13:51:17
28. 11. 2024

Místnost
Strom hudby
S
T
R
O
M
HUDBY

Místnost má od 15:11:28  10. 03. 2002 pronajatou toomz. Spolusprávce: PetrKor.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   62   »» »

Sapek, vloženo 00:16:31  17. 02. 2009

Tak určitě se musím všemi deseti připojit k Loudovi perfektnímu vkusu :-)

Jen doplním, že Toots and The Maytals jsou též držitelé GRAMMY za reggae za své album True Love, které spolunahrávali třeba spolu s Ericem Claptonem, Gentlemanem, No Doubt, Manu Chaem nebo Shaggym.

Už takhle brzo po SKA-P se je zas na co těšit :-)

Louda, vloženo 21:46:30  16. 02. 2009

Dovolte abych lehce poinformoval o několik více-či-méně se blížících a ( minimálně pro mě) velmi zajímavých koncertech které proběhnou v bližší době v Praze.

17. března zahrají v Crossu Street Light Manifesto. Americká 3d wave ska formace hraje úderný a velmi poslouchatelný ska-punk typický pro současné americké ska kapely jako Less than Jake nebo Mighty Mighty Bosstones, ale liší se od nich nejen tím že je relativně mladší, ale i tím že je aspoň pro mě daleko hravější a vzdaluje se takovému tomu skejťáckemu "punku". Rozhodně bude stát za to podívat se jak se vypořádají se stísněným prostorem v Crossu.
Klip:
http://www.youtube.com/watch?v=fAkgaTFq6tg

Zanedlouho poté, konkrétně pak 29.3. přijede do Roxy pekelně divoké francouzské představení. Kapela Babylon Circus je věrná svému názvu a produkuje naprosto lahodnou směs ska, balkánské dechovky, punku, cirkusových melodií ale třeba i šansonu. Vše zabalené do energické pódiové show a zazpívané neodolatelnou francouzštinou. Pro mě zřejmě nejlepší současná kapela kontinentální Evropy.
Více viz třeba:
http://www.muzikus.cz/novinky/Francouzska-ska-kapela-Babylon-Circus-do-Roxy-prijede-s-novym-albem~04~unor~2009/
Klip:
http://www.youtube.com/watch?v=OGRDfEIUkbk

No a v poněkud dlouhodbějším horizontu k nám ( kokrétně pak do Lucerna Music Baru) zavírá jedna z opravdových legend jamajské hudby - Frederick "Toots" Hibberts se svojí kapelou Toots and the Maytals - interpreti takových hitů jako je 54-46 Was my number nebo Pressure Drop - stavební kameny celé jedné subkultury. Jak říká Sapek - hlas má Toots jako James Brown a energie stále dost na rozdávání.
Video třeba:

http://www.youtube.com/watch?v=zSCRZvjtpIo

toomz, vloženo 13:18:16  15. 02. 2009

Nicméně, jak se čtu, už sám sebe začínám nudit, tak raději přestávám plkat a jdu cvičit ;-)

toomz, vloženo 13:17:47  15. 02. 2009

Kamaráde já MILUJU elektronickou hudbu. A raduju se, když nějakž inteligentní interpret dokáže vytvořit sampl, kterej třeba odkazuje na něco hlubšího. Jenže to chce něco umět a přemýšlet. Vzít partituru Bacha, převést jí do kompu, přidat k ní beaty, zremixovat jí... ano, to je tak možná pro jejich fanoušky, aby si řekli, jak jsou cool. Ale věř, že ta teze, že to přitáhne někoho k Bachovi, je naprosto mylná. Naopak mu to toho Bacha zahalí ještě do většího hávu nepochopení.

Nejsem ortodoxní milovník vážné hudby, poslouchám z 60% něco jinýho než klasiku. Ale klasiku provozuju a záleží mi na jejím osudu.

