22:51:04
29. 11. 2024

Místnost
Strom hudby
S
T
R
O
M
HUDBY

Místnost má od 15:11:28  10. 03. 2002 pronajatou toomz. Spolusprávce: PetrKor.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   76   »» »

Sapek, vloženo 15:31:47  28. 09. 2008

Souhlas s Loudou, pogo only against my own will :)

Na Mighty Sounds se safra divím, že už dávno 4 roky nejezdíte.

--------------

Teď se sem vecpu s představením další kapelky. Trochu se žánrově vzdálíme od minulých Skatalites a přesuneme se do Španělska za horkokrevným skapunkem vzešlým z již bohužel zaniklých (my srdcaři víme, že ne navždy!:) SKA-P. Dnes vás budu otravovat s

The Locos


Takže tato kapela vznikla přesně po zániku Ska-p tedy v roce 2005 a to kolem bývalého showmana Ska-p Pipiho. Kapela následuje ska punkové přesvědčení, anarchisticko komunistický náhled na svět, dost antiamerický postoj i lehce nacionalistický přístup jim jako baskům a kataláncům vlastní.

Jejich hudba má rychlost, tah na bránu a témař každá melodie je chytlavá. To je koneckoců věc na které Locos staví - bláznivé, rychlé a chytlavé melodie. Bordel na koncertech a super pódiová show. Kdyby bylo možno legendu Ska-p nahradit Locos by byli asi jedním z největších kandidátů. Místním pogařům a punkáčům se hudba jako je tahle určitě bude líbit :)

Měli jsme možnost je již dvakrát vidět na českých pódiích i když bohužel jen na festivalových zatím. Pokud se nemýlím hráli na dvou po sobě jdoucích ročnících Rock for People - 2007 a 2008.

Námitka k této hudbě, že je tak trochu tuctová je, ač to nerad přiznávám, trochu oprávněná. Ale katalánci, baskové a ostatní španělé to mají tak nějak v krvi. Kapely jako Obrint Pas, Skalariak nebo Locos mají dost podobný záběr. Ale je to dáno tou jižanskou náturou prostě, SKA! :)

Nyní k ukázkám:
Úvodní písnička jejich premiérového alba Malo Juanito
Při této písničce mívají na pódiu takovou parodii na Sochu Svobody - akorát je taková polorozpadlá a má hlavu smrtky:) Prepotencia Mundial
A naposledy i jejich poslední počin: Resistire

Teď už jen krátká obrazová příloha a končím :) Potetovaní a nehezcí grázlové.

toomz, vloženo 14:42:10  28. 09. 2008

Quadrix: Jo, znám :) Na YT znám všechny videa, co maj v tagu "cello" :-D

Louda, vloženo 11:33:56  28. 09. 2008

Hej a nechcete přestat pogovat a začít tancovat? Není to zlý. :-P

Jinak souhlas s Cemi v jejím prvním příspěvku.

A čekáme vás na majty za rok :)

Quadrix, vloženo 04:10:29  28. 09. 2008

Mrzí mě, že jsem se nestihl vyjádřit k tématu vlastní skladby... teď už by to bylo OT:-/

Btw. (nejen) Toomzi, znáš tohle?:
http://uk.youtube.com/watch?v=gsavk0FX3Ro&feature=related

Cemendriel, vloženo 17:05:44  26. 09. 2008

Arwi: Jo to je pravda, ale klouzalo to jenom vzadu, vepředu a vpravo to byla pohoda (i když jsem taky jednou uklouzla)... No jo no, když konečně znám nějaký punkáče (a jsem fyzicky ready, bez brýlí a bolavých kostí), třeba mě příště Čuhy přemluví aji k tomu skočení si... =D Btw poznatek večera: pogo v tandemu je nářez... =D

Arwi, vloženo 16:54:08  26. 09. 2008

Louda má pochvalu za C jako citron i za dobrej report :o) 2009 jsou letní mighty už jasný.

