17:41:50
27. 11. 2024

Místnost
Ve svitu měsíce, flirtuju nejvíce

místnost o lásce, flirtu, partnerství ale i sexu...a zrovna se bavíme na...
Spiderův účet...

Místnost má od 10:01:43  16. 01. 2002 pronajatou Spider. Spolusprávce: Spider.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   45   »» »

Genevieve, vloženo 18:16:11  19. 10. 2015

já když si vezmu, že ještě ve školkovém věku jsem po venku chodila sama a do školy jsem jezdila sama od první třídy do vedlejší vesnice. A zastávka byla cca půl kilometru od bytu :) a to je moje matka poměrně hyperprotektivní (byť trochu s věkem a zkušenostmi)...

já to extrémní ochraňování dětí taky nemám ráda. Dítě se má říznout a má si natlouct kolena. Nemá se podříznout a nemá spadnout ze skály. Ale dokud se neřízne, tak nebude vědět, že to bolí a že to nechce dělat.


S takovými dětmi, jaké popisuje Cemi, se taky čas od času potkávám, byť ne tolik. A vždycky jsem z toho taková smutná. A jsem TAK ráda, že třeba bratr se ženou tohle fakt nejsou a berou výchovu zodpovědně, ale tak nějak v pohodě :-)

verlit, vloženo 16:21:23  19. 10. 2015

Jen technická poznámka - v době, kdy jsem vyrůstala, byl rychlostní limit v obcí 60 km/hod. a nebyly kromě Prahy obvykle vyznačovány žádné přechody, kromě světelných.

Doprava byl méně hustá, ale rozhodně nebyla bezpečnější.

Cemendriel, vloženo 15:34:51  19. 10. 2015

Měla jsem na táboře extrémně helicopter postižené děti... byly v sedmém nebi, že je pustíme do kuchyně a dáme jim do ruky nůž, protože to by jim maminka nikdy nedovolila (věk 7, 10 a 12). Ovšem ty děti byly totálně levé, neustále na ně útočily nějaké kořeny v lese a odřené koleno znamenalo půlhodinový hysterický výlev. Měly z domu větší lékárničku než zbytek všech dětí dohromady a všechny tři trpěly úplně ukázkovými psychosomatósami.


Ale jinak si nemyslím, že by se české rodičovství tolik lišilo od francouzského, akorát autor článku objevil knížku americké autorky, která náhodou byla ve Francii a tak oslavuje francouzskou výchovu. Takže moc necítím potřebu se proti tomu vyhraňovat, až na nějaké psychicky labilní matky (viz moje zkušenost výše), které se najdou asi v každé zemi, bych řekla, že je většina rodičů v ČR poměrně normálních.

Arenga, vloženo 13:56:36  19. 10. 2015

a ještě jednou :-)
myslím, že na takové to osamostatňování je ideální, když je poblíž nějaká kamarádka nebo jiné dítě, které má třeba stejnou cestu - např. dítě chodí do/ze školy s kamarádkou = nemá rodiče pořád za zadkem, a zároveň není úplně samo

Arenga, vloženo 13:50:40  19. 10. 2015

a taky je potřeba přihlédnout k tomu, jak to cítí dítě - třeba naše Radmi nechtěla být dlouhou dobu sama doma, i když jsme jí říkali, že klidně může, že jdeme jenom na krátkou procházku a budeme poblíž a vrátíme se do hodiny a že jestli s námi nechce, klidně ať doma sama je - bála se tolik, že šla raději s námi, i když se jí nechtělo - poprvé sama doma byla snad až minulý týden - a zvládla to v pohodě, jenom do toho musela tak nějak sama dozrát
čímž chci říct, že kdybychom ji nutili být samotnou doma dřív, než by se ona sama na to cítila, tak by to taky mohlo přinést víc škody než užitku
podobně v létě jela jednou sama autobusem k babičce - dovedla jsem ji na zastávku a babička ji u zastávky vyzvedla, jízda trvá deset minut - ale taky se necítila dobře a příště už sama nechtěla - teď občas jezdí sama ze školy (na zastávce na ni někdo čeká) a zvládá to už v pohodě - stačilo prostě ty tři měsíce počkat a do ničeho ji nenutit

Arenga, vloženo 13:42:03  19. 10. 2015

a nejen, že je více aut, ale jsou to často i rychlejší auta a řekněme si to na rovinu, ne všichni dodržují padesátku v obci...

