11:54:29
20. 04. 2025

Místnost
Diskuse o nekonečně inteligentních věcech

Místnost má od 19:16:41  13. 06. 2002 pronajatou sekol. Spolusprávce: TŘI141592653589793238462643383.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   35   »» »

Aelis, vloženo 17:31:29  01. 11. 2009

A co se týče Šumavy a problematiky kůrovce, opět vůbec nejsem odborník, ale doporučuji tento článek:

http://kutal.blog.idnes.cz/c/95989/Prirodni-drama-u-pramenu-Vltavy-zase-zde-usychaji-stromy.html

Aelis, vloženo 15:04:21  01. 11. 2009

Uff, omlouvám se za tak dlouhý příspěvek, když tak to nečtěte :-)!

Aelis, vloženo 15:03:50  01. 11. 2009

No, já na ten Felixův výčet neragovala proto, že jsem si uvědomovala, že je to spousta problémů a že na reakci na všechny z nich bych potřebovala hodně času a ten jsem zrovna nějak neměla. Takže vítám nápad probrat je popoředě.

Co se týče ekologie, ochranářských hnutí...nejsem vůbec odborník, nemám vystudovanou ekologii (byť jsem ji jako předmět také měla), ale v nějakých ochranářskcýh hnutích působím, takže snad k tomu něco můžu říci. Podle mě má každý právo se k ochraně přírody vyjadřovat. Někdo k tomu má mandát z pozice svého zaměstnání (profesionální ochranáři, zaměstnanci státu pracující pro různé odborné či státní instituce), někdo může využít své právo v rámci demokratického uspořádání státu. Ochrana přírody je podle mě věcí nás všech. Může se k ní vyjadřovat profesionální odborník, Jihočeská matka i kdokoliv z ulice. Jak moc, to už určuje naše legislativa. A nelze podle mě doufat, že státní úředníci zachrání všechno, mají také omezenou pravomoc (a to ještě vycházím z ideálního případu, že opravdu chtějí hájit zájmy ochrany přírody a nejsou třeba podplacení či pod tlakem svých šéfů), nemohou zabránit všemu a ovlivnit všechno. Proto si myslím, že mají ochranářská hnutí velký význam. Zachránila už spoustu území, kterých kdyby si nevšimla, tak zmizela nenávratně pod vrstvou betonu apod. Státní úředníci, průmyslová lobby a různé investiční firmy (či jak nazvat tu stavební lobby) prostě spoléhají na to, že lidé neohlídají všechno, že si některých investičních záměrů nikdo nevšimne. A od toho tu jsou ta ochranářská hnutí. Nedělají nic nelegálního, jen využívají možnosti, které naše společnost má v rámci demokracie. A pokud udělají něco nelegálního (třeba někomu vniknou na pozemek), tak na ně platí stejné postihy, jako na všechny ostatní. Já si osobně jejich práce moc vážím. A šla bych někdy klidně i do nějaké "nelegální" akce, protože někdy je to jediná cesta, jak upozornit na daný problém. Třeba když Greenpeace brání velryby vlastními těly. Popravdě řečeno, klidně bych se uvázala i k tomu stromu, kdyby ho někdo pokácel a já měla pocit, že to není nutné. Kde končí naše svoboda vyjádřit se k něčemu? Těžko říci, asi je to dáno zákony, ale i ty nejsou někdy "správné". Pro mě je měřítkem moje svědomí, moje osobní zodpovědnost. Nikdy bych nikomu neublížila, ale budu-li bránit něco nebo někoho, kdož jsou mi drazí (třeba ten strom, nebo zvíře, kterému někdo ubližuje), jsem ochotná překročit i zákon. S tím, že následky klidně přijmu, nebudu se bránit trestu. I to cítím jako moji "občanskou svobodu" nebo jak to nazvat.
To už je ale asi trochu extrémismus a většina ochranářských hnutí až tak daleko nezachází.
Díky, Hallorne, za výčet a vysvětlení jednotlivých termínů. Ona si to veřejnost dost často plete a "ochranář" je pro ně automaticky člen organizace Greenpeace nebo někdo podobný.
K "seriózním" ochranářským hnutím bych přiřadila ještě Hnutí Duha. Také tam pracují odborníci (biologové a ekologové), také spolupracují s odbornou veřejností a státními úředníky a také se starají o cenná území. Navíc dělají hodně osvětovou činnost a osbně se mi líbí projekt Vlčích hlídek v Beskydech. Ten je mimochodem dobrým příkladem toho, že státní ochrana přírody vždycky nezajišťuje 100% ochranu chráněným subjektům. Jo, máme zákon na ochranu přírody, velké šelmy jsou na seznamu chráněných živočichů a nesmějí se zabíjet, a přesto nám po lesích chodí pytláci (většinou z řad myslivců) a vesele je střílejí. A nikdo s tím nic neudělá.