Cemi: Pravdu díš, i když to pogo nebylo moc slavný, dvakrát skoro rozbitej nos a podlaha jak klouzačka... Musíš začít holt konečně pořádně pogovat, ne jen když Tě tam někdo zatáhne :o)

Cemendriel, vloženo 16:49:18  26. 09. 2008

Narwen: Jo jo, každopádně ty písničky z něho na koncertě v Brně v červnu zazněly... konkrétně si velmi živě pamatuju písničku Bratři Grimové, kde se zpívá "dup a hop a dup a skok" před kterou dostala Arwi dort a na kterou seděla na pódiu a houpala nohama... jeden z nejsilnější okamžiků všech koncertů znc, na kterých jsem byla. Celkově byl včerejší koncert trošičku horší než ten, co na něj přijeli cajzlové. Ale tamten asi jen tak něco nepřekoná, takže tak... ale jako včera jsem si asi ještě nikdy nezapogovala... =)

Narwen, vloženo 16:26:53  26. 09. 2008

Cemi: to je to CD, co nestihli udělat před údajným křtem v brně tehdy v červnu? ;)

Cemendriel, vloženo 15:45:52  26. 09. 2008

Tak abyste věděli, Znouze byla taky dobrá... (no dobře, Mighty závidím no... =) ... ale koupila jsem si nový cédéčko Srdce pro Anubise - mám k němu i podpisy, heč peč! Což se možná hodí i k debatě, ačkoliv Znouze dala celé cédéčko ke stažení na net zadarmo, nemyslím si, že budou mít menší prodejnost. Kdo chce, to cédéčko si koupí, kdo nechce, sehnal by si ho stejně ilegálně. Navíc já se do něj zamilovala až po několika posleších. Myslím, že to by nějaké ukázky písniček na netu nenahradily. Kdybych to cédéčko nejprve nestáhla, možná by mě ani nenapadlo si ho koupit, protože bych nikdy nepřišla na to, že je tak dobré... což je relativní, protože bych si ho okopírovala od Arwi a zjistila bych to tak i tak! =)

Radagast, vloženo 14:29:17  26. 09. 2008

"S Betty bych taky šel ale myslel bych při tom na Vilmu"

jéjej, včerejší koncert byl fajn.

To mi připomíná, když mám někdy nějaké výčitky že okrádám svého oblíbeného interpreta když stáhnu ilegálně jeho dílo tak si to v duchu dykcy vynahradím tím že navštívím jeho koncert a i tím ho podpořím...šak...

Louda, vloženo 11:10:10  26. 09. 2008

A Reageeeee jéjéjééé fro mthe gheeetoooo:
http://www.youtube.com/watch?v=j-rVJPG1-0Q

Louda, vloženo 11:03:32  26. 09. 2008

Ne, oni nezaspaly - spíše uměle udržují trh s kompaktními disky, protože vědí že jakmile se začne hudba ve velkém kupovat po internetu rázem se jejich role značně omezí a jejich krajíc výrazně ztenčí.


Dosti o tom, malý report ze včerejšího konC(to kvůli tobě Zlarwi)ertu. Snad bude zajímat i někoho jiného než Sapka :)
Tákže, tentokrát jsem dorazil do správného klubu, né jako při kupování lístků, kdy jsem suveréně nakráčel do Rock Café a chtěl lístek na čtvrteční koncert, který byl ovšem v LMB. Doesnt matter.
Něco po osmé, vlezu dovnitř, tam už hraje jakási formace - jelikož ji neznám usuzuji že se jedná o Afrodisiak. Není to špatné, sem tam rokenrol, sem tam reggae, do toho tam nějakej copatej černoch mele něco o Jah a Rastafarai. Jde to. S lehkým údivem zjišťuji že na trubku u nich troubí Štěpán, kluk se činí to už je asi 4 kapela ve který hraje :)