Trhá mi srdce, když vidím, že CDčka se zprzněnými Čtvero ročními dobami od Vivaldiho se vesle propagují a prodávají. A tohle je z podobného soudku. Je to prostě výhybka, zkratka, nejde se za podstatou věci. Čirá zábava, povrchní. Asi jako bulvární tisk. Taky jsou lidi, kteří proti němu nic nemají.

Sapek, vloženo 12:35:46  15. 02. 2009

Ty na to máš jako interpret asi trochu jiný pohled. Já obecně k vážné hudbě, až na výjimky, žádný valný vztah nemám. Asi proto mě to nepřijde jako porno :-)

Jak říká můj děda: "Všechno už bylo jednou nahráno, moderní hudba nemá smysl a je to jen kopie starých autorů" - o správnosti tohoto tvrzení se dá dost polemizovat a pouštět se do toho nechci, protože s tím samozřejmě nesouhlasím. Ale stoprocentně to má něco do sebe. Proč proto ve své vlasní hudební tvorbě nesáhnout pro inspiraci někam do minulosti? Jen proto, že ortodoxním milovníkům vážné hudby to připadá jako druhá liga a jako prznění ?

Já ty nahrávky slyšel a nejsem z toho taky nijak nadšený, ale líbí se mi ten nápad. A co ještě víc: Kapela kterou poslouchají mladí lidé a která hraje jeden z těch vlastně "nejmodernějších stylů" hudby, odkazuje a čerpá z muziky, kterou by si 99% jejich fanoušků v životě neposlechlo a vyjádřilo by se o ní stylem: "Jo jasně, Bach, ale poslouchat to? Nikdy!"

toomz, vloženo 11:53:11  15. 02. 2009

Ano, to, co složil Bach je nesmrtelné. JE to možné interpretovat ve spoustě různých podob. A ANO, ty fugy jsou vpodstatě geniální, i dnes si s tím lidé lámají hlavu, asi tak jako s da Vincim a dalšími geniálními tvůrci. ALE jak říkal František Skála (parafráze): "nevím, jestli se dá dneska dělat umění bez šátku na hlavě". Tak podle toho, co jsem slyšel z ukázky, tohle je typická hudba s šátkem na hlavě. O trochu lepší, než Svěcený a Vivaldiho čtvero ročních dob s beatama a didgeridoo, ale pořád to má na hlavě šátek... :(

Pusť si na YT nahrávky. Pustil jsem si první a brečim. Na pozadí pódia běží jako dekorace noty. Říkal jsem si, aha, za chvíli by tam ještě mohla začít běhat "J.S.Bach" a hle, je to tam. Jde mi o to, že to je přesně to, co ničí vážnou hudbu - je to absolutní nepochopení. Vezme se zvučné jméno a udělá se z toho designový prvek v projekci.

Abyvh jenom neplkal do vzduchu, co se mi třeba hodně líbí, jsou pokusy o vizualizaci hudby. Spolu s lepší a lepší technikou a softwary se dají dělat psí kusy s propojením hudby a obrazu. Na YT je spousta videí, kdy na pozadí běží třeba právě Bachova fuga, která je graficky znázorněná. To pomáhá stoprocentně k lepšímu rozboru skladby, více se v ní orientuješ.

Jako já jsem obecně alergickej na všechno, kde se dává beat do klasických skladeb. Nemá to smysl. Je to porno. Jsem pro využití všech moderních technik v klasické hudbě, ale ne tímhle degenerujícím směrem.

Sapek, vloženo 01:20:02  15. 02. 2009

Mě se to naopak zdá jako velmi zajímavý projekt. Přijde mi, že je to naopak důkaz toho, že to co Bach složil je nesmrtelné a je možné to interpretovat ve spoustě různých podob. Navíc s matematická přesnost fug má opravdu co do činění s principem na základě kterého se skládá i elektronická hudba.


