01:32:30
24. 11. 2024

Místnost
Denní věštec
Vítejte v Denním věštci!

Ať jsou z domova, nebo ze světa, čert aby se vyznal ve všech aktualitách a novinkách, proto je zde Denní věštec! Pokud narazíte na zajímavé téma, které by si ostatní návštěvníci chtěli přečíst, neváhejte ho vložit. Stejně tak je zde prostor pro diskuzi na veškerá témata týkající se aktuálního dění, politiky či společnosti.

Odkazy:
  • Pro aktuality v ČR doporučuji www.ihned.cz, pro serióznější čtení www.respekt.cz.
  • Odkaz na dokument připomínající staré časy a pořádky, který společnou silou vytvořili pamětníci, návštěvníci této místnosti: Nezapomeňme, že...

    Místnost má od 22:40:14  03. 11. 2002 pronajatou toomz

  • Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



    « ««   803   »» »

    Aes Sedai, vloženo 12:50:13  11. 04. 2007

    Isanan: K tomu jsou docela zajímavé psychologické výzkumy apod. Zkus si něco najít ;)
    Všeobecně je pro dítě lepší, když je alespoň do třech let s matkou, pak postupně začleňováno do kolektivu.
    Horší varianta je, ale pořád ještě pro dítě přijatelná, když může pobývat v rodinném prostředí i když ne přímo s matkou.
    Např. jesle bych viděla až jako nejkrajnější řešení, když není jiná možnost, jak se o dítě postarat.
    A stát děti potřebuje, zdravé a vyrovnané. Utrácí kolikrát za blbosti a prohrané arbitráže, tak ať dopřeje matkám, které chtějí zůstat doma a vychovávat své dítě, tu možnost. Samozřejmě matku k tomu nikdo nenutí, rozhodnutí je na ní. Ale když se rozhodne pro, má tu možnost mít.

    Jadwiga, vloženo 12:45:23  11. 04. 2007

    možná je to luxus, ale dítě do cca 3 let nepotřebuje ani vrstevníky, ale nejužší rodinu, a to je zejména matka ( nebo otec ). Proto se , pokud není psychicky deprivované, od té maminky/tatínka moc daleko nepouští. Kolem toho 3.roku pak začívá stále víc a víc obejvovat svět a od rodičů se odpoutává ( třeba na hřišti odejde od rodiče daleko atd )

    Jadwiga, vloženo 12:42:53  11. 04. 2007

    Is: až budeš maminkou, možná budeš mít trošku jiný názor :-))

    Isanan, vloženo 12:33:46  11. 04. 2007

    Aes Sedai, já jí samozřejmě nebráním, ale myslím si, že si tenhle "luxus" náš stát se svými sociálními dávkami prostě nemůže dovolit.

    Agáve, zrovna teď mám takovou zajímavou brigádu. Hlídám ročního klučíka... nezdá se mi, že by mu to, že jeho máma chodí do práce a ještě k tomu do školy nějak duševně ubližovalo. Skoro bych řekla naopak. Není tak fixovaný na jednoho člověka. Vím, že nejsem fundovaná, mluvím jen na základě toho, co vidím kolem sebe.

    Silmarien, vloženo 12:27:34  11. 04. 2007

    Myslím si, že to dosť závisí na jednotlivom dieťati a možnostiach rodiny. Mňa poslali do detských jasieľ akonáhle to šlo (pol roka?). Druhá sestra (dnes 16ročná) chodila do škôlky len posledný rok pred nástupom do školy (nie že by to naši predtým neskúšali, ale v škôlke nevydržala - tak chodila deň čo deň k starým rodičom miesto do škôlky).
    Tretia sestra (dnes 7ročná) chodila do súkromnej škôlky od dvoch rokov, dva roky potom do štátnej.

    Všetky sme pomerne normálne a nie je badať žiadny špeciálny rozdiel v tom ako pristupujeme k iným ľuďom.

    Agáve, vloženo 12:03:02  11. 04. 2007

    Isanan: Ale dítě do 3 let věku je v podstatě závislé na matce, teprve v těch 3 letech je schopné jít do kolektivu. Je to hlavně o duševním vývoji dítěte.
    Víc Ti k tomu neumím říct. Třeba se tady najdou jiní, fundovanější. :-)

    Aes Sedai, vloženo 11:36:29  11. 04. 2007

    A já si zase myslím, že pokud chce být matka tři roky s dítětem doma, ať je.

    Isanan, vloženo 11:02:23  11. 04. 2007

    Mě hlavně čím dál tím víc udivuje, jak se tady stále drží ty tři roky mateřské. Minimálně v Irsku a ve Španělsku to je jenom šest měsíců. A osobně myslím, že je to sice extrém, ale ty tři roky jsou podle mě taky dost dlouho.