Arenga, vloženo 13:40:40  19. 10. 2015

já s tím v zásadě souhlasím, děti je potřeba vést k samostatnosti a to úměrně s věkem, to, aby se rodiče ve všem podřizovali dětem, je blbost
každý rodič musí vědět a odhadnout na co už je jeho dítě zralé - třeba naše Radmi na to, aby měla vlastní klíče rozhodně ještě zralá není :-) (je jí osm) stejně jako ještě není zralá na to přecházet samostatně větší a rušnější silnice - jako pracujeme na tom, ale bude to chtít ještě čas - mimochodem, co jsem se nedávno bavila s kamarádkou, která má o dost víc zkušeností a taky víc dětí než já :-) (a jsou fakt hodně samostatné), tak prý dítě do nějakých deseti let ani nemá odhad, jak rychle auto jede a za jak dlouho tu asi bude. Ono co se týče konkrétně dopravy, tak tak je docela někde jinde, než když jsme byli dětmi my - autor mluví o kriminalitě, ale dopravu nezmiňuje, ovšem to, že jezdí více aut je myslím nezpochybnitelné.
To, že se rodiče o svoje děti bojí, je normální, nicméně pokud to jde do extrémů a chovají se hyperprotektivně, je to na škodu všem.
Osobně mne taky fascinuje, jak se všude zdůrazňují práva dítěte, ale zpravidla se už k tomu nepřipojuje nic o tom, že ruku v ruce s právy jdou i povinnosti.

Genevieve, vloženo 13:17:59  19. 10. 2015

verlit: amen!

Isanan, vloženo 13:09:17  19. 10. 2015

verlit, naprosto s tebou souhlasím, navíc jsem četla tu knížku od Pamely Druckermanové, která je opravdu výborná. Pro nás není ta "francouzská" výchova tak šokující jako pro autorku Američanku, ale přesto je to zajímavé. V knize také rozebírá francouzský názor, že aby byly v pohodě děti, musí být v pohodě rodiče a jejich vztah, což pro Francouzky mimo jiné znamená, že i v těhotenství o sebe pečují a například v jídle se "nerozežírají", neboť si nemyslí, že příchod potomka by je měl proměnit ve slonice v teplákách "pro dobro dítěte", jak autorka poukazuje, že je tomu v Americe.

Děti vlastní sice zatím nemám, ale vedu dětskou taneční přípravku v Sokole a už jsem pár helicopter parents zažila. Na druhou stranu ale mám většinou dobrou zkušenost, včetně toho, že neřeší nějaké drobounké škrábance a občas modřiny, které vzniknou, protože s dětmi dělám akrobacii a nechám je si vyzkoušet více méně všechno.

verlit, vloženo 10:54:49  19. 10. 2015

Jelikož se tady často probírají i témata širší než vtahy partnerské, tak sem jdu s tímhle blogem o škodlivosti kultu dítěte, se kterými velmi, velmi souhlasím:

http://andrejruscak.blog.idnes.cz/c/480356/kult-ditete-musi-skoncit.html

Co vy na to?

D3stiny, vloženo 08:26:24  18. 10. 2015

ja kľudne tiež budem obeť... :D

Aes Sedai, vloženo 00:29:40  18. 10. 2015

Sheritra: Přehlédla jsi Hallorna. Ten se taky hlásil. Já jako mučitel jedině. Nazkouším si to doma na tobě! :P

Sheritra, vloženo 00:20:45  17. 10. 2015

Píšu si - na příštím VCS se bude mučit: Aes, Silwarel. Nějací další dobrovolníci?:)

Aes Sedai, vloženo 23:54:18  16. 10. 2015

Já myslím, že byste ji měli svázat a nařezat jí! :)))) Ať je to k tématu. :)

Aditu, vloženo 15:49:32  16. 10. 2015

Myslím, že dál rozmazávat netřeba - Silwarel dostala pořádnou čočku a není potřeba se v tom dál hrabat. Popojedem...