Osobně si myslím, že jedním z největších problémů, co se ochrany přírody týče, je naše vlastní lhostejnost. Dokud nebudeme sami chtít přírodu chránit a nechat tu něco i našim dětem a vnoučatům, pak nikdy nebudou stačit zákony, aby tu přírodu ochránili. Je potřeba náš aktivní přístup. Jenže je otázka, jestli ho chceme mít, to je zase jenom na nás.

Hallorn, vloženo 14:22:17  01. 11. 2009

Takže abych to shrnul - máme ekology, máme ochránce přírody a nakonec máme ekofašistická hnutí, která se považují za některé z prvních dvou, ale ve skutečnosti obě výše zmíněné jen diskreditují. S mohutnou dopomocí strany zelených a lhářů od novin, kteří tímto (snad i záměrně?) nahrávají nejrůznějším lobby.


Omlouvám se za vícedílný příspěvek, ale nechci psát celostránkové litánie jak od Marcuse.

Hallorn, vloženo 14:12:40  01. 11. 2009

Pak tu máme druhou stranu mince - lobby stavbařů dálnic a vůbec kdoví čeho. Viz současná stavba dálnice přes České Středohoří, a mnohé další příklady.
Že se při tom mnohokrát poruší zákon o ochrané přírody a krajiny (pro šťouraly - platný zákon, schválený lidmi s mandátem, ne nějakými ekofašistickými blázny), to nikomu nevadí. V nejhorším se udělí výjimka ze zákona. Nebo dvě. Nebo deset. To je fuk - lobby má peněz na rozhazování, hloupý kdo nebere.
Povinný biologický průzkum se odflákne, zaplacený "biolog" od stolu rozhodne, co by tam tak asi mohlo žít, a že tomu stavba vůbec nevadí. Spíš naopak. A ty chráněné druhy, co tam podle oponentů žijí? No bóže, ty už prej vyhynuly.
To si nedělám srandu, takhle to fakt chodí. Už jsem se jednou na referátu ŽP hádal o údajně vyhynulých chráněných druzích mlžů, ohrožených stavbou dálnice. Nakonec uvěřili, když jsem jim ukázal vlastnoručně sebrané vzorky, ale nic platné, projekt už schválili...
A tak je to se vším - lidi můžou psát petice, nechat vypracovat expertízy, hádat se na úřadech... Kapitál má v rukou lobby a proto vládne.

Hallorn, vloženo 14:00:01  01. 11. 2009

Tak k tomu ekofašismu. Nejprve bude nutno stanovit pojmy. Protože média si notoricky pojmy pletou (proč to dělají a komu tím slouží je na další diskusi).

Ekologie - věda o vzájemných vztazích mezi organismy a prostředím, ve kterém žijí.

Ekolog - vědec, zabývající se ekologií.

Ochrana přírody - lidská činnost, směřující k udržení ohrožených druhů organismů a jejich (zpravidla taktéž ohrožených, protože to je jedno s druhým) biotopů.

Ochranář přírody - člověk, zabývající se výše zmíněným.

Z toho nám logicky vyplývá, že ochranář přírody musí být profesionální, nebo v nejhorším amatérský biolog, s rozsáhlými znalostmi ekologie. Pokud ne, pak to nemůže být ochranář (jak by vůbec poznal co a jak chránit?)

A otázka za dva bludišťáky: Jsou Děti země, Jihočeské matky, a podobní, uvázaní řetězem k jaderným elektrárnám, ekologové? Nu, zkuste se někoho z nich zeptat na něco z ekologie (vědy o vzájemných vztazích mezi organismy a prostředím). A uvidíte. Vsadím nekonvertibilní českou korunu proti dolaru, že nejsou.

