06:09:17
22. 11. 2024

Místnost
Hry nejen na motivy Tolkiena

Místnost o PC hrách, herních technologiích, hráčích a hráčkách... aneb všichni si občas rádi hrajeme :-)

Herní portály u nás:


Ostatní:
Hodnoceniher.cz
Češtiny do her a programů
Sigil.cz - stránka zaměřená na slavné RPG z dílny Black Isle

Místnost má od 09:36:01  04. 06. 2001 pronajatou Bilbo. Spolusprávce: VLK.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   4   »» »

Nimitz, vloženo 16:59:37  17. 02. 2019

Ve čtvrtek vyšla na STEAMu hra Enderal: Forgotten Stories (článek na Tiscali), která je celá na enginu Skyrimu. Je ke stažení zcela zdarma (cca 12 GB) a k jejímu hraní je potřeba mít na Steamu aktivovaný Skyrim. Jinak má ale vlastní launcher a vlastní mody (dostupné přes Steam Workshop). Neodehrává se ve světě Elder Scrolls, má vlastní území i rasy.
Zatím jsem na samém začátku, kde bylo dost cutscén, ale co se týče krajiny, tak je to jedna velká krása.

Nimitz, vloženo 22:14:41  26. 11. 2018

S hráči, které ve hře potkávám se způsobně zdravíme máváním (je pro to na výběr animace zobrazující se nad hlavou). Nováčkům na nízkém levelu při potkání něco daruji - stimpaky, jídlo či nějaký outfit, který mám zrovna v inventáři. Nedávám jim zbraně ani zbroje - protože u sebe nosím jen svoje, které je navíc pro vyšší level postavy a nemohli by to použít.
Už jsem také zabil tři hráče, na všechny byla vypsána odměna a zrovna se nacházeli poblíž. První musel být už několikanásobný vrah, bylo na něj vypsáno hodně, takže jsem ho sejmul. Za chvíli po respawnování se pokusil zabít mě, ale to si zavařil. Podruhé jsem zabil vraha, který ohrožoval slabšího hráče - tady jsem ani nedal férovku, odprásknul jsem ho jako škodnou na dálku. No a třetí zabiják se teleportoval přímo před moji postavu, začal střílet jako první - ale brzy poznal sílu mé bambitky na střelný prach.
To že je někdo zabiják se každému ukáže na mapě (jeho tečka je červená) a navíc ho poznáte podle výše odměny svítící mu nad hlavou.

