06:40:20
29. 11. 2024

Místnost
Ve svitu měsíce, flirtuju nejvíce

místnost o lásce, flirtu, partnerství ale i sexu...a zrovna se bavíme na...
Spiderův účet...

Místnost má od 10:01:43  16. 01. 2002 pronajatou Spider. Spolusprávce: Spider.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   61   »» »

Neros, vloženo 00:24:16  24. 02. 2015

Fotrův blog je skvělej... díky, lidi, i když mě zbytek diskuze nezajímá :D

Deidre, vloženo 22:55:15  23. 02. 2015

Miluju fotrův blog.

Orki, vloženo 21:07:14  23. 02. 2015

Mně to stylově dost připomíná Šmída.

Dara, vloženo 20:48:34  23. 02. 2015

A odkaz od orkiho - fotrův blog. To není jen pro chlapy! Já z Čeňka nemůžu. vždycky brečím smíchy.

Arenga, vloženo 19:55:06  23. 02. 2015

Dara: no jako po pravdě, u nás by se muselo jednat o hodně hodně velkou nevýhodnost :-) - jako kdyby se třeba něco stalo a manžel přišel o práci
když byla malá Radmi, myslela jsem si nejdřív, že bych byla dva roky doma já a rok manžel (jako ekonomicky výhodné by to tehdy bylo, byť ne nějak zásadně), ale jak se pak Radmi narodila a já jsem záhy zjistila, že prostě nechci do práce ani o den dřív, pokud to nebude fakt extra nutné

Dara, vloženo 18:04:17  23. 02. 2015

my asi nejsme to... emancipovaní. Výrazněji ekonomicky nevýhodné to je a přesto jsem na mateřské a zůstanu i na rodičáku. (I přesto, že ve firmě beze mě nemůžou být, zdá se.)

Nimitz, vloženo 15:09:01  23. 02. 2015

Můj bratranec žijící ve Finsku je teď také na mateřské.
Má sice dobré a dobře placené zaměstnání, ale mají teď třetí dítě a manželka už potřebovala pracovat, aby měla nějakou praxi (má VŠ s nějakým sociálním zaměřením)

Arenga, vloženo 12:21:53  23. 02. 2015

jinak u nás asi tak, že pokud by to pro nás bylo výrazněji ekonomicky nevýhodné, abych zůstala doma a manžel chodil do práce, tak se měníme a do práce jdu já
naštěstí to zatím nevypadá, že by tohle hrozilo :-))

Arenga, vloženo 12:20:42  23. 02. 2015

já si nemyslím, že je to tak raritní, osobně jsem takových otců potkala několik, jenom v okolí našeho sídliště
samozřejmě, že maminek na rodičovské je pořád víc a vždycky to víc bude, ale rozhodně dneska už otec na rodičovské není za exota
mimochodem, vloni zjara jsem jednoho takového tatínka s asi rok-roka a půl starou holčičkou pravidelně potkávala a byl to vždycky úžasný pohled, jak ten mladý muž /byl to tatínek o dost mladší než jsem já/ s moderním sestřihem, namakanýma svalama a kérkama na pažích tlačil růžovou tříkolku, nebo vedl tu malou princeznu za ručičku a pak jí pomáhal na klouzačku, jak říkám, potkávala jsem je pravidelně a on se k ní vždycky choval tak moc hezky, že to bylo až dojemné

Orki, vloženo 12:08:22  23. 02. 2015

Jasně, rozhodnutí páru je v pořádku. V pořádku imho nejsou tlaky a inženýrování skupin frustrantů v rámci společnosti -viz ta norská armáda, prostě cesta kvót.

verlit, vloženo 11:50:28  23. 02. 2015

Orki: Je to zatím jev poměrně řídký, ale myslím, že už dnes ne zas tak raritní.
V rámci továrny máme asi 10 otců na rodičovské, což není zas tak málo. Především ve srovnání s tím, že ještě před dvěma lety byl jen jeden.

Nejsem si jistá tím, co míníš "snahou o dosáhnutí rovných procent"? To přece závisí čistě na rozhodnutí daného páru a v tom asi nějaká snaha vylepšit statistiku moc roli hrát nebude, ne?

