23:56:49
21. 11. 2024

Místnost
Všetko o Baldur´s Gate
Baldur's Gate - 902 10 Super parta z "Chudinské čtvrti"...

Místnost má od 20:05:53  08. 04. 2002 pronajatou Krtko. Spolusprávce: Merlkir. Imeolla.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



 1  2  3  4  5  6  7  8  9   »»

Sikar, vloženo 09:10:30  06. 12. 2021

Hehe, tak koukám, že jsem sem naposledy psal před třemi a půl lety.

Jo, přesně po takové době v Mask od Betrayer pokračuji.

Sikar, vloženo 23:47:23  28. 06. 2018

Mask of Betrayer se zatím tváří fajn. Do Rashemenu jsem se ještě nepodíval, takže je to zajímavá jiná kultura, město Mulsantir sice není velké, ale má ještě stínovou verzi, a jeden ze společníků je spirit shaman, což jak jsem zjistil, je fakt fajn povolání.

Sikar, vloženo 08:17:50  27. 06. 2018

Hmm, tak jsem si tu zalistoval a zjistil, že jsem to s přestávkami hrál rok a půl...

Sikar, vloženo 08:12:55  27. 06. 2018

NWN2 dohráno. Příběh podstatně lepší, zajímavější a logičtější než původní kampaň jedničky, ale upřímně, zatímco u jedničky se člověk mohl toulat, kudy chtěl, tady byl nejen příběh, ale často i lokace dost přímočaré. Trochu mi to připomínalo datadisk Icewind Dale, kde dost dungeonů byla prostě jen jedna cesta bez odboček.

Celkový dojem je ale víc než kladný. Mohu jen chválit. A ani mi nevadil závěr, který prý dost lidí naštval.

Jinak finální souboj, co je na dvě etapy, jsem si rozložil na dva večery a dal je oba napoprvé. Ale ukočírovat tolik postav najednou, to bylo maso.

Rovnou jsem lehce nakousl datadisk Mask of Betrayer, který je přímým pokračováním první kampaně. Hned se mi povedlo dostat na úroveň 21, jinými slovy je ze mě epická postava, nyní Swashbuckler level 11 a Duelist level 10 (max). Jsem hovado, co rapírem ničí golemy.

Sikar, vloženo 08:28:54  25. 06. 2018

Po delší pauze (od loňského srpna) jsem se vrátil k NWN2. V tomhle okamžiku se nacházím u dveří před poslední lokací s finálním soubojem (uznal jsem večer, že na to dnes už nemám energii). Co se týká soubojů, mám takový zvláštní pocit, že tahle hra vás celou dobu hrozně šetřila, jen aby to najednou začalo být ke konci docela slušné maso. Jak kdy a jak co, ale třeba teď takový ten pre-boss fight ze mě dostal pár nadávek, protože terén tu až nechutně nahrával nepřátelům a musel jsem je na sebe všechny nalákat a radši nelézt blíž, protože jít jim vstříc by byla sebevražda.

Ovšem, jak jsem tu před časem vychvaloval Darkness over Daggerford, plus tvůrci (Ossian Studios) vytvořili i Mysteries of Westgate, tak jsem si zahrál jejich jedinou hru, která není nijak provázaná s NWN a jedná se stoprocentně o jejich výtvor po všech stránkách.

Shadow Sun je záležitost určená pro mobilní zařízení, ovládá se spíš jako akční hra, ale celkovým stylem se NWN podobá tím, že máte jen omezenou moc nad svými společníky. Slibují 10 hodin hraní, což, jak jsem zjistil, splnili. Výborná byla i cena, protože hra samotná stojí 30 Kč a po 20 Kč si můžete koupit i "starter packy", díky nimž se můžete specializovat (a dostávat jiné questy) jako válečník, mág nebo zloděj, plus ještě za dvacku mají i kompletního průvodce hrou.

Už jsem to dohrál za válečníka a rozehrál mága, přičemž je to velmi slušné, pro mobil dokonce víc než výborné.

http://theshadowsun.com/

Sikar, vloženo 14:54:25  21. 11. 2017

Ehm, to jsou to už zase tři měsíce a já to furt mám mezi prioritami tak nízko?

No nic, aspoň tu nechám tenhle odkaz.
https://bonusweb.idnes.cz/neverwinter-nights-enhanced-edition-dvz-/Novinky.aspx?c=A171121_105131_bw-novinky_oz

Sikar, vloženo 15:08:57  23. 08. 2017

Hmm, koukám, že jsem před třemi měsíci sliboval screenshoty.

Já se k tomu nakonec někdy dostanu...