Nimitz, vloženo 21:39:52  26. 11. 2018

[ať máte také něco ke čtení, nejenom fotky a odkazy na články]
Fallout 76
stále hraju. Ta hra vůbec není tak špatná, jakou dostává čočku. Hrají ji tisíce lidí a jsou v ní spokojení. Já bych jí sice teď asi dal hodnocení jen 75%, ale až se opraví některé nedodělky nebo špatně vyhodnocené věci, tak by to mohlo být i 8/10. Jde hlavně o přístup k hraní a uvědomění si, že to není řadový Fallout 5, ale jen multiplayerový spin-off. Hraní v partě je v něm zábavné, ale většina lidí (včetně mě) je tyhle hry zvyklá hrát na vlastní triko, což se také dá. Stejně když se vydáte plnit nějaký event co se zobrazí na mapě jako zrovna aktivní, tak se na místě sejde více lidí a ikdyž nejsou v partě, tak kooperují - třeba když se mají hlídat tři terminály před nájezdy protivníků, tak si každý stoupne k jednomu a případně to někdo kryje ostřelováním z výšky.
-
-
-
Teď něco konkrétního ze hry. Včera se mi stala taková situace, že kdybych ji měl natočenou, tak je to jako vystřižené z grogesky, kde někdo před někým utíká, vběhne do nějakého vchodu, aby se v zápětí vynořil s ještě početnější hordou pronásledovatelů.
Byl jsem zrovna v oblasti Whitesprings, což je velká lokalita se zeleným udržovaným golfovým hřištěm. Dále pak s rozlehlým čtyřpodlažním hotelem, který není nijak zasažený časem po válce, jelikož ho uvnitř udržuje celá armáda služebních robotů. Takže je tam v přízemí pasáž s obchody, v patrech potom rozlehlá jídelna, salonky, divadlo atd. Jsou tam i lázně, kde mi však růžová assaultronka Aloe řekla, že masáže momentálně nejsou k dispozici. Její kolegyně přerovnávající ručníky se jmenovala Vera... Před hotelem jsou parkoviště a spousta udržovaných záhonů, u golfového hřiště je potom resort s apartmány, tenisovými kurty a klubovnou golfového klubu s vlastní jídelnou. No a nakonec jsou tam "zombíci", jak ghoulové, tak scorched, obojí na vysokých levelech, takže se tam dá dobře bodově napakovat - ale musí být člověk velmi opatrný. Už jsem byl včera v té lokalitě potřetí. Poprvé jsem nejprve těsně vyvázl z velké šlamastyky, aby mě o chvíli později usmažila létající scorched beast, podruhé jsem na parkovišti prolézal autobus, kde byla na zadních sedačkách otevřená bedýnka s minami, které začaly pípat. Takže jsem nasadil nohy na ramena, první výbuch přežil, ale následně vybuchl i autobus a auta kolem.
Včera jsem se opatrně plížil kolem apartmánů, odstřeloval zdálky jednoho zombíka za druhým a blížil se pomalu ke klubovně, do které jsem ale jít nechtěl. Jenže se v lokalitě objevila hráčka (nebo někdo hrající za ženu) na levelu 19 a naprosto neomylně do té klubovny vběhla. Věděl jsem co ji tam čeká, mohl jsem to ignorovat, ale to je proti mému přesvědčení. Začal jsem sprintovat za ní, že ji snad ještě zachráním. Ale už byla vevnitř obklopená celou hordou opravdu silných zombíků a nemohla ven. Já do nich začal šít brokovnicí, čímž jsem je nalákal na sebe, ale myslím že stejně zemřela. Protože se postupně na mě vrhli všichni a začalo jít do tuhého. Byl s nimi i zářící Glowing One, který je velmi silný a navíc si regeneruje zdraví. V jednu chvíli se mi naskytla možnost vzít nohy na ramena, už jsem měl zdraví na vlásku, naopak jsem byl extrémně ozářený. Vzal jsem to přes záhonky, celá horda (možná i 15) nepřátel mě pronásledovala, jen jednou jsem se stihnul otočit. Běžel jsem směrem k hotelu, na parkovišti se k pronásledovatelům přidávali další. Nalákal jsem je k tomu hotelu záměrně, protože ho strážila velká skupina robotů všech typů (včetně toho vojenského na pásech) a začali se mlít se zombíky v jedné velké hromadě. Já se mezitím vyléčil a protože jsem chtěl odvetu, tak jsem se do té skrumáže přidal. Zabil jsem sekerou toho bosse, ale přitom jsem asi zasáhnul i nějakého robota. Ten začal křičet "Intruder" a postupně se zbarvení jejich jmen změnilo na nepřátelskou červenou a prozměnu mě začali honit strážní roboti. Vběhnul jsem do hotelu - jenže to byla chyba, tam byli také hlídači, navíc i věžičky, všichni po mě pálili. Pronásledován jsem nakonec vběhnul do výtahu, vyjel do patra, že seskočím z balkonu. Jenže při otevření dveří už na mě čekali. Potom jsem ještě chvíli pobíhal po hotelu, měnil směr (takže já už běžel na jinou stranu, zatímco roboti se ještě neotočili) a podařilo se mi najít nehlídaný východ pro služebnictvo... I tak jsem byl polomrtvý a skoro bez nábojů.

