13:14:57
23. 11. 2024

Místnost
TLarp - Hostinec na konci světa
Hra se uskuteční o víkendu 24. 7. 2009 až 26. 7. 2009 u Koňského rybníka nedaleko obce Stvolínky, okres Česká lípa.

Místo zatím není dané a rádi uvítáme jakékoliv náměty na zajímavou lokalitu. Preferujeme tábořiště s okolním lesem a kapacitou cca kolem 50ti lidí. Pevné budovy nevyhledáváme spíše naopak nechceme. Vodní zdroj v blízkosti tábořiště velkou výhodou. Lokalita střední Čechy, nebo Čechy. Moravským účastníkům se předem omlouváme za čechocentrismus :-).

Spoluorganizátorem a spolusprávcem místnosti je Fionor a na místě mi bude pomáhat ještě Ivana (alias Zmyjka, alias Branven).

Další spolupracovníky určitě časem rádi přibereme ale v tuto chvíli nehledáme.

CP, polo-CP apod. zatím nehledáme. Vás u kterých bychom rádi měli nějakou předem domluvenou roli přímo oslovíme (po Vašem závazném přihlášení), samozřejmě vedeme v tomto ohledu v patrnosti Vaše nabídky, které proběhly v místosti či v poště. V první fázi bude plně dostačující projevená ochota přijet a vytvořit si základ postavy.

PŘIHLAŠOVÁNÍ - ukončeno

LEGENDA HRY: Irsko 25. července 1740.
V zemi je už přes 50 let relativní klid a hlavně mír, který si země po bouřlivém 17. století ráda dopřává. Co je mnohem horší je ekonomická situaci irského obyvatelstva.
Roztříštěná, neřízená země je slabá a chudá a stejně slabí a chudí jsou její obyvatelé. Města se vzpamatovávají ale poslední dvě zimy byli zcela neočekávaně dlouhé a studené a obyvatelstvo začíná strádat. Venkované se starají o to, aby sami přežili. Je tomu tak i v malé vesničce na severu Irska, která se jmenuje Skerries.
Žije zde několik místních rodin. Je tu jedna malá putyka, kde se dá ubytovat, kostel a v okolí zelené irské kopce a několik skal, ze kterých se místní pokouší získat alespoň tolik potravy, aby přežili ještě jeden rok, ještě jednu zimu.
Poslední zima byla v Irsku opravdu krutá a dlouhá, proslýchá se, že ve větších městech přišel hladomor a lidé tam padají jako mouchy. Tady na venkově ještě není situace tak zlá, ale jídla je málo a mnoho dobytka přes zimu zemřelo, hodně krav bylo po zimě jalových a i ty už také na jaře dávno skončili na pekáči. Všichni toužebně očekávají, jaká bude letošní úroda, vyhlídky jsou ale nevalné. Zásoby z loňského roku jsou takřka všechny pryč.
Kromě obilí ale skýtá tahle země i mnohá tajemství.
Dlouhá staletí tu lidé věří na skřítky, víly, draky a vůbec je tahle země protkána spoustou legend a příběhů, které povečerech ožívají v hlasech starých vypravěčů. Někteří z místních obyvatel dokonce věří, že to nejsou jenom hlasy moudrých, které dodávají těmhle příběhům život.
Existuje zde podle nich ještě jeden svět, který je mnohým tak nepředstavitelný, že je jim uzavřen, ale pro většinu zdejších obyvatel je to takřka součást jejich života. Svět ve kterém ožívají sny, touhy a přání lidí, ve kterém jsou duše a myšlenky skutečné a skutky mají váhu zlata a drahých kamenů.

DŮLEŽITÉ - zcela náhodou jsem použil pro vesničku jméno reálně existujícího města/vesnice, které leží kousek od Dublinu. Pokud byste si něco dohledávali na internetu, informace které najdete budou platné jen potud pokud si je společně "odsouhlasíme". Herní poloha Skerries je pro účely hry cca v oblasti Kingscourt. Pokud potřeujete něco z reálií vědět k tvorbě postavy ptejte se.

Závazně přihlášení: Deidre, Blue Lion, Rilven, Toshiro, Vever, Jára (Tskřítek), Ginny, Petrius, Klair, Cemedriel, Louda, Arwi, Genevieve, Cigi, Tári, Kroc, Činkapi, Mormegil, Ainne, Terka, Rajče.

