02:56:56
23. 11. 2024

Místnost
Hry nejen na motivy Tolkiena

Místnost o PC hrách, herních technologiích, hráčích a hráčkách... aneb všichni si občas rádi hrajeme :-)

Herní portály u nás:


Ostatní:
Hodnoceniher.cz
Češtiny do her a programů
Sigil.cz - stránka zaměřená na slavné RPG z dílny Black Isle

Místnost má od 09:36:01  04. 06. 2001 pronajatou Bilbo. Spolusprávce: VLK.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   8   »» »

Nimitz, vloženo 12:07:21  30. 01. 2016

Tak ještě na Expert a budeš opravdu king :-)

Huan, vloženo 11:45:45  30. 01. 2016

Tak jo, právě jsem si konečně splnil jeden milník každého hráče. Dohrál jsem miny za vteřinu. :)

Sikar, vloženo 22:27:55  17. 01. 2016

Rychlé info - Cesta Pajzloty se odkládá na neurčito, ačkoliv jsem podnikl pár kroků k tomu, aby bylo možné ji vůbec dokončit.

Místo toho jsem ale začal s tvorbou projektu poněkud kratšího, ač opravdu rozmanitého.

Bude se jednat o adventuru s pracovním názvem Spánková paralýza (možná to tak i zůstane) a bude to navzdory podobnému vzezření něco dost jiného, než byl Hon na Kuře. Žádné souboje, spíš řešení logických problémů apod.

Zde vidíte dosud bezejmenného hlavního hrdinu a jeho ložnici.

Nimitz, vloženo 19:57:32  06. 01. 2016

jinak ta křehká květinka, která posledních 210 let pracovala jako lékařský robot ve Vaultu 81 a do pustiny se se mnou vydala aby našla léky na problémy lidstva, je také pěkná dračice. Se střelnými zbraněmi to sakra umí a brala mi terče, takže jsem jí dal baseballovou pálku. Jenže s ní dělala nepřátelům hodně ošklivé věci, měl jsem co dělat abych jim jednou střelou do hlavy raději dopřál rychlou smrt...

Jinak ač jsem si v průběhu hraní obstaral pěknou sbírku Power Armorů různých typů, tak jsem je stejně jako ve Fallout 3 nepoužíval. Jen trochu ze začátku, než jsem je přenesl na základnu. Tam z nich mám výstavku a dokonce mi jeden osadník jedno "šlohnul", když byla základna napadena. Asi týden v něm potom plel zasazené mrkve, než ho nechal stát opuštěné na záhonku...

Nimitz, vloženo 19:24:18  06. 01. 2016

Fallout 4 - dohráno
Po skoro sedmi týdnech a 200 hodinách hraní jsem konečně ukončil hlavní linii. Ta je několikanásobně delší a mnohem složitější než ve Fallout 3. Vyžaduje i docela těžká morální rozhodnutí, musel jsem dost uvažovat jaký charakter má moje postava a koho mám zradit. Tak jako tak, několika hodin zabíjení ke konci se nevyhnete a pravděpodobně jako já budete muset odpravit i postavy, ke kterým jste předtím měli víceméně kladný vztah.
Já při hraní těchto masivních sandboxových RPG dbám na důsledný roleplaying u charakteru který jsem si stvořil. K tomu přistupuju (a později k hraní) sice hodně pragmaticky, ale má postava má své emoce. Teprve poprvé v životě jsem začal za ženský charakter, který obvykle zkouším až při druhém či třetím. Bylo za tím pragmatické rozhodnutí, že raději uvidím smrt svého manžela, než manželky (to není moc SPOILER, protože se to stane po pěti minutých hraní) a budu hledat své ukradené dítě jakožto jeho matka. Navíc jsem se mohl u vzhledu postavy inspirovat u Emmy Richter, hlavní hrdince románu "Emma z umírajícího města" od V.Šlechty. Dalším plusem pro mě bylo, že se mi na ženskou prostě dobře kouká a její hlas se mi dobře poslouchá :-)
Společníci: Tyhle hry hraju většinou jako samotář, rád si všechno vybojuju sám a jsem nerad, když se mi někdo plete do rány. Tady jsem naprostou většinu hry odehrál se svým psím společníkem, který mi sloužil hlavně jako soumar pro věci co už neunesu. Možných společníků je ve hře 13 a se sedmi lze dokonce navázat milostný poměr, pokud u nich získáte maximální oblíbenost (což není snadné). Ke konci hraní jsem psa vyměnil za vznášejícího se lékařského robota (typ domácí pomocník Mr.Handy), do kterého kdysi vědci nahráli ženskou osobnost se jménem Curie (mluví s roztomilým francouzským přízvukem). Po čase jsem ale od toho robota dostal quest, při kterém dostal humanoidní tělo a nakonec jsme tedy skončili jako milenecký pár žena+robotka. Akorát nás nesezdali, přitom jsem ve hře jednu takovou svatbu zařídil pro jednoho učitele...
Konec hry jsem dost odkládal, hledal jsem lokace ve kterých jsem ještě nebyl a získal i další questy, také jsem se pustil do pořádného stavění a vylepšil si moji základnu...

