20:22:05
04. 12. 2024

Místnost
Astrální cestování & magie
...pokecejte o vašich zkušenostech s astrálním cestováním a vašich názorech na magii...a buďte na sebe hodní!!!

téma:

Věštění...čísla, ruka, karty, koule...váš názor? funguje? zkoušeli jste...

Místnost má od 18:29:42  26. 10. 2002 pronajatou Spider. Spolusprávce: Tanus.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



««   1  2  3  4  5  6  7   »»

Bilbo, vloženo 17:12:55  07. 01. 2009

Ozzro: No v tom máš samozřejmě pravdu, ale opět nevidím jako jedno z řešení nějaké věštění. Nebo respektive proč to nazývat věštěním, když to v podstatě s určováním nějaké platné budoucnosti nemá zhola nic společného (jestli jsem Vás teda dobře pochopil) ? Jelikož budoucnost není dopředu daná a každý si ji určuje sám v každém okamžiku svého života.
Mě prostě rozčiluje to mumbo jumbo mystično kolem toho, které mi přijde někdy až hloupé, zbytečné a nadsazené.
Když jde teda jenom čistě o usměrnění spravného rozhodnutí nebo uvědomění si, jak se nejlépe zachovat, co udělat v nějaké situaci nebo případně, jak píšeš, neopakovat tu samou chybu atd. atd. atd., tedy jde o interní psychologii naší mysli, tak pořád a dokolečka tohle jde přece zvládnout bez nějakých hraček s legračníma obrázkama. Nebo ne? Nebo mi nějak pomůže, že je na jedné kartičce kostlivec a na druhé rybička a na třetí drak s čepicí na hlavě? :-)

Ale OK, nebudu prudit, chápu, že někomu to třeba může pomoci se uvolnit a nějak lépe si to v hlavě srovnat.
Jenže konkrétně pro mě to má asi stejnou váhu jako bych si obracel pexeso a zkoušel věštit z něho :-)

Ozzro, vloženo 16:47:37  07. 01. 2009

Jinak ještě. Těhlech stavů vlastní pravdy se nejvíc dopouštíme ve vztazích. A právě pro to se věšteckým metodám právě předkládají otázky na vztahy. Ať se to nekomu líbí nebo ne tak ve vztazích prakticky pravidelně opakujeme stejné chyby. Je to právě tím, že je zapojeno jen vědomí a ne podvědomí a celkově to podvědomí se zapojuje těžko kdekoliv.

Ozzro, vloženo 16:36:53  07. 01. 2009

Bilbo a Aes: No myslím si, že máte pravdu jenom částečně. Rasa lidská má totiž tu zajímavou povahu, že prostě rychle zapomíná a lidské myšlení je silně ovlivněno vlastní pravdou a to, že jsi se spálil/a většinou nezabere. Jen si vem kolikrát v životě si opakovala jednu a tutéž chybu. A myslím a s rukou na srdci že to bylo víc než hodněkrát.

Ageolite, vloženo 11:38:53  07. 01. 2009

Aes, Bilbo: ono já se taky snažím věci řešit intuicí, ale jak verlit napsala, občas mám tendenci na něčem lpět. I když mi intuice říká jít dál, tak to bylo s tím vztahem. Karty mi jen ukázaly, co jsem si odmítala připustit naplno. Je to pro mě občas katalyzátor.

Případně jsem si nebyla vlastně jistá, jestli zůstat na Karlovce, nebo přijmout nabídku studovat na UCL. Na Karlovce jsem sice byla silně nespokojená, ale zároveň... jsem se bála toho kroku do neznáma. Nicméně jsem si díky kartám uvědomila, co jsem věděla. Pokud půjdu na UCL, čeká mě trnitá cesta, kdy budu muset asi přehodnotit celou řadu věcí, ale pokud zůstanu, tak budu si pořád říkat, co by kdyby, a budu litovat. Nemluvě o tom, že moje nespokojenost prostě by se jen zvětšovala. A možná by i vyústila odporem k oboru.

verlit, vloženo 08:57:40  07. 01. 2009

Bilbo: Nikdo přece neříká, že rozum je něco, co se staví do cesty. To by se dalo aplikovat jen na člověka, který si vykládá karty stokrát denně, aby věděl, jestli má jít ven, jestli si má vzít kabát, jestli má jet autobusem atd.
Jde prostě o to, že jsou situace, kdy rozum sám tak úplně nestačí.

Aes: Jistě, pokud jsi si naprosto jistá v každé situaci, že víš, jak se rozhodnout, nikdy ani v nejmenším netápeš, nepochybuješ, neváháš mezi dvěma alternativami a nedaří se ti ujasnit, která je lepší – pak pochopitelně není nutné používat karty nebo cokoli podobného. Nicméně takových lidí je dost málo :-)

Bilbo: Jestli zkusíš karty nebo požádaš o radu kamaráda, to už je samozřejmě na tobě. Záleží na to na založení každého člověka, co mu víc vyhovuje. Nemá moc smysl říkat „proč vykládat karty, když se můžu zeptat kamaráda“, protože odpověď nutní musí být „proč se ptát kamaráda, když si můžu vyložit karty“? ;-)))

Bilbo, vloženo 02:57:16  07. 01. 2009

No já jsem si přečetl, co psal Ozzro a i verlit a už někde v půlce mě napadlo v podstatě přesně totéž, co píše Aes.