Místnost má od 12:53:14  22. 01. 2004 pronajatou ACE. Spolusprávce: Fionor.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



««   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25   »»

ACE, vloženo 14:54:48  02. 05. 2009

POZOR, POZOR, POZOR - ZAČÍNÁ FÁZE TVORBY POSTAV VE FERRII.

Aneb jak si vytvořit svou ferrijku. Vezměte nejprve svou postavu ze Scerries a podívejte se jaká je. O čem sní. Jaké má tužby, či skrytá přání. Jako co se ve svých snech asi tak vidí ... Z toho by de facto mělo vyplynout téměř vše co potřebujete. Dále už pouze podle této představy odpovězte na těchto pár otázek a své odpovědi nám pošlete emailem:

Jaká bytost jsi? - jsi člověk, elf, zvíře, skřítek, přízrak, upír ... nebo něco úplně jiného?

Co je pro tvé bytí typické? - hromadění majetku, stavění budov, konzumace kolemjdoucích, bránění bezpráví nebo jeho páchání?

Jsi magicky aktivní? - používáš kouzla, umíš ze své podstaty magické efekty, jsi bytost založená na magii (např. Duchové, elementálové)
(platí i pro víru, duchovenstvo etc. - pro případné boží služebníky pravidla jistě najdeme)

Jsi vyvíjející se (expující) ferrie? - ano/ne ("pojmenované"/oslovené postavy s námi domluvenou rolí mají odpověď jednoduchou - ne).

Jaká ferrie vlastně jsi a co běžně děláš? Jaké jsou tvé cíle?

Jak vypadáš? - stačí krátký popis.

Tvůj životní příběh ve Ferrii – můžete napsat jakýkoliv příběh své ferrijky, který vás napadne, nebo jen větu dvě která vás vystihne.

Jen poznámka nakonec. Nemusíte nutně omezovat svou fantasii na to co jste si vytýčili při psaní postavy do Scerries, tedy např. jsem silně věřící budu tedy mít ferrijku kněze jakéhosi boha. Klidně můžu být i Upír s krásnou rakví kdesi ve sklepení. Nicméně v takovém případě byste nám v popisu měli napsat jaké je propojení tohoto upíra s postavou ve Scerries. V tomto případě to například může být silná víra v posmrtný život a ten nemrtví jistě zažívají ;-)

TERMÍN PRO ODESLÁNÍ POSTAVY je středa 13. 5. 23:59.

Jen co nám pošlete svoje ferijky, obratem obdržíte pravidla pro tvorbu postavy (tedy něco málo čísel a k nim informace co znamenají) a potom se pokusíme s každým z vás sejít a vyjasníme si detaily, dáme vám osobní informace jak do Scerries tak do Ferrie a při troše štěstí zodpovíme všechny do té doby nezodpovězené otázky.

Sincerrly yours

ACE a Fionor

ACE, vloženo 13:07:59  02. 05. 2009

K identifikaci vesničanů kdo je kdo - Terka, Rilven které asi povětšinou neznáte nejsou nikým z mailu.

Jinak jsem si udělal s jednou ochotnou hráčkou, které tímto děkuji za pomoc, malý testík aneb zkoušela odhádat kdo je kdo.

Část hráčů jsem Vám identifikoval sám. Svoji postavu taky znáte a u zbytku to bylo s výsledkem pouze 1 chyba. Což mě těší, neb tím pádem je to vcelku slušně identifikovatelné ;-) Jestli někoho nepoznáváte, tak vám ho prozradím na případný dotaz.

ACE, vloženo 21:39:10  01. 05. 2009

Ahoj všem - toto jsou třetí a patrně asi poslední hromadné informace o zemi Ferrii. Zítra nebo pozítří započne tvorba postav ve Ferri.

Počtěte si, pokud máte dotazy ptejte se a rozmýšlejte o svých snech - ferrijkách.


FERRIE informace III.

Ferrie je místem, kde se sny stávají skutečností - ať již ty dobré, či ty špatné - a celá její existence je postavena na neustálém boji protikladných principů. Je jedno, zda bojuje dobro se zlem nebo oheň s ledem - boj protikladů je všudypřítomný a běžný. Je prostě přirozené, že hrdinové zachraňují ty, kdo jsou v nouzi, trollové střeží mosty a zabíjejí poutníky, jeskyně obývají draci nebo jiná havěť...

