10:48:53
12. 07. 2025

Místnost
Bylinky, felčarství a drobná domácí magie
Bylinky, kytičky, nemoci, choroby - vítejte v zdravotně-zahradnické místnosti. :)
Stejně jako různé čarodějné bejlí, tak i okopávání zahrádky vás může dohnat ke zdraví i nemoci, a proto se nebojte podělit o to, co vás bolí, co vás nebolí, co vám vyrostlo, co vám uhynulo, žádejte o radu nebo ji sami poskytněte. Tohle všechno sem patří :)

Místnost má od 12:33:12  19. 08. 2002 pronajatou Varda. Spolusprávce: Narwen. Rachel.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   37   »» »

Genevieve, vloženo 12:08:44  21. 10. 2015

chemická antikoncepce - myslíš tím spermicidy a podobné věci? To mi přijde třeba dost zajímavé, byť taky těžko představitelné. Jaký to má vliv na mikrofloru?

Arenga, vloženo 12:00:33  21. 10. 2015

Silwarel: asi nemají výrobci chemické antikoncepce dost silnou lobby :-)

Silwarel, vloženo 11:52:12  21. 10. 2015

Nic proti HA, ale po tom, co jsem si díky ní a doktorce, co se mi neobtěžovala udělat nejdřív testy, poležela s flebotrombózou, mám výhrady k jejímu předepisování. Opravdu by se nejdřív měli doktoři ujistit, že vám to nebude vadit a nedávat to patnáctiletým slečnám, jako kdyby to byly lentilky. Taky začíná být čím dál větší problém, že ty hormony pak nejdou dostat z vody.
Vůbec nechápu, proč se třeba tak málo reklamuje antikoncepce chemická, třeba Pharmatex. Používáme to na střídačku s kondomy a za osm let jsem neotěhotněla.
Výpočtu plodných dní moc nevěřím - jednak se mi po vysazení HA cyklus nikdy nesrovnal, 14 sem, 14 tam, to bych asi moc nepochodila... no a kamarádka katolička, co tvrdila, jak je to super, otěhotněla hned po svatbě, co to začala praktikovat přímo uprostřed Erasmu, takže neudělala nejlepší reklamu :).

Arenga, vloženo 21:12:38  20. 10. 2015

Dara: všichni píšeme v určité zkratce a je to holt to úskalí písemné komunikace, že něco někdy nevyznává přesně tak, jak je myšleno (taky proto, že člověk nemá čas a prostor psát polopaticky a preventivně vysvětlovat, co přesně jak myslel, aby náhodou nedošlo k nějakým disinterpretacím)
ale pokud bychom si hráli se slovíčky, není opakem monogamie střídání partnerů případně mít více partnerů zároveň? ;-) samozřejmě si nemyslím, že pokud někdo nežije monogamě respetkive střídá partnery respektive má více kratších nebo delších vztahů následujících po sobě (což by se dalo nazvat postupnou monogamií), je hned ošklivým slovem řečeno promiskuitní (po pravdě řečeno třeba pro mne tohle "ošklivé slovo" vyznívá ještě jako "víc než jenom střídat parntery")
ale to už je opravdu hraní se slovíčky a nemyslím si, že má nějaký efekt vést tuhle diskuzi dál

Dara, vloženo 16:33:52  20. 10. 2015

Arenga: promiň, ale tahle tvoje věta A pokud někdo nežije v tom "sluníčkovém monogamním vztahu" jak napsala Mivka a naopak partnery střídá, tak vyzněla.
Za promiskuitu můžu já, protože píšu z mobilu, tak se snažím vše zkracovat/zjednodušovat, protože ta malá klávesnice je děs.