Takže to by byla "ekologická" hnutí. Pak tu máme ochranáře přírody. Asi jediná organizace, hodná toho označení v ČR je Český svaz ochránců přírody (ČSOP). S jejich prací se už jistě leckdeo z vás setkal. Výkup ekologicky cenných pozemků, management chráněných území - tzn. sekání luk, odstraňování náletu, atd... až po pěstování starobylých odrůd ovoce a tradiční pastvy ovcí - rovněž z důvodu ochrany přírody.
Ve své činnosti spolupracují s biology, zejména co se týče metodiky, ale i biologického průzkumu (na většině našich chráněných území dosud vůbec nebyl proveden zoologický průzkum, nebo jen pro určitou omezenou skupinu živočichů (ptáci, motýli...))
Jak vidno, správný ochranář nemá na nějaké pobíhání s transparenty a vyřvávání naučených frází vůbec čas.

Ginny, vloženo 17:07:27  31. 10. 2009

Fionor: klidně. Jen mě pak varuj, kvůli kterému kousku mě lidé nabudou mít rádi :-)

Fionor, vloženo 12:51:44  31. 10. 2009

Ginny: nádherně popsaný český levicový problém... mohu tě někdy citovat?

Clarice, vloženo 12:06:16  31. 10. 2009

Felix: Tak jsi to opět myslel ironicky a já ne.
Vítám více veřejné dopravy, protože pak se právě nestane, že budu muset čekat na tom přechodu. Sice nevím, jestli se v Příbrami jezdí jinak, než jinde, ale rozhodně neskáču pod auta, čili čekám. A třeba i těch pět minut, než někdo pochopí, že nechci skočit pod auto, že chci jen přejít :).

Zitra2: s tím, že ekofašismus je špatný. Jen abych nevyvolávala nějaké diskuse. To nechci.

Ginny, vloženo 11:03:58  31. 10. 2009

Zitra2: máš bludišťáka za rozumný návrh ;-)


Extremismus je špatný v jakémkoli směru, ať je to ekologie, náboženství nebo přesvědčení, že svět spasí jen nový úsek dálnice.

Někde něco zdržují ekologové a snaží se ochránit nějaké zvíře nebo kytku. Tady u nás několik let zdržoval stavbu obchvatu jeden jediný člověk, který chtěl z pozemku o výměře nula nula nic vytřískat co nejvíc peněz. To jen jako příklad, že ekofašisti rozhodně nejsou jediní, kdo má moc něco blokovat.

A ještě jeden postřeh: To, co si lidé přejí, není vždycky to, co potřebují. Děti si přejí spoustu čokolády a bonbonů. Lidé si přejí pohodlí, hodně peněž za málo práce, každoroční dovolenou u moře a Vánoce na horách, moderní auta a já nevím co všechno ještě.
Neměli bychom ale být dospělí? Vědět, že nic nedostaneme zadarmo? Že nemůžeme mít všechno, na co si ukážeme prstem? Že 95% věcí, o kterých si myslíme, že bez nich nemůžeme žít, je jen a pouze diktát reklamy?
Životní potřeby jsou jídlo, voda, spánek. Nějaké to bezpečné obydlí, společnost dalších lidí a smysluplná činnost na zabíjení času. Všechno ostatní už je luxus, ať se nám to líbí nebo ne.
Ale to už odbíhám od tématu.

Idea: Zájmy ochrany přírody ať hájí někdo, kdo danému problému rozumí. Zájmy lidí ať hájí lidmi vybraný zástupce lidu. Ať najdou kompromis mezi tím, co lidé chějí a příroda potřebuje. A před sebou ať mají motto z knihy Poselství z věčnosti:
"Teprve až pokácíte poslední strom, až otrávíte poslední řeku, až ulovíte poslední rybu, přijdete na to, že se peníze nedají jíst."

Zitra2, vloženo 09:58:35  31. 10. 2009

Clarice reaguje:


Tvůj první bod: souhlasím

Zitra2, vloženo 09:54:46  31. 10. 2009

Myslím, že Felixovi názory, mnohé znás vyzývají k rozsáhlé rekci a to je u 5ti bodů prostě moc.