Nimitz, vloženo 23:55:06  09. 11. 2018

Fallout 76
BETA včera skončila, původně sice slibovali že budou hrací okna do neděle, ale teď bude možno hrát až plnou verzi od příštího čtvrtka (pokud mi včas dorazí aktivační kód). A doufám, že finální patch nebude znamenat stahovat dalších 48 GB, už tahle se hra v týdnu opatchovala za dalších 30 GB.
Mám odehráno cca 20 hodin. Hraju rozvážně, neženu se jako jiní stále kupředu, aniž bych lokality pořádně neprozkoumal a "nevytěžil". Užívám si krásného prostředí základní oblasti s nedotčenými lesy a zručícími potůčky. Skončil jsem těsně pod levelem 17 a systém perků je naprosto v pohodě. Stejně nevyužiju všechny kartičky co dostanu a v decku mám zatím i takové, u kterých efekt potřebuji jen někdy (například Lead Belly když konzumuji ozářené potraviny). Mohl bych mít i vyšší level, stačí plnit eventy (časově omezené úkoly), za které je hodně XP a po určité době se spouští znovu. Příklad - jsem na letišti, kde má přistát vojenský dron s bednou užitečných věcí. Spustí se event, že musíte ubránit přistávací místo před pěti vlnami scorcherů (místní obdoba divokých ghůlu - mají zbraně a to i střelné). Na to místo se vás seběhne několik hráčů (na různém levelu) co zaslechli výzvu, nemusíte být v týmu. Pokud to místo ubráníte, tak každý dostane z té bedny velmi slušný loot (dokonce i věci, na které dosud nemáte dostatečný level). Nebo zaslechnete výzvu, že je potřeba každá ruka a noha k bezpečnému provedení jednoho speciálního robota skrz město, na každém rohu ho opět napadají zombíci. Je zábavné, když neznámí lidé spolu dobře kooperují - jeden či dva se na ně vrhnou s melee zbraněmi (já mám pro kontaktní obouruční hasičskou sekeru - pomalou, ale s velkým poškozením) a navážou na sebe pár nepřátel, další je likvidují střelbou. Scorchers jsou hodně rychlí a útočí z více směrů, takže je potřeba tvrdě bojovat. Už jsem zjistil jak funguje VATS, je to hodně jiné než v předchozích Falloutech a někdy je lepší mířit sám, ale ve spoustě situací (a hlavně za tmy) se to velmi hodí.
Blbé je, že máte hodně nízkou nostnost a bod do síly teď přidává jen +5 liber. Ale je spousta kartiček snižující váhu zbraní, zbrojí, jídla, junku atd. A srapovat nalezené věci na junk můžete doslova na každém rohu. Ten poté můžete uložit do vlastní truhly v CAMPu, který si přesouváte od místa k místu (ale stojí to caps) - problém je že v Betě měla ta truhla omezení na 400 liber a to zaplníte za chvíli, stačí do ní dát pár kousků z power armoru. Jinak PA už jsem našel tři, ale zaprvé i základní T-45 můžete používat až od levelu 20, za druhé já na PA nošení nejsem, podle mě to sice přidává hodně obrany a síly, ale omezuje to hbitost pohybu a rozhled. Samotný skelet (bez pancéřování) lze používat už od prvního levelu, přidává hodně do nosnosti a obrany, nosí ho spousta hráčů.
Obchodníků (robotů) jsem zatím moc nenašel, asi dva nebo tři a jednoho supermutanta cestujícího s brahmínou a problém je, že jim nemůžete spoustu věcí prodat - například nepotřebné náboje, kterých máte brzo plnou truhlu. Peníze jsou vůbec problém, tam kde jsem měl ve F4 brzo desetiticíce, tak tady mám nějakých 500 caps. Ceny nejsou ale přemrštěné, koupil jsem si včera např. legendary verzi soubojové pistole na střelný prach (je jen na jednu kulku, potom se musí zepředu nabíjet prachem a udusávat - takže to dlouho trvá mezi výstřely, ale má asi tak 2,5 násobek damage oproti normální pistoli na .44 náboje)
Na vaření pokrmů musíte nejprve získat patřičný recept, na stavění věcí v CAMPu či na základně (zatím jsem žádnou nenašel) jsou potřeba patřičné plány, jinak si nepostavíte ani postel.
Ve hře jsou frakce, ke kterým se můžete přidat (většinou zkrz nějaký terminál) a plnit jejich úkoly. Já zatím našel jen jednu - Responders, což byli hned po válce dobrovolníci pomáhající ostatním přežit, vybudovali na mapě spoustu míst s pomocí pro pocestné. Ale později bych měl narazit např. i na Bratrstvo oceli, Enklávu či kult Mothmana.