Mezitím přišel Radagast ve svém novém apartním rybářském kloboučku. Nějaká ty pivečka, nějací známí, noviny o konopí(wth). Pak nastupují staří známí PSC - tradičně kvalitní show, jen jim tedy občas solidně ujížděly dechy (když to poznám i já, je to dost :) ). Hrají asi 4 nové písně = spokojenost.
Další pauza a pivečka a na scénu konečně vystupují vytoužení Aggrolites. Wow. Rozpálili to teda sakra dobře. Už od prvních písní perou do publika nekompromisní dirty reggae. Co předvádí klávesák to jsou místy neuveřitelný věci. Zahráli několik svých hitů a pak asi 15 minutovýý pásmo "best of ska" vypalovaček od Moonhopu, 54-46, Pressure Drop, Police and Thieves, Monkey man přes 2tone skladby On My Radio, Lip up Fatty a kdo ví co ještě. Celý to zakončili beatlesáckou věcí Dont let me down která se v jejich podání stává takřka hymnou kterou zpívá komplet celej sál. "Everybody sings on the Aggrolites show!"
Úžásný. Bohužel nepřidávali, tak na Prisoners song a Love isnt love si budu muset počkat rok ( jestli přijedou jak slibovali)

Blížila se půlnoc a s ní í můj poslední ( grrr) vlak v půl jedný takže z Kitchnettes jsem posléze zachytil jen asi 5 písní ale ty stačily abych se do holek zamiloval. Pohybová složka tvořila při tomhle představení minimálně stejně důležitou část jako zpěv, aneb "shake baby shake". 2 podpůrné zpěvačky jsme s Radagastem překřtily na Vilmu a Betty Rubleovou. :) Mno bylo to príma, velká škoda že jsem nemohl být až do konce. Snad se holkdy ještě někdy v tý naší republičce ukážou.

Sorry za dýlku ale musel jsem někam ventilovat svoje nadšení.

toomz, vloženo 09:35:31  26. 09. 2008

No ja nevim, ale prave nazor, ze hudebni vydavatelstvi neco zaspaly, nejak moc nechapu. Vzdyt si to vezmete na nasem prikladu - kolik lidi zde vyuziva internetove bankovnictvi a platby kartou pres net? Kolik to bylo pred rokem? Kolik pred peti lety? Ja osobne jsem zacal verit netovemu benkovnictvi az tak pet let zpatky. Do te doby jsem se nedokazal vymazat z pameti obrazek pocitace jako nespolehlivo pracovnika plneho viru (natoz abych pres nej daval prikazy pro platby)...

Hudba se nelegalne stahuje uz od plenek. Nejak nechapu, jak na to mohl trh s hudbou zaregovat, pokud jeste nebyly rozsirene platby pres net.

Louda, vloženo 18:37:40  25. 09. 2008

Toomz: Šak já to chápu. Aby si se mohl živit hudbou, musíš se zaprodat THE MAN :-D

Ne, dělám si srandu. Chápu tvůj pohled.

Nicméně pro dnešní večer mám teoretických diskusí dost, pomalu pojedu na koncert. Za 260.

Nimitz, vloženo 18:34:32  25. 09. 2008

u vážné hudby chápu, že pořízení nahrávky je mnohdy velmi drahé a okruh zájemců o ni mnohem menší, ale to je většinou skupina lidí kteří jsou ochotni za CD kvalitu zvuku platit vyšší cenu

Nimitz, vloženo 18:31:31  25. 09. 2008

teď nebudu mluvit o přepalování hudby, dokonce za peníze - to je jasný trestný čin

ale o stahování hudby z internetu pro vlastní potřebu (za které cítím malé, ale přesto alespoň nějaké výčitky svědomí). Za míru tohoto pirátství a za to že se u nás tak málo prodávají originální nahrávky si můžou vydavatelské společnosti samy. Nezareagovaly kdysi na nástup internetu a stále udržovaly příliš vysoké ceny nosičů hudby. A vzhledem k nízké kupní síle obyvatelstva, zejména mladých lidí kteří jsou největšími konzumenty hudby a zároveň nejvíce internetem penetrovanou skupinou, si prostě mladí zvolili tu snažší a levnější cestu, peníze raději dávají jen za koncerty a festivaly. Kdyby tehdy stávalo novinkové CD maximálně dejme tomu 250 Kč a starší podle data vydání postupně levnější, tak pirátství sice je, ale jen na minimální úrovni - u lidí kteří by si za peníze stejně nikdy CD nekoupili. Zisky by ty firmy měly stejné, protože za méně peněz by se prodalo mnohem více muziky. A lidé by nezískali ty návyky zajít si po vydání alba na internet a stáhnout si ho.
Dnes se ceny disků snižují, ale je to už dávno s křížkem po funuse


příklad za všechny - před pár lety jsem si kupoval dvojCD Smashing Pumpkins za 900(!!) Kč, a to bylo už nějakých 7 let staré album. Být studentem tak si to rozhodně nemůžu dovolit...