V čele Říše však, i přes její nesourodost stojí jediná osoba - Císař. Ten jako jediný smí vstoupit do blízkosti Věčného stromu. A dále rada tří Portálových lordů.

Císař

Je moudrý vladař i mocný vládce. Říši vládne nespočet let, stejně jako jeho předchůdci, a jeho moc je všemi ve ferii ctěna a respektována, neboť se s ním mohou měřit je legendární bytosti a hrdinové (i oni však respektují jeho sílu). Mocnější bytosti samozřejmě ve ferii jsou ale ty se již o běžné dění v říši nestarají (jsou to různí bohové, polobohové, prastaré bytosti apod.) Právě z pozice své moci vládne císař všem svým poddaným, ačkoli jen málokdy zasahuje do obecného dění a spíše tráví čas se svojí dcerou nebo v blízkosti Stromu. Ostatně právě díky Stromu má jeho postavení takový význam. Věčný strom je symbolem císaře a říše.
Pokud se stane, že císař odejde (ztratí se, nevrátí se do ferrie) neurčuje jeho nástupce jakési dědičné právo v pokrevní rodové linii (ve ferrii se děti nerodí sem tam se svým rodičům "objeví") ani není volen císař nový. Na císařský trůn prostě usedne jiná dostatečně mocná ferrie, která dokáže na tento post uplatnit nárok a je pro něj"vhodná".

Portáloví Lordi - tvoří císařskou radu. Jejich pozici potvrzuje právě císař, který je vybírá z nejmocnějších. A jsou to tedy tři z nejmocnějších ferrií po císaři. Portáloví lordi spravují své enklávy nebo také dominia, která podléhající jejich vůli. Jejich nejdůležitějším pravomocíma povinostem patří správa portálů, kudy se dá bezpečně opustit ferrie. Údajně existují i další portály ale země kolem nich jsou méně významné, a málokdo k nim zná přístu. Cesta k nim je podle pověstí natolik náročná a nebezpečná, že se s nimi zkrátka nepočítá a nepojí s k nim samostatná dominia a nejsou ani strážena či spravována portálovým lordem.

Každé dominium je něčím charakteristické.

Centrální dominium – je místem kde se nachází císařský palác, město kolem něj a přilehlé země. Toto dominium nejvíce připomíná běžný svět mírného podnebného pásu. Je to místo typické pro živod lidskéých a humanoidní ferrie. Dalo by se mu tedy více méně říkat "dominium lidí".

První z portálových dominií je místo plné hvozdů i březových hájků a osamělých stromů. Nalézt v nich můžete i močály, slunné mítina a žije zde mnoho zvířat a bytostí spojených s přírodou a lesy. Mnohde je pod košatými větvemi tak málo slunečních paprsků, že je tam tma větší než v noci, jinde odraz měsíce a hvězd od lesních tůní skýtá více světla než jasné poledne. Dominium je prostě nepopsatelně nádherné ale stejně tak dokáže být nebezpečné - stejně jako jeho vládce.

Druhá enkláva jsou Země zmatení. Na první pohled možná podobné, jako centrální dominium, přesto nevyzpytetelná a místy nebezpečná. Krajina je různorodá - od plání po horské vrcholky i mořská pobřeží a hlubiny. Nic zde ale není, tak jak se zdá - králíci loví lišku, myši rostou na stromech a jsou větší než kočky... cokoliv je možné a nikdy není jisté, co se vlastně může stát. Toto dominium by se dalo trochu přiblížit k zemím z příběhů Alenky v říši divů, takový kraj za zrcadlem.

Třetí důležitou enklávou jsou Země stinných živlů - vše co se zde nachází je odhaleno na samou podstatu v udivující strohosti a jednoduchost. Noc je tak tmavá, že nepronikne svit žádné hvězdy, Voda je vězšinou zmrzlá v obrovských krystalech. Je to nejtemnější z dominií. Země je prašná, kamnenitá. Je to místo strohých skal, ohnivých jezer, ledových plání, temných propastí a jeskyní. Středem domina je oslňující Smaragdový palác, který je stejně krásný a strohé jako celé tyto země. Kraj je to mozná nehostiný, strohý až temný, ale svým způsobem dokonalý.


