11:32:53
25. 11. 2024

Místnost
Ve svitu měsíce, flirtuju nejvíce

místnost o lásce, flirtu, partnerství ale i sexu...a zrovna se bavíme na...
Spiderův účet...

Místnost má od 10:01:43  16. 01. 2002 pronajatou Spider. Spolusprávce: Spider.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   745   »» »

Aes Sedai, vloženo 07:49:22  10. 05. 2007

Jasně, že to Aes nemyslela jen jako "pojistku". :)
Jen jsem chtěla zdůraznit to, že manželství je prostě pro mě něco mnohem víc, než prosté soužití. Je to schopnost vzít na sebe závazek, zodpovědnost, chtít být s tím druhým až do smrti, mít společné jméno, o všechno se dělit, atd.
Když se dva pohádají, mají tendence se rozcházet, nemluvit spolu. Tohle v manželství musí fungovat jinak. Musí se víc snažit se naučit tolerovat, víc se obdarovávat, navíc už jsou třeba děti. Navíc manželství je pro mě svátost, takže se na to koukám i z toho pohledu.

toomz, vloženo 01:46:54  10. 05. 2007

Manželství? Rozhodně! Baví mě posílat pozvánky :) Zrovna dneska mi jedna přišla, nádhera :) A navíc, svatební dort... zkuste si ho objednat jen tak v kavárně...

Silmarien, vloženo 00:18:27  10. 05. 2007

Kto tu hovoril o poistke? Teda, nemyslím si, že to Aes tak myslela.
Samozrejme, že je to o láske, dôvere a mnohom ďalšom.
Ani mi nejde o biele šaty a ten rozruch okolo. Skôr o ten symbol, sľub a jasný výrok o tom "spolu až do smrti". Bez zadných dvierok, ktoré vzťah "nadivoko" vždy prináša (nie, pre mňa rozvod nie je riešením, až na kritické a brutálne prípady).

Nefrit, vloženo 00:09:43  10. 05. 2007

mluvit o manželství jako o jisté pojistce mi přijde trochu zcestné. Pokud to má mít nějaký význam, tak hlavně psychický, náboženský potažmo společenský…
představa, že se semnou někdo nerozejde/nerozvede jen protože je to složitější (de to přes právníky), když semnou nechce být je trochu mimo smysl manželství

Iwo Olorin, vloženo 23:58:29  09. 05. 2007

Spider, Sapek: tak tak :-) Za á) jsem naivní, takže o žádné pojistce prostě ani neuvažuju - proč taky?
za bé) je to stejně vždycky o citech; takový svazek sice může upevnit, ale zároveň může spoutat. A mít vztah zajištěný nějakou "povinností" mu IMHO neprospívá.
Přidám ještě jednu věc, která by se stávat neměla, ale žel, stává se: když má člověk nějakou jistotu, začne jí po čase brát jako samozřejmost a přestane se o ni starat. Nejistota volného soužití nemusí být zničující, ale naopak upevňující...

PS: a stejně je to všechno individuální, já to zobecňování dělám tak nerad :-)

Spider, vloženo 23:41:00  09. 05. 2007

jj přijde mi to jako když žena pochybuje...myslím jako když chce manželství jako pojistku...ale imho by tohle mělo být o lásce a hlavně důvěře ne? (obojí tu je jani:-D)

Sapek, vloženo 23:37:45  09. 05. 2007

Já tak nějak docela souhlasím se Spíďou. Přežitek v souvislosti s manželstvím sice asi není vhodně zvolené slovo, ale nějak podobně to cítím. Žiju s přítelkyní přes tři roky a oba jsme se víceméně shodli na tom, že se vezmeme třeba tehdy co to pro nás bude pak ekonomicky výhodné :-) Prostě to pro nás ani pro jednoho není důležité a chápeme to přesně jen jako takovou "pojistku" a to je přece dost nepříjemné pomyšelní, že si potřebujeme náš vztah něčím pojistit. Jako by vzájemná láska nebyla dostatečnou pojistkou.

A zdá se mi, že to posléze ani jako ta pojistka nefunguje.

Spider, vloženo 23:33:59  09. 05. 2007

víte co ženský...měli by jste si založit nějaký vlastní feministický klub...pže zatím jste odpovídali jen vy a já...(pokud vím) a naše názory (tedy můj jako zástupce mužské menšiny a váš) jsou dost odlišné až opositní...LOL

jsme svědkem rozdílu mezi mužem a ženou...líbí se mi to....

Silmarien, vloženo 23:19:24  09. 05. 2007

Myslím, že manželstvom sa dosť zmení aj to žitie "nadivoko". Nikdy to nebude také isté.
Ja som za manželstvo, hoci spolužitie neodsudzujem. Ale nepokladám to za nevyhnutné.

Aes Sedai, vloženo 22:03:33  09. 05. 2007

Právní nároky jsou přece jen právní nároky. A stává se to, není to přitažené za vlasy. Už mi něco podobného vyprávěly dvě dívčiny...
Možná bych považovala soužití na zkoušku tak do jednoho roku za praktické, pokud je to příprava ke svatbě. Víc určitě ne. Neodsuzuji to. Ale já bych do toho nešla.