Sikar, vloženo 13:49:29  29. 05. 2017

Omlouvám se za ticho, ale nejprve jsem nestíhal a poté řešil problémy s počítačem Usoudil jsem ale, že je čas na "recenzi" na další modul. Jmenuje se HeX Coda a původně měl být oficiální, ovšem sešlo z toho předně z důvodu, že se neodehrává ve Forgotten Realms, ale ze světa vytvořeného jeho autorem. Mělo to vycházet na epizody, přičemž jsem hrál jen první, protože epizoda 1,5 je podle popisku něco hodně mimo (má být o jakési karetní hře, kterou má postava začala hrát - uvidím, třeba si to někdy zahraju) a epizoda 2 sice je na netu ke stažení, ale není dokončená.

Jako obrovské plus musím dát, že oproti neuspokojivému konci Witch's Wake tahle epizodická záležitost působí dokončeně. Ano, je tam na konci jasně řečeno, že je to jen první díl, ale dané dobrodružství se dočkalo vyvrcholení a neskončilo uprostřed. Ten závěr byl dokonce velice dobrý.

Hodně zajímavé to je žánrově. Od začátku to totiž bylo prezentováno jako science-fantasy. Svět, v němž se to odehrává, je pokročilá společnost využívající stroje poháněné magií, včetně jakéhosi magického internetu. V klubu, kam jedna z postav chodí, hraje elektronická hudba, postavy používají poměrně moderní jazyk, atd. Spousta předmětů, například lektvary nebo oblečení, má jména, která bych čekal, že uvidím v současných obchodech. Zbraní se tohle ovšem nedotklo, pro modul nevznikaly žádné palné zbraně, apod., bojujete tím samým, co v jakékoliv jiné hře v tomhle enginu.

Zbraně, to bylo obecně mínus. začínáte na úrovni 10 (povedlo se mi pokročit na myslím že 12 nebo 13, víc nešlo, jak vysvětlím) a jediné, čeho se dočkáte, jsou obyčejné zbraně. Vaši společníci se ohání vším možným magickým, ale nepodělí se. Za celou hru jsem našel asi jen dvě zbraně, které nebyly naprosto obyčejné (já je nemohl používat), což byl docela kontrast oproti jiným z těchto her, co postavu na vysoké úrovni bombardují od začátku vším možným magickým. Opravdu, hru jsem dokončil, aniž bych si sáhl na nějaký bonus jako alespoň +1. Prostě nosit v ruce kus železa, když postavy kolem mají zbraně vylepšené o elementy (jedna dokonce mohla na vaše přání přepínat) bylo trochu smutné.

Obrovským plus byl příběh a postavy. Jedná se o svět, v němž je magie přísně kontrolovaná jistou organizací, zatímco vy patříte ke skupince renegátů, co chtějí magii pro všechny. Pátráte po artefaktech a kouzlech, přičemž se připletete k něčemu většímu. Nakonec to dopadlo zápletkou o cestování časem a jisté tajemné síle, která nechce, aby civilizace na planetě dosáhla příliš vysoké úrovně.

Postavy, členové vašeho týmu (jehož jste členem, nikoliv velitelem) jsou dost zajímavé, dá se s nimi pořádně povídat a všichni mají opravdu pěkně vymyšlený příběh o svém původu. Je tady navíc systém přízně - můžete s nimi podobně jako v NWN2 budovat vztahy, záleží na vašich rozhodnutích, plus jim můžete dávat dárečky. Čím větší jste kamarádi, tím jsou vám platnější nejen v boji.

Z toho je jasné, že modul je opravdu hodně o roleplayingu. Místy je tedy dost i o soubojích, ale tady jsem narazil na menší problém. Stejně jako nenacházíte pořádně zajímavé předměty, připravte se i na to, že expy jsou pouze za úkoly, ne za zabité příšery. Což zvláště zamrzí v momentu, kdy v dungeonu bojujete s opravdu příšernými hordami potvor.

Musím taky pochválit humor. Autor je fakt vtipálek, jak uvidíte ve screenshotech, které sem dám později. Vrcholem byl asi moment, kdy v sérii dungeonů hledáte tři drahokamy sloužící jako klíče, načež narazíte na obchodníka, který je prodává. Každý za několik milionů zlatých, stejně jako zbroje +25 a meče +30 v řádu za miliardy.

Zkrátka, litoval jsem, že to zůstalo jen u prvního dílu. Z hlediska akce a kupení bohatství/vybavení nic moc, z hlediska roleplayingu extra dobré.

Anomen, vloženo 00:53:14  27. 04. 2017

Ne, ten modul neznám. Zase jsem jich tolik neprošel. Přestalo mě bavit hledání něčeho lepšího mezi záplavou různých pokusů a nedodělků.

Sikar, vloženo 21:51:09  24. 04. 2017

Jé, další diskutující!

Nemáš mimochodem zkušenosti s modulem Dance with Rogues? Setkal jsem se s prohlášením, že je to možná slavně, možná neslavně proslulá hra, tak by mě jen zajímalo, zda stojí za pozornost.

