09:34:01
29. 11. 2024

Místnost
Ve svitu měsíce, flirtuju nejvíce

místnost o lásce, flirtu, partnerství ale i sexu...a zrovna se bavíme na...
Spiderův účet...

Místnost má od 10:01:43  16. 01. 2002 pronajatou Spider. Spolusprávce: Spider.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   62   »» »

Orki, vloženo 21:32:30  22. 02. 2015

No a realita je taková? Je vztah otců k dětem nějak nedostatečný že je potřeba přemýšlet co ještě by se mělo narovnávat??

verlit, vloženo 21:23:26  22. 02. 2015

Sheritra: Ta diskuze začala z mého pohledu spíš "náplní života" než jeho smyslem.
Mimochodem mi přijde zase trochu divné automaticky předpokládat, že pro žádného chlapa nejsou jeho děti smyslem života. Tak to přece nefunguje, nebo ano?

Sheritra, vloženo 20:55:25  22. 02. 2015

Proboha, snad nemusíme uvádět zdroje v diskuzním fóru. To si člověk užil dost v závěrečných pracích. Nehrotíte to už trochu?
A Cemi, ten tvůj předchozí příspěvek je moc pěkně napsaný.
Moje maminka je emancipovaná, vzdělaná, ale určitě by nás - své děti - označila za smysl života.

Nimitz, vloženo 20:44:29  22. 02. 2015

Spider: to bylo "Co tahle svatba, princi?", a máš pravdu, pohádek s emancipovanými ženami bylo více, většinou těch studiových

Spider, vloženo 20:36:47  22. 02. 2015

Mivka: taky jsem v tom odstavci zakoncil... 'nebo ne?' prtoze se tak domnivam, ne proto ze jsem to nekde vycetl...tak to ted vyctu tobe...kde je tvuj zdroj? kdyz mi to vyvracis :P

co ta pohadka, at prileti cap co co to bylo... tam se prece holka co umyva zrcadla prevlekne za panose ahlida tri princezny ktere souperi o prince aby ho pak vyhrala... jen tak na rychlo jsem si vzpomnel...ale urcite jich mame vic

Cemendriel, vloženo 20:21:36  22. 02. 2015

Hele jakoby... už vám někdo řekl, že psát jakoby do každé věty není cool? Je to jakoby dost hrozný... snažila jsem se si na to zvyknout, ale pohár přetekl a fakt začínám to slovo nesnášet, pardón. =/

Mivka, vloženo 20:09:01  22. 02. 2015

Hele, vono by možná trochu pomohlo si ujasnit pojmy... jakože... neznám gender studies, jejichž principem by bylo popírat rozdíly mezi pohlavíma. Je jako pravda, že jsem z gender studies za zkušenosti udělala budku (nějaké čtyři předměty náhodně potkané za studium), ale jakoby v jediné věci, kterou jsem kde četla, se tohle ani nenaznačilo.
Na druhou stranu tak nějak nerozumím, proč by se měla nutně genderová polarizace rvát do všeho, včetně hraček a básniček.

A Spidere, tvrzení "stejnak si vestinu svych nazoru utvori az v puberte az si budou vytvaret identitu, vlastni nazory, nebo ne?" v zásadě buď podpoř nějakým seriózním zdrojem, nebo asi jako jediná odpověď kterou dostaneš, je ne. O nějakém formování chování a vnímání sociálních rolí se opravdu nemůžu bavit, protože nejsem psycholog, ale jakoby... ne, no. Lidé nefungují tak, že se jim náhle názory a osobnost zformují v pubertě, protože jakoby... tenhle skokový vývojový systém myslím funguje u jediný věci, což jsou pokémoni.

Ta básnička samotná je mi jako jedno, ale fakt, že nějak symbolizuje obecný trend, mi přijde prostě smutný a varovný.

Zajímavá věc - vybavíte si někdo českou věc pro děti, která by měla vysloveně "genderově nespoutanou" protagonistku? Mě napadá Popelka, ale to je všechno.