tady jsem já...


tady jsme s partnerkou na stromové vyhlídce, kterou jsem si postavil pro dobý rozhled a odpočinek...
(pro focení jsem sundal zbroj a oblékl postavy do něčeho pohodlnějšího...)


Nimitz, vloženo 19:19:07  01. 01. 2016

teď už se mi něco podařilo nastavit v advanced konfigurování, ale pořád to ještě není ono..

Nimitz, vloženo 19:11:50  01. 01. 2016

Nemáte někdo zkušenosti s SW Jedi Knight: Dark Forces II na novějších počítačích?
Já před třema rokama rozchodil první Dark Forces, ale teď jsem dostal chuť znovu si zahrát dvojku. Mám ji sice někde vypálenou (cca od roku 1999), ale raději jsem si za pár korun koupil verzi ze Steamu, s tím že bude ošetřená pro novější počítače. Není, nejde mi zaboha nastavit grafika (textury jsou rozsypané, barevný pixelový koktejl). Kdykoliv změním nastavení a zaškrtnu enable 3D acceleration, tak mi to tvrdí že grafická karta má low memory
Našel jsem si samozřejmě na internetu návod, stáhnul .dll soubor a dal ho tam kam má patřit, ale bohužel, blbne to stále stejně
http://jedi.majerco.net/jedi-knight/windows-7/
http://www.jkhub.net/

Nimitz, vloženo 17:20:44  13. 12. 2015

Fallout 4 - po měsíci hraní
Odehráno zatím 140 hodin, dosažený level ke dnešku - 50.
Musím přiznat, že zpočátku jsem hru viděl tak na 70% v hodnocení, ale postupně si mě získala a teď už bych nešel pod 85%. Před tím měsícem jsem četl, že hra má stejně jako trojka slabší hlavní linii, ale to si rozhodně nemyslím. Qustů je tu neskutečně hodně, některé jsou sice čistě zařizovací věci pro nějakou skupinu (Minutemany, Bratrstvo Oceli ...), ale jinak na všelijaké úkoly narazíte všude možně. Některé se větví a klidně u nich strávíte šest hodin hraní. Navíc ohromná spousta postav je namluvených, nahrávání hlasů prý trvalo tři roky. Zpočátku mi vadilo strašně jednoduché menu při rozhovorech, ale zvykl jsem si ho používat a není to tak hrozné. Je to naopak rychlejší při rozhodování jak odpovědět. Stále mi chybí oproti předchozím dílům karma, to beru jako mínus. Vysoké charisma ale v dialozích účinkuje opravdu viditelně. Další mínus je nepřítomnost klasického vylepšování schopností, ale přes perky se to dá a v něčem je to i lepší. Například když jste dříve měli 99% ve small guns, tak to znamenalo pouze vyšší šanci na zásah. Teď takový perk není, jen zlepšování účinnosti u určitého typu zbraná (pistole, puška, automatická zbraň - a patří do toho i energetické, nejsou samostatně), které přidává i průbojnost zbrojí, nebo shopnost ochromit končetinu. I na padesátém levelu mám pořád co zlepšovat.
Kromě spousty zajímavých úkolů a desítek lokací je na hře skvělý crafting, dovedený k dokonalosti. Druhá věc kterou vyzdvihnu jsou souboje. Nehraju teda moc střílečky, ale tady se protivníci dobře kryjí, když přebíjejí tak se úplně schovají.