Nimitz, vloženo 19:28:48  02. 11. 2018

Fallout 76
Včera jsem dal nakonec asi tak pět hodin čistého herního času a tak mám i první dojmy. Jsou trochu zkreslené tím, že mám tyhle sandboxové hry od Bethesdy rád, na druhou stranu jsem byl silně vyčerpaný a v takovém rozpoložení bývám hodně kritický.
Zaprvé. Není to Fallout 5, nikdy být neměl, je to MMOPG ze světa Falloutu. Ale kdo chce, své si tam najde. Má to i hlavní quest a údajně asi tak 150 hodin vedlejších úkolů - stačí jen hledat. Dokonce jsou tam něco jako guildy, ke kterým se dá přidat. Kdo chce a hledá, tak najde ve hře stovky osobních příběhů, stačí číst dopisy, záznamy v počítačích a poslouchat holotapes.
Já se ve hře za těch pár hodin moc daleko nedostal, může za to můj až nihilistický přístup ke hraní. Zatímco ostatní utíkali hned plnit hlavní quest a hledat stopy po Správkyni vaultu, já odbočil a toulal se nějaký čas divočinou, mimochodem krásně zpracovanou - pravé postapo lokace přijdou na řadu až později. Brzo po startu jsem byl také zabit (potom ještě jednou, když jsem se vrátil ke své mrtvole), protože jsem si chtěl změřit síly s o několik levelů výš silnějším Protectronem. Bohužel, to co mi ve hře nejvíce chybí je VATS, s tím bych ho dal. Později už mě nic nezabilo. Nový systém perků se mi naopak líbí - sice v přechodu na nový level nemáte tolik možností jako třeba ve Fallout 4, ale to nemusí být na škodu. Zpočátku dokonce každý druhý level dostáváte čtyři perkové kartičky, stačí mít na ně dostatečný počet bodů ve SPECIAL.
Bugy - potkal jsem jen jeden, naprosto bezvýznamný (ghoul zaseknutý za otevřenými dveřmi na záchodky, který nešel zabít, ale ani neútočil)
Co se mi nelíbí - možná určitá snadnost. Zpočátku dost houfně nalézáte podporu, označená místa s pár věcmi, navíc tam existuje "air drop supply" - z nebe padají bedny ve kterých jsou opět zbraně, munice, léčebné prostředky atd., stačí si jen pro to na označené místo doběhnout

Nimitz, vloženo 19:52:08  01. 11. 2018

Tak už hraju BETA Fallout 76
Předevčírem jsem první herní okno pro PC prošvihnul, jako ostatně naprostá většina PC hráčů, protože byla chyba v Bethesda Launcheru a pouhé dvě hodiny před začátkem session se nejprve nedalo přihlásit na vlastní účet, a potom se všem hra smazala z disku a začalo její opětovné stahování. Při mé rychlosti internetu mi těch 47,6 GB trvá 9-10 hodin a v podstatě si to do začátku testu znovu stáhli jen ti s nejrychlejším internetem...
Přestože mám procesor hodně pod minimální požadavky, tak mi hra na střední detaily běží zatím v pohodě (mám i5 2310 s 3,1 Ghz, 8 GB RAM, grafiku Radeon 560 s 4 GB RAM).

Bilbo, vloženo 14:11:02  09. 10. 2018

Nimitz: Jo, trefné...