Orki, vloženo 09:40:39  23. 02. 2015

Btw pro všechny místní pány, kteří by tomu byli přístupní: http://fotruv-denik.blog.cz/ znáte, že? :D

Orki, vloženo 09:39:12  23. 02. 2015

Ano, to je zatím zjev tak raritní, až je na místě na něj poukázat. Jestli se bude objevovat častěji? Asi ano, otázkou je, jestli v pozadí bude rozumný důvod, nebo snaha dosáhnutí rovných procent.

verlit, vloženo 08:24:40  23. 02. 2015

S otci na rodičovské automaticky nepočítáš?

Orki, vloženo 23:46:58  22. 02. 2015

Arengo, vlastně jsi popsala líp, co jsem měl na mysli: maminka je jasně definována sama o sobě, dítě ve školce ji většinu času zažilo na mateřské, tedy naplno angažovanou v domácnosti, tatínek chodí do práce, tudíž je na místě se o této práci bavit.

Arenga, vloženo 22:43:05  22. 02. 2015

Cemi: to vystoupení bylo v roce 1987, takže asi tak

Arenga, vloženo 22:41:48  22. 02. 2015

Dara: a teď jsi uhodila hřebíček na hlavičku! já si totiž fakt nemyslím, že si to ten chlapeček vybral sám

mimochodem, v jedné knize jsem kdysi četla jednu super větu: "pamatujte si, že rodičovství je dočasná role, nikoli vaše nová identita"
samozřejm,ě že rodiče nepřestabnou být rodiči ve chvíli, kdy děti dorostou, stejně jako děti nepřestenou být dětmi, ale ten vztah se prostě mění s tím, jak se děti osamostatňují a pokud to jedna ze stran nepochopí, vede to k průšvihu
pamatuju se, jak když se nám narodila dcera, tak jsme si s manželem říkali, že musíme počítat s tím a stále na to myslet, že od nás prostě jednou odejde, že jsme tu proto, abychom se o ni starali a doprovázeli ji, ale že je to dočasné a jednou bude mít svůj vlastní život

"vztah s matkou je asi pro mnoho dětí těsnější" - hele, to si nemyslím, otec je pro dítě naprosto klíčová osoba, jak pro chlapce, tak pro děvčata, a bohužel taky může nadělat nejvíc paseky, když úplně či částečně chybí nebo nějak v té roli selhává (kdo četl Johna Eldredge, ví, odkud tenhle názor mám)
a mimochodem, u nás doma to vypadá tak, že když manžel přijde z práce, obě děti se na něj vrhnou a skoro ho ani nenechají odložit bundu, když byla Radmi malá, měla jsem často pocit, že jsem pro ni po příchodu tatínka z práce přestala existovat a když jí bylo asi dva a půl, řekla mi u oběda: "mama pude do pace a táta tady bude s tebou" (neuměla ještě psrávně používat zájmena) - nebrala jsem si to osobně a vyvedla jsem ji z omylu, že až máma půjde do práce, ona půjde do školky. Náš chlapec je na mně víc, než byla ona jako malá, ale i tak vyloženě vyžaduje aktivity s manželem a když o víkendu ráno zjistí, že je doma, je naprosto nadšený a hned si s ním chce hrát (čehož sprostě využívám a přispím si ;-))

Orki, vloženo 22:03:03  22. 02. 2015

No ano, ale ten vztah není a nemůže být symetrický. Krom toho se tatínkovství asi i hůř popisuje, vztah s matkou je asi pro mnoho dětí těsnější a význam mateřství tedy naplní.

Dara, vloženo 21:47:58  22. 02. 2015

sedmero krkavců (tam ti chlapi taky nic nedělají, ne?)


Já myslím, že pointa okolo celé té věci s tou básničkou je ta, že by se nad sebou měla zamyslet ta učitelka, co to těm dětem vybrala. Protože buhví, co je pak učí, že jo :-)

verlit, vloženo 21:34:42  22. 02. 2015

Mám na mysli, že pokud děti jsou smyslem života pro ženy i pro muže, tak proč je žena "matkou", zatímco muž čímkoli chce?

« ««   61   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php