23:33:45
14. 11. 2024

Místnost
Zvířata, ptáci a jiní milí tvorové
Místnost pro povídání o domácích i divokých zvířatech, etologii, ekologii, ochraně zvířat. mezidruhové komunikaci....nebo prostě pro hezké historky o našich čtyř i jinaknohých přátelích.

Vebové kamery:
(pokud některá z kamer nefunguje, pak je pravděpodobně momentálně po sezóně)

* ÚDOLÍ SLONŮ (sloni v pražské zoo)
* puštík obecný
* lesní kamera v Estonsku (prasátka a spol. :o))
* lesní kamera č. 2
* Napajedlo v Africe
* Pomáháme gorilám - gorily v Zoo Praha
* Příbuzní - orangutani v Zoo Dvůr Králové
* medvědi v Estonsku
* holandské webkamery v hnízdech (2012: sokol stěhovavý, sýček, výr, ledňáček, kolpík bílý, čáp bílý, moták lužní, rorýs, sýkora koňadra, kos)
* PAPUCHALKOVÉ
* rorýsi
* slůně v zoo Ostrava
* afričtí sloni v zoo San Diego
* on-line krmítko v ZS Makov

Systém a fotografie organismů. Zde si můžete snadno najít většinu diskutovaných zvířat.
Oficiální stránka projektu Natura 2000
Chráněná území Zlínského kraje. Doporučuji k nahlédnutí  i mimozlínskokrajným :)

Looduskalender.ee (webové kamery v Estonsku)

Hlasy zvířat - obsáhlá knihovna hlasů ptáků, savců, obojživelníků i plazů z naší přírody

Zvíře v nouzi - Seznam záchranných stanic v ČR

Bude ze mě hodný pejsek!

Místnost má od 18:41:14  03. 05. 2002 pronajatou verlit. Spolusprávce: Bellatrix. Hallorn.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   1642   »» »

verlit, vloženo 19:38:13  19. 04. 2007

Nimitz: To bys měl napravit, pražská ZOO je na vysoké evropské úrovni, ale hlavně je opravdu překrásná.

Bellatrix, vloženo 19:20:29  19. 04. 2007

Nimitz: já zase nikdy nebyla ve Dvoře. V Brně teda taky ne, ale te Dvůr je přeci jen taková legenda, safari a tak.
Kromě pražské se mi nejvíc líbila Lešná.

Nimitz, vloženo 19:17:43  19. 04. 2007

Já byl v pěti ZOO (když započítám Hodonín), ale nikdy jsem nebyl v té pražské...

Bellatrix, vloženo 19:12:35  19. 04. 2007

Aelis: :o)) to s uschlou žábou mě pobavilo :o)) To je fakt přesné.

Nimitz: srdíčko je blbý, mojí mámu jednou odmítli na operaci uspat (dali jí jen lumbálku), protože se jim prý na EKG objevilo něco, co vypadalo, jako kdyby někdy prodělala slabý infarkt (ani ona ani my jsme ale žádné projevy ničeho takového nikdy nezaznamenali).
Tak ať žije Kampar :o)

Mimochodem, dostal se mi do ruky takový sešit Českých drah "Vlakem do zoo", jsou tam všechny české i slovenské zoo a stručně napsáno, co je tam k vidění, a pak seznam tratí, které tam vedou. Přišlo mi hrozný, že z patnácti zoo v ČR jsem byla zatím jen ve čtyřech! Hrůza, budu s tím muset něco udělat.

Mivka, vloženo 18:55:34  19. 04. 2007

No, Kampar je moc pěkný... sice ho neznám tolik jako děčínské šelmičky, ale mám ho dost ráda a vždycky, když zajdu do ZOO v Ústí, tak se na něj kouknu... Doufám, že nám ho ta vaše Brňačka nezmrzačí :))

Nimitz, vloženo 18:10:36  19. 04. 2007

Tygr Dick podle závěrečné pitvy (to řezání ovšem v televizi ukazovat nemuseli...) trpěl vrozenou srdeční vadou, která se po operaci zhoršila. Také měl drobné vnitřní poranění, v žaludku mu našli krevní sraženiny.
-
Zoo Brno teď čeká, jestli samice při tom páření přeci jen nezabřezla. A místo Dicka se chystají přivést náhradu - jeho mohutnějšího třináctiletého bratra Kampara ze ZOO Ústí nad Labem