V celé Ferrii platí, že na prvním míste je MOC lépe by se hodil anglický výraz FAME či SÍLA, vše ostatní je podružné. A moc, sláva a respekt udává i společenské postavení. I ten nejmenší obyvatel ferrie doufá, že jednou získá dostatečnou sílu, aby se stal nejmocnějším, známým a respektovaným na co největším území nebo dokonce v celé říši. Existují sice i peníze a majetek a prostředky ale nejsou tak omezené jako v našem světě, vždy za nimi stojí postavení ferrie. Čistě hmotné statky nevedou k vyššímu postavení ale třeba držení artefaktů, úspěchy v boji a vůbec v konání ferrií jim přináší sílu. S mocí se pojí vliv, společenské postavení i prostá síla. Získat moc ale není jednoduché - je to běh na dlouhou trať, kdy vám na záda dýchají svými činy ti pod vámi a na prsty šlapou ti nahoře, kteří si váš repekt buď získají nebo vynutí. A toto je hancí motor dění ve Ferrii jak je znám již po celé věky. Zkrátka plní-li se cíle vaší ferrie, plní-li se vaše sny, stáváte se významnějšími a významnějšími.

ACE, vloženo 19:49:55  01. 05. 2009

Právě jsem všem obyvatelům vesničky odeslal nějaké informace o jejich sousedech ... pokud některé z nich nepoznáte z popisu, můžete zkusit tady, v poště nebo v emailu se doptat kdopak to asi je :)

Pokud budete někomu chtít něco napsat, říct, zeptat se, tak můžete opět tady, v poště nebo mailem.

Pokud by to někdo z Vás nedostal a žijete ve vsi tak se mi ozvěte změním si email.

Osobní a další informace vám poskytneme buď na dotaz a nebo až se potkáme. Plánuji se s každým z vás sejít a probrat postavu ale až bude kompletní tedy i s ferrijkou. Potom probereme vše najednou a dozvíte se třeba i něco co víte o ostatních jen vy.

Rilven, vloženo 13:34:44  24. 04. 2009

ACE: Prima, to jsem ráda :-)).

ACE, vloženo 11:07:15  24. 04. 2009

Rilven a nejen ty - to není o náboženském fanatismu, to je o elementárním roleplayingu té doby ... jen abych upřesnil představa není taková, že byste měli vyhledávat náboženské konflikty, to mě prosím takto nechápejte, spíš abysme i přes dnešní náhled na svět byli k víře a reáliím té doby natolik tolerantní abychom při roleplayingu postavy mysleli i na to, že postava je věřící neb je to součástí jejího života. BTW: pokud by to tak nebylo tak, by asi postavy hrající na základě náboženství byli docela oprávněně naštvané, že jim někdo kazí hru i atmosféru. Rozhodně to není pobídka ke zkratkovité představě "co Ir to náboženský fanatik s touhou vraždit protestanty" :-)

Rilven, vloženo 21:15:59  23. 04. 2009

Fionor: To jo, díky za to, za tu toleranci :-). Já jen, že mě nebaví si na náboženský fanatismus hrát... ale nic k řešení, byl to jen osobní povzdech... mám obecně raději jiné rozehrávky než modročepičkáři proti červenočepičkářům.
Ale Ferries a Věčný strom a tak zní moc pěkně :-).

Fionor, vloženo 11:47:05  23. 04. 2009

Rilven: On byl v módě dokonce ještě před 100 lety... Tahle "tolerance" je poměrně moderní výmysl. :)

Rilven, vloženo 11:46:58  23. 04. 2009

Ach jo, náboženský fanatismus v hrách je koukám v módě :-/ *osobní povzdech*

ACE, vloženo 22:17:15  22. 04. 2009

Než budeme pokračovat v informační kampani Ferrie, tak jedna oficiální informace ke Scerries:

Ve vsi je pouze Protestantský kostel a jeho farár/kněz. Co se týče Irských katolíků tak do tohoto kostela chodí jen málokterý z nich a stejně tak duchovní útěchu u kněze hledá většina z vás jen výjimečně, nebo dokonce jen "formálně". Ti co tam chodí tak se vesměs chtějí zalíbit "pánům", tedy místodržícímu, knězi a potažmo angličanům vůbec, nebo jim opravdu víra jejich otců není tolik "svatá" a nebo dokonce skutečně přešli na protestantskou víru.

Ani za jedno je zbytek vesnice příliš neobdivuje. Pravda některým Irům je to jedno ale najdou se i tací co za to budou dotyčnými pohrdat.

Katolické náboženství sice není zakázáno, ale je zákaz shromažďování se za náboženskými účely. Tedy nekonají se žádné oficiální katolické mše ani nic podobného. Katolická víra je dovolená jako osobní přesvědčení. Kázat katolické náboženství je přísně zakázáno. Katoličtí duchovní v zemi tedy nejsou.