Cemendriel, vloženo 19:56:13  22. 02. 2015

Já chápu, jak to myslíš, verlit, ale zní to vtipně... nejde přestat být maminkou, i když už je dítě velký a samostatný. Rodičovství prostě není povolání, nejde to takhle srovnávat a nejde to doceňovat jako povolání, je to prostě něco úplně jinýho... A jasně, že to v životě jako náplň úplně "nestačí", ale jako smysl života to stačí - dát život dalším lidem - to je podle mě dost krásnej smysl života a těžko se vytratí tím, že se děti osamostatní. Ale samozřejmě by to nemělo být prezentováno jako jediná možnost, jak naložit se svým životem, v tom se shodneme. (storka o vystoupení, kde holky jenom houpaly kočárky mě teda dostala, wtf?) =)
Děti se podle mě nejvíc učí odkoukáváním chování lidí kolem sebe... nemyslím si, že básničky nebo reklamy mají nějaký zásadní význam na vnímání mužských a ženských rolí. Tuhle básničku bych pro dítě nevybrala spíš proto, že bych věděla, že nejspíš pobouří některé dospěláky, než že bych se bála narušené výchovy. Myslím, že si to bereme moc osobně. =)

Spider, vloženo 19:14:31  22. 02. 2015

verlit: a proc neni maminka cely zivot... prece zadnou maminku nikdo nelimituje v tom kolik deti a v kolika letech bude mit...

byvalo preci bezne ze rodina mela 7-12 deti... (ne tak davno) moje babicka je z 8 + 1 zemrelo hned po porodu

muj tata ma strejdu ktery je jen o dva roky starsi

a ze na deti nejsou penize? maminka si asi spatne vybrala tatinka...

verlit, vloženo 17:42:03  22. 02. 2015

Eirellin: Problém vidím v tom, že se to zužuje na "jenom" maminkami. Fajn, a co jako budou dělat, až děti odrostou? Budou si zoufat nad prázdným hnízdem a čekat na vnoučata? Nebo budou s radostí poskytovat svým zcela dospělým a vydělávajícím dětem "mamahotel" zdarma, jen aby se jim neodstěhovaly, protože pak by jejich život podle téhle logiky naprosto ztratil svůj jediný smysl.

"Jenom" maminka je prostě role důležitá pro jednu životní fázi (a to ještě ne pro všechny ženy), ale zcela nedostačující pro celý život.

P.S. Jo, byla to Bibi, nemohla jsem si vzpomenout.

Eirellin, vloženo 16:47:04  22. 02. 2015

He he, Spider, my teď dostali syna na "náboženskou" školu :-D a oba navíc choděj do "náboženský" školky :-)

Navíc škola fakt luxus :-), 10-15 dětí ve třídě :-), pro naseho nepozoru jako delany :-)

Eirellin, vloženo 16:27:15  22. 02. 2015

verlit: ta holka co uměla lézt po zdi jen pomocí prstů na rukou a nohou se to naučila od uprchlyho zločince, kterymu vysala jed z nohy a přispěla mu na útěk do Ameriky :-) že jo? :-) to byla Bibi, tu jsem taky hodně mohla :-) pak si z daného období vybavuju hlavně verneovky, majovky a foglarovky :-) a ještě si vzpomínám na Annu ze zelenyho domu, ta měla taky dobrý nápady:-) a taky reakce, jako třeba klukovi, kterej se jí směje pro zrzavý vlasy, rozbít o hlavu psací tabulku :-D

Jinak se mi taky líbí Ledový království, akorát by mne nikdy nenapadlo rozebírat, že je to tím, že představuje silný hrdinky :-) je teda fakt, že se mi líbí, když třeba popelka při prvním setkání princovi klidně vynada :-)...
a taky se mi líbí ta poznámka, že bez pomoci princezny, by princ často skončil bez hlavy :-), což mi připomíná, že si u různejch tragicky končících příběhů vždycky vzpomenu na Romea a Julii, když si říkám "a zase to ten chlap vzdal jako první!" (třeba mladej pan, co byl WWilliam Taylor a slečinka Sally Gray...)...
podle mne, jsou totiž ženy obvykle daleko silnější než chlapy... možná právě proto, že u nich existuje to riziko, že z nich budou matky, protože právě to vyžaduje daleko větší sílu, chodit do práce zvládne i většina chlapů :-D bejt dobrá máma je těžší (ano, bejt dobrej táta nezpochybnitelne taky ;-), proto si taky každá trochu rozumná silná žena, která touží po mateřství, vybírá chlapa nejen pro sebe, ale i jako budoucího tátu svejch dětí.... mimochodem Random loni dostal k svátku tričko, někde na netu jsem narazila na nápis Fatherhood only the strong survive... vystřihla jsem ho ze čtvrtky jako šablonu a děti přes ni obtiskovaly svý pomalovany ruce:-)...)