Chápu, že někomu, kdo tomu věří to třeba může pomoci, ale... vlastní myšlenky a to, co je pro mě dobré v nějaké situaci/problému si přece každý může s trochou snahy pokusit srovnat sám. Na co čučet do nějakých karet a run, když je to teda jenom hračka a jádro všeho se nalézá v lidském podvědomí a srovnání si v hlavě, co je pro mě dobré ? A pokud je nějaký větší problém, tak to řešit jinak... nechat si poradit od kamaráda nebo někoho blízkého, navštívit psychologa...

A navíc nesouhlasím, že je vždy dobré se řídit jenom intuicí a rozum brát jako něco, co se staví do cesty. Tohle bych rozhodně nestavěl takto černobíle.

Aes Sedai, vloženo 23:59:51  06. 01. 2009

Pokud je to jenom k utřídění myšlenek a poznání toho, co vlastně chci - na to karty nepotřebuju. Tohle nějak zvládám i bez karet... Asi jsem zvyklá poslouchat intuici. A když ji náhodou neposlechnu, vymstí se mi to - odzkoušeno :)
Ale popravdě, určitá zvědavost tam je :)

verlit, vloženo 19:38:00  06. 01. 2009

Myslím, že jsme se různými slovy pokusili vyjádřit přesně totéž :-)

Ozzro, vloženo 19:11:57  06. 01. 2009

Pro skeptiky: Jak bylo řečeno budoucnost nelze věštit z jednoho prostého důvodu a to, že vždy existuje víc variant daného činu. Základní dvě jsou buďto něco udělám nebo neudělám. Věštecké metody pouze odhalují naše vědomí a podvědomí a skloubením dávají dohromady výsledek našeho jednání pro všechny varianty.

Bilbo: No pokusím se ti to vysvětlit logicky. Všechny věštecké metody mají v sobě zahrnuty veškeré lidské pocity a stavy mysli (bolest, strach, zklamání, utrpení ale i výzvy, štěstí, bohatsví, spokojenost, hru, iluzi atd.) Těžko se to vysvětluje, ale například když si pročteš velkou arkánu tak sám poznáš, že cestou od vývoje Blázna (karta 0) až po svět (21) jsi sám prošel. V podstatě třeba taroty vznikly pro to, aby uchovaly vědecká bádání, která byla ve středověku pronásledována. Říká se, že člověk, který by neměl žádnou možnost vzdělání a uměl by zacházet s tarotem, který by vlastnil tak bude znát základy veškerých přírodních nauk. Jinak je jasný, že ani věštba není všemocná. Abychom se dostali do té logiky. Tak při výkladu karet si vytáhneš určitý počet karet ve kterých sou obsaženy právě myšlenkové a citové i rozumové aspekty. Vždycky minimálně jeden aspekt budeš právě prožívat protože ta pravděpodobnost že si ho vytáhneš je obrovská. Od této počáteční karty ve které se vzhlédneš začneš odhalovat další souvislosti tvé situace na kartách následujících. Jak jsme zde psali tak každá karta je proměnlivá a od toho počátku té prvotní karty ti právě začne pracovat jak vědomí tak podvědomí. Příčinou jsou právě obrazy na kartách, které jednat uvolňují mysl a zároveň spouští proud představ a nápadů na řešení situace. Promiň, že to asi není vysvětlení dle tvých představ, ale lépe to vyjádřit neumím.

verlit, vloženo 14:29:05  06. 01. 2009

Když ti dám takový trochu extrémní příklad – vezmi si třeba ženskou, která „udržuje“ manželství kvůli dětem. Muž ji občas bije, když se napije, ale ona si namlouvá, že pro děti je důležité vyrůstat v úplné rodině nebo má strach, co by si sama počala atd. Takže nedělá nic.
Když jí karty „řeknou“, že nejlepším řešením situace je postavit se na vlastní nohy a muže opustit, ve skutečnosti nic nevěští. Jen se do nich promítlo to, co ona sama moc dobře ví, jenže když to vidí jako podnět „zvenčí“, teprve si to dokáže uvědomit.

Stejně tak ten klasický profláknutý rozdíl mezi tím, co si chceme a co je pro nás nejlepší. Jak často si myslíme, že nutně potřebujeme to a to...pak se stane něco jiného, co jsme naprosto nechtěli, ale když se podíváme zpětně, tak si musíme říct „takhle jsem si to nepředstavoval, ale nakonec to bylo to nejlepší, co se mohlo stát.“ To je taky oblast, kde naše vědomé touhy často ingorují to, co opravdu chceme. I tady může být pak výklad nástrojem sebereflexe, kterou bychom jinak vůbec nedokázali provést, protože jsme upřímně přesvědčeni, že si myslíme něco jiného.

verlit, vloženo 14:23:21  06. 01. 2009

Budoucnost věštit nejde, už proto, že prostě není dopředu daná.
Ale karty mohou pomoci usměrnit podvědomí (prakticky všichni často děláme pravý opak toho, co nám radí náš instinkt nebo podvědomí, protože jsme si ho zvykli potlačovat a dirigovat), ujasnit si, jaké máme možnosti, utřídit si, co vlastně chceme a tak dále.
A tohle samozřejmě funguje.

