|
Eh, dlouho jsem tu nebyla, ale to pátrání v písničkách mě taky docela zaujalo, tak přispěju - i když pozdě - svými postřehy.
1. Červená řeka - nikdy mě nenapadlo, že nápadníci by měli být dva. Spíš jsem to vnímala tak, že jde o jednoho fešáka, na kterého prostě ženské letí a on jim rád dává sliby, aby dostal, co chce. No a že tato dívčina ho miluje, ale zůstává chladná jeho nabídkám, protože ví, že jen dokud se jí bude dvořit, bude pro něj tak důležitá, aby za ní jezdil s kyticí růží a nevykašlal se na ni úplně, když už bude mít, co chtěl... i když dva hoši taky není marné řešení. :)
2. Frajárka pomluvená - blízko ní, řekla bych, že třeba u sousedů na návštěvě, nebo prostě v její vesnici, kde se dozvěděl, co neměl. Třeba že je líná, či povolná nebo tak něco. A je mu z toho smutno, protože něco takového asi slyšet nechtěl.
3. Muzika a nalezený peníz - v první sloce je, že frajárka nebyla doma. Takže si šel do hospody užít bez ní a protožil všechny ženské, co tam byly. Jenom svou milou ne, protože ta někde stála, ale ne v té hospodě, když nebyla doma. :) Prostě takový hajzlík nevěrná, no. :))
4. Námořník - je možné, že ho opravdu nepoznala. Vezměte si, že na moře odcházeli hoši i opravdu velmi mladí, co tam pak dělali plavčíka. Takové dívky se taky vdávaly velmi mladé. Jestliže na moře odešel třeba patnácti, šestnáctiletý chlapec a vrátil se ošlehaný, zmužnělý dospělý víc jak dvacetiletý muž, mohla jej nepoznat. Navíc těžká práce na lodi a v přístavech udělá své. Možná jenom tušila, ale nebyla si jistá. To by naznačovala poslední sloka, kdy on vlastně prohlásí, že tou láskou je on, a ona tomu hned uvěří. |