14:05:20
21. 04. 2025

Místnost
Diskuse o nekonečně inteligentních věcech

Místnost má od 19:16:41  13. 06. 2002 pronajatou sekol. Spolusprávce: TŘI141592653589793238462643383.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   28   »» »

Mivka, vloženo 21:11:35  11. 01. 2010

S cca první polovinou textu naprosto souhlasím, obzvláště o tom, že schopný učitel se nemusí uchylovat k trapným opatřením. Druhá polovina textu je už tak trochu plácání prázdné slámy.

Clarice, vloženo 20:53:32  11. 01. 2010

Když pominu fakt, že je to dobrý námět na SF povídku, což mi "mimovesmířané" píšeme rádi :) (Felixi, já fakt pod auta neskáču :)), zdá se mi to jako totální krávovina.
Tedy kolektivní vina má smysl v okamžiku, když jde o těžké provinění (třeba proti lidskosti, svobodě, ústavě a takovým těm záludnostem).

V případě mobilu to platí už i u nás v práci. Tedy ne, že by vedení trestalo moje sousedy, když mi zazvoní mobil, ale už tradičně si zvykli strhávat nám za to prémie.
No co, zavedla jsem vibrace a okolí nic netuší, mucheche.

Felix, vloženo 17:20:08  11. 01. 2010

A co diskutovat o něčem inteligentnějším, a podle mýho pocitu, i na tavernu vhodnějším?

Kolektivní vina a její užívání ve školství
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010011007

Hallorn, vloženo 13:16:59  10. 01. 2010

Skritek: Já vím, to byla toliko reakce na poslední větu ve Felixově příspěvku (vloženo 20:56:01 08. 01. 2010).
Jádro mojeho sdělení spočívá v tom, že celý problém řidiči/chodci není tak horký, jako jiné problémy zde předestřené.

Skritek, vloženo 08:53:34  10. 01. 2010

Jinak, přidávám se k Ginny, že mám také pocit, že bydlím v jiném vesmíru :-)
Poznal jsem řidiče magory i slušné. Tohle se nedá škatulkovat na jednu skupinu, je to jako duha, pestré situace.

Skritek, vloženo 08:49:42  10. 01. 2010

Hallorn: "Sebevražedné sklony sebevědomých Jihočechů", sakrplé, že by mi něco ušlo :-)
Já tedy nevím, ale co tu mám přátelé, rodinu, kamarády, známé, neznám moc Jihočechů se sebevražednými sklony. Jedná-li se o informace z případů v novinových titulcích, pak ano, ovšem v tom případě by museli všechny noviny v zemi psát o tragických událostech ze všech koutů ČR. A sebevědomé? Pokud hovoříme o "zdravém sebevědomí", pak z části. Nemyslím si, že by kdokoliv z nich trpěl opakem, ba sebevědomí je v ČR obecně vlastnost trpící silnou absencí, když to zprůměrujeme.

Mivka, vloženo 21:25:59  09. 01. 2010

Felix: netvrdím, že neexistují chodci/blbci, ale z toho, co tu čtu, bych ten jiný vesmír tipovala spíš na tebe :) Já na Claricině případu opravdu nic mimozemského nevidím :)

Hallorn, vloženo 18:23:48  09. 01. 2010

A mimochodem - minimální stát bychom potřebovali jako Kanec drbání. Juchééééj!

Hallorn, vloženo 18:22:29  09. 01. 2010

Felix: Z Kroměříže, Zlína ani jiných Moravských měst, kde se sporadicky vyskytnu, neznám případ, že by někdo vlezl do vozovky aniž by se před tím zastavil, rozhlédl a nechal projet všechna auta. Naopak hojně se setkávám s případy, kdy skupina lidí poměrně dlouho čeká před přechodem, než se nějaký řidič odhodlá zpomalit (nebo, nastojte, zastavit!) a milostivě nechá lidi co nejrychleji přeběhnout. Asi žiju v tomtéž vesmíru jako Mivka. Stručně řečeno - v realitě.
Sebevražedné sklony seběvědomých Pražáků a Jihočechů stojí za pozornost, ale ruku na srdce: koho, kromě majitelů pohřebních ústavů, to opravdu zajímá?

