14:42:17
28. 11. 2024

Místnost
Denní věštec
Vítejte v Denním věštci!

Ať jsou z domova, nebo ze světa, čert aby se vyznal ve všech aktualitách a novinkách, proto je zde Denní věštec! Pokud narazíte na zajímavé téma, které by si ostatní návštěvníci chtěli přečíst, neváhejte ho vložit. Stejně tak je zde prostor pro diskuzi na veškerá témata týkající se aktuálního dění, politiky či společnosti.

Odkazy:
  • Pro aktuality v ČR doporučuji www.ihned.cz, pro serióznější čtení www.respekt.cz.
  • Odkaz na dokument připomínající staré časy a pořádky, který společnou silou vytvořili pamětníci, návštěvníci této místnosti: Nezapomeňme, že...

    Místnost má od 22:40:14  03. 11. 2002 pronajatou toomz

  • Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



    « ««   795   »» »

    Eva, vloženo 13:00:53  17. 05. 2007

    Taky bych řekla, že Hospodářské noviny jsou asi tak nejserióznější ze současných novin. MF skoro nečtu (stačí mi projít titulky internetové verze) a z Lidovek mě zajímá nejvíc asi příloha Orientace.
    Některé to nimrání se v událostech jde vážně přes míru - a je to marný, to co noviny prezentujou na titulní stránce, mají lidi tendenci pokládat za veledůležité. A jelikož noviny motivuje zejména prodejnost, která s titulní stranou přímo souvisí, je to tak trochu začarovaný kruh...

    DaViD´82, vloženo 11:26:52  17. 05. 2007

    Myšleno průměrně, jelikož Blesk a bulvár všeobecně si moc lidí pravidelně nekupuje. jen když tam je něco o jejich borcovi či když je nějaká "velká-šokující" událost typu pohřbu Karla Svobody, ale že by si někdo opravdu denně kupoval Blesk či Aha to asi moc ne. Zato lidi čtoucí HN, MFko či Lidovky si je kupují IMHO pravidelně (byť třeba jen v některé dny)

    Tinne, vloženo 11:19:10  17. 05. 2007

    Ehmm, nejprodávanější deník je u nás Blesk,ne?

    DaViD´82, vloženo 11:12:31  17. 05. 2007

    Jinak MF Dnes se dle mého tak do dvou let vrátí k původnímu konceptu, jelikož i když zůstává nejprodávanější, tak výrazně jim klesají prodeje. Pravda může zato asi maivní nástup internetu a v Praze rozšíření těch tří plátku co jsou každé pracovní ráno k dostání zdarma, ale stejně...

    DaViD´82, vloženo 11:09:29  17. 05. 2007

    Nimitz : Vidíš a já bych zrovna Hospodářky bral jako jediné opravdu seriózní noviny u nás. Ne že bych je četl nějak často (tak 1 - 2x do týdne), ale rozdíl oproti Lidovkám či MFku je naprosto neskutečný.

    MF se v posledních 3-4 letech vydala jednoznačnou cestou pokusu zkloubit bulvár s lidskou tváří se seriózním deníkem. Výsledek je takový, že redaktoři vesměs zůstali, ale "bulvárně" psát neumí. Takže je to stejně nudné a většinou špatně napsané. jen těch pár co si dokázalo zachovat styl stejný co měli, tak jsou i nadále výborní, jen jsou odsunutí na zadnější strany. Přesto v zásadě zahraniční rubrika a dopisovatelé pro MF Dnes jsou i nadále výborní... Škoda, že nemají prostor. Zato naše domácí scéna je horror :(

    toomz, vloženo 23:45:23  16. 05. 2007

    No tak vidíš, vždyť se shodneme :)

    Nimitz, vloženo 20:39:13  16. 05. 2007

    toomz: denníky píší (a jsou k tomu z ekonomických důvodů nuceny) o tom co lidi nejvíce zajímá. A to nejspíše EU nebude. Já také nadávám jak málo prostoru je například na Radiožurnálu, nebo i na ČT věnováno zahraničnímu zpravodajství, a jsem doslova vděčný alespoň za příspěvky jejich zahraničních redaktorů, kteří jsou tradičně výborní.

    toomz, vloženo 20:29:31  16. 05. 2007

    Pokud je takové téma rozpitvané v nejčtenějším denníku na několika úvodních stranách, něco není v pořádku. Ano, jsme maličká země, ano, nudí nás politika. Beru. Ale přesto, tohle je už moc. Např. v posledních průzkumech, co si myslí Češi o EU, to jsem docela koukal. Vědí naprostý prd. Pže si raději počtou o tom, kde támhle kdo s kým a na ostatní věci jenom nadávají. Samozřejmě ale tohle ignoranství najdeme všude, nejenom u nás.

    Aby si nikdo nemyslel, že jsem necita - osud těch dětí je samozřejmě drsný, ale takových drsností je denodenně po světě tisíc. Jenom že se to odehrálo poblíž (a že se to tedy taky mohlo stát mě!), tak to lidi vzrušuje.

