13:25:11
25. 11. 2024

Místnost
Ve svitu měsíce, flirtuju nejvíce

místnost o lásce, flirtu, partnerství ale i sexu...a zrovna se bavíme na...
Spiderův účet...

Místnost má od 10:01:43  16. 01. 2002 pronajatou Spider. Spolusprávce: Spider.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   744   »» »

šílená jana, vloženo 19:49:17  11. 05. 2007

Tak se rovnou přiznám, že v anketě jsem a asi i budu jediná, která hlasovala pro hromádku(což ovšem pavoučku neznamená, že se z toho vyvlíkneš ;)) A popravdě z důvodů, které tu hodně obhajovala verlit... proč mít papír na to, že někoho miluju, důvěřuju mu a chci s ním být celý život? Je tak důležité to napsat..? pochybuju (jestli, tak si to můžeme napsat pro sebe a bude to mít určitě větší kouzlo)
Obzvlášť, když jsem zastánce toho, že když má člověk něco jistého po čase začne považovat věci za samozřejmé (kolegyně teď po 4 letech manželství řeší hodně podobnou krizi, naši tak žili spoustu let jenom kvůli nám, a znám další a další páry, kde to tak dopadlo).

No ale zas ty šaty, svatba venku u nějakého zámečku... mohl by to být pěkný den =)))

Klair, vloženo 18:08:06  11. 05. 2007

hlavně bych se zamyslela nad tím, proč je ten "úžasný" bývalý.

Sheritra, vloženo 17:06:45  11. 05. 2007

Kdybyste chodili s partnerem/partnerkou, kterého/kterou byste sice měli rádi, byli jste si povahově blízcí a měli společné zájmy, ale nemilovali ho/jí, a měli byste možnost chodit se svojím bývalým partnerem/ bývalou partnerkou, kterého/kterou jste tehdy velmi milovali a milujete v podstatě doteď, je vám blížší než vaše dosavadní partnerka/partner a víte, že k ní/němu patříte, chodili byste s ním/ní nebo byste z "principu" nic neměnili?

Agáve, vloženo 14:32:53  11. 05. 2007

Svatba na louce u božích muk, to může být to pravé. :-) Je to dobrý nápad, ale už né pro mě.
Žití spolu před svatbou doporučuji v délce alespoň 2 roky, pak člověk pozná toho druhého i když mu není jó nějak dobře, ať již duševně nebo fyzicky.
Svatba, mě osobně nevadila, tím chci říct, že nejsem její odpůrce ani zastánce. Markétka ji chtěla, tak jsme ji měli, chtěla ji v kostele, tak ji měla.
Svatba usnadní spostu následných věcí během soužití, ať již během narození dětí a nebo na druhou stranu kolem starání se v nemocnici o partnerovy věci.

Aes Sedai, vloženo 10:13:23  11. 05. 2007

K svatbě v kostele: se mší svatou trvá maximálně hodinu, jen obřad zhruba půl hodiny.
Církevní sňatek lze udělat i mimo kostel, ale neradi to vidí. My tu měli jednu svatbu na zelené louce u malinkaté kapličky.
Je to romantické, ale musí vyjít počasí :)

Kroc, vloženo 09:16:50  11. 05. 2007

verlit: je to takzvaný kulturní vzorec :o))

Lyrel, vloženo 08:38:55  11. 05. 2007

verlit: myslím, že bych civilní svatbu neustála:-) Je rpavda, že je to celé trochu trapné...a teď si prosím vyměňte prstýnky. Jenže do církevní svatby bych nenahnala příbuzenstvo-jednak by to nepochopili a jednak by museli sedět dvě hodiny v kostele a to by nebavilo nikoho. Naštěstí mám Rebel kamarády, kteří tak nějak cítí podobně, mám kamarádku, co hraje na keltskou harfu a asi bychom to udělali někde hezky v lese nebo u lesa:-) Já mám hrozně ráda všechny oslavy a na svatby mám samé dobré vzpomínky, na jedné jsem poprvé tančila s pradědou...a taky naposledy.

verlit, vloženo 22:37:20  10. 05. 2007

Aelis: To jsi napsala moc hezky.
Já myslím, že můj zavilý odpor ke svatbě plyne i z toho, že jsem měla pocit, že nám někdo vnucuje prázdný a velmi trapný rituál (jestli se to tak vůbec dá nazvat), o který nestojíme.
Už jsme to tu kdysi rozebírali, ale mám dojem, že ta česká snaha o to, aby civilní svatba měla něco z důstojnosti té církevní z toho dělá frašku.
Bývala bych ocenila pětivteřinovou akci, kdy bychom se někde podepsali a bylo by to.

Protože ta skutečná "svatba", ta stejně probíhá úplně jinde a jinak a je právě o tom vzájemném a sdíleném pocitu, že spolu chceme být do konce života, v dobrém i zlém. A právě spolu a s nikým jiným.

Nimitz, vloženo 22:32:37  10. 05. 2007

Orální sex možná způsobuje rakovinu
Sakra, že jsem to nevěděl dřív ;-)

Narwen, vloženo 19:40:33  10. 05. 2007

Lyrel: jestli se něčeho děsím, tak to je být jeden den princeznou v centru dění ;)

Aes Sedai, vloženo 15:02:07  10. 05. 2007

Toomz objevil nové slovo :)

toomz, vloženo 14:26:31  10. 05. 2007

Cože, sex?

