vloženo 13:48:50  20. 10. 2015

To mi príde tiež absurdné a neznášam to, keď to počujem u iných ľudí. Je samozrejme iné, keď Eli rozprávam o "ockovi", ale predstava že by ma Peťo volal maminka... no nič moc :-D

Prvá odpoveď čo mi napadla, keď som zahliadla otázku Aditu bola "ťažko, ťažko" inak :-D Ono je vtedy naozaj dobré vedieť, ktorým jazykom lásky hovorí ten druhý a snažiť sa v tých chvíľach, ktoré pre seba jeden i druhý majú ich využiť naplno :-D
Ja som napr. extrovert (ktorý nenávidí davy, kill me), takže pre mňa je momentálne úplne skvelou vecou ísť na výlet :-D pokojne s deťmi, mne nevadí ich riešiť, ale prosto dostať sa von. Keď som s babami cez deň sama, tak jasne, že ísť dakam s kamoškami do kaviarne s detským kútikom je fajn alebo do nejakého toho rodinného centra... ale ísť napríklad celá rodina do Viedne do zoo je pre mňa super výlet (predĺžený víkend je skoro splnený sen :-D). Len Peťo je zas introvert, ktorý keď už príde z práce, kde fičí naplno, tak sa najradšej zloží niekam do kútika... takže zladiť jeho a mňa je občas náročné.
Jedným z mála výborných kompromisov je Verlitín :-D on ho miluje, má tam svoj pokoj, je tam dosť pohodlia pre celú rodinu a pre mňa je zas každá vychádzka takým malým výletom a verlit s Qeril na víkend úžasný bonus :-D (ktorý síce pretliachame z veľkej časti o deťoch ale whatever!)

Len som potom hrozne nepríjemná, keď sa niekam teším a niečo mi to pokazí (ako napr. tento víkend sme nešli na svadbu na Oravu, kde sme mali byť tri dni, lebo pol rodiny chorej.... alebo keď sme nemohli na CTSko... alebo hocičo iné, čo sa nám stáva hrozne často že sa niekam nedostaneme kvôli pracovným veciam, aj keď sme pomerne zdravá rodina napriek deťom :-D)

verlit, vloženo 13:29:57  20. 10. 2015

Mnozí se na to nejspíš budou dívat jinak, ale mně vždycky připadalo příšerné, když se páry po narození dítěte úplně přestaly oslovovat jmény a začaly si ve všech situacích říkat "maminko" a "tatínku" - jasně, na začátku chápu to okouzlení novou rolí, ale dlouhodobě mi to připadá jako absurdní redukování vlastní identity.

Deidre, vloženo 13:28:34  20. 10. 2015

(to je super, jak se v Bylinkách řeší antikoncepce a ve Flirtu děti :))

Arenga, vloženo 13:01:21  20. 10. 2015

Ony mají význam i třeba takové maličkosti jako říct dítěti, když se dožaduje pozornosti "počkej, teď mluvím s tatínkem, řekneš mi to potom" - místo aby hned řešil, co dítě chce (samozřejmě kromě krizových situací, jako že na sebe někdo něco vylil, něco rozbil nebo někde spadl :-))

Dara, vloženo 12:50:26  20. 10. 2015

Aditu: tak s dítětem třeba sexem, že si poslechneš, co bylo v práci a uvaří teplé jídlo. :-)
Prostě že si partnera všímáš a pečuješ i o něj ne jen o dítě

Arenga, vloženo 12:50:14  20. 10. 2015

Sil: jasně, že věk dítěte je rozhodující, a taky je to u každého dítěte jiné a rodiče by měli vědět, co si mohou dovolit - třeba u Radmi od cca půl roku nebyl problém sjednat si hlídání na večer, věděli jsme, že když ji večer uložíme, následujících několik hodin se s nejvyšší pravděpodobností nevzbudí, takže ji klidně můžeme nechat s babičkou. U Gabiška tohle hodně dlouho možné nebylo, protože prostě tak spolehlivý nebyl.

Aditu: ideálně komunikace a trávení času spolu :-) udělat si na sebe čas a žít spolu, ne jenom vedle sebe. Ono i tohle má třeba každý nastavené trochu jinak, každý má jiné potřeby, ale je právě důležité ty potřeby vzájemně znát a snažit se je naplňovat.

Aditu, vloženo 12:43:54  20. 10. 2015

Kdy už to tu párkrát padlo, jak se "opečovává" vztah?

Silmarien, vloženo 12:41:29  20. 10. 2015

To ja nijako nepopieram. Aj keď teda náš jediný samostatný výlet bez Anny bol na centrálny príjem do nemocnice na infúzku... to sa asi neráta čo? :-D
Prosto, vek dieťaťa je v tomto pre mňa dôležitý. U mňa do toho roka je to prosto také, že len v núdzových situáciách, po roku mi príde ok už skúšať babičky a tety a tak.

Arenga, vloženo 12:23:50  20. 10. 2015

navíc je taky potřeba podotknout, že pokud se rodiče upnou jenom na děti a všechno kolem nich, ale svůj vzájemný vztah "neopečovávají", tak ten jejich vztah může jít za čas docela do kytek - což ve svém důsledku odnesou nejen oni, ale i děti
takže to, jak psala Gen, že si rodiče sami spolu někam vyjdou bez dětí a jsou jenom spolu, je docela důležité

Arenga, vloženo 12:21:03  20. 10. 2015

Gen: plně souhlasím

« ««   43   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php