Aelis, vloženo 17:17:05  19. 04. 2007

Bellatrix, Verlit: Také si myslím, že to chápeme podobně a že jsme jen použily jiná slova. Takže mezi námi určitě není sporu :-) (toť k naší diskusi o myšlení a cítění u zvířat)
Jinak co se týče porodu Kamby v pražské ZOO - také souhlasím s postupem, který ZOO zvolila. Člověk někdy chce pomáhat zvířatům za každou cenu a neuvědomuje si, že jim tím může spíš uškodit.Myslím, že pokud je to jen trochu možné, měla by zvířata mít možnost si svůj život řídit sama (v rámci možností, samozřejmě). A souhlasím s Fejkem, který v některém z rozhovorů říkal něco v tom smyslu, že se snaží do života zvířat chovaných v zoo zasahovat co nejméně. Možná je také problém v tom, že si lidé zvykli vytěsnit smrt ze svého života, že mají pocit, že mohou vše ovlivnit. V přírodě je ale smrt běžnou součástí života a nelze se jí vždy vyhnout. Kamba měla chudák smůlu, ale i tak pro ni byla prožitá březost cennou zkušeností, která jí může pomoci při další březosti a porodu. Tak doufejme, že příště (bude-li nějaké) to už dopadne lépe.
Jinak ještě k paměti zvířat - mám dvě psí holky a obě mě udivují svou pamětí, i když každá jinak. Jedna si umí zapamatovat člověka, kterého viděla jednou v životě a nezapomene na něj ani po několika letech (soudím tak z její reakce, která je jiná na lidi známé a na lidi neznámé). A druhá si je schopná několik měsíců pamatovat, kde ležela ta lákavá uschlá přejetá žába a vždy, když jdeme kolem, tak tam táhne (uschlé přejeté žáby či slepýši jsou její nejoblíběnější pochoutkou)

verlit, vloženo 17:08:51  19. 04. 2007

On je taky u projektu Odhalení trochu háček v tom, že projekt patří Rozhlasu. ZOO samozřejmě spolupracuje, ale řadu těch uňuňaných článků psali právě na rozhlasových stránkách a hodně tam potlačovali ta všechna rozumná "varování" ze ZOO.

Bellatrix, vloženo 14:12:49  19. 04. 2007

Tak ta nová importovaná gorila ze Dvora by měla být ta druhá, Messy, nikoli Minouche. Při diskusi ČRo a zoo si nějak neporozuměli a tudíž psali o nesprávné gorile :o)
http://www.rozhlas.cz/odhaleni/komentare/_zprava/337639

Bellatrix, vloženo 11:16:20  19. 04. 2007

Aes: možná jo, já to asi už taky nedovedu objektivně zhodnotit.

Aes Sedai, vloženo 11:10:35  19. 04. 2007

Bell: Mně se jenom zdá, že na rizika bylo málo upozorněné...

Bellatrix, vloženo 11:08:09  19. 04. 2007

Aes: dovolila bych si oponovat, protože "pokud věše proběhne dobře" naopak bylo skoro v každém článku, který se na Odhalených objevil. Ale jinak máš samozřejmě pravdu.

Aes Sedai, vloženo 10:32:39  19. 04. 2007

Ono je to celkem pochopitelné. Národ se na mládě těšil. To "budeme mít gorilátko" média hlasitě zdůrazňovala. Myslím, že díky masové reklamě se na mládě začali těšit i ti, kterým dříve byly gorily "ukradené". A pak chybí jen maličký kousek... a přichází velké zklamání. A když je člověk zklamaný, když cítí bolest, hledá viníka. U lidí by se to přece nestalo, proč jí nepomohli?!
Koukali na to lidé přilákáni davovým těšením. O gorilách třeba nic nevěděli. Možná je chyba ZOO, že lid nepřipravila na možné komplikace. Dávalo se moc jasně najevo, že "gorilátko rozhodně bude", už bez toho, "že bude, pokud vše dobře proběhne"... Alespoň já z toho všeho kolem mám ten pocit.
Tygra je mi líto. Tak statečně se zraněním bojoval... A je mi líto i těch, co ho operovali. Určitě se snažili o maximum. Měli radost, že se zotavuje. A najednou je konec. To taky musí být silné zklamání...

