18:24:34
21. 11. 2024

Místnost
Všetko o Baldur´s Gate
Baldur's Gate - 902 10 Super parta z "Chudinské čtvrti"...

Místnost má od 20:05:53  08. 04. 2002 pronajatou Krtko. Spolusprávce: Merlkir. Imeolla.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



««   1  2  3  4  5  6  7  8  9   »»

Sikar, vloženo 12:08:28  21. 03. 2017

V NWN2 si dávám pauzu, tak mě napadlo zkusit si další miniaturní moduly k NWN1. Winds of Eremor a To Heir is Human byly drobet zábavnější, než Dark Ranger's Treasure.

Oboje jsem opět pojal jako pokračující dobrodružství mé postavy z datadisků, jinými slovy mnicha na úrovni 27.

Winds of Eremor - mělo se jednat o ukázku, jak nastavit, aby se síla nepřátel přizpůsobovala síle postavy. Dopadlo to mlátičkami s desítkami upírů najednou, z nichž jsem vycházel vítězně bez větších zranění. Příběh byl poměrně přímočarý - bouře mě zahnala k Eremoru, kde mi místní hradní pán vysvětlí, že v noci jako je tato, na ně útočí nemrtví. Cílem je jít do kobky pod hradem, najít licha a jeho srdce donést zpět.

To Heir is Human - z těchhle miniaturních ukázkových modulů nejlepší. Syn hradního pána byl unesen drowy a já jej musím zachránit. Les plný pavouků, malý dungeon s drowy (a dokonce jedním vedlejším úkolem!) a na závěr jeskyně, v niž jsem (opět asi přizpůsobení síle postavy) svedl bitku s drowí kněžkou a ŠESTI ČERNÝMI DRAKY. Bylo epické umlátit jich tolik najednou holýma rukama.

Zkusil jsem rovnou rozehrát i už několikrát nakousnutý (a kvůli blbě vytvořené postavě vždy následně přerušený) velký modul Witch's Wake. Dostal jsem se s novou postavou dál, než kdy předtím a začíná to být fakt dobré. (Úplný úvod je zdlouhavý a docela nudný.) Například je tam zajímavé, že za zabité příšery je minimum expů, ale hra vás bombarduje různými expovými odměnami spíš za to, že odhalujete nové informace/lokace a posouváte příběh. Trochu mi jen kazí radost, že to rozjíždí parádní příběh, ale vím, že to je jen první epizoda, a další z legálních důvodů už nevytvořili. A přitom v jednom z datadisků člověk jen tak mimochodem potká hlavního hrdinu tohoto modulu, ačkoliv už jen jako nemrtvého.

Sikar, vloženo 21:52:02  28. 02. 2017

Pro milovníky old-school RPGček - Eschalon 1 je na věky věků zdarma.

https://www.gog.com/game/eschalon_book_i

Sikar, vloženo 22:13:12  19. 02. 2017

Právě jsem se v NWN2 obhájil z masakru vesnice Ember. Při tom jsem zjistil, co je mi na té hře trochu líto oproti třeba BG2.

Nechci říkat úplně lineárnost, ale spíš to, že jakýkoliv vedlejší úkol se většinou splní celkem obratem nebo je nakonec součástí hlavního příběhu a nejedná se moc o odbočku. Souvisí to se systémem vlivu na společníky. Například u gnómího barda Grobnara mi selhal vliv s ním, a když se zjevně chystal zpívat něco na mou počest, prostě neměl inspiraci.

V BG2 si člověk mohl prostě lépe osahat víc postav a seznámit se s nimi, protože prostě tam byla neustále další dobrodružství, která pro potřeby hlavního příběhu ani nemusel odehrávat, na která se vždy hodila trochu jiná skvadra. Tady prostě není moc prostoru pro střídání postav, takže s některými ani nemám moc šanci zvýšit si vliv, ačkoliv bych chtěl.

Prostě, líbí se mi to, ať už ovládáním, tak příběhem, ale chybí mi tam trochu větší šířka. Četl jsem ale, že datadisky to trochu vylepšily.

Sikar, vloženo 10:08:04  10. 01. 2017

Jinak jsem si řekl, že vyzkouším povolání swashbuckler. V BG2 mě moc nezaujalo, protože to byl v podstatě zloděj, ale tady mě představa podobného bojovníka založeného na obratnosti a inteligenci fakt láká. Už se trénuju, abych si později vzal prestižní povolání duelist. Jen najít někde nějaký pěkný rapír.

Bilbo, vloženo 16:53:29  08. 01. 2017

Mě se hodně dvojka líbila příběhově. Jako kolem a kolem to není nic extra originálního, hrdina vyrůstá ve vesnici se svým mentorem, neví nic o svém původu, pak se dozví že je součástí něčeho velkého, že mu hrozí nebezpečí a musí se vypravit na cestu blablabla... ale děj krásně odsýpá a má to vtipně napsané postavy, které mezi sebou interagují a působí živě.
To mi připomíná, že tam mám ještě datadisky, které jsem nehrál.