Činkapi, vloženo 21:54:03  09. 05. 2007

Jinak také hlasuji pro přiměřeně dlouhé soužití na zkoušku (u nás to trvalo necelý rok :-)

Činkapi, vloženo 21:52:44  09. 05. 2007

Aes Sedai: To se ti ale může stát, i když jsi vdaná... A možná to bude bolet ještě víc. To, že máš nějaké právní nároky, v takové situaci má jen malý význam.

Anya, vloženo 21:48:58  09. 05. 2007

Aes: tuhle možnost bych hodnotila jako krajní a méně pravděpodobnou. Pokud s někým žiješ (a zvláště tak dlouho), tak se samozřejmě může stát, že to jednoho přestane bavit, že už nechce dál pokračovat, ale asi ti nesbalí kufry a nerozloučí se narychlo a bez mrknutí oka...to mi připadá šíleně přitažené za vlasy...

jinak souhlasím (asi) s převládajícím názorem, že je ideální žít nějaký čas spolu, a pak se vzít (nebo se rozloučit)...

Aelis, vloženo 21:46:14  09. 05. 2007

Hlasuji pro manželství, v ideálním případě po několika letech žití na hromádce. Také cítím, že v žití na hromádce chybí důvěra, nebo, chcete-li, odevzdanost tomu druhému. Tím nemyslím, že by se člověk po svatbě měl stát nesvobodným nebo závislým na tom druhém, ale mám pocit, že tím, že se rozhodnu si někoho vzít, tak mu tím říkám "Miluji tě a chci s tebou zůstat do konce života". Je jasné, že se to třeba může nepodařit, že se ti dva lidé po čase rozejdou, ale alespoň to zkusili. Člověk nemá v životě nic jisté a občas musí něco prostě zkusit, jít do toho po hlavě, pokud má pocit, že to za to stojí.
Nicméně dočasné žití na hromádce před svatbou shledávám býti velmi užitečným. Člověk pak víceméně ví, do čeho jde, pokud se rozhodne žití na hromádce proměnit v manželství. Otázkou možná však je, kolik let by lidé spolu na té hromádce měli žít. Po desetiletém hromádkování už totiž člověk může ztratit chuť na manželství.
Jinak ale chápu, že pro někoho je manželství jen zbytečný obřad či úřední záležitost. Také jsem si to kdysi myslela. Teď už si to ale nemyslím. Po svatbě jsem zjistila, že se něco mezi mnou a mým mužem změnilo. Že je náš vztah jaksi pevnější. Jakobychom oba za něj začali pociťovat větší zodpovědnost. A není to tím, že bychom věděli, že teď bude těžší se rozejít (rozvést se můžeme kdykoliv, dokud nemáme děti), ale tím, že si toho druhého více vážíme, protože víme, že se rozhodl se mnou žít až do konce života, což je úžasná věc.

verlit, vloženo 21:44:58  09. 05. 2007

Jasně, to máš samozřejmě pravdu.

Aes Sedai, vloženo 21:30:48  09. 05. 2007

Verlit: ale představ si tu situaci, kdy prostě jednoho dne zjistíš, že máš kufry před bytem. Nemáš naprosto nic. A jsi zmatená a zoufalá. Samozřejmě že se musí postavit na vlastní nohy. Ale je to šok a musí to sakra bolet!

Nefrit, vloženo 19:48:07  09. 05. 2007

na hromádce ;)
manželství bez několika let společné domácnosti mi přijde ukvapené... několik let na hromádce bez manželství běžné ;)

verlit, vloženo 19:36:33  09. 05. 2007

Aes: Rodiče ji nechtějí a manžel ji nechce...to zní jako kdyby byla nesvéprávná a potřebovala kurátora. Takhle to vyznívá, že je potřeba si najít někoho, kdo mě bude živit, když už se rodičům nechce, kdo mi zařídí bydlení atd. a pak si ho pojistit papírem s razítkem nejlépe na doživotí.
Snad se umí člověk sám živit, ne?

Dara, vloženo 18:22:15  09. 05. 2007

"hromádka" na zkoušku určitě jo. Protože bude hodně velký rozdíl mezi chozením a opravdovým žitím spolu.
Ale také to vydím jako něco, kda jsou zadní vrátka. A přestože jsem ten typ, co má rád víc možností a nerad definitivní věci, tak by mi to po delší době dost pravděpodobně vadilo-že je ta možnost jít pryč jentak

Sheritra, vloženo 17:31:33  09. 05. 2007

Pochopitelně, že záleží na konkrétním případu, ale šest let žití na hromádce je trochu moc. Ale naopak si myslím, že společné žití, bez toho, aby byli manželé, třebas tři, čtyři, roky, je nutnost. Protože chodit spolu a sdílet spolu domácnost je něco jiného a kdyby se hned vzali, mohli by pak zjistit, že jim to spolu neklape a byli by oba nešťastní. Dočasné žití na hromádce zvýší šanci, že se tak nestane.

« ««   745   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php