10:13:15
20. 04. 2025

Místnost
Diskuse o nekonečně inteligentních věcech

Místnost má od 19:16:41  13. 06. 2002 pronajatou sekol. Spolusprávce: TŘI141592653589793238462643383.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   36   »» »

Zitra2, vloženo 12:03:33  23. 10. 2009

Aelis: no pak se nabízí, zda není i vzduch nad zlato, či jiné látky, které potřebujem k zabezpeční biologických potřeb.
U nás je voda levná, protože je snadno dostupná, pokud přestane být, zvětší se její cena a lidi si to plýtvání rozmyslí. Ono je taky třeba uvědomit si, že voda nezmizí tím, že nám proteče přes domácnost.
To, že je někde voda špatně dostupná, je v té oblasti odraženo v její ceně a v míře jejího používání, mi s tím uděláme jen málo, protože právě náklady na dopravu vody, třeba odnás do oněch míst je to co ji prodražuje.
Voda se musí čerpat jen tam a v té míře, kde a při níž to nebude působit škody, protože jinak můžou být ohroženy cenné ekosystémy, Aralské moře je dobrý příklad chyb, kterých se člověk v této věci dopustil a i v České Republice se jistě taky najdou případy menšího rozssahu.
Co Vás vede ke katastrofickým scénářům o nedostatku vody?

Aelis, vloženo 09:29:01  23. 10. 2009

Voda nad zlato skutečně je a myslím, že my jsme na tom tady ještě hodně dobře, na mnoha místech na Zemi by za tu vodu možná zlatem i platili. A jestli ne teď, tak v budoucnosti nás to může čekat. A vodou plýtváme všichni neskutečně, možná proto, že je levná anebo proto, že je jí (alespoň u nás) zatím pořád ještě celkem dost.

Felix: naprostý souhlas :-). Jen si nejsem jistá tím, proč by měla marihuana zasluhovat opovržení:-).
A ten výčet? Mě by to také zajímalo ;-).

Lesi, vloženo 23:00:33  22. 10. 2009

Sice se mi nad účtem od vodáren občas protočí panenky, ale pak si zkusím připomenout vodomírky, jistý čip z jisté hry ;), nebo směnu pušky za pět litrů čisté (na postapokalyptické hře) a hodím se do klidu...
Protože voda nad zlato skutečně je a myslím, že zas tak předražená není. Kdyby byla uměle udržovaná levná, levnější než náklady (např. dotacemi), jistě by docházelo k nevhodnému plýtvání. Šetří se jen tím, co je drahé. Na řeči o ekologii a budoucnosti (bohužel) každý kašle...
Jistý monopol vodárenských podniků z druhé strany důvodem k mírnému znepokojení a kontrole jejich hospodaření je... ;)

Ginny, vloženo 20:13:02  22. 10. 2009

No, nevím, jakou pětici má na mysli Felix, ale já mám minimálně jednoho kandidáta - pitná voda. Nebude trvat dlouho a přepíšem pohádky na "Voda nad zlato".

Clarice, vloženo 19:12:21  22. 10. 2009

Felixi, ty jo, teďka jsi mě ale dokonale setřel, člověče :).

Fionor, vloženo 15:54:18  22. 10. 2009

Felix: sem s těmi 5 věcmi
Žárovky mají alespoň tu výhodu, že se na nich dá snadno vysvětlovat tupému českému človíčkovi, kam to s tím naším členstvím ve francouzsko-německé (evropské) unii spěje

Felix, vloženo 15:11:47  22. 10. 2009

Hallorn:
A jsi si jistý, že ten výčet sneseš? :-)

Felix, vloženo 15:09:31  22. 10. 2009

Ale kuš, Clarice. Jak tam můžeš uvést takovou hovadinu jako "zdražování". Co to je zdražování? Zdražování neexistuje. Bývalo za socialismu, když byly ministerstvem stanovené maloobchodní ceny a nějaká se náhle stanovila vyšší.
Prodávající má přeci plné právo nabídnout cenu, jaká ho napadne. Měl by ho v tom někdo omezovat?

Trest smrti nic neřeší.
Pár mega pro pár europoslanců jsou zanedbatelný detail.
Levné pracovní síly dělají práci, kterou vyžraní tuzemci dělat něchtějí a radši budou na podpoře.
A mařena je opovrženíhodná droga.

Clarice, vloženo 19:14:54  21. 10. 2009

Neexistence trestu smrti,
zdražování,
půl milionu na platy pro europoslance,
zaměstnávání levných prac sil,
a proč by se nemohla legalizovat marihuana, žejo? Tedy, to nemluvím za sebe.

Hallorn, vloženo 12:56:42  21. 10. 2009

Felix: Kterých 5 věcí by to bylo?