Arenga, vloženo 13:45:08  20. 10. 2015

Dara, Mivka: nemyslela jsem to tak, že opakem sluníčkového mnogamního vztahu je hned promiskuita. Stejně tak jsem nemyslela, že nemonogamní je automaticky nezodpovědný, pokud to tak vyznělo, mrzí mne to, ale nemyslím si to, nechtěla jsem to říct a prosím, abyste mi to nepodsouvali.
Zodpovědnost je podle mne znát rizika, reflektovat je a zařídit se podle toho, respektive snažit se je minimalizovat, případně vyhodnotit určité jednání jako příliš rizikové a nepouštět se do něj. Samozřejmě míra přijatelného rizika je pro každého jiná - ať už v sexu nebo v jiných činnostech.
a mimochodem, nebyla jsem to já, kdo tu to "ošklivě znějící" slovo promiskuita použil

Mivka, vloženo 13:15:38  20. 10. 2015

No, tak já hlavně nerozumím, co má jako být ta zmiňovaná "zodpovědnost" v sexu, kterou je asi možný nějak extreně posuzovat - podle mě zodpovědnost, na kterou může mít názor někdo jinej než dotyčná osoba a její partneři, znamená chránit se před STD, dát důraz na to, aby všichni zúčastnění vyjádřili aktivní souhlas s participací, a asi jako nemít sex s dětma? To, že opakem sluníčkového monogamního hetero cis vztahu není nutně promiskuita je asi jedna věc (je zajímavý, že se tu automaticky objevila paralela nemonogamní = nezodpovědnost; zajímavě to reflektuje toleranci vůči lidem, co třeba vyznávaj polyamory, žijou v otevřenejch vztazích, nebo třeba jsou single a jednou za čas mají krátký vztah, protože stabilní ještě nenašli), ale hrozně by mě zajímalo, co je na promiskuitě (tj. častém střídání sexuálních partnerů pojmenovaném tak, aby to znělo ošklivě) inherentně nezodpovědnýho?
Nebo co teda znamená "zodpovědnost v sexu"?

Silmarien, vloženo 13:15:27  20. 10. 2015

Dík za vysvetlenie :-)
Mám rada bio :-) ale úprimne, dám prednosť jablkám z overeného zelovocu, ktorý má len slovenské a maďarské jablká pred bio jablkami z lidlu :-D a najradšej mám jablká zo záhrady svokrovcov :-D

Dara, vloženo 13:07:27  20. 10. 2015

Na leidna jsou normální genetického testy. A Správně by se měl na srážlivosti projevit.

Biomóda je názor, že co je bio je super a nebio je fuj. Ve skutečnosti to není vždycky pravda, nebo Minimálně není rozdíl.

Opak sluníčkového vztahu není apriori promiskuita. Schválně co třeba některé společenské vrstvy/etnika/víry kde prostě žena má v něčem podřízeného postavení a i kdyby nakrásně chtěla, tak ten chlap si kondom nevezme. Ale o tom už tu někdo mluvil

Arenga, vloženo 13:04:59  20. 10. 2015

Mimochodem mi přišlo třeba zajímavé u Letroxu, který beru na štítnou žlázu, že stovkový (=100mg) je bez doplatku a padesátkový s doplatkem. V podsstatě jde o úplně stejný lék, jen to množství vlastnío léku je jiné a doplácí se to menší...

Arenga, vloženo 13:03:29  20. 10. 2015

Mivka: dlouho jsem nic na recept nebrala, ale není to tak, že jeden ze skupiny léků se stejnou účinnou látkou je bez doplatku a ostatní s nějakým vyšším či nižším doplatkem?

Mivka, vloženo 12:58:59  20. 10. 2015

Arenga: no, tak reálně to je v zemích, kde se to děje, v praxi tak, že ti doktor předepíše HA podle tvých nároků a tím, že ti ji předepíše doktor, tak je zadarmo. Je pochopitelně víc druhů. Takže ano, kdyby se rozhodlo o systému, že by byl zadarmo jeden druh, bylo by to blbé, ale zatím to tak pokud vím nikde není (protože princip toho, co říkám, není "dejte HA zadarmo" ale "dejte na HA/postinor stejné podmínky jako na jiné předpisové léky").