Zajímavost: jihozápadní oblast mapy, kam dopadla atomovka vypadá tak, jak bych si představoval peklo. Radiace co vás bez obleku ihned zabije, prostředí neskutečně depresivní (obzlášť v noci). Ale musel jsem to tam projít pěšky téměř celé, kvůli jednomu důležitému úkolu

Sikar, vloženo 08:45:56  30. 11. 2015

MV je měsíc stará verze. Hon byl dělaný ve verzi VX vydané roku 2007.

Jinými slovy ve verzi starší než iOS. Můžu se podívat, zda by to nešlo nějak převést, ale upřímně, moc nadějí tomu nedávám. Leda by iOS měl nějaký emulátor, v němž to jde.

A ne, Hon by nešel převést do MV. Plchužel jednotlivé verze programu nejsou kompatibilní.

Bilbo, vloženo 01:29:13  30. 11. 2015

Teď se mně to nechce hledat, ale jenom jsem to na rychlo hodil do Googlu a už jsem něco našel - tady někdo exportuje aplikaci v RPG Makeru (nevím, jestli je to ta verze, co má Sikar) na Android.

https://www.youtube.com/watch?v=Cl6EOfeFwbw

Sikar, vloženo 22:35:54  29. 11. 2015

Ééé, stěží. Dokonce i Linux s emulátorem na Windows s tím měl problém.

verlit, vloženo 19:16:22  29. 11. 2015

Já bych hrozně ráda, ale...na iOS si to asi nezahraju, co?

Sikar, vloženo 17:30:26  29. 11. 2015

Vážení,

vím, že Pajzlsoft od velkého nadšení před pár měsíci docela umřel, ale řekněme, že mám nějaké dobré zprávy.

Než se k nim dostanu (protože jsem líný zjišťovat jisté věci, které zatím stejně počkají), rozhodl jsem se pro jistou věc.

HONU NA KUŘE SKONČÍ PODPORA (která stejně nikdy neexistovala)

Důvodem je to, že jak víme, v první verzi byly chyby. Drobné, hra se s nimi dala dohrát, ale byly tam. Nějaké jsem sice za ty roky od vydání opravil, ale přesto - definitivně chci vydat verzi 2.0, na kterou se už nebude nikdy sahat. Bude to ukončená kapitola.

Proto mě napadlo: současná data opět převedu na hru a dám vám ke stažení. Prosil bych jen o jedno - kdo může, ať si to opět zahraje. Do konce. Se vším všudy, projde všechny místnosti, promluví si se všemi postavami, zkusí splnit všechny questy.

Jde mi o následující. Překlepy. Kliknete na knihu a nevyjede žádný dialog. Očividně špatná grafika, která nepatří k dané věci.

Nejde mi o to vytvořit svým způsobem novou hru. Napadlo mě třeba zapojit takové legrace jako že všechny postavy chodí za sebou jako kuřata za slepicí a další vychytávky, ale musel bych to překopat až moc. A hlavně by to nebyl ten samý Hon, jaký jsem zamýšlel původně.

Prosil bych dobrovolníky, ať se mi hlásí do pošty. Na dohrání nebudu nikterak spěchat, jen řekněme, že bych tuhle záležitost ukončil do dejme tomu konce zimy a pohnul se dál s dalšími projekty.

Nimitz, vloženo 20:15:36  17. 11. 2015

Kočky přežily!
Nukleární holokaust přežily nejen psi, potkal jsem i živou kočičku. Rozvalovala se na verandě, potom se chvíli pyšně procházela, aby se následně začala olizovat...

Nimitz, vloženo 07:06:21  17. 11. 2015

Fionor: základem je asi velikost RAM, jak u počítače, tak u grafické karty. Já mám obojí poloviční oproti minimálním požadavkům a hra mi jede většinu času plynule. A to i při soubojích. Ale občas se zpomalí, když se něco načítá do mezipaměti.
Samozřejmě, rozlišení nemám moc vysoké, ale já nejsem zmlsaný novými hrami a grafika pro mě není to podstatné.