Bellatrix, vloženo 10:13:07  19. 04. 2007

verlit: pro mě je v tom článku zásadní věta, že sledování takového projektu "předpokládá... schopnosti přijímat nové poznatky, opouštět stará schémata a vyslechnout si názory odborníků". Tohle podle mě spousta našich spolučumilů nezvládla. Nikdo nemůže být odborník přes všechno a může mít zkreslené představy, ale když mi pak odborník řekne "ono to ale u zvířat fungue jinak", pak by ode mě bylo hloupé tvrdit, že pravdu mám já.

verlit, vloženo 09:42:47  19. 04. 2007

Naprostý souhlas. Ono je to fakt těžké s tím, jak lidi uplatňují lidská měřítka. Když se to vezme čistě prakticky (a pro mnoho lidí cynicky), tak vůbec k žádné katastrofě nedošlo.
Ztráta mláděte pro tlupu je rozhodně méně dramatická než ztráta plodné samice, která může mít řadu dalších mláďat v budoucnosti. To, že mládě zemře při porodu nebo se je nepovede odchovat se stává v přírodě relativně často a dá se to svým způsobem považovat za přirozené nebo dokonce běžné.
I proto bylo jen logické rozhodnutí vyhnout se, pokud to bude jen trochu možné, operačnímu zásahu, který by znamenal obrovské trauma a riziko, že už samice nebude přirozeného porodu schopná nikdy.

Lidské hledisko „zachraňte mládě za každou cenu“ je naivní (i když pochopitelné).

Bellatrix, vloženo 09:28:05  19. 04. 2007

Taky mě to pobavilo, super začátek odpovědi "deskriptivní geometrie je úžasná věc" :o))


A tady je zajímavá úvaha na téma Kambina porodu
http://www.rozhlas.cz/odhaleni/gorily/_zprava/338265

Quendi, vloženo 23:12:30  18. 04. 2007

Ten konec je vůbec nejlepší:)

verlit, vloženo 22:40:11  18. 04. 2007

Tohle je kouzelná otázka a odpověď ze stránek pražské ZOO - aneb deskriptivní geometrie a žirafy :-))))


Axman Vlková - 16/04/2007 - 12:17
Velmi se mi líbí nový pavilon žiraf. Líbí se mi, že na stěnách mají malbou naznačenou step a oblohu. Mám k tomu jednu připomínku, resp. podnět pro příští vymalování této místnosti.
Rozhraní stepi a oblohy sahá do výše horizontu očí člověka: člověk v místnosti bude mít dojem, že stojí v širé nekonečné stepi. Žirafy jsou však vyšší. Aby měla žirafa pocit, že stojí v nekonečné stepi, musela by hranice step-obloha sahat až do výše jejích očí, tedy do výše několika metrů. Tak, jak je to namalováno dnes, mají žirafy optický vjem jakoby stáli jen na malém ostrůvku stepi a obloha jako by dosahovala blízko k nim.
Je to jen hra s optikou a nemít deskriptivní geometrii jako koníčka, asi by to nenapadlo ani mě, ale přesto bych příště vymalovala jak říkám- step do výše očí středně velké žirafy.
Přeji pěkný den,
Jana Axman Vlková





Romana Anděrová, zoo
Deskriptivní geometrie je úžasná věc, ale v případě žiraf na ni zapomeňte. Žirafy totiž vnímají prostor úplně jinak - na rozdíl od lidí, kteří mají oči namířené dopředu a do stran příliš nevidí, mají žirafy oči po stranách hlavy a ostré zorné pole tudíž atké po stranách a ne před sebou. Takže žádné pocity, že stojí na ostrůvku, nemají. A to už vůbec nemluvím o tom, že naše žirafy jsou několikátá generace narozená v lidské péči a savanu v životě neviděly.

Bellatrix, vloženo 21:55:30  18. 04. 2007

Chudinka malej :o/ Je smůla, že nám zvířata nedokážou naznačit, co jim je, jestli je něco někde bolí... a nedají se normálně vyšetřit při vědomí :/

verlit, vloženo 21:06:25  18. 04. 2007

Je to smutné, ale taky to ukazuje, jak moc měla ZOO Praha pravdu, když nepřistoupila zbytečně k císařskému řezu u Kamby nebo něčemu podobnému. Holt u divokých zvířat je operace vždycky riziko, i když se dělá všechno pro to, aby to dopadlo dobře :-(

« ««   1642   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php