Vezmě me je postupně, ať se to tu nepromění na chaos, který vyšumí svou nepřehledností.


h2 {color: grey; font-weight: 120%}

Tedy Felix říká:



1: Všemocný ekofašismus. Všichni jsme si rovni, ale někteří jsou víc. Jedna jihočeská matka nebo dva členové hnutí Calla jsou nadlidé, mají moc cokoliv blokovat, zdržovat, znemožňovat, ač by si tisíce či desítky tisíc lidí přáli opak. Tváří se, jako že hájí naše zájmy, přitom jim na to nikdo žádný mandát nedal.
Idea: Zájmy ochrany přírody by měly v územních a stavebních řízeních hájit především lidé , kteří na to mají mandát od voličů, od jiných volených orgánů, nebo nějakou formu autorizace. Certifikovaný krajinný ekolog. Né kdejaká kráva s vemínkem či ..čus s .....váčkem.

Felix, vloženo 13:16:29  30. 10. 2009

Lesi:
Šumava a smrkové monokultury

Do určité výšky (cca do 600-900mnm) byly na šumavě smíšené jedlovo-bukové lesy. Podstatná část lesů však roste i nad touto výskovou hranicí, tam je naopak přirozeným lesem "smrková skoro-jednodruhový les" (Felixův termín). Jedná se o smrk, sem tam střihnutý jeřábem a dalšími stromy, přičemž když smrky dorostou cca 80let, sami ostatní stromy zastiňují, utlačují a budují si ryze jednodruhové postavení. Nejedná se přitom o monokulturu, protože nemají stejný věk.

Když necháme ležet a vyhnít stávající smrky a semtam uměle píchnem nějakou tu jeřabinu nebo jiný listnáč, porostou nám tu stále stromy jednoho věku (nebude to úplně přirozený les všech stáří stromů).

Kdesi jsem zaslechl termín "horský smrk" a nikde se mi nepodařilo zjistit, co by to bylo. Druh to není, i horský smrk by měl být smrkem ztepilým, tak v čem to spočívá? A na hřebenech šumavy prý mohou růst jen horské smrky, né ty normální.

Podařilo se mi zjistit toto: Pokud je les vysazovaný ze smrků pěstovaných ve školkách, sážou se hlavně ty větší, které rostly rychleji. (Čímž vzniká rychleji rostoucí, ale prý méně odolný les.) Když necháme smrky růst z volně pohozených šišek samotnou matkou přírodou (nebo ze školek vysadíme ty menší a utlačované), prý roste pomalu rostoucí les z odolnějších smrků. Ty pak snáze odolají vývratům, nemocem i kůrovci.

Co se málo víc, smrk se umí kůrovci bránit. Pokud je zdravý strom napaden brouky v řádech desítek, normálně brouky i larvy zaleje mízou a ti chcípnou. Statitisíce brouků však nevydrží ani naprosto zdravý strom.

Zde už píšu na naprosté hraně svých znalostí a spíš to berte jako nepřesné idee nepříliš znalého žurnalisty :-)
Nejsem odborník.
Hallorn kdyžtak upřesní...

Felix, vloženo 12:57:04  30. 10. 2009

Clarice: většinu tvývch reakcí nechápu, hlavně když napíšeš souhlas a přitom pak říkáš opak (viz 3, 5).

S tím čekáním pět nebo šest minut u přechodu mi uveď kde a kdy. Nic takového neznám. že by se v Příbrami jezdilo jinak, než v celé ostatní republice?
Chodci skáčou pod auta okamžitě, jak přicházejí k okraji přechodu. I když projíždí jediné auto nebo třeba jediný velký autobus, vynutí si přednost, ačkoliv by stačilo 5 sekund počkat kousek od přechodu, nechat vozidlo projet, a pak přejít prázdnou silnici. Nikdo nic takového nedělá, ač je to logicky ekologičtější a výhodnější.

------------------------------
Lesi:
Můj názor na romskou problematiku je košatější a rozsáhlejší. Zde jsem prezentoval jen jednu jeho vrstvu.
Nelíbí se mi, že jsme dali romům do rukou "diskriminaci", jako takové zaklínadlo, kterým mohou cokoliv zdůvodnit. Nelíbí semi, že jsou an úřadech práce a sociálních úřadech protěžovaní tím, že už se s nimi úředníci nemají chuť zabývat, tak jim radši přiklepnou dávek, co jen můžou, ať od nich mají pokoj.

Znám pracovité Romy, kterých si vážím. Myslím si, že je pořeba zatraktivnit volný čas romských dětí pomocí kroužků, zájmů, sportu, doučování, skautingu a pokusit se vychovat novou romskou generaci.