    Arenga, vloženo 07:56:09  11. 04. 2007

    Nimitz: jo, ten rozhovor jsem četla, je to fatk síla. "V Číně není žádná cenzura, je tam pluralita politických stran, dobře se starají o svou přírodu a mají zájem na ekologii a na trest smrti mají velmi přísná pravidla a systém soudních instancí, aby nedocházelo k justičním omylům a trest smrti se postupně minimalizuje. Bylo mi z toho celkem na blití.

    verlit: já chápu, že pokud není zastupitelnost, tak to může být problém, na druhou stranu, on nikdo není nenahraditelný a každý zaměstnavatel musí počítat s tím, že i ta jeho účetní si může zlomit nohu nebo jí může srazit auto a ona bude půl roku v neschopnosti.
    Celkem vzato bych to řekla asi tak, že co mi vadí nejvíc je, že se na matky s malými dětmi hledí jako na ten největší póvl, který doma zhloupnul, protože tři roky skákal kolem dítěte a že takovou osobu nemá ani smysl zaměstnávat ptrotože dítě jí bude vždycky přednější než práce. Sakra, copak by to mělo být naopak?

    Qeril, vloženo 22:22:28  10. 04. 2007

    Já myslím, že to je něco na způsob aprílového žertu. Tohle přece nemůžou myslet vážně ani v Číně.

    Aes Sedai, vloženo 20:52:36  10. 04. 2007

    Město žen bych rozhodně nechtěla. Ani chlapa, co by mě na slovo poslouchal.

    Nimitz, vloženo 18:25:57  10. 04. 2007

    Když už Tinne načala ten iDnes, tak je tam zrovna zajímavý článek aneb jak vypadá demagogie v praxi:
    Čínská velvyslankyně: Češi vidí Čínu jen z jedné strany
    ODPOVĚDI ČÍNSKÉ VELVYSLANKYNĚ

    Tinne, vloženo 16:50:50  10. 04. 2007

    Činkapi: svého času to bylo na idnes, nějaký speciál, ale nevím zda tam ještě je...

    ACE, vloženo 16:34:38  10. 04. 2007

    Něco pro odlehčení aneb děvčata chtěli byste něco takového i u nás? :-)

    http://www.novinky.cz/koktejl/cina-nechava-vystavet--zenske-mesto-_112945_7mfor.html

    verlit, vloženo 15:55:50  10. 04. 2007

    Arenga: Když ono ať chceš nebo nechceš, vždycky se najde někdo s podobnými zkušenostmi ale bez těch malých dětí. Největší problém je na pracovištích, kde není přirozený zástup. Když jsou v kanceláři dvě účetní, obě plně vytížené, tak jakmile jedna vypadne, firma se takřka zhroutí. Pokud je jich tam dvacet, je to o něčem jiném...

    Arenga, vloženo 15:52:09  10. 04. 2007

    Cinda: no, on otom ten zaměstnavatel musí zvážit, jestli se mu pro své pracovní a odborné kvality i matka od malých dětí třeba nevyplatí a nějak se mu nevyplatí vyjít jí vstříct, ale samozřejmě, tohle se týká zase jen některých profesí

    Činkapi, vloženo 14:47:26  10. 04. 2007

    Omlouvám se, že ruším debatu, ale chtěla bych se zeptat - nedával sem někdo před časem nějaké "retro" obrázky, žvýkačky Pedro a podobně? Nevíte o nějakých stránkách, kde by se daly fotky "socialistických výdobytků" najít?

    Cinda, vloženo 14:20:51  10. 04. 2007

    Souhlas, ruku na srdce, já být soukromník, taky neprahnu zaměstnávat matku od malých dětí, neřkuli svobodnou nebo s babičkami v nedohlednu :-/ . Holt je to pravda.

    Proč sfriš nemaj chlapi platy takové, aby ženské nemusely chodit do práce. Měla bych vypiglovanou domácnost a spoustu času na koníčky. Dokonce bych odpoledne byla v pohodě a příjemná :-))

    verlit, vloženo 11:07:13  10. 04. 2007

    Souhlasím s ACEm v tom, že mnohem smysluplnější, než mluvit o částečných úvazcích apod. by bylo nabídnout zaměstnavatelům zajímavé daňové úlevy při zaměstnání matek s malými dětmi.
    Pak by sám zaměstnavatel byl motivovaný k tomu, aby vymyslel vhodnou pracovní dobu apod.

    Cinda, vloženo 10:32:28  10. 04. 2007

    Utkvěla mi v hlavě věta šéfa našeho pracovního úřadu. Když jsem hledala po škole práci (promovala jsem s tříletým synem).
    "Vy jste vysokoškolačka? Tak doma do deseti let inteligentně vychovávejte své děti a neserte se do práce." Psal se rok 1991 :-)
    Co na to říst ....

    « ««   803   »» »

    Zpět



    Fantasy a Sci-fi: Taverna
    © Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
    , 2001 - 2005
    Design: Rinvit, Jeremius
    Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
    URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php