Takže když se to vezme kolem a kolem, nevidím nejmenší důvod, proč se tolik žen pořád tak vehementně snaží dokazovat, že jsou stejně dobrý jako chlapi, když maj ve skutečnosti ještě daleko vyšší potenciál :-)... ano, právě v tom bejt maminkami, jedinej problém vidím v tom, že je to společností tak žalostně nedoceněný povolání, což pak logicky může vyvolat totálně mylnej pocit, že jde o něco podřadnýho :-(

Jinak souhlasím s tím, že ženy a muži si jsou rovni... ale rozhodně nikdy nebyli, nejsou a nebudou stejní... ať se propagatori gender studies třeba postavej na hlavu... NEBUDOU! Akorát v tom některý díky nim budou mít bordel, ale stejní nebudou.

Arenga, vloženo 15:44:40  22. 02. 2015

tak samozřejmě, že si rodiče vyberou školku a školku, kde vyučují děti hodnotám, které sám uznávám
teoreticky
v praxi to totiž vůbec není tak jednoduché - jednak pokud nejsi ve větším městě, často nemáš vůbec možnost jakéhokoli výběru, nebo je výběr jen hodně omezený, navíc třeba v případě školky jsi i ve velkých městěch fakt rád, když vůbec někam dítě dostaneš - pokud vím, tak v Praze a v Brně je situace dost zoufalá, tady jsou na tom o něco líp ty menší města a nejlíp asi vesnice, ale tam je zase školka jenom jedna, takže výběr se rovná nule
ona je stejně ve školce a na nižším stupni nejklíčovější osoba učitelky /případně učitele, ale těch je jen menšina/, kterou dítě dostane a to je zpravidla dost těžká loterie

Spider, vloženo 15:08:23  22. 02. 2015

arenga: ale tak to jak na kazdem jak si to zaridi, nebo ma...

podle toho si pak vybira skolku/druzinu/zakladni skolu...vyberu si prece takovou na ktere budou deti vyucovat hodnotam ktere sam uznavam... prece je neposlu na nejakou 'nabozenskou' skolu aby me kamenovali :)

umyslne jsem zvolil nabozesnkou - protoze kdybych to upresnil, tak me to dane nabozesntvi bude ...no kamovat,... jinak odkud myslite ze to genderove rozdeleni pochazi? kdyz jsem na to tak narazil...

dle dejepisu, muzi byli vzdy lovci a devcata sedela doma...je to jen uceni dle dobovych zvyklosti nebo to tak opravdu bylo?, respektive v praveku lovili tlupy dohromady bez ohldeu na pohlavi nebo zeny vydelavali kuze a muzi lovili mamuty?

Arenga, vloženo 13:50:16  22. 02. 2015

Spider: hm, ta třeba Songiri se v 80. letech určitě nezasekla a jsem si poměrně dost jistá, že se jí ani nic nepřihodilo ;-))

ale s tou rodinou máš samozřejmě pravdu - i když, na druhu stranu, v rodinách, kde oba rodiče pracují a takových je v ČR většina, bohužel tráví děti víc času ve školkách a školách a družinách, než s rodiči (nepočítám samozřejmě čas, kdy spí) - u nás v pohodě, zatím jsem na rodičáku s druhým dítětem a máme časově dost flexibilní babičku, ale v "běžné" rodině, kdy rodiše dělají dejme tomu od půl osmé do čtyř, tak se s dětmi vidí akorát tak ráno před odchodem do práce a školy (což bývá dost stresové, ty odchody, kdy musíte být někde na čas) a pak tak od těch čtyř-půl páté do dejeme tomu sedmi, osmi, kdy jdou děti spát /mluvím pořád o mladších dětech/ - takže dejeme tomu hodina ráno a tak tři, tři a půl hodiny odpoledne, do toho ještě úkoly (včera jsme strávily dvě hodiny nad písankou, až se mi o tom v noci zdálo a hezký sen to nebyl) a takové ty běžné věci jako jídlo a pod. zkrátka na nějaké aktivity s dětmi přes týden v tom běžném provozu bohužel moc času nezbývá