Ageolite, vloženo 10:07:45  06. 01. 2009

Aes: mně pomohl Tarot si ujasnit můj vztah s bývalým, ujasnila jsem si, co cítím. A co chci. Nebylo to tak, jako že by mi řekl budoucnost, to vůbec ne, jen mi pomohl si ujasnit současnou situaci.

Ozzro: germánský futhark prostý

Bilbo: já jsem si tohle myslela taky, ale... tak nějak jsem byla vyvedena už z hodně omylů

Aes Sedai, vloženo 07:53:00  06. 01. 2009

to by mě zajímalo, když to tady používá tolik lidí... funguje vám to? Dává vám to něco v životě?

Bilbo, vloženo 01:57:27  06. 01. 2009

A já... já mám prostě pořád problém těmto věcem uvěřit. Já vím, že na tom možná něco bude, ale můj chladně logický a racionální rozum prostě věci jako tarot a věštění z karet a run ne a ne pobrat.

Ozzro, vloženo 18:43:22  05. 01. 2009

Ageolite: a jaký druh run sis udělala?

Ageolite, vloženo 11:27:49  05. 01. 2009

Já používám Tarot keltských draků, asociace hole vzduch a meče oheň je mi mnohem bližší, než ta opačná, se kterou asi nejsem schopna pracovat, jak jsem zjistila, když jsem po pratetě zdědila její Tarot. Hole a meče s opačnou asociací mi prostě dělají problémy. Velká arkána a poháry a pentakly v pohodě. Sice s tím Tarotem dokážu pracovat, ale... Nedosahuje to mých výsledků, které mám s tím původním, aspoň zatím ne, na ten Tarot keltských draků jsem po těch asi 5 letech už nějak napojená. Zrovna nedávno se mi stalo, že jsem něco probírala s kamarádkou, jeden problém. A Tarot ležel kousek ode mě. A já prostě najednou viděla před sebou několik karet. Ten večer jsem s těmi kartami pracovala a hodně jsem si to v hlavě srovnala.

A pak mám runy, ty jsem si vytvořila sama.

Ozzro, vloženo 10:34:37  03. 01. 2009

Já osobně z Crowleyho mám pocit, že je ten tarot dost vyvážený. Osobně používám taroty od Burkeové a Herberové a taky Runy. Hlavní mám taroty a runy používám jako doplněk k položené otázce. Krásně se doplňují.

Fionor, vloženo 10:27:20  03. 01. 2009

To jistě... ale každý potřebuje něco jiného...
Moje přítelkyně má Crowleyho tarot a s tím já se nesnesu (takže jsem si ho jednou prohlédl, stejně jako ona si prohlédla mé draky, ale nikdy bych ho nevykládal)
Jí Crowley vyhovuje i když já z něj mám negativní pocity...

Ozzro, vloženo 10:07:49  03. 01. 2009

Fionor: Máš pravdu, každý magický předmět má moc takovou, jakou vůli do něj vložíš. Také nepůjčuji své karty nikomu do rukou a žádný magický předmět. Jinak tarot keltských draků je moc pěkný a dva otočené živly vůbec nevadí, protože pro to má svoje správné vysvětlení. Jinak nemohu souhlasit s tím, že je jedno s čím pracuješ. Na motivu samozřejmě nezáleží, ale záleží na tom, co dotyčné motivy obsahují. V životě prostě neexistuje jenom pozitivum a s tím nic neuděláš.

Fionor, vloženo 09:47:53  03. 01. 2009

každý předmět, nejen karty, má právě takovou magickou moc jakou mu přiřkneme. Pro někoho může být tarot s motivem barokních buclatých andělíčků stejně mocným nástrojem jako pro jiného originální ručně malované taroty předávané po generace.

Já jsem se naučil s (komerčním a "wicca" provařeným) Tarotem keltských draků, který má trochu pootočenou symboliku mečů a holí a když jsem si potom kupoval vlastní balíček, hledal jsem právě tenhle.
Bohužel jsem nakonec koupil Mytický tarot používající podobenství z řeckých mýtů.
Dá se s ním pracovat, ale je to jen nástroj, který přes svoji účinnost nebyl tím pravým.
Naproti tomu jsem si před vánocemi koupil vlastní sadu keltských draků a bylo to jako vrátit se domů... Ty karty se zlobí, když je vezme někdo jiný do ruky, pohodlněji se s nimi pracuje když zapálím svíčku (a prohřeji si ruce) a poznám, kdy jsou unavené a nemám je používat. Také mi dávají smysluplnější odpovědi.
Je to sada, kterou jsem si sice musel ochočit, ale o to lepší z ní mám pocit.

««   1  2  3  4  5  6  7   »»

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php