    Nimitz, vloženo 20:15:46  16. 05. 2007

    toomz: a proč neměl?
    To by měli jen zůstat u konstatování v pátečních novinách že bylo matce odebráno týrané dítě? Když se ukazuje že v případu se očividně lže a je v něm čím dál více nejasnotí?
    Pokud chcete seriózní zpravodajství bez příkras, tak čtětě výstupy z ČTK. Práce novináře je v tématu se šťourat, a seriózní články tak nenajdete ani v Hospodářských novinách či Financial Times. Noviny, kde by byla jen suchá fakta by nikdo nekupoval, nebo jen taková menšína že by se nevyplatilo je vydávat.

    toomz, vloženo 20:10:52  16. 05. 2007

    Otázku bych položil takhle: "Proč by se (nejen) seriózní denník měl šťourat v minulosti té rodiny?" ;-)

    Nimitz, vloženo 18:57:01  16. 05. 2007

    Adolescet: nějak tě nechápu. Proč by se i seriózní denník neměl šťourat v minulosti té rodiny? Vždyť minulost je v tomto případě klíčem ke všemu, a právě díky tomu šťourání vychází na světlo další a další čím dál podivnější skutečnosti.
    Nechat to jen na policii, tak od ní se nedozvíme vůbec nic (embargo na informace), a nezískáme tak znalosti které nás všechny můžou do budoucna připravit na podobné případy v našem okolí, kterých by jsme si jinak nevšimli.
    ---
    BTW: ovšem to, že Mladá Fronta rozhodně není seriózní denník je pravda, jejich rubrika Revue si nezadá s Bleskem.

    Toshiro, vloženo 06:38:52  16. 05. 2007

    toomz: No asi máš recht, že se to číst nedá, já bych to taky nečet. :-)

    Jinak samozřejmě souhlas s Adou.

    Činkapi, vloženo 21:25:22  15. 05. 2007

    Adolescent: Naprostý souhlas.

    toomz, vloženo 13:21:08  15. 05. 2007

    Ado: Myslím, že přesně z těchto důvodů jsem přestal kupovat MF Dnes, to už se prostě nedá číst tohleto

    Aes Sedai, vloženo 11:47:10  15. 05. 2007

    Nečetla jsem, nemůžu posoudit...

    Adolescent, vloženo 10:33:20  15. 05. 2007

    Aes Sedai: No jo, jenže "započetím mluvení" se těm trápeným dětem moc nepomůže ani nezabrání trápení budoucích. Časové osy, grafy a tabulky "kdo je kdo kdy a s kým v děsuplné rodině" patří do bulváru, a i tam je to (jako vždy) na hraně s hyenismem. Seriozní deník má využít toho, že kauza je na světe, a dvě tři strany věnovat analýzám, do jaké míry za to může legislativa, které orgány s podobnými případy co zmůžou či naopak nezmůžou, mají tepat policii či sociálku za (případnou) nečinnost a ... zobecňovat. Pitvání v již "odehraném" případu není ani jedním. Redakce má podle mě dál jen sledovat vyšetřování a soudní proces, aby ho mohla - opět zobecnit pro čtenáře.

    Aes Sedai, vloženo 10:04:36  15. 05. 2007

    Tady jde spíš o tu děsivost, než o bulvár. Jak je možné, že někdo může takovou dobu týrat dítě, uzavřít ho před světem?
    A nedávný případ z Rakouska ukazuje, že problém je možná větší, než se zdálo. Kolik takových dětí existuje?!
    Proto považuji za dobré, že se o tom začalo mluvit.

    Adolescent, vloženo 10:00:33  15. 05. 2007

    Já jsem se zděšením dneska zalistoval MF Dnes, která rozpitvává onu "svéráznou" rodinku na 2,5 stranách namísto aktuálního zpravodajství.
    Když ale takováhle událost cloumá i Věštcem, tak to holt asi nebude senzacechtivý bulvár...zřejmě jsem se mýlil v úsudku:).

    Arenga, vloženo 08:55:03  15. 05. 2007

    No, to, že to žena neví, je podle mě už celkem dost zvláštní, ale prý se to může stát, pokud má nadváhu - není to vidět a ani asi necítí moc pohyby, nebo si to vykládá jako "pohyby ve střevech", pokud má navíc ještě nějak rozházený cyklus a nechodí pravidelně k doktorovi, tak to zjevně možné je

    Aes Sedai, vloženo 08:43:04  15. 05. 2007

    K těhotným: naše sousedka minulý týden přišla domů z práce, že jí není dobře. A začala rodit. Odrodil ju její otec. Nikdo nevěděl, že je těhotná, prý ani ona sama...

    Doma diskutujeme, jestli je to možné, aby žena nevěděla, že čeká dítě. Prý měla ženské problémy normálně...

    « ««   795   »» »

    Zpět



    Fantasy a Sci-fi: Taverna
    © Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
    , 2001 - 2005
    Design: Rinvit, Jeremius
    Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
    URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php