Spider, vloženo 10:52:26  22. 02. 2015

ja si hlavne myslim ze vam to vsem vadi spis proto ze jste se zasekli v 80. letech... kdy se vam neco prihodilo a dnes si to tady vynahrazujete...
mit v reklamach deti obeho pohlavy... overkill. taky co je spatneho na tom byt maminka (jako kariera), deti ve veku 6-9 let? budou si takovehle veci vubec pamatovat... stejnak si vestinu svych nazoru utvori az v puberte az si budou vytvaret identitu, vlastni nazory, nebo ne?

samozrejmne vychova v tak mladem veku vliv na to ma, ale myslim ze je to spis na rodicich, jak je uvedou do spolecnosti nez na tom ze nekde v prvni tride recituji basnicku...basen je od ceskeho autora, myslim ze je dulezite aby jsme se s totoznili s nejakym narodnim uvedomenim, prece kvuli tomu nespalime pulku nasi tvorby, protoze nam nesedi do soucasne politiky?
myslim ze rozdil by byl, kdyby jste deti vedli od mala k tomu ze tam rozdil je... ve skole i doma... je to spis na rodicich nez na te jedne basni

Silwarel, vloženo 08:44:42  22. 02. 2015

Všechno od Astrid Lindgrenové jsem také milovala.

Dál jsem měla ráda sbírky pohádek z exotických zemí, řadu Mýty a legendy (to byly ty nádherně ilustrované knihy jako Vlci, draci, bájná zvířata), Paní Láryfáry, Vikinga Vikeho, Asterixe, pohádky od Aloise Mikulky (Ježibaba a Ufon, O pětišvestkové Berenice ...)

Arenga, vloženo 20:49:28  21. 02. 2015

právě, o tom jsem taky přemýšlala, že to, co mi na tom vadí, je fakt, jak je nenápadně dětem podsouváno takové to černobílé rozdělení rolí - protože dítě si to prostě nepřebere jako dospělý

verlit: jo, Pippi a Děti z Bullerbynu a ještě Ronja dcera loupežníka, to byly taky moje oblíbené - Ronju jsem si s chutí přečetla i jako dospělá a děti z Bullerbynu jsem si užila ještě vloni, když jsme je četli Radmilce

Songiri: co se týče té recitace na soutěži, tak zase bych to nebrala tak tragicky, že děti, co to v tom divadle slyšely, si z toho něco vzaly - prý absolvovaly 80 básniček a když jsem se naší Radmi ptala, jaká se jí líbila nejvíc, nepamatovala si žádnou, myslím, že prostě vypla ;-)
což nic nemění na tom, že i z mého pohledu je výběr téhle básně v dnešní době těžce mimo

Songiri, vloženo 20:03:08  21. 02. 2015

A pak jako začínající teenager jsem měla ráda dívčí romány od Thomase Breziny, škoda, že jich napsal jen pár. Byla tam vždycky nějaká hlavní hrdinka, která řešila nějakou záhadu, a ta mívala něco společného s nadpřirozenem. Pamatuju si, že měl hezky propracovanou psychologii postav.

Songiri, vloženo 19:58:53  21. 02. 2015

Já jsem měla ráda pohádku o medvídkovi, pod kterém nějak praskl led a on odplaval daleko na kře, a pak se vracel domů. :)
A taky pohádku O líném Larsovi, zato český Honza mi byl vždycky hrozně nesympatický. Možná protože ke všemu přišel jako slepý k houslím, prostě takový floutek. Ale teda v tomhle věku jsem nečetla sama, bylo mi čteno. Občas. Nevydržela jsem dlouho poslouchat. Jo, Modroočko byl taky super.
Jako starší jsem měla ráda řadu Tajemství od Enid Blyton. Tam byla parta dětí, tři kluci, dvě holky, co řešila vždycky nějakou záhadu, takový tahoun byl Špekoun, trochu namyšlený a často tím lezl ostatním na nervy, ale já ho měla ráda. A vždycky vymýšlel takové úžasné originální cesty z různých šlamastyk.

« ««   62   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php