Felix, vloženo 22:07:46  20. 10. 2009

Lesi:
znám minimálně 5 důležitějších věcí, kde by bylo správné, dobré a potřebné zvednout se na odpor proti stádnímu jednání a falešnému prosazování "nejlepšího" pro ostatní.
žárovky jsou bokovka

Lesi, vloženo 21:01:29  18. 10. 2009

Cokoliv, co se bude hodit...
Ona by ta petice samozřejmě nic nedokázala. Ale stejně je škoda, že se nezvedl žádný odpor. Tak, z principu, aby lidé remcali a hrozili nevolit své politiky, aby byla takováto opatření skutečně nepříjemná a přistupovalo se k nim jen v nejnutnějších případech...

Clarice, vloženo 20:52:38  18. 10. 2009

Orki: Článek byl srozumitelný, to zase jo. Jen ten úplný zákaz nějak, nevím, asi také z principu prostě odmítám. Navíc, jak psal Lesi, ovlivní to další odvětví činnosti a kdo ví...
Copak se bude nahrazovat po žárovkách? :).

Orki, vloženo 18:32:36  18. 10. 2009

S tim souhlasim.

Lesi, vloženo 18:19:07  18. 10. 2009

To asi ano. Ale neskutečně mne to štve tak nějak z principu... A to jsem si vždycky myslel, že jsem ekofašista jak vyšitej, asi už stárnu nebo co (dokonce i Greenpeace jsem nedávno hnal málem klackem - a přitom by to byla tak skvělá organizace, kdyby se místo opruzování u Temelína zas pořádně opřela do japonských verlybářů)...

Myslím si, že spočítání všech dopadů (negativní externality se tomu, tuším, říká) a jejich následné zohlednění v ceně elektrické energie formou daně z ničení prostředí, by bylo zcela košer. Komu se i pak žárovky vyplatí, ten je bude používat, ostatní přejdou k úspornějším systémům. Ale zákaz žárovek - to může být snad jen zkoušení mezí absurdity snesitelné občanem...

Kdyby alespoň byla zohledněna ekologická náročnost jejich výroby - ale ony se vozí z Číny, kde se, jak známo, toxické odpady z průmyslového provozu zpracovávají velmi pokrokově. A rtuť a těžké kovy se z čínských řek dostává do moře, kde bychom chtěli chytat ryby i my...

Orki, vloženo 18:16:50  18. 10. 2009

Obecně v provozech s točivými stroji -je to kvůli stroboskopickému efektu, kámoš přišel s možnýmřešením a to.. 3-fázovými zářivkovými svítidly :)

Clarice, mrkni na muj předposlední příspěvek a rozklikni si dole celý citovaný článek, vyzněl imho docela rozumně.

Fionor, vloženo 15:40:57  18. 10. 2009

Já bych se toho nebál: běžné žárovky budou dál k sehnání ve specializovaných obchodech (možná že i za stejnou cenu jako dnes), protože značná část provozů nemůže na úsporky přejít (ať už se jedná o bezpečnostní předpisy nebo samotné fyzikální vlastnosti svítidla (jako třeba spojité spektrum)

Při shánění žárovek bych se tedy orientoval na obchody s elektronikou pro průmyslovky (studenti na zapojování jednoduchých obvodů stěží budou používat úsporku), obchody pro zahrádkáře a teratisty (když potřebujete světlo k hadovi, je vám studená zářivka na prd) a pro průmyslová pracoviště - třeba v kině v promítací kabině je zářivka zakázaným druhem svítidla (nanaejvýš tak na čtení u stoli, jinak nesmí být)

Clarice, vloženo 14:20:27  18. 10. 2009

Všechny ty úsporné zkreslují barvy, nebo tedy ty, které jsem měla, navíc mě z toho bolí oči, takže tak za tři roky přejdu na svíčky :). Ušetřím taky a to je asi účel.

Víc, než to, čím se svítí doma, mi vadí venkovní umělé osvětlení. Nedá se kvůli němu pozorovat obloha.

Felix, vloženo 13:31:25  18. 10. 2009

Lesi: ekonomii žerou, ale nerozumějí jí.

Lesi, vloženo 12:49:21  18. 10. 2009

Mohu-lis křížkem po funuse, tak mne fascinuje, jak se ignorují základy ekonomické vědy - a to jsem si vždycky myslel, že ekonomii lidi docela žerou... (Jakože informační hodnota ceny, která odráží vzácné zdroje použité při výrobě a tak.)

Celé je to takové... Nu, víme odkud vítr fouká a nezbývá než závidět výrobcům úsporných zářivek, jimž se jejich investice do politiky jistě rychle vrátí... A uklidňovat se vymýšlením strašlivé mafie, v níž bude Alexandra z Korey a já z Číny pašovat normální žárovky... ;)))

« ««   36   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php