Fionor, vloženo 00:34:34  17. 11. 2015

Už se mi to stahuje... snad F4 rozběhám

Nimitz, vloženo 00:04:36  17. 11. 2015

protože se v režimu VATS nepřátelé neustále pohybují, ikdyž zpomaleně, tak se neustále mění procenta zásahu do jednotlivých částí, podle toho jak jsou zrovna vám vystaveny. To je důležité při bojích s Mirelurky (Jožiny), kteří máchají klepety, většinou vám nastavují krunýř a jen málokdy obličej, kde jsou nejvíce zranitelní.
Jinak nepřátelé mají často své bossy, kteří jsou jinak označeni, mají lepší výbavu a je horší je zabít - ale jako v každé RPG, ty lepší věci se vám hodí

(jo, a naprosto nejdůležitějším předmětem ve hře je asi Ducktape :-)

Nimitz, vloženo 23:57:51  16. 11. 2015

nepřátelé se mnohem lépe kryjí, a to i při aktivní střelbě - nakloní se zpoza rohu, párkrát vystřelí a potom se schovají aby přebili zbraň
teď jsem absolvoval přestřelku v jednom krámě, kde jeden útočník poté, co jsem na něj zahájil palbu, tak se plavným skokem snažil přeskočit za pult, aby se tam skryl
když se jim náhodou dostanete až na tělo, tak vás začnou mlátit pažbou...
některým supermutantům ovšem není radno se dostat na tělo - zejména těm co běží rovnou k vám. Jsou totiž opásáni výbušninou a spolehlivě vás vyhodí do vzduchu.
Granáty nepřátelé hází také velmi slušně

já naopak můžu v některých případech zaútočit z dálky i v noci, mám u jedné odstřelovačky puškohled s nočním viděním. Takže si můžu nejprve pohodlně prohlédnout situaci a potom začít pálit na hlavy a na ochranné věže.

v tmavých prostorách uvnitř budov je užitečné si svítit Pip-Boyem, jeho displej září sice zeleně, ale na osvětlení okolí to stačí. Power Armory mají svítilnu zabudovanou přímo v čele.

rarad vám ukazuje nejenom směr ke questové lokaci či osobě, ale i vzdálenost v metrech pokud jste blíže než 50m. Při bojích vidíte jak daleko jsou nepřátelé.

hra ovšem není pro útlocitné mílovníky zvířat - pokud máte jako společníka svého psa, tak ten se většinou obětuje, začne kousat útočníka, nechá na sebe soustředit palbu a dost často to šeredně odnese (zemřít ale nemůže)

Nimitz, vloženo 22:37:11  16. 11. 2015

Fallout 4, den čtvrtý
Odehráno 26 hodin. Jsem na levelu 13 a hra mě už vážně baví. Počátky byly těžké, zvykal jsem si na prostředí a nové mechanismy, postupně jsem se do toho ale dostal a plním vedlejší questy. Na hlavní linii kašlu, dokud nebudu mít ještě lepší postavu. Zatím jsem ještě nebyl přímo ve městě, pohybuji se jen ve čtvrtině mapy, kde jsou zejména farmy, továrny a další zařízení. Plusem hry jsou souboje. Na začátku mě sice zabily i dvě megamouchy, ale teď už mám dobré zbraně a slušnější životaschopnost. Nový VATS mi vyhovuje.
Mínusem je nepřítomnost karmy a jen částečná reputace. Můžete klidně krást a nemáte žádný postih...


tohle není má fotka, ale takový obraz jde občas najít na stěně (já mám především na téhle zbrani, darované paladinem bratrstva namontovaný puškohled)

Nimitz, vloženo 14:12:34  14. 11. 2015

Mám PC pod minimálními požadavky, takže hraju s nižším rozlišením, ikdyž se slušnými detaily. Na mém počítači to však více připomíná F3, než Skyrim, na který mi stejná sestava stačila na velké detaily a maximální dohlednost.

Mínusem je konzolové ovládání. Navíc některé klávesy byly oproti F3 přehozeny. Například Q není quickrun, ale VATS, ten byl dříve V, ale to teď slouží na pohled ze třetí osoby a na vstup do konzole pro budování věcí.

Možnosti dialogu jsou opravdu mizerné, za to opravdu musím z hodnocení strhnout celých 10%.

Zato kritizovaný VATS mi v nové podobě nevadí. I v F3 se při jeho módu nepřátelé mírně hýbali, nyní je to značně více, ale pořád je to ještě bullet time.

« ««   8   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php