Clarice, vloženo 18:50:17  29. 10. 2009

Ať má člověk jakoukoli barvu kůže a patří do jakékoli kultury, pokud je to flákač, dobytek a vyžírka, bude nakonec jedno kam spadá.
Znám čistotné pracovité Romy stejně jako bílej ksindl, špinavej. A naopak.
Ale souhlasím třeba s tím, že na úřadech je to tak, že menšina dostane v podstatě to, co si nadiktuje, což je z poloviny důkazem toho, že "většina" může být ve zjišťování podrobností o svých nárocích mírně líná.
V podstatě mi je to ale docela jedno, protože to, co potřebuji, si zjistím, zažádám dostanu, nedostanu.

Tvůj první bod: souhlasím

Tvůj druhý bod: jak je možné, že může fungovat něco takového jako právě ta silniční provokace? Vždyť tím ohrožují i lidi, kteří na takové rychle jedoucí blby zvysoka, víš co. A pak se děsí statistik úmrtnosti na silnicích.
Neřídím, jsem pouze chodec. A z pohledu chodce mě štve, když stojím na přechodu, čekám a klidně pět, sedm minut nikdo nezastaví.

Třetí bod: souhlas. U nás je aut, to by jeden zvracel. Autobusů ubylo, lidi jsou líní chodit, tak si vozí zadky v autech, která pak ve městě není ani kam zaparkovat.

Pátý bod: máš pravdu. Současné generace si ovšem říkají, že jim může být jedno, co bude za pár desetiletí. Na budoucnost tu každý zvysoka kašle, takže co chceme, to dostaneme. Vtipné bude, až se mě třeba vnouče zeptá: „a babičko, les je takový větší park, žejo? A vezmeš mě tam někdy?“
„To víš, že jo, až si našetřím padesát tisíc, vezmu.“

Lesi, vloženo 16:27:03  29. 10. 2009

Felix: Když už mluvíš o té Šumavě, nevíš náhodou, do jaké míry chtěji v těch zónách bez kácení kontrolovat růst nových stromků tak, aby vyrostl les původní pro dané území? Nebo se tam hezky přirozeně a bez lidského zásahu obnovuje monokultura uměle vysazovaná na ty vykácené holiny koncem tuším 19. stol. z komerčních důvodů? ;)

Jinak se přiznám, že prostě mám příliš mnoho věcí na práci, než aby se mi chtělo smysluplně formulovat, proč si myslím, že je tvůj názor na cikánsko-romskou problematiku poněkud zjednodušený a velice, ehm, pochybný. Ale nějak mi přišlo nevhodné tě s ním poslat kamsi bez argumentů... ;)

Felix, vloženo 21:01:18  28. 10. 2009

Tak teď jste mě vyděsili, vypadá to, jako byste si řekli: "Tak tohle už je moc, na takovéhle zcestné výpady radši tomu fašistovi nereagovat."

Vím, že jsem to napsal mírně do flamu, ale to vážně až tak moc? :-)

Přidám šest:
6: Kůrovec na šumavě - nekonečné handrky. Napříč celým politickým spektrem se hraje velké PÍÁR hra "za zelenou, né uschlou Šumavu". Např.: http://www.sumava21.cz/ V novinách už není o Šumavě nic jiného. chranáři, ekologové a ekologisté zas neustále pějí pohádky o přirozené obnově a o neškodnosti kůrovce pro okolní lesy. jako kdyby jeden mluvil o koze, druhý o voze.
Nejčastější lži: zničení hvozdů které zde stály několik tisíc let (šumava již byla dvakrát skoro celá vykácená skoro do holin - desítka kilometrů čtverečních suchého lesa je proti tomu "prd do šumavskejch hvozů", jak se tu říká)
uschnutím lesa dojde k narušení vodního režimu a eroze půdy (narušení uschnutím vzrostlým stromů je nesrovnatelně menší než narušení plošnou nebo i jen selektivní těžbou)
změna mikroklimatu pod odumřelými porosty, a tím zhoršení možností přirozené obnovy lesa (opět nesrovnatelné s narušením těžbou)

Što ďélať?
Nerozšiřoval bych bezzásahové zóny, a rozhodně bych s nimi pořád nešachoval.
Víc než čarotajemnými pohádkami o přirozené obnově bych argumentoval jasnými a systémovými opatřeními proti nešíření kůrovce do normálních zón (už se několikrát nekontrolovaně rozšířil a to i do zahraničních lesů) - je to třeba zlepšit a o tom zlepšení informovat.
Více systémovosti a jasných výsledků - už dnes jsou v suchém lese vidět malé nové stromky. Už za 10 let to tam může být odspoda hezky zelené!