toomz, vloženo 13:25:32  25. 09. 2008

Louda: To je volba každého, zda-li vše dělá na "vlastní pěst", nebo zda-li se vydá cestou nahrávacích společností. Pokud člověk bere hudbu vážně a chtěl by se živit pouze jí (můj případ :), jde mu o to mít dobrou šanci prosadit se, ukázat se. A to platí i o nahrávce CD. Nahrávka se musí dostaty do povědomí lidí. To lze jen díky dobré distribuci a dobře cílené reklamě. Je to prostě jako kdybys prodával rohlíky. Stoupneš si na tu správnou stranu silnice a na lampy opodál rozvěsíš plakátky. Doufám, že potud souhlasíš, že na distribuci ani reklamě není nic špatného.

Nu. A abys měl dobrou distribuci i dobrou reklamu, na to nestačíš sám. Potřebuješ tým. Třeba ve vážné hudbě dost často první alba vydává umělcova agentura, ale ani to tak moc nefunguje. Aby se CD opravdu dostalo dál, musíš zaujmout nahrávací společnost a doufat, že to klapne. U té album nahraješ, sepíšeš podmínky a doufáš, že se ona, jako firma, již postará o prodej. Tipuju, že u komerčních srágor se dá něco vyrejžovat. Ale věř mi, že např. okruh potencionálních posluchačů vážné hudby je tak úzký, že tam se o zázračných výdělkách hovořit nedá. Proto je důležitá každá koruna z prodeje, kdy se doufá, že se CD brzy splatí a v budoucnu snad i něco vydělá, aby se mohlo v projektech pokračovat.

Sorry že často dávám za příklad mojí současnou situaci, ale zrovna teď budu řešit peníze na další CD a dovolím si tvrdit, že se v těchto věcech vyznám líp než ty.

Radagast, vloženo 12:36:15  25. 09. 2008

Pro náročné posluchače hudby a navíc pro lidi s vyhraněným hudebním stylem je IMHO nereálné vytvořit fungující distribuční síť pevných nosičů... Jediné, kde to jakž takž funguje, je prodej Vinilů pro DJe, ale i ti si hudbu hlavně stahují a vinily dokupují podle potřeby, a navíc, když chtějí vinily kupovat, tak často musí objednávat ze zahraničí...

Nejlíp jsou na tom ovšem hodně známí a uznávaní interpreti, těm posílaj vydavatelství nahrávky sami aby je propagovali a mnohdy dávno před tím než jsou uvedeny do prodeje (tkzv. Dubplaty)... takovejmhle lidem fakt závidim.

Aes Sedai, vloženo 11:43:19  25. 09. 2008

A ještě jeden případ - nedávno jsme shnáněli starší CD písničkáře Goši pro bráchu k narozkám. CD už není. Ale autor sám nám poslal několik svých CD nakopírovaných s pozdravem a přáním, ať vesele pálíme dál, že pro něj je nejdůležitější spokojenost a radost posluchačů a zároveň je to i jeho reklama :)

Aes Sedai, vloženo 11:41:22  25. 09. 2008

Skupina Lístek kdysi svého času udělala takovou zajímavou akci. Neměla peníze na vydání CD, takže kdo chtěl, mohl zaplatit CD před jeho vydáním a po jeho vydání ho těm lidem posílali. CD takto opravdu vyšlo :)

Mně u originálek vadí jedna věc. Většinou se mi třeba líbí jen dvě tři písničky ze všech. A kvůli těm dvěma třema se mi CD kupovat nechce. Brala bych, kdyby byl nějaký internetový seznam, kde bych si mohla stáhnout písničky, které se mi líbí (samozřejmý by byl nějaký poslech zdarma, bez možnosti přetáhnutí) a pak za ně teprve zaplatit.
Jinak většinu CD mám snad originál, i když podstatná část je vyhraná :)) Ale když o něco stojím jako o celek, album si koupím.

« ««   76   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php