Anomen, vloženo 23:54:49  23. 04. 2017

Na Darkness over Daggerford si matně vzpomínám. Sice už je to aspoň pět let co jsem to hrál, ale byl to povedený modul.

Jinak můj oblíbený modul byl remake prastarého RPG Eye of the Beholder.

A na kompletní vytvoření postavy je skvělý modul Pretty Good Character Creator.

PS: prosím nespoilovat NWN2 :)

Sikar, vloženo 22:15:04  21. 04. 2017

A pro informaci, pokračuji v NWN2.

Sikar, vloženo 21:16:15  21. 04. 2017

Tak jo, než sepíšu něco dalšího, dáme si nějaké fajn screenshoty. Tudíž, s čím jsem se setkal v Darkness over Daggerford?

Starý známý. Aneb co na vás (mimo jiné) bafne ve vašem domečku.


Některé popisy předmětů byly docela unikátní.


Stejně tak bylo zajímavé, když vám hra oznámila, že jste si zlepšili skill, který ale "kupodivu" v informacích o vaší postavě není.


Dost vtipná narážka na Planescape: Torment. Skully se obecně choval trochu jako Morte.


Tahle potvora vlastně ani nebyla boss! Člověk se s ní nemusel potkat, kdyby nechtěl.


Restaurace stejného jména (akorát česky) se nachází kousek od našeho domu. Dáří tam chodí velmi ráda.


A na závěr jeden politicky nekorektní souboj.

Bilbo, vloženo 03:38:16  18. 04. 2017

Rád tady čtu Tvoje postřehy, Sikare. Jenom abys věděl, že nemluvíš do prázdna. Většinou nemám čas taky něco psát.

Sikar, vloženo 10:28:04  13. 04. 2017

Dohrál jsem mezitím ještě jeden modul, ale napíšu o nich postupně. Jinými slovy, jaký byl Darkness over Daggerford?

Opakuji, pokud máte NWN1, tenhle modul si zahrajte. Autoři slibovali styl trochu jako Baldur's Gate a splnili to.

Příběh je celkem klasika. Kolem Daggerfordu se dějí divné věci, které spolu na první pohled moc nesouvisí. Z vězení uprchl jakýsi šílenec, na venkově mizí dobytek, v noci kdosi z lodí vykládá tajemný náklad. Postupně, když řešíte tyhle záhady, to všechno dáte dohromady, abyste zjistili, kdo je záporákem za tímhle vším, a zachránili jste město. Do toho zapojte několik desítek poměrně rozmanitých vedlejších úkolů, zajímavé lokace a místy i to, že autoři měli smysl pro humor. Hra mi zabrala zhruba 30 hodin, takže bych ji prohlásil za regulerní datadisk. Tvrdím, že Bioware to neměl rušit, protože recenze to vychválily, dostalo to nějaká ocenění, a to vše oprávněně.

Další velké plusy modulu:
- Mezi lokacemi cestujete jako v BG nebo NWN2. Prostě při odchodu z lokace se zapne mapa a vy kliknete na místo, kam chcete jít.
- Trochu jako ve stylu BG2 začínáte na slušné úrovni. Hned na začátku poposkočíte na osmou. Já si takhle vytvořil barda a po pěti úrovních jsem si vzal prestižní povolání red dragon disciple. To jsem dotáhl na devátou.
- Hra nešetří s různými zajímavými předměty. Už na začátku z vůdce banditů vypadne dost slušný ohnivý meč, jaký se hodí pro postavu na osmé úrovni.
- Dost úkolů lze řešit slovy a lstí. Není nutné všechno vyvraždit.
- Hra obsahuje poměrně dost narážek mimo jiné i na BG. Kdo ten svět už trochu zná, bude se bavit. Například místo člověka zakletého v kuře tady musíte najít hned čtyři ptáky! Ten úkol byl hodně vtipný.
- Za jeden úkol dostanete pevnost, kterou vám posléze za slušnou cenu jistá návrhářka interiérů uklidí a nazdobí dle vašich přání. Mimochodem, je to bývalá Bhaalův chrám, včetně mozaiky lebky obklopené kapkami. Prostě starý známý.
- "Plné" lokace. Nestalo se, že by v některé byla jen jedna věc, kvůli které ji musíte navštívit. Všude byla aspoň nějaká bonusová jeskyně, ztroskotaná loď, atd. buď související s vedlejším úkolem nebo jen obsahující něco zajímavého či vtipného.
- Cesta mezi lokacemi trvá určitou dobu a vaše postavy po nějaké době cítí únavu. Při únavě mají postih hned k několika atributům. Plus ve městech lze spát jen v hostincích a v divočině je docela vysoké riziko napadení. Odpočinek se tak vrátil k realistickému pojetí z BG.