Pohádky jsou hezké a nesmí být prezentovány jako pohádky, ale jako správná koordinovaná činnost. JInak to má fakt příchuť nezodpovědného experimentu a každej starosta a senátor si tu s tím bude do nekonečna utírat ... pokaždý když zrovna dokadí.

Felix, vloženo 14:27:01  23. 10. 2009

Hrubá pravopisná chyba vychází z toho, že na úřadech jsou beztak všichni natvrdlí, teda natvrdlý.

Felix, vloženo 14:21:21  23. 10. 2009

1: Všemocný ekofašismus. Všichni jsme si rovni, ale někteří jsou víc. Jedna jihočeská matka nebo dva členové hnutí Calla jsou nadlidé, mají moc cokoliv blokovat, zdržovat, znemožňovat, ač by si tisíce či desítky tisíc lidí přáli opak. Tváří se, jako že hájí naše zájmy, přitom jim na to nikdo žádný mandát nedal.
Idea: Zájmy ochrany přírody by měly v územních a stavebních řízeních hájit především lidé , kteří na to mají mandát od voličů, od jiných volených orgánů, nebo nějakou formu autorizace. Certifikovaný krajinný ekolog. Né kdejaká kráva s vemínkem či ..čus s .....váčkem.

2: Podpora tuposti a omezenosti na silnicích. Ve jménu silničního pirátství jezdí po dálnicích policejní provokatéři, kteří vyblikávají auta jedoucí mírně nad 130km/h a následně je pokutují za překročenou rychlost. Hraje se už jen na každej 1 km/h, bývalí estébáci a místní pepíci si můžou z pokutování dělat živnost, přitom prominentům pokuty velkoryse odpustí a tím je jim pomazáno. Chodci skáčou mezi jedoucí auta a běda, jestli to někdo neubrzdí.
Idea: Ohleduplnost, předvídavost, předvídatelnost. To je to, co dělá silniční dopravu bezpečnou. Kdy jste naposled dobrovolně zpomalili, protože se vám na silnici neco nezdálo. Kdy jste naposled pustili auto za sebou, protože jste nejeli nejvyšší dovolenou rychlostí. Kdy jste naposled naznačovali, kam půjdete, kam pojedete a jakou rychlostí? Kdy jste naposled pustili auta na přechodu, nebo nemačkali tlačítko pro chodce, protože vám přišlo zbytečný těch pár aut brzdit? A kdo vás za to pochválil?

3: Likvidace veřejné dopravy. Současná společnost naprosto stojí a padá na automobilismu. S tím nemá žádný smysl bojovat. Veřejná doprava může efektivně fungovat hlavně mezi velkými městy, ve velkých městech a to hlavně tak, když jezdí co nejčastěji po celý den i noc.
Bohužel pořád dochází k tomu, že z důvodu finančních úspor je omezována tam, kde funguje, a přitom v okleštěné míře držená tam, kde nikdy nefungovala.

4: Rasýsmus, pyčo, sme tu dyskymýnovaný, móre. Aby konečně cikáni měli ty samý povinnosti, co my všichni, a nebyly z nich všichni na úřadech posraný. A ještě si tu budem hrát na bůhvíjakou korektnost, zakrývat pravdu a vyvěšovat fangličky moderních lží.

5: Územní plánování. Zatím se vždycky používalo pouze k tomu, aby si nabalíkovali developeři navázaní na radnice, kraje a ministerstvo pro místní rozvoj. Nikdy se plošně nepoužilo pro účel, aby bylo kudy za 10-40let stavět ulice, křižovatyk a cyklostezky, které v té době budou potřeba. Kšeftíky, kšeftíky a skutečně smysluplné plánování jde velikým obloukem.

Felix, vloženo 13:21:13  23. 10. 2009

...protože lidé mají katastrofické scénáře rádi. Rádi se bojí.
Naše planeta je modrá (nikoliv zelená, muhaha), což spoluzpůsobuje dostatek vody. A té dostatek VŽDY A NAVŽDY bude, jde jen o to, v jaké podobě, jakém umístění a pro kolik lidí. 10 miliard humanoidů je možná moc.

« ««   35   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php