Corfe, vloženo 15:21:11  16. 10. 2015

Celkem hodně to působilo jako "mám s něčím mnohem víc zkušeností než ostatní a chci jim to nějak vtipně dát najevo". Což je sice lidsky trošku otravný, ale celkem akceptovatelný přístup, když se mluví třeba o programování, nebo anglické gramatice.

Ale tohle je přece jen pro mnohé trochu citlivé téma. Pro některé o tom není snadné mluvit a když už se dokáží trochu otevřít, tak je hned někdo smázne oznámením, že "jsou roztomilí".


Nemůžeš se divit, že to působí špatně. A odkaz na meme to nevylepšuje, protože ten meme samotný bohorovností přímo křičí. :)

Silwarel, vloženo 14:56:16  16. 10. 2015

Jinak mě mrzí, že některým můj příspěvek vyzněl tímto způsobem.
Jsem z toho sama celkem perplex, protože s nařčením z bohorovnosti či povýšenosti se setkávám poprvé, přitom pořád mluvím (alespoň myslím) všude stejně. Nevím, jestli to mám rozebírat nebo se omlouvat nebo se smířit s tím, že k nesouladu prostě někdy dochází navzdory nejlepšímu mínění všech zúčastněných stran.

Silwarel, vloženo 14:44:35  16. 10. 2015

Betka: Já hlavně někdy zapomínám, že meme kultura není všude tak provařená jako v IT firmách, kde se většinou nacházím, opravdu jsme tím nemyslela nic než popkulturní odkaz a la ,,Copak bondáž, ale jmelí!´´
Jinak se přiznávám, že vyzkoušeno toho mám opravdu dost. Bondáž a spanking mi dnes už vůbec stigmatizované nepřijdou, to je snad jediná věc, ke které bylo 50 odstínů šedi dobrých.
Blood fetish, pissing, nadávání partnerovi při styku, strap on nebo swingers mají těžší život.
Co z toho sama praktikuji asi radši ponechám na fantazii všech.
Jarkovi modelku dělat nemůžu, jednak na to nemám míry a jednak si spíš dovedu představit, že bych šla do veřejné soulože než nechat se veřejně svázat - asi proto, že nerada vypadám před lidmi zranitelně. Tedy když je všechny pořádně neznám.
Ateliér v Praze zní jako slibný tip na výlet :) .

verlit, vloženo 14:21:27  16. 10. 2015

Meme znám, ale ta poznámka vyzněla extrémně bohorovně a vnímala jsem ji jako dost povýšeně urážlivou.

Betka, vloženo 14:09:16  16. 10. 2015

Silwarel: No, vyznělo to trochu tak, jakože máš vyzkoušenou nejenom tu bondáž a spank, ale taky věšení na háky, kreslení krví, Činkapinu nevyřčenou úchylku, o lechtivých scénkách ani nemluvě, a Edisonovi děláš pravidelně modelku :D Klidně se můžeš přiznat, co z toho je pravda :D Mě naštěstí roztomilost nevadí.
Takže se potkáme až přijedeš do Prahy a navštívíš Ateliér, nebo je to málo zvrhlé? ;)
Jinak bych se nebála, spousta lidí tady jenom naznačuje mezi řádky,... ale hrozně se mi líbí, jak vyplavává ven to, co už začíná být skoro mainstream a hlavně KOLIK toho je :)

Edison vázal na conci, docela milá ukázka, i když krátká a obalená do povinného úvodu o bezpečnosti...

Legáček: To je škoda, že se vám to zvrhlo. Ono taky napoprvé není lehké vymyslet co se svázaným člověkem aby to bylo zábavné pro oba ... škodolibost má své místo, ale nemá se to přehánět.

« ««   45   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php