Katolíci/protestanté - sami pro sebe si rozmyslete k jaké skupině věřících se přikláníte a ve hře si za tím potom vnitřně stůjte a zároveň počítejte s "obecným míněním". Tedy náboženskou toleranci vesměs nevystavujte na odiv jako něco běžného a naopak případné projevy náboženské nesnášenlivosti berte jako běžné a ničím "špatné". I když dnešní moderní společnost na to kouká jinak.

Pro postavy ve Skerries je víra někdy jedinou útěchou. A minimálně běžnou součástí života na kterou se nezapomíná i když zrovna není vaše postava zapálený fanatik.

ACE, vloženo 21:17:58  22. 04. 2009

To sem rád, že to berete sportovně ;-))

Deidre, vloženo 17:18:06  22. 04. 2009

Když skořici drtí, nejvíc voní! :)

Činkapi, vloženo 16:14:12  22. 04. 2009

Hráči jsouť jako olivy - to nejlepší z nich teče pod tlakem :-)))

ACE, vloženo 18:46:27  21. 04. 2009

Blue - teď už nevím který z nich to byl jestli ten první co jsi dělal či druhý ale určitě tam něco je z obého ... i když je to asi zejména tím, že vymyslet na poli larpu něco zcela originálního už patrně ani nelze, nebo by to možná byli už jen kroky zpět.

A pro ostatní nebojte se, že by se nic nedělo a doufám, že přemýšlíte o sto šest o světě ferries, protože na tvorbu postav ve ferries bude řádově méně času než na Scerries - přiznám se, že tam jsem čas zbytečně podcenil a hráče přecenil neb zjevně bylo jedno zdali by na to byl týden, dva či měsíc protože 70 % z Vás dodělávalo postavy v posledním týdnu. Počítejte tedy s tím, že o moc víc než týden maximálně dva na ferries nebude! Předpokládám legendy pro tvorbu a možná i základní pravidla začátkem příštího týdne nebo během něj. Sledujte tedy prosím místnost a případně se už nyní ptejte nebo "choďte" (pište) s dotazy či náměty na postavy.

BlueLion, vloženo 12:45:06  21. 04. 2009

Velmi pěkné! :o)
Krásně vymyšlené. Tohle je rozvoj té základní myšlenky, kterou jsem sám zkoušel využít na Tlarpu IV..
Jsem moc zvědav jak to bude fungovat a doufám, že dobře :o) Rozhodně to zní skvěle.

ACE, vloženo 18:20:46  11. 04. 2009

Ne.

Genevieve, vloženo 18:10:18  11. 04. 2009

mám dotaz. Je možné, že už na něj bylo nějak odpovězeno, ale já nějak nevím.
Když tedy zemře ferrijka, tak ale neumírá postava ve Skerries, ne?

ACE, vloženo 23:29:04  10. 04. 2009

A jedééém ... LEGENDA země FERRIES:

Jakkoli se toto srovnání samo nabízí, Ferrie není pohádkovým královstvím. Tedy v jistém smyslu ano, ale bylo by pošetilé se omezit jen na tento jeho aspekt.
Jsou zde oblasti stižené věčnou temnotou, zámky v oblacích osídlené vzdušnými víry v podobě lidí, močály plné stvůr, rozsáhlé podmořské říše mluvících ryb nebo nekonečné vyprahlé pouště s několika válčícími nomádskými pasteveckými kmeny. Ferrie nemá hranice a tak je pravděpodoibné, že se v ní nalézá vše co dokáže pojmout lidská fantazie (a možná i něco navíc).
Protože čas a vzdálenosti nejsou ve Ferrii definitivními a konečnými měřítky, jsou tyto krajiny nejen vzájemně propojené, ale v jistém smyslu existují současně na jednom místě (v závislosti na pozorovateli). Některé Ferrie proto o do mnohých nikdy nezavítají, jsou pro ně příliš daleko, jiné i nepravděpodobné mají za humny.

