|
Omlouvám se za ticho, ale nejprve jsem nestíhal a poté řešil problémy s počítačem Usoudil jsem ale, že je čas na "recenzi" na další modul. Jmenuje se HeX Coda a původně měl být oficiální, ovšem sešlo z toho předně z důvodu, že se neodehrává ve Forgotten Realms, ale ze světa vytvořeného jeho autorem. Mělo to vycházet na epizody, přičemž jsem hrál jen první, protože epizoda 1,5 je podle popisku něco hodně mimo (má být o jakési karetní hře, kterou má postava začala hrát - uvidím, třeba si to někdy zahraju) a epizoda 2 sice je na netu ke stažení, ale není dokončená.
Jako obrovské plus musím dát, že oproti neuspokojivému konci Witch's Wake tahle epizodická záležitost působí dokončeně. Ano, je tam na konci jasně řečeno, že je to jen první díl, ale dané dobrodružství se dočkalo vyvrcholení a neskončilo uprostřed. Ten závěr byl dokonce velice dobrý.
Hodně zajímavé to je žánrově. Od začátku to totiž bylo prezentováno jako science-fantasy. Svět, v němž se to odehrává, je pokročilá společnost využívající stroje poháněné magií, včetně jakéhosi magického internetu. V klubu, kam jedna z postav chodí, hraje elektronická hudba, postavy používají poměrně moderní jazyk, atd. Spousta předmětů, například lektvary nebo oblečení, má jména, která bych čekal, že uvidím v současných obchodech. Zbraní se tohle ovšem nedotklo, pro modul nevznikaly žádné palné zbraně, apod., bojujete tím samým, co v jakékoliv jiné hře v tomhle enginu.
Zbraně, to bylo obecně mínus. začínáte na úrovni 10 (povedlo se mi pokročit na myslím že 12 nebo 13, víc nešlo, jak vysvětlím) a jediné, čeho se dočkáte, jsou obyčejné zbraně. Vaši společníci se ohání vším možným magickým, ale nepodělí se. Za celou hru jsem našel asi jen dvě zbraně, které nebyly naprosto obyčejné (já je nemohl používat), což byl docela kontrast oproti jiným z těchto her, co postavu na vysoké úrovni bombardují od začátku vším možným magickým. Opravdu, hru jsem dokončil, aniž bych si sáhl na nějaký bonus jako alespoň +1. Prostě nosit v ruce kus železa, když postavy kolem mají zbraně vylepšené o elementy (jedna dokonce mohla na vaše přání přepínat) bylo trochu smutné.
Obrovským plus byl příběh a postavy. Jedná se o svět, v němž je magie přísně kontrolovaná jistou organizací, zatímco vy patříte ke skupince renegátů, co chtějí magii pro všechny. Pátráte po artefaktech a kouzlech, přičemž se připletete k něčemu většímu. Nakonec to dopadlo zápletkou o cestování časem a jisté tajemné síle, která nechce, aby civilizace na planetě dosáhla příliš vysoké úrovně.
Postavy, členové vašeho týmu (jehož jste členem, nikoliv velitelem) jsou dost zajímavé, dá se s nimi pořádně povídat a všichni mají opravdu pěkně vymyšlený příběh o svém původu. Je tady navíc systém přízně - můžete s nimi podobně jako v NWN2 budovat vztahy, záleží na vašich rozhodnutích, plus jim můžete dávat dárečky. Čím větší jste kamarádi, tím jsou vám platnější nejen v boji.
Z toho je jasné, že modul je opravdu hodně o roleplayingu. Místy je tedy dost i o soubojích, ale tady jsem narazil na menší problém. Stejně jako nenacházíte pořádně zajímavé předměty, připravte se i na to, že expy jsou pouze za úkoly, ne za zabité příšery. Což zvláště zamrzí v momentu, kdy v dungeonu bojujete s opravdu příšernými hordami potvor.
Musím taky pochválit humor. Autor je fakt vtipálek, jak uvidíte ve screenshotech, které sem dám později. Vrcholem byl asi moment, kdy v sérii dungeonů hledáte tři drahokamy sloužící jako klíče, načež narazíte na obchodníka, který je prodává. Každý za několik milionů zlatých, stejně jako zbroje +25 a meče +30 v řádu za miliardy.
Zkrátka, litoval jsem, že to zůstalo jen u prvního dílu. Z hlediska akce a kupení bohatství/vybavení nic moc, z hlediska roleplayingu extra dobré. |