Lyrel, vloženo 12:57:38  10. 05. 2007

kamarádka říkala, že ženský se chtějí vdávat z těchto důvodů:

-dostanou prstýnek
-budou jeden den princezna v centru dění
-dostanou druhý prstýnek:-)

taky se kdysi říkalo-manželství je legalizovaný sex:-)

Lyrel, vloženo 12:55:39  10. 05. 2007

V případě společných dětí manželství taky záruka není. I kdyby jste nebyli manželé jsou jisté alimenční nároky a znám hodně svobodných matek, které si naopak partnera nevzalo právě proto, že podpora svobodné matky státem je finančně o dost vyšší než podpora rodiny.

Aelis, vloženo 12:41:16  10. 05. 2007

Souhlasím naprosto s Lyrel.

Manželství jako nějaká záruka má možná smysl jedině v případě společných dětí, aby se nestalo, že manžel vykopne manželku (nebo manželka vykopne manžela) i s dětmi a nechá je nezaopatřené. Pouze v tomto případě si myslím, že má pomoc úřadů nějaký smysl. Jinak je to pouze na těch dvou lidech a měli by být schopni se rozumně dohodnout.

Jak už jsem napsala, člověk nemá žádnou jistotu, žádnou záruku. Může se pouze spoléhat na svou intuici, že si svého životního partnera vybral dobře.

A milí zástupci mužského pohlaví, nedivte se, že ženy touží po nějaké jistotě (ať už vědomě nebo podvědomě) ve vztahu. Ať si jakkoliv namlouváme, že jsme jiní než zvířata, v tomto jsme myslím dost podobní. Žena touží po jistotě ve vztahu hlavně kvůli budoucím potomkům, neb ví, že sama je neuživí. Jsou savci, kde mláďata vychovává pouze samice, ale lidé k nim nepatří. Proto si lidé zvolili alespoň dočasnou monogamii, aby mohli společně vychovávat potomky. A žena to cítí silněji než muž, neboť ze sociobiologického hlediska žena může mít pouze omezený počet potomků (a proto má potřebu do nich investovat co nejvíce), kdežto muž může zplodit v podstatě neomezený počet dětí. Odtuď IMHO pramení rozdílný pohled žen a mužů na manželství.

Jinak souhlasím s Lyrel v tom, že svatba je nebo může být svátek. Myslím, že kdysi to byl docela hezký rituál s magickým významem, to jen moderní civilizace z toho udělala úřední záležitost. Proto docela chápu ty, kdo úředním stvrzením manželství pohrdají (já si vždycky říkala "Co je tomu pánovi na úřadě po mě a po mém partnerovi, vždyť nás ani nezná, jak nám může přát hodně štěstí v životě?") Člověk si to ale může udělat i hezčí, může mít svatbu v kostele, pokud je křesťan, nebo pokud není, tak v jiném církevním společenství nebo někde úplně jinde, třeba uprostřed přírody. Z celé svatby je myslím nejdůležitější to, že před rodinou a přáteli řeknete: To je můj muž, toho jsem si vybrala s ním chci strávit zbytek života.

Kroc, vloženo 10:30:12  10. 05. 2007

toomz: souhlas, je to skoro nemožné :o))

já nevim, myslim, že manželství je hezký když se na něm shodnou oba :o) pro mě osobně taky není manželství něco co musim mít prostě souhlas s verlit ;o)

Silmarien, vloženo 10:28:42  10. 05. 2007

verlit: Mne vôbec nejde o papier:) Lyrel to celkom vystihla.

Lyrel, vloženo 10:03:36  10. 05. 2007

Proboha, mně přijde, že si tady někdo myslí, že je manželství řetěz! Používat manželství jako jistotu je přece hloupost. Kufry před bytem vám může nechat manžel stejně jako přítel, najít ho v posteli s jinou stejně tak a že než bude svobodný, musí se papírovat a chodit k soudu...to je pěkná jistota, že nezmizí hned,ale až si ublížíte, moc důstojné to není a jít do manželství s tím, že kdyby něco, soud se mě zastane, do takového manželství bych nešla ani za nic. Předmanželská smlouva je k smíchu, pokud jsem rozumný člověk jsem samostatná osobnost a starám se o sebe ať jsem manželka, přítelkyně, milenka...že máme společný byt? Na někoho je napsaný. Máme společné věci? Když necháme vztah zajít tak daleko, že se nedokážeme dohodnou kdo si po rozchodu co vezme, pak stokrát dobře nám tak.

Svatba je oslava, dřív to byl den, kdy dívka opustila otcův dům a stala se ženou, dnes je to oslava lásky, krásný den, kdy se můžete sejít s přáteli a všem říct: toho jsem si vybrala, budu mu dávat to, co dokážu, budu s ním bojovat, budu o něj bojovat, i když bude zle on je ten, kterého jsem ze všech mužů učinila pro sebe jedinečným a nejbližším.

K jednoročnímu hromádkování: jeden rok nestačí, první pořádná krize se dostavuje tak po dvou, třech letech. Aspoň moje vztahy končily v tomto období.

Spider, vloženo 09:16:12  10. 05. 2007

anketa...

verlit, vloženo 08:34:11  10. 05. 2007

Já už jsem se nevyjadřovala, protože jsem tu svůj názor vícekrát opakovala, ale aby tedy pánové neřekli, tak manželství nepovažuji za nic důležitého.
Pro nás to byla otravná formalita, kterou jsme holt přetrpěli, protože nám to zjednodušilo papírovaní.

Všechno, co tady píšete o vzájemné důvěře a závazku atd. je pro mě právě mnohem cennější, pokud to dva dělají proto, že spolu chtějí být. Představa, že teprve papír s razítkem způsobí, že k sobě cítíme závazek na věčné časy mi připadá...taková divná, no.

Tendence se kvůli hádce rozcházet může mít pár, když spolu chodí pár týdnů nebo měsíců. Pokud spolu žijete roky, tak se chováte jinak a papír na tom podle mě nic nezmění.

« ««   744   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php