Arenga, vloženo 12:58:28  20. 10. 2015

Gen: jasně, i to chápu. Pokud k něčemu člověk nemá důvěru, je to překážka sama o sobě. Navíc je tohle metoda, která chce docela čas.
A samozřejmě není aplikovatelná během užívání HA. Nicméně v součinnosti s bariérovou antikoncepcí tohle funkční je a některé páry to tak dělají.

Genevieve, vloženo 12:48:58  20. 10. 2015

ono je kontrola a důvěra :-D já nemám důvěru v to, že bych to zvládla, navíc mám přirozeně dost rozhozenou termoregulaci, sklon k horečkám a tak vůbec. Navíc si v tomhle prostě nevěřím, takže bych měsíc co měsíc panicky čekala, jestli jsem těhotná nebo nejsem .-)

Arenga, vloženo 12:43:35  20. 10. 2015

Gen: ok, tenhle argument chápu

mimochodem, co se týká té kontroly nad vlastním tělem, byť je to v tomhle případě kontrola v trochu jiném smyslu, tak jsem právě strašně spokojená se STM, kdy to mám tak osledované, že prostě přesně vím nejen to, v jaké fázi cyklu právě jsem, ale za těch deset let, co to dělám se mi jenom jednou stalo, že bych dostala menses nečekaně /asi o dva dny dřív, než jsem počítala/ - zpravidla to vím na den přesně, kdy to mám čekat, a to se v druhé půlce cyklu už ani neměřím (dobře, v poslední době se měřím tak asi týden v měsíci, někdy ani to ne). A taky mám osobně dobrý pocit z toho, že vím, že to v mém těle funguje, jak má.

Genevieve, vloženo 12:30:16  20. 10. 2015

pro mě to není o tom, že muž není ochoten používat kondom, ale o tom, že odmítám, aby muž nesl zodpovědnost za moje tělo. V okamžiku kondomu to tak je. V ten okamžik on má zodpovědnost a vládu nad tím, jestli otěhotním, půjdu pro pilulku, půjdu na potrat, dám dítě ka dopci, budu mít dítě nebo se nestane nic. A to mi hrozně vadí. Nad tímhle chci mít kontrolu a zodpovědnost jedině a jedině já. Plus kondomům nějak nevěřím :-)

Ale samozřejmě se to týká jenom partnera, kterého znám a věřím mu, že mi nezavleče do "domu" syfilis nebo něco podobného :-)

Arenga, vloženo 12:17:19  20. 10. 2015

Mne by jenom zajímalo, kdybyste tu o mně nevěděli, že jsem věřící, jestli by mi tady i tak byly ty ideologické důvody podsouvány - jako sorry, ale tohle mne fakt štve.
Pokud má někdo ideologický důvod, neuznává jakoukoli antikoncepci a všechny považuje za špatné, někdo dokonce neuznává ani STM. Já osobně nemám problém ani s "antikoncepcí" časovou (STM) ani prostorovou (bariérová), kdybych věděla, že jsem na tom zdravotně tak, že další těhotenství už prostě moje tělo nedá, dám se sterilizovat a jakkoli morálně s tím nemám problém. Kdybych věděla, že se ve svém případě nemůžu na STM spolehnout, s bariérovou antikoncepcí bych neměla problém. Takže tolik k těm ideiologickým důvodům.
Na druhou stranu, pokud jsem přesvědčená, že něco není zdravotně optimální případně to má určitá rizika, tak mám za to, že nění nic proti ničemu, když tenhle svůj názor vyjádřím.

Celé je to podle mne o zodpovědnosti.
O zodpovědnosti v tom, co dělám se svým tělem (ať už jde o antikoncepsi, jakékoli léky, jídlo, kouření etc.) - a samozřejmě i o zodpovědnosti v sexu samotném - mluvíme pochoipitelně o případech, kdy má člověk možnost volby. A pokud někdo nežije v tom "sluníčkovém monogamním vztahu" jak napsala Mivka a naopak partnery střídá, tak by si měl dávat majzla tím spíš, protože sexuálně přenosné choroby taky nejsou žádná legrace.

