21:41:57
21. 09. 2024

Místnost
Zbrane, boje, bojovnici...
Toto je prostor vyhrazeny vsem, kteri se, at ve svete fantasie nebo realnem, zajimaji o zbrane jakekoliv doby, o to, jakym stylem se s nimi bojovalo i jake bitvy s nimi byly vybojovany...
DOBA MODERNI:
LEX - sdruzeni na ochranu prav majitelu zbrani http://www.gunlex.cz/
-diskusni server (nejen) o zbranich a strelbe

HISTORIE:
SHŠ Revertar - dlouhý meč ve zbroji i beze zbroje, dýky:
http://revertar.cz/index3.php?id=mistri
Škola In des - tesák, dýka, zápas:
http://www.in-des.cz/?page_id=7
Trnavský šermiarký cech o zápase v díře a dlouhém meči:
http://gesellschaft-lichtenawers.eu/tsc/sk/materialy/serm/91-das-ringen-im-grublein.html
http://gesellschaft-lichtenawers.eu/tsc/sk/materialy/serm/76-dlhy-mec-sigmunda-ringecka.html

Místnost má od 13:35:16  01. 03. 2002 pronajatou Lesi

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   92   »» »

Neros, vloženo 01:41:12  14. 06. 2012

Orki: Jenže tento šermýř dokáže protivníka dostat do nepoužitelného úhlu i bez pomoci zbraně. :D
Jinak... já právě spíš přemýšlím nad praktickým použitím těch bodů. Z videa je to snáz rozpoznatelné a uchopitelné, ale pořád si myslím, že odkrýt soupeře tak, aby bylo možné ho bodnout je nesmírně náročné.
I když... vlastně ano, dává to smysl.
Když se zvládne technika šermu.

Tobiáš by mohl vyprávět...

Orki, vloženo 00:56:55  14. 06. 2012

Myslím, že to takhle nejde říct, souboj nějak probíhá a šermíři a jejich zbraně jsou v různých polohách a podle toho se dá zvolit vhodná technika, která bude co možná nejsnáze proveditelná a zároveň co nejúčinnější. Schopnost ji zvolit a provést pak samozřejmě závisí taky na schopnostech obou soupeřů.

Btw leckteří šermíři dokonce dokážou umístit zbraň do nepoužitelného úhlu zcela bez pomoci nepřítele ;)

Neros, vloženo 00:44:24  14. 06. 2012

Jo... je vidět, že o tom vím kulové.
Takže se při šermířských soubojích musí použít hodně energie (a pochopitelně i techniky), aby byla protivníkova zbraň zavržena do nepoužitelného úhlu?

Cemi, myslím, že samým čekáním bys u některých protivníků mohla umřít. :D

Merlkir, vloženo 22:20:18  13. 06. 2012

IMO nějaká ocel, hliníkové meče používají spíš filmaři, protože jsou lehčí.

Hallorn, vloženo 20:55:40  13. 06. 2012

Metalurgický kód by mi mnoho neřekl, ale zaujalo mě v 0:23, jak meč zapružil, když narazil do masky. Taky je zajímavé, že nepoužívají nějaký ten "špencr", že si vystačí jen s maskou.

Merlkir, vloženo 19:25:16  13. 06. 2012

No metalurgický kód ti neřeknu, ale jo, jsou to pružné trénovací meče:

http://en.wikipedia.org/wiki/Federschwert

Orki, vloženo 17:28:26  13. 06. 2012

A další tématické video :) http://www.videacesky.cz/skece/zenska-zbroj-stoji-za-houby

Hallorn, vloženo 17:27:40  13. 06. 2012

Merlkir: Netušíš, z čeho by mohli mít ty čepele? Vypadá to na nějaké pružné plechy...

Merlkir, vloženo 13:49:35  13. 06. 2012

Tak, všichni se povinně podívejte na video od Orkiho. Takhle to má vypadat.

Hallorn, vloženo 10:25:34  13. 06. 2012

Souhlasím, že kord je především bodná zbraň. Pokud jde o sekání, tam bych ještě přihlédl k tomu, o jaké období se jedná. Kordíky z konce 17. - 18. století opravdu k sekání nebyly, šířkou čepele připomínaly spíš současné sportovní. Na druhou stranu starší verze vojenských kordů byly ještě poměrně široké a těžké, takže by dovedly ošklivě posekat.

Souhlasím s orkim, že body jsou daleko rychlejší a nebezpečnější. Tedy ve skutečném souboji bych čekal maximum rychlých bodů. Naproti tomu ve scénickém šermu je právě proto užíváme spíš v menší míře a je třeba důkladně to natrénovat, aby náhodou nedošlo ke zranění.