K tomu článku na D-FENS: Pod nánosem histerie bude kus pravdy. Protože státní bankrot podle mého dřív (volby vyhraje levice) nebo později (vyhraje pravice) bude.
Předimenzovanost úředního aparátu je u nás neoddiskutovatelná.
Vyhazování státních peněz do nejrůznějších sociálních, úředních, soukromých (dálnice) a jiných černých děr je neoddiskutovatelná.

S čím nesouhlasím je to proklamované nechození k volbám. Naopak - pokud k volbám nepůjdu, nic neovlivním. Protože výsledek voleb se odvozuje z poměru hlasů těch, kdo volili. Proto volit půjdu, protože můj hlas, který dám, dejme tomu, Balbínově poetické straně :-) bude chybět těm ostatním, kterým jsem ho nedal.

Ginny, vloženo 17:00:44  09. 01. 2010

Felix: já ti nevím, ale v jiném vesmíru nás asi bydlí víc. Protože minimálně u nás (Královéhradecký kraj, bývalý okres Náchod) jsem se setkala jak s blbci, tak se slušnými lidmi - a to na obou stranách volantu.
Jako chodec nelezu do silnice před přijíždějící auta; několikrát už jsem byla docela překvapena, když jsem ukázněně čekala metr od obrubníku a řidič přesto zastavil. V takovém případě poděkuju a co nejrychleji zmizím :-)
Jako řidič jsem potkala mamču s dítětem na golfáči, která šoupla kočárek na přechod a pak se teprve začala rozhlížet... jela jsem tehdy sotva dvacet a i tak jsem brzdila i očima, naštěstí úspěšně. Pod autobus nám jednou málem vlítli dva mládežníci s kapucami a sluchátky na uších, kteří se pro jistotu nerozhlédli vůbec. (Řidiči autobusů znají zajímavá sprostá slova :-)
Ale na druhou stranu jsem minula tisíce bezproblémových lidí, které si nepamatuju právě díky tomu, že mi pod auto neskočili.
Ale faktem je, že Náchod je pohraniční díra a po zbytek času se pohybuju po vesnicích, takže to fakt bude jiný vesmír :-)

Felix, vloženo 21:08:18  08. 01. 2010

Zitra2:
zmíněný článek bych chápal především jako inspiraci.
úvodní odstavce jsou od á do z pravda.
ty další už jsou takovou přehnanou úvahou autora, která stojí za přečtení, zvážení, mávnutí rukou a případné zvážení, jaký má každý z nás vlastní názor na to "co by se mělo udělat".

Felix, vloženo 20:56:01  08. 01. 2010

Nevím, co tím Zítra2 sleduje. Clarice prostě bydlí v jiném vesmíru nebo kde že to přechází.
Ve všech ostatních městech v republice chodci vcházejí na přechod tou rychlostí, jakou jdou, "bez přibrždění", prostě tam vkročí a je jim jedno, kolik aut bude muset zastavit a zda to zvládnou. Klidně se dál trousí po jednom, i když auta čekají už půl minuty.
Chodec klidně vkročí i před jediný auto, který se blíží k přechodu a za ním už vůbec nic nejede. Stačilo by 5 sekund počkat a pak by se dalo přejít bez toho, aniž by jakýkoliv vozidlo muselo brzdit a znovu se rozjíždět.
Auta jedou, chodci tam lezou a auta brzdí, co to jde. Nebo to tak funguje jen v Jihočeským kraji a v Praze a v dalších městech jsem na to natrefil jen náhodou?

Zitra2, vloženo 20:49:48  08. 01. 2010

Hallorn: Článek pod odkazem může mít asi následující osnovu:
- Vyvolat strach (Jsme na tom nejhůře v dějinách, blíží se státní bankrot)
- Změna ( Všechno staré včetně osob je špatné, musíme to udělat znovu)
- I ty můžeš pomoct ( Jak se stát aktivním)

Když lidé něco mění revolucí, drastickým řešením, kdy se všechno staré označí za špatné a nahradí se to. Dřív, než jim to dojde je tu zpravidla něco ještě mnohem horšího.

Pokud chceme něco měnit, je třeba definovat konkrétní body a říct, jak by měli fungovat a né jen pokřikovat, že je něco špatně.

Ten článek nemá žádné pevné základy, které by ho opravňovali k závěrům, ke kterým se dostává.