Ale i pár mínusů:
- Našlo se pár NPC, co měla fakt unikátní osobnost. Bohužel dva společníci, které můžete na začátku vzít do služeb (lidská neutrální bojovnice, působící trochu dojmem paladinky, plus gnóm-zloděj) jsou dost nudní. Člověk si s nimi mohl trochu popovídat, ale ty postavy byly dost ploché, asi jako společníci v původní kampani NWN1.
- Možná až moc peněz. Nedostatkem jsem rozhodně netrpěl.
- Instalace byla sice lehčí, než u některých jiných modulů, ale jako "bonus" tam byla úprava jednoho HAK souboru, bez které byly skoro všechny pláště ve hře béžové, místo normálních barev. Nechtělo se mi kvůli tomu instalovat program pro úpravu těch souborů, takže barvičky se nekonaly.
- Některé rébusy a hádanky byly ze sorty "Hmm, stejně je pozdě, radši jdu spát".
- Z nějakého důvodu šlo špatně posílat postavy na delší vzdálenost. Pořád se ozýval zvuk, že to nejde. Možná moc členitý terén?
- Ačkoliv sami tvůrci vydali průvodce pro hlavní dějovou linku, když se zaseknete v nějakém vedlejším úkolu, přeji vám hodně štěstí s nalezením nějaké relevantní informace. Ačkoliv ten modul je úspěšný, internet jako kdyby si o něm vůbec nepovídal.

Možná časem ukážu pár zajímavých screenshotů.

Brzy napíšu o dalším modulu, co měl být oficiální, ale byl zrušen - HeX Coda. Začínám uvažovat nad tím, že časem mrknu i na další, ryze fanouškovské. Některé mají i stránku na TV tropes, což už něco znamená.

Sikar, vloženo 21:55:12  29. 03. 2017

Bude rozšířená edice Planescape: Torment

https://www.gog.com/game/planescape_torment_enhanced_edition

Sikar, vloženo 21:27:56  25. 03. 2017

Fajn, kdo máte NWN1 a ještě jste nehráli Darkness over Daggerford, mazejte stáhnout. Nerozehrál jsem to ještě moc daleko, ale tenhle modul je fakt parádní a zasloužil by si vydání jako ofiko rozšíření za prachy.

https://neverwintervault.org/project/nwn1/module/darkness-over-daggerford-canceled-premium-module

Sikar, vloženo 11:52:14  24. 03. 2017

Včera jsem dohrál modul Shadowguard. Krátké, svižné, poměrně dobrý příběh, jen konec dost antiklimatický a působí otevřeně a jako náznak, že mělo být pokračování. Oproti Witch's Wake to ale aspoň konec mělo. Docela dost to bylo o úkolech, minimálně o soubojích. Fajn bylo, že hned na začátku je postava hozena na třetí úroveň. Dotáhl jsem to nakonec na pátou.

Lehce jsem nakousl Darkness over Daggerford, ale to budu muset ještě promyslet. Zajímavé je, že hned na začátku je postava povýšena na osmou úroveň.

Sikar, vloženo 22:11:31  21. 03. 2017

Hmm, tak jsem dohrál Witch's Wake. Postavu jsem dostal na třetí úroveň a upřímně, tušit, jak krátká tahle první epizoda bude, tak jsem hraní nikdy nepřerušoval, protože jsem se vždy dostal dobře do poloviny.

Teď nevím, kdo je ona, proč jsem sloužil princi Ahmedovi, kdo je můj král... Ach jo, je nešťastné nakousnout příběh a nedokončit ho.

Zbývá mi ještě modul Shadowguard. Plus jsem si stáhl Darkness over Daggerford, což mělo být oficiální rozšíření, ale bylo zrušené před vydáním, ovšem tvůrce ho pak uvolnil zdarma. Prý je to krutě dobré, tak jsem zvědavý.

Sikar, vloženo 12:13:29  21. 03. 2017

Ještě na okraj, líbí se mi, když se mi povede řešení problému, které není nikde na netu zmíněné. Někdy naschvál čtu průvodce, jen abych zjistil, jak situaci řešili jiní.

V NWN2 v jednom místě prý byly dvě možnosti řešení problému - dryádu, které si mě spletla se zločincem (díky prášku měnícímu podobu, který jsem od ní potřeboval získat jako důkaz mé neviny) bylo prý možné buď zabít nebo pro ni získat od nedaleko žijící goblinů jeden kámen. Goblini byli mimochodem extrémně mírumilovní.

Tak nějak jsem měl natolik natrénované blafování, že se mi povedlo otevřít třetí možnost - prostě ji ukecat, že abych mohl ten kámen ukrást, potřebuji toho prášku na změnu podoby víc. Dala mi ho. Tečka. Nejmírumilovnější řešení problému.

 1  2  3  4  5  6  7  8  9   »»

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php