K probodení soupeře není třeba ho odzbrojit, stačí jeho kord energickým úderem vychýlit, abych se nenabodl sám, a následně udělat výpad.

Orki, vloženo 08:44:58  13. 06. 2012

Cemi, máš pravdu, zvlášť pokud jsem zbraň nedržel asi 7 let v ruce, přičemž ani předtím to nebyla žádná sláva :)
Na druhou stranu spousta lidí co aktivně šermuje je tak zaslepená a přesvědčená o nevyvratitelnosti svého přesvědčení, že je to až škoda mluvit.
Vždycky mě zajímal praktický šerm, problém je, že se moc není/nebylo od koho učit, takže jsem skončil klasicky u scéniky, ale tohle se mi líbí: http://www.youtube.com/watch?v=mjT4JepA-Vc

Meridion, vloženo 07:33:33  13. 06. 2012

Cemi: Dej se na sportovní šerm, tam si bodání do živého člověka užiješ až až.
Orki: jasně a navíc k tomu zkreslení představ ještě přispívá terminologická nejasnost. Já o té vyšší hmotnosti kordů vím, ale většina laiků rozlišuje v evropských poměrech středověký meč, zakřivenou (nebo jednostranně broušenou) šavli a všechno ostatní je pro ně kord - včetně lehkých fleretů atd.

Cemendriel, vloženo 00:07:50  13. 06. 2012

Taky si myslím, že bod je výhodnější, stačí malý okamžik, kdy si soupeř odkryje tělo a má ho tam... což teda při tréninku s živým člověkem moc nejde, ale baví mě takoví ti lidi, co se rozmáchávají mečem někam za hlavu! =DD Jé teoretizování o technice šermu mě baví, i když s praktickým provedením je to o dost horší... =D

Nimitz, vloženo 22:33:29  12. 06. 2012

mimo debatu - rychlost přebíjení
http://b.asset.soup.io/asset/2990/2827_1094.gif

Orki, vloženo 22:27:44  12. 06. 2012

Myslím, že je to právě naopak :) bod je úspornější pohyb a hůř se kryje.

Jinak Meridion, máš pravdu, že body jsou ve scénice ošemetná věc a pro bezpečnost na nácvik náročná věc, mně šlo o to, že se v minulosti ve scénice dost používaly kordy se sportovní čepelí, které jsou váhově úplně někde jinde, ale tím mají dost často zkreslenou představu kordu jako párátka. A on může vážit klidně podobně jako keltský meč třeba.

Neros, vloženo 22:03:43  12. 06. 2012

Spíš mě to napadlo jako zajímavá otázka sem... abych se sám poučil, když už tu bylo tolik obrázků tohoto typu zbraní...
Přijde mi totiž, že to sekání je i jednodušší a efektivnější, někoho účinně probodnout asi vyžaduje jej nejdřív odzbrojit, ne?

Meridion, vloženo 18:19:13  12. 06. 2012

Já neříkala, že není použitelný, ale že na rozdíl od meče nebo šavle je určen primárně k bodání.
Co jsem slyšela od přímých účastníků, tak moderní historičtí šermíři používají naopak víc seky než body, protože jsou a) bezpečnější, b) efektnější na pohled pro diváky.
Taky by mě zajímalo, jak to bylo s poměrem seků a bodů ve skutečnosti, pokud se to dá z nějakým pramenů vyčíst.

Orki, vloženo 17:26:14  12. 06. 2012

K tomu by se mohl vyjádřit spíš některý z aktivních šermířů, ACE, nebo tak, ale myslím, že představa kordu je dost zkreslená filmy a skupinami, které používaly sportovní čepel a skutečný vojenský kord je k sekání použitelný velmi dobře.

Meridion, vloženo 17:21:30  12. 06. 2012

Neros: Kord je především bodná zbraň, takže jestli potřebuješ do nějakého příběhu, abys s ním někomu způsobil vážné zranění, tak bych doporučila spíš bodat než sekat. Sečná zranění kordem si dokážu představit spíš jako říznutí než skutečný sek jako třeba sekerou, nejspíš na končetinách nebo přes prsa či na zádech, kde by se zbraň zastavila o žebra, takže ani v jednom případě by to nemělo být smrtelné (pokud by se nepřesekla nějaká důležitá tepna a zraněný by nevykrvácel).
Proč to potřebuješ vědět? Pak by se odpovídalo líp.

Fux, vloženo 10:57:40  12. 06. 2012

Hele je historicky doložené sekání hlav mečem (chtělo to sice skill, ale dalo se to) a přeseknout kost není až takový problém, když víš jak :)

« ««   92   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php