Celý úvod je vystavěn na jediném faktu, neznáme všechny naše zákony, ale neznalost zákona neomlouvá! Což je plácnutí do vody, které nijak nesouvisí s nějakou potřebou změny.

Ani trestní zákoník většina z nás nezná zcela a chtěli bychom, aby se zrušil? Znamená to, že trestat někoho za to že ublíží druhému je špatné? Zjevně, dle logiky článku, dokonce je to důvod pro změnu společnosti.

Hallorn, vloženo 19:07:48  08. 01. 2010

Teze minimálního státu 2009

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010010304

Mivka, vloženo 22:40:49  07. 01. 2010

Ale u toho druhého případu mi to prostě přijde jako okamžik, kdy to auto nepouštím, kdy to auto prostě jede a já má tam nelezu, abych se nenechala přejet :)
V tom prvním, ok, to chápu jako pouštění :)

Dara, vloženo 20:53:58  07. 01. 2010

Mivka: jsou místa, jako Václavák v Praze, kde neustále chodí lidi a vyjet z postranní ulice autem je skoro nemožné, protože lidi chodí i tak nějak po jednom, pak se dá auto pustit. A ano, dělám to. Nebo když auto odbočuje z hlavní přes přechod bez světel a hlavní je jednoproudá, tak taky pustím, pokud má za sebou frontu aut a z protisměru volno

Mivka, vloženo 20:40:01  07. 01. 2010

"Kdy jste naposled pustili auta na přechodu"- Nikdy, nechápu, nerozumím. Proč bych měla pouštět auta na přechodu? Na přechodu prostě čekám (a čekám a čekám), dokud nepřijde taková mezera v provozu, abych přešla. Pokud se mezitím najde slušný řidič, který mě pustí, je to fajn, ale spíš výjimka. (mimochodem se to stává spíš na malých městech, v Děčíně mě pustí každý druhý, v Brně tak každý desátý)
Tak nějak... já jsem ten, kdo chce přejít silnici a pokud ji nepřejde správně, bude přejet. Já jsem tudíž ten, který čeká a maximálně je mu udělena milost, řidič ho pustí. Pokud už tomu tak je, moc nechápu, proč bych toho řidiče měla pouštět zase já, to bych se cítila trochu trapně. Nebo bych taky mohla na každé projíždějící auto velkoryse mávnout, jako že jsem mu dovolila projet a pak se cítit dobře :)

Zitra2, vloženo 18:44:30  07. 01. 2010

Reakce od Clarice:


Tvůj druhý bod: jak je možné, že může fungovat něco takového jako právě ta silniční provokace? Vždyť tím ohrožují i lidi, kteří na takové rychle jedoucí blby zvysoka, víš co. A pak se děsí statistik úmrtnosti na silnicích.
Neřídím, jsem pouze chodec. A z pohledu chodce mě štve, když stojím na přechodu, čekám a klidně pět, sedm minut nikdo nezastaví.

Zitra2, vloženo 18:42:30  07. 01. 2010

Jak Smilan správně připomněl je čas na Druhý z bodé, které vytáčejí Felixe, tedy:

Felix 2.:


Podpora tuposti a omezenosti na silnicích. Ve jménu silničního pirátství jezdí po dálnicích policejní provokatéři, kteří vyblikávají auta jedoucí mírně nad 130km/h a následně je pokutují za překročenou rychlost. Hraje se už jen na každej 1 km/h, bývalí estébáci a místní pepíci si můžou z pokutování dělat živnost, přitom prominentům pokuty velkoryse odpustí a tím je jim pomazáno. Chodci skáčou mezi jedoucí auta a běda, jestli to někdo neubrzdí.
Idea: Ohleduplnost, předvídavost, předvídatelnost. To je to, co dělá silniční dopravu bezpečnou. Kdy jste naposled dobrovolně zpomalili, protože se vám na silnici neco nezdálo. Kdy jste naposled pustili auto za sebou, protože jste nejeli nejvyšší dovolenou rychlostí. Kdy jste naposled naznačovali, kam půjdete, kam pojedete a jakou rychlostí? Kdy jste naposled pustili auta na přechodu, nebo nemačkali tlačítko pro chodce, protože vám přišlo zbytečný těch pár aut brzdit? A kdo vás za to pochválil?

Sikar, vloženo 16:57:15  07. 01. 2010

Ach jo, já myslel, že se nevrátí...

« ««   28   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php