05:21:10
20. 04. 2025

Místnost
Diskuse o nekonečně inteligentních věcech

Místnost má od 19:16:41  13. 06. 2002 pronajatou sekol. Spolusprávce: TŘI141592653589793238462643383.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   37   »» »

Hallorn, vloženo 22:43:15  29. 07. 2009

Orki, dík.


Jedna nesouvisející oslovina:

http://www.grafika.cz/art/photoshop/photoshop_bankovky.html

Orki, vloženo 15:28:50  29. 07. 2009


...Čiré světelné zdroje budou vyměňovány postupně. V září 2009 začne platit omezení pro žárovky o příkonu 100 W a více, které budou muset být v energetické třídě C a lepší. Stejná povinnost postupně bude platit pro žárovky s příkonem 75 W (v roce 2010), 60 W (v roce 2011) a v roce 2012 pro všechny žárovky.Bude-li z estetických důvodů zákazník požadovat čiré světelné zdroje, je možné zakoupit čiré halogenové žárovky, které jsou od klasických žárovek k nerozeznání a které mají energetickou třídu B či C. Tyto žárovky jsou vyráběny ve výkonech 18 W, 28 W, 42 W, 54 W, 70 W, 100 W a oproti klasickým žárovkám mají dvojnásobnou životnost. Halogenové žárovky se vyrábějí jak ve tvaru klasické žárovky se závitem E27, tak ve tvaru svíčkové žárovky (závit E14)...


tedy další možná (kupodivu málo zmiňovana :-, přitom pro mě mnohem přijatelnější, i když nejvíc fandim LEDkám) náhrada klasických žárovek: čirá halogenka


navíc omezení má omezení:
...Postupný plán přechodu k moderním efektivním zdrojům světla se týká pouze běžných nesměrových světelných zdrojů užívaných v domácnostech. Netýká se tedy žárovek s reflektory, speciálních žárovek do trouby a chladničky, dekorativního osvětlení ani osvětlení, které se používá v průmyslových, obchodních a jevištních prostorech. Regulace se nevztahuje na produkty, které jsou již ve skladech nebo v obchodech. Opatření jsou zaměřena pouze na výrobu a dovoz...

celý článek ze serveru nazeleno.cz

Hallorn, vloženo 15:02:27  29. 07. 2009

Mmch, platí ten zákaz i na halogenky?
Nedovedu si představit, že by se v osvětlovací technice ve filmu používaly úsporky!
Nebo v automobilových reflektorech. To aby v noci před autem běžel ještě někdo se světlicí v ruce a upozorňoval řidiče na možné komplikace :-/

Felix, vloženo 11:22:33  28. 07. 2009

ještě trochu kerosinu do ohníčku
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/167980-usporne-zarovky-pro-evropu-devastuji-zdravi-cinskych-delniku.html

Felix, vloženo 15:51:47  27. 07. 2009

orki: nemá smysl podepsat petici
smysl má rozjet černý trh :-)

Orki, vloženo 16:06:56  23. 07. 2009

někam jsem o tom postoval článek z d-fense blogu, kde to bylo shrnutý pěkně.. (někde je to teplo žádoucí, svítidla nemusí být tvarově kompatibilní +reflektory jsou na bodový zdroj...) kdybyste věěli o nějaký petici proti zákazu, s radostí podepíšu.
jo a tátovo závěr: bude to dovážet někdo zvenku EU a tady balit do krabiček s nápisem "topné těleso" :)

Fionor, vloženo 13:49:46  23. 07. 2009

Ony jsou hlavně úsporky v některých provozech skutečně nebezpečné.
V zásadě se konstrukčně jedná o jinak tvarovanou zářivku - tj. zdroj světla, který hodně rychle bliká (alespoň AFAIK).
A u strojů se součástkami, které se rychle pohybují, může vlivem kolísání jasu ve fázi s pohybem, docházet k podhodnocení rychlosti pohybu a následné nehodě.
Mluvím třeba o soustruhu nebo motorech - šance je sice poměrně malá, ale není zcela zanedbatelná a svého časzu platila norma (nevím jak je to teď), že dílna se soustruhem, nebo i promítárna v kině, nesmí být osvětlena zářivkou.

Hallorn, vloženo 13:19:05  23. 07. 2009

Díky za názor.
Každopádně se domnívám že "úsporné" žárovky zas tak úsporné nejsou (počítaje v to energii na výrobu a likvidaci, která se zase promítne ve vyšší ceně). A vlastní pozorování potvrzuje, že klacické žárovky mají mnohdy i vyšší životnost než "úsporné" (úplným extrémem byly dva kusy úsporek s životností necelých 48 hodin).