BTW napsal bych Ti jeden spoiler, co mě fakt naštvalo na konci (tuším) druhého aktu, ale nebudu Ti to kazit.

Sikar, vloženo 13:40:34  08. 01. 2017

Dojmy, které zatím mám:

- Tutorial byl podstatně zábavnější, než je běžné. Žádní radící mniši, žádné zkoušky ve škole, ale pěkně vesnická oslava a soutěže, které člověku ukáží, jak se hra ovládá. Za tohle fakt palec nahoru, protože to ani nepůsobilo jako tutorial, ale součást příběhu.
- Příběh zatím nekomentuji, protože jsem stále na začátku. Ovšem odsýpá to lépe, rychleji a přirozeněji, než první NWN. Sice je to zatím lineárnější, ale upřímně, to od úplného začátku příběhu čekám. Vhození do rozsáhlějšího světa oceňuji až po chvilce hraní.
- Ovládá se to dobře a oceňuji hybrida NWN a her v infinity enginu, takže možnost ovládání všech postav, ale současně i jejich slušnou umělou inteligenci, když se mi prostě nechce.
- Velkým plus jsou tři módy kamery, plus její podstatně snazší ovládání. Snad jen zoom pohledu je horší, protože oproti NWN1 si hraje na plynulejší, ale ve skutečnosti je jen pomalejší a mate mě tím.
- Mínus je mapa. Zatímco v NWN1 ji člověk mohl mít většinu času v pohodě zapnutou celou dobu a sledovat, kudy kam běží, tady to moc nejde, protože zakrývá snad čtvrtinu obrazovky.

Celkový dojem je ale fakt dobrý. Nepatřím mezi ty, co hru hodnotí podle vzhledu, ale stručně, ono tomu docela přidává i to, že postavy během řeči hýbou ústy.

Jak sem píšu tyhle plachty, někdy si skoro říkám, jestli nezaložím nějaký herní blog (na youtube kanál fakt nemám čas), ale pak si uvědomím, že nemám čas ani na to...

Sikar, vloženo 00:40:48  08. 01. 2017

Bilbo... Hodinu předtím, než jsi napsal, jsem ji nainstaloval.

A stihl projít to, co bylo v komiksu.

Bilbo, vloženo 22:55:33  07. 01. 2017

Zkusíš pak i dvojku?

Sikar, vloženo 10:00:15  04. 01. 2017

Hordes of the Underdark dohráno. Stručně, zatím z toho všeho prostě nejlepší. Sice to působilo trochu rozkouskovaně (víceméně každá kapitola si jela vlastní příběh a zůstalo tam pár nedokončených drobností) a závěr byl dost krátký a lineární (prostě z jiných her jako BG2, Torment nebo Laxius Power jsem si navykl, že návštěva pekla jde trochu víc do hloubky), ale bylo to zkrátka žrádlo. Možnost porazit Mefistofela tím, že znám jeho pravé jméno a přikážu mu zemřít, byla fakt vtipná. Zkusím si postupně i jiné možnosti, jak ho porazit.

Protože jsem měl postavu vytrénovanou na úroveň 27, řekl jsem si, že si ji naimportuji do modulu Dark Ranger's Treasure. Konečně jsem byl schopen dostat se přes příšery a do hrobky s pokladem. Všude truhly plné zbrojí, tak jsem popadl, co jsem unesl, a vrátil se do hospody na začátku. Prodal jsem vše, chtěl se vrátit pro další, ale hra mi oznámila, že jsem utahaný a mám si odpočinout/promluvit s hospodským. Když jsem to udělal, zjistil jsem, že to je konec hry, gratulujeme, vyhrál jsem.
Vlastně jsem si tak potvrdil, co psali na netu. Nejedná se o plnohodnotný modul jako byl Kingmaker, ale jen ukázku nějakých nových funkcí editoru nebo co. Docela by mě zajímalo, proč to bylo součástí balíčku, protože po dohrání během deseti minut to působilo zbytečně. Zkusím to znovu, protože tam byla zamčená brána vedoucí do nějakého města, tak schválně, jestli půjde rozbít.

Asi pak zkusím další moduly Shadowguard a Witch's Wake, které kdysi vyšly v balíku spolu s Kingmakerem.

Sikar, vloženo 10:47:18  22. 12. 2016

Jen pokud by to někoho zajímalo, nedávno jsem se vrátil k Neverwinter Nights. Rozehrál jsem Shadows of Unrentide za mnicha, docela rychle to dohrál a přenesl si postavu do Hordes of the Underdark.

Ten datadisk je stroj na expy. V illithidí části jsem se jen tak zatoulal někam, kam jsem neměl a sledoval, jak jsem poposkočil během chvilky o dvě úrovně. Jinými slovy mému mnichovi začaly zářit oči, protože jsem dosáhl dvacítky a je ze mě epická postava, co jednou ranou pěstí vyráží pancéřové dveře a láme drakům hnáty.

