|
Mox M: Vivaldiano je naprosto pekelná akce, která nemá s hudbnou, natož klasickou, nic společného. Dokonce by to dědici Vivaldiho mohlo být žalovatelné pro porušení autorského zákona, nikoli kvůli poplatkům, ale kvůli hanobení díla.
Důkaz: Vivaldi byl vynikající skladatel a jeho skladby byly napsány tak, že samy o sobě velmi dobře drží a fungují. Přidat do nich elektrickou kytaru, baskytaru a hlavně ty elektronické bicí a syntetické zvuky, které vypadají, jako kdyby si někdo hrál s tím, co vůbec dovede synťák a snažil se najít co "nejzajímavější" zvuk bez ohledu na to, jak to zní, mi přijde opravdu výrazným projevem nevkusu a hlavně neúcty k autorovi. Vivaldi akcentoval pravidelný rytmus a proto má ostinátní rytmy v houslích. Ty buďto úplně stačí, takže jsou tam ty afro-etno-bicí zbytečně, anebo tam nejsou, což znamená, že autor chtěl nechat posluchače od pevného rytmu na chvíli odpočinout (aby vznikl kontrast), a tedy přidané bicí jdou úplně proti Vivaldiho záměru. To že tam jsou všichni v těch "barokních" rámečkách a Svěcený se při tom tváří, jako smrtelně vážný a jak to děsně prožívá - to už je jen třešínka na dortu...
Toť dle mě důkaz, že některé věci nejsou na individuálním posouzení, ale že některé věci jsou prostě fekál. |