Nimitz, vloženo 21:36:06  08. 10. 2018

Legolas Craft, vloženo 09:49:08  08. 10. 2018

Nimitz: já mám právě starou GoTY a neběží plynule, co jsem tak vyčetl tak je to tím, že veškerá grafika se počítá na CPU a hra není optimalizovaná pro vícejádrové procesory.

Bilbo, vloženo 23:05:19  06. 10. 2018

Já teď ujíždím na dvou hrách - Zaklínač trojka, ke kterému jsem se po letech konečně dostal. Už teď tu hru nesnáším :-) Protože je tak skvělá a navýková, že u toho určitě promarním času.

A pak ještě Shadow Tactics. Kdo máte rádi hry typu Commandos, Desperados - tohle je hra pro vás.

Nimitz, vloženo 11:08:24  05. 10. 2018

Mně funguje, ale to je asi tím, že jsem si koupil Steam verzi opatchovanou na novější systémy. Jinak mám Morrowind dokonce ve dvou originálkách (místo samostatných datadisků jsem si koupil GOTY verzi, byla levněší než základní hra v době její koupě), jenže stará CD už v mechanice hodně zlobí, některá jsou nečitelná.

Legolas Craft, vloženo 10:23:17  05. 10. 2018

To je věc, která by mě možná i přesvědčila ke koupi Skyrimu.

Původní Morrowind už mi na novém PC moc dobře nefunguje :(.

Nimitz, vloženo 22:01:17  03. 10. 2018

Další trailer ke Skywindu (Morrowindu v engine Skyrimu)
https://vid.pr0gramm.com/2018/10/03/a31af52921ba71ba.mp4

Nimitz, vloženo 19:00:58  22. 09. 2018

Shut up and take my money!
https://vid.pr0gramm.com/2018/09/22/f2fb9a176ae2ef68.mp4
https://vid.pr0gramm.com/2018/09/22/c7ee2ca7e3f2853e.mp4

Nimitz, vloženo 20:35:47  15. 09. 2018

letecký simulátor
http://bvd.soup.io/post/663225169/Video

Nimitz, vloženo 21:52:11  03. 09. 2018

O víkendu jsem si zaplatil Fallout 76,
a už mám i zaregistrovaný přístupový klíč do bety. Ještě si teda musím koupit (pokud možno novou) grafickou kartu, protože má současná stařičká Radeon 6800 sice v pohodě utáhne Fallout 4, který má stejný engine, ale nepodporuje nové DirectX a OpenGL a to hra vyžaduje. Kamarád mi sice nabízí za hubičku Radeon 280 se 3 GB RAM, ale ta je čtyři roky stará, vidím to spíše na novější Radeon 660 nebo GTX 1050, raději se 4 GB RAM. Lepší karty jsou pro mě zbytečné...
Jako každý jsem z nového Falloutu rozpačitý, mnohem raději bych čistý single player s naprogramovanými NPC, ale co už, nějak se tomu online hraní přizpůsobím. Ze škodičů strach nemám (ti budou hodně penalizovaní), spíše z toho, že ač bude možné hrát za osamělého vlka, tak některá monstra a lokace budou pro jedince příliš náročné (a to jsem zvyklý hrát na nejvyšší obtížnosti). Naopak se příliš netrápím novým systémem perků, kteří asi někteří nechápou, ale podle všeho je víceméně podobný jako ve F4, jen se nebudou moci používat všechny získané perky naráz, ale jen podle aktuální situace

Nimitz, vloženo 15:22:25  28. 08. 2018

Nevím co to se mnou je, ale už měsíc jsem neměl nutkání hrát nějakou tahovou strategii (Heroes 3 a IV, Civ 3 atd). Asi jsem nemocný...

Nimitz, vloženo 18:24:10  29. 05. 2018

Nejoblíbenější hrou Terryho Pratchetta byl Oblivion. Vytvořil pro něj i mod

Nimitz, vloženo 20:43:16  17. 05. 2018

Nimitz, vloženo 20:41:37  17. 05. 2018

« ««   4   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php