Musím uznat, že máte pravdu v tom, že jsou ženy, které jsou v situacích, kdy je pro ně HA nejlepší ochrana, protože nejsou prostě schopné ovlivnit, co se jim může stát. Ale o tom, že je celospolečensky přínosné, aby byla HA zdarma, jste mne nepřesvědčili (navíc by to v praxi stejně podle mne stejně bylo tak, že by byl zadarmo jen jeden druh a ten by určitému, možná dost velkému procentu žen nevyhovoval, takže by byly tam, kde byly). A stále jsem toho názoru, že pokud žena bere HA proto, že muž nechce používat kondom, tak to její rovnoprávnost nezvyšuje.

Neros: vždycky je to o něčí dobré vůli, vždycky je to o tom, že člověk musí dělat nějaké kompromisy - a jak jsem psala níže, pokud člověk děti nechce, vždycky to znamená nějaké omezení nebo diskomfort

Dara: na leidena jsou speciální testy a pokud vím, plošně se nedělají. Manžel i tchán ho mají, naše děti půjdou na otestování v deseti letech, dřív to podle toho, co manželovi řekla jeho hematoložka nemá význam.

Silmarien, vloženo 12:15:53  20. 10. 2015

On tu niekto písal o tom ísť či neísť proti prírode? (možno hej, nezachytila som)

Ono aj s tým očkovaním aj s HA je to také, že podľa mňa nie je dobrý ani jeden extrém. U nás bežne pediatri očkujú hexa vakcínu, pneumokoky a rotavíry naraz napríklad (aj Elianka dostala prvú vakcínu takto, ďalšie sme potom už rozkladali a u Anny ani nehovorím). Alebo pri "soplíku" bežne očkujú. No a potom sa čudujú, že sa tu dvihla vlna proti očkovaniu. A pritom by stačilo trochu pochopenia pre strach rodičov a trochu ohľaduplnosti a bolo by to v pohode.
Alebo sa doktori snažili dotlačiť rodičov predčasniatka do rýchleho očkovania napriek niekoľkým iným názorom a veciam, ktoré hovorili skôr pre odloženie. No, docieli to, že otec dieťaťa (slovenský spevák) má neočkované dieťa a na verejnosti proti očkovaniu samozrejme brojí.

Neviem, čo je biomóda :-D ale sledovať zloženie potravín a kozmetiky mi príde ako fajn vec :-)

Genevieve, vloženo 11:51:46  20. 10. 2015

díky Daro :-)

Dara, vloženo 11:48:22  20. 10. 2015

Tak nějak nevím, jestli se mám ještě vyjadřovat. Ale proč ne.
HA nejspíš nějaký vliv na tělo má (mimo určeného) a může mít i na ty ryby (pokud já vím, prokázáno to nebylo), jenže to má všechno. Prostě se změnil životní styl a s tím se mění i věci okolo. Dřív, jak řekl ten doktor od Sil, se v podstatě jen rodilo nebo kojilo. Ženský v mém okolí Ha berou nebo brali a většině pomohla. Když s ni teď končí tak z důvodu plánování.
Mimochodem, mně při předepsán testy dělala, ale jen v krvi, ne přímo genetiku. A tím na leidna nepřišla, protože gen mám, ale nijak se neprojevuje.

A jeden takový provokativní příspěvek k atb - to, že nemoci jsou teď na ně rezistentní je prostě reakce přírody, není tedy chybou tomu bránit, když nemáme chodit proti přírodě?

Obecně si myslím, že do toho alespoň malinko vidím. A pro ne jsou věci, kterou jsou v pohodě - jako ha, očkování a věci, nad kterými by se měl člověk zamyslet - ty atb, aditiva v potravinách, biomóda a tak

« ««   37   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php