Neřekl bych ani, že jde o kontroverzi, to by nějakým způsobem parodovali, oni Bachovu dílu spíše skládají hold. Určitě je to docela jistý způsob jak získat publicitu, to ano.

toomz, vloženo 11:24:44  13. 02. 2009

Laibach: Bachovo Umění fugy stojí na počátku historie elektronické hudby

No tak já nevím, ale zrovna tohle je asi přesně to, co moc neuznávám. Týpci si vezmou na mušku Bacha a dělají z něj mystérium "...využil matematické principy jako například permutace, které mohou být podobné vzorcům při hře šachů. Systém fugy je založen na fraktální geometrii, na studii struktur, ve kterých forma jakéhokoliv malého kousku odráží podobu struktury jako celku. Propojení Bachovy fraktální abstraktní hudební skladby s šachem poskytuje základní bod, na kterém hráči šachu mohou stavět komplexní strukturu her."

To je právě to, co mě sejří. Jsou to samé vytáčky a výhybky. Nejde se k věci. Proč se všechno musí obalit takovým neurčitým dýmem, který dělá "húúú-u-úúú"? :) To, že někdo fugám nerozumí, neznamená, že to je mystérium. To znamená jen, že jim někdo nerozumí. A dělat z toho velkou záležitost... no nevim, poslechněte si ukázku...

A BTW jde jen o prachy, jestli chtějí dál pokračovat Wagnerem, jde jim jen o kontroverzi. A s tím ať jdou do háje.

Mivka, vloženo 21:24:23  12. 02. 2009

Ano, je to určitě od Schumana...

Dara, vloženo 21:20:48  12. 02. 2009

No jelikož se ptám tady, tak jde samozřejmě o hudbu. Pravděpodobně od Schumanna.... hmm, to Snění by to asi být mohlo.

Kroc, vloženo 20:36:06  12. 02. 2009

ze slovníku "snění" nebo "blouznění"

Mivka, vloženo 20:34:14  12. 02. 2009

Já to z nám v jako "Snění", ale mám dost nevěrohodný zdroj :)

Dara, vloženo 20:27:35  12. 02. 2009

jak se do češtiny překládá "Träumerei"?

Sapek, vloženo 22:32:00  11. 02. 2009

Tady jen doplňuji, kdo nebyl a neviděl dnes reportáž o koncertě SKA-P v Událostech v kultuře :)

Sapek, vloženo 14:42:36  11. 02. 2009

Uaaaaaaaaa :)

SKA-P podle očekávání absolutní nářez. Všechny důležité songy hráli a i ty z nového alba mi opravdu sedly :) Geniální show a všech tak cécéá 9 k lidí se opravdu skvěle bavilo. A samozřejmě i kapela si koncert opravdu uzila, jak to temeramentní pankáči prostě dokážou :)

A la Intifada !

Čin: No to je podle mě docela zbytečný :) Jako nápad hezkej, ale v 99% případů lze lístek bez problémů prodat bud na miste nebo max. na inzerát.

Kroc, vloženo 20:50:33  10. 02. 2009

Louda: čekali sme na ně dost dlouho,abychom se stihli opít, tudíž sem nestihla zaznamenat ani jednu písničku, ale prej jsou dobrý :o) Jediný co si pamatuju je, že zpěvák neměl boty :o)

Činkapi, vloženo 20:36:06  10. 02. 2009

Tak jsem se dneska dočetla v novinách, že už je u nás taky možné pojistit vstupenky na koncerty... dost dobrý :-)

Vztahuje se to nejen na případy náhlého onemocnění, ale i na změnu zaměstnání (s odstěhováním daleko od místa konání akce) a dokonce i na to, když člověka vypečou kamarádi, se kterými tam chtěl jít :-) Jakože když by měl jít sám, tak mu vrátí peníze :-)

Louda, vloženo 20:29:06  10. 02. 2009

Kroc: Ty jsi dobrovolně čekala na Pub Animals? Jak....odvážné. Brrrr.

Radagast, vloženo 17:33:00  10. 02. 2009

Jojo, dneska SKA-P. Jdu určitě.

Kroc, vloženo 12:52:44  10. 02. 2009

no já si taky nemůžu stěžovat, leda na to že ty Animals byli fakt pozdě, ale jít tam na něco jinýho tak v poho :o)

« ««   62   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php