Jinak, jak se obecně říká, že datadisky jsou lepší, než původní hra, tak ano, jsou, ačkoliv Shadows mi přišlo takové na půli cesty mezi zdlouhavou původní kampaní a něčím fakt roleplayingově echtovním, jako byl modul Kingmaker. Hordes je ovšem jiné kafe, ale ono to asi bude tím, že na vysokých úrovních mi tyhle hry vždycky přišly prostě jako větší sranda. Co se příběhu a postav týká, je to na úrovni Kingmakera, ale podstatně epičtější a hlavně delší. (Kingmaker je dohraný za dva večery a postavu jsem dostal jen na osmou úroveň.)

Bilbo, vloženo 13:51:53  04. 10. 2016

Mimochodem, na telefonu teď hraju tohlecto:



Nové Brány Skeldalu. Příjemná oddychovka. A vyšly i na Steamu pro PC.

Bilbo, vloženo 13:49:47  04. 10. 2016

Hrál jsem to kdysi, dojel jsem první akt, ale pak mě to nějak přestalo bavit.
Hlavně souboje byly strašně otravně zdlouhavé, co si pamatuji. Ale zkus tomu dát klidně šanci.
Má to zajímavý setting - není to úplně klasické fantasko, připomíná to víc reálný středověk v Evropě se vším všudy. Akorát s tím rozdílem, že magie tam existuje. Trošku mi to připomínalo svět hry Lionheart, jestli jsi někdy hrál.

Sikar, vloženo 10:11:27  04. 10. 2016

Znáte někdo hru Inquisitor? Vybaflo to na mě na GOGu v akci za v přepočtu 56 Kč. Obecně to je prý dost ve stylu Baldur's Gate střiženého Diablem, hrací doba cca 200 hodin, má to mít úděsně těžké souboje (ale to jsem četl i o Icewind Dale a pak to hrál levou zadní) a největší sranda je, že je to česká hra.

Vypadá to jako fajn retro, ale zdá se, že recenze a hráči na to mají dost divoce rozdílné názory.

https://www.gog.com/game/inquisitor

Sikar, vloženo 10:45:28  31. 08. 2016

Kdepak, nejprve datadisky a další přiložené moduly k NWN1. Nebo ještě jinak, nejprve pauza a něco úplně jiného. Třeba konečně po letech tu kdysi zabugovanou, dnes už snad opravenou šílenost Septerra Core.

... on někdo někdy hrál za hobita?

Bilbo, vloženo 23:22:35  30. 08. 2016

To mě taky už párkrát napadlo :-)

A teď honem na NWN 2... a za postavu hodného laskavého hobita hraničáře, co má jako přítelíčka lišku.

Sikar, vloženo 22:21:40  30. 08. 2016

Dohrál jsem původní kampaň Neverwinter Nights.

Poté, co člověk předtím hrál dříve zmíněné hry začínám mít pocit, že planeta Toril se věčně topí v průserech, z nichž ji vytahuje hromádka nýmandů, z nichž se stávají superhrdinové. Mám pocit, že z postav, které jsem si postupně vytrénoval, bych měl takovou fantasy obdobu Avengers.

Sikar, vloženo 08:20:56  18. 07. 2016

Jsem šťastným vlastníkem všeho zmíněného (aneb když to je někde jako balík všeho za hubičku).
Myslím, že se pustím dál do NWN, přerušil jsem to někde ve druhé kapitole.

V NWN1 mě ale jinak docela chytly bonusové moduly. Malá dobrodružství na dva večery, hodně povedená, třeba o Kingmaker jsem tu už psal. A to mám zatím jen ty oficiální. Tvůrci se rozhodli, že podporu dostanou jen moduly odehrávající se ve Forgotten Realms (stihli ale vydat i pár z jiných světů). I tak ale fandové dokončili nějaké už rozdělané projekty a něco z toho prý má být i sci-fi. Asi časem zapátrám.

Bilbo, vloženo 01:52:48  18. 07. 2016

Aha, já jsem vždycky jel v pořadí - Icewind Dale (celý), Luremaster, HoW.

Tak ještě Ti zbývá Icewind 2, který je dle mého (hlavně atmosférou) slabší než jednička, ale špatný není. A je tam třetí edice pravidel AD&D jako v NWN.
A doporučuji i NWN2. Na rozdíl od jedničky má koukatelnou 3D grafiku. Tam mi ještě chybí na dohrání datadisky.

Sikar, vloženo 23:35:28  17. 07. 2016

Dokonáno jest. Icewind Dale dohráno, finální souboj jsem dal na první pokus, holt po absolvování obou datadisků byly postavy trochu moc nabušené. Zato ten předposlední byl trochu hutný, dvakrát mi zařvala čarodějka.

Sikar, vloženo 14:59:05  15. 07. 2016

Článek, co je mimo jiné reakcí na Siege of Dragonspear.

http://www.cracked.com/personal-experiences-2284-i-put-trans-character-in-game-gamers-went-insane.html?wa_user1=3&wa_user2=Video+Games&wa_user3=personalexperience&wa_user4=feature_module

««   1  2  3  4  5  6  7  8  9   »»

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php