Cemendriel, vloženo 13:09:35  23. 07. 2009

No my třeba doma normálně úsporné žárovky máme, řekla bych, že lidi mají klasické asi stejně jako neustále používají icq, IE a na vyhledávání atlas... prostě je to tak maminka naučila... docela by mě zajímalo, jak dlouho trvalo plynu než vytlačil svíce a elektřině než vytlačila plyn....

Hallorn, vloženo 00:27:30  23. 07. 2009

No jo, "úsporné" žárovky. To se jim zas něco povedlo... Mmch, když jsou úsporky tak dobré, proč už dávno nevytlačily klasické žárovky z trhu, tak jako plyn vytlačil svíce a pochodně a elektřina zas posléze vytlačila plynové osvětlení? Nad tím se asi nikdo nezamyslel, tak jako se nezamyslel nad tím, proč si lidé nakupují tolik klasických žárovek do zásoby...

Felix, vloženo 21:26:19  14. 07. 2009

cemi: u nás zase určitě pršelo kvůli temelínu, v okolí prahy kvůli provozu na barrandovským mostě a v ostatních regionech bys taky něco našla
třeba za to proměnlivé počasí mohou klasické žároky, takže je honem musíme zakázat, aby se to neopakovalo.

Eržika, vloženo 21:27:36  10. 07. 2009

a v tom s Tebou, Feldo, taky souhlasim ;;-D

Cemendriel, vloženo 19:59:46  10. 07. 2009

Jakože by v Brně pršelo kvůli vypuštěné přehradě a všude jinde jenom tak ze srandy nebo že by zrovna v Brně nemělo pršet kvůli přehradě, když všude jinde normálně prší, když je vypuštěná přehrada?

Felix, vloženo 17:13:02  10. 07. 2009

sakra i Eržika semnou souhlasí.
asi bych se měl nad sebou zamyslet...a příště vytáhnout něco provokativnějšího

Hetta, vloženo 16:50:21  10. 07. 2009

Proč by zrovna Brno mělo být vyjímkou ?

Cemendriel, vloženo 14:22:08  10. 07. 2009

Mě zaujala včerejší diskuze na tréninku "proč pořád prší" ... chápejte "proč pořád prší v Brně" ... někteří lidi si totiž myslí, že je to tím, že je vypuštěná přehrada, mně to přijde jako pěkná blbost, ale pokud mi to bude schopný někdo vysvětlit z fyzikálního hlediska, tak jsem ochotná tuto skutečnost připustit... =)

Hetta, vloženo 13:41:31  09. 07. 2009

Zaujala mě zpráva o tom, že v souvislostí se smrtí Jacksona si nejméně 12 fanoušků vzalo život. Nevíme co to bylo zač, zda teenageři, psychopati nebo otcové či matky rodin, přesto by mě v obecné rovině zajímalo, jak může být pud sebezáchovy, který snad všichni máme, být převálcovaný zbožňováním přestárlého pedofila ?

Eržika, vloženo 20:00:40  17. 06. 2009

ach jo, jako vždycky všichni zase imho máte nějak pravdu.
osobně sohlasím s užitečností škatulek, ale má to dvě ale, první se plus mínus kreje s Vever (sice dobré východisko, start ze tmy, ale špatnej pán či jak to nazvat) a potom záměrný zneužívání, ale to můžu zneužít i nož na krájení chleba, když mě s těma škatulkama naštvete. Je to o lidech. A tím, že jsem byla svědkem několika záměrných ba podlých zneužití, tiše i hlasitě na škatulky vrčim, i když s Tebou Feldo souhlasim.

Vever, vloženo 09:30:00  16. 06. 2009

A být připravený, že 90% věcí do škatulek nezapadá, zejména těch, o kterých bych měla psát disertaci...nebo to zapadá do několika škatulek současně...ach jo.

Zitra2, vloženo 09:03:35  16. 06. 2009

Souhlasím s Kočičákem, všechno co si myslíme, že víme, víme jenom na základě škatulkování, protože nikdy nedokážeme pojmout celou skutečnost, máme v hlavě jen její jakýsi přibližný model, místo toho, abychom si pamatovali všechno, pamatujem si nějaké závěry či zjednodušení. To jsou škatulky s jistou mírou přesnosti.
Škatulky tedy považuji za potřebné, jen si myslím, že je potřeba být otevřený vůči změně zaškatulkování, či popisu škatulky samotné.

« ««   37   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php