V samém centru Ferrie je však něco neměnného a věčného, co svým významem zastiňuje vše jiné, co lze spatřit. Je to Císařský palác, svojí výstavností zahanbující i Smaragrové město, se zdmi i věžemi, které mu závidí nejeden obránce Nedobytné citadely.
Za úsvitu i západu slunce se dokonale hladké zdi Paláce barví karmínem, měsíc jim dává stříbřitý lesk, slunce zlatavou záři a v bouři se zdají být ocelově šedými. Tvrdí se, že pod palácem jsou katakomby větší než sám svět, jeho pokladnice skrývá nezměrná bohatství a z nejvyšších věží lze hledět do budoucnosti, která se teprve blíží zpoza obzoru.
Přesto je tu ještě něco, na co se nezapomíná, Strom Moudrosti nebo také Věčný strom.
Tento symbol, má vlastně jen jeden účel, který znají všichni. Rozhoduje totiž o vládci celé Ferries. Tento Strom roste na jedné z věží, na vysoko položené plošině zalité sluncem a obklopené vodou přímo u vrcholku Paláce. Prý už jen usednutí do jeho stínu dělá z hlupáků mudrce a umírajícícho naplní zdravím, ale přisednout k němu může pouze Císař. A tím je tento strom tak vzácný. Pouze Císař se k němu dokáže přiblížit a také u něj tráví mnoho svého času.

Okolo paláce se na všechny strany rozléhají (tři) Enklávy - oblasti pod vládou Portálových lordů, kterým se také říká Knížata portálů. Tito mocní, kteří chrání cesty ven z Ferrie do jiného světa, také tradičně tvoří Císařskou radu a jsou nejbližšími rádci Císaře a zástupci v jeho nepřítomnosti. Jejich hlavním úkolem je zajišťovat možnost průchodu portály, kterými odchází ferrijky z Ferries.

Je tu ještě jedna cesta, kterým může ferrie odejít, ale ta je pro ni mnohem méně příjemná, a tou je její smrt ... Naštěstí na rozdíl od světa Skerries není úmrtí tak fatální jak by se mohl zdát a patří do koloběhu života Umbry. Mrtvá ferrie se za nějaký čas většinou někde znovu objeví - i když není třeba zrovna při síle a není přesně dáno kdy se tak stane. Říše Ferrie nezná zákony a nerozlišuje černobílé kategorie dobra a zla. Chrabří princové odjakživa zabíjejí zlé černokněžníky, draci zápasí s rytíři a vězní princezny, čarodejnice jedí malé děti, které jim ohlodají příbytek, armády nemrtvých plundrují kraje... to vše je z celkového hlediska v pořádku a nic to neznamená. Smrt je jen jistá nepříjemnost přinášející "přerušení" před "dalším kolem." Neznamená to ale, že by se lokálně neobjevovaly místní zvyková práva prosazovaná Portálovými lordy nebo i menšími či většími bytostmi - jen nejsou součástí žádného univerzálního etického kodexu.

Existuje jen jeden jediný zločin, který je ve Ferrii trestán všemi bez ohledu na společenské postavení nebo příslušnost k některé ze stran libovolného konfliktu (dobří hoši, zlí hoši...)
Tím zločinem je pohlcení duše-podstaty Ferrie, které vede k tomu, že se tato již nikdy nevrátí do Umbry. Neexistuje nic, co by takový zločin omlouvalo!

Mluvíme-li o zločinech, sluší se zmínit i společenské uspořádání Ferrie. Podobně jako zde neplatí lidové úsloví "čas jsou peníze," tak ani majetek neříká o postavení Ferrie takřka nic. Je to právě osobní moc a síla, která je nejvíce ceněna a je do jisté míry cílem snažení většiny bytostí Ferrie. Získat moc znamená růst na společenském žebříčku, být mnohem zajímavějším sousedem, spojencem či nebezpečnějším nepřítelem. Být mocnější znamená určovat pravidla, od lokálních míst, panství, oblastí a podobně, zkrátka platí zákon silnějšího. Kdo je mocnější má větší úctu, prestiž i moc rozhodovat, a vše je dáno tím, že pokud by to tak nebylo, tak si k prosazení svých "pravidel" na daném území či při setkání může ferrie dopomoci právě svou silou/mocí.

Následovat budou brzy další příběhy, legendy a časem i nějaká ta pravidla. Opět se můžete ptát jak chcete a na co chcete ... na něco vám i odpovíme :-)

ACE, vloženo 02:10:47  10. 04. 2009

Muhehe ... :-)

Klair, vloženo 16:47:20  09. 04. 2009

Rilven: Ehm, no, tak Ty ne.... Teď už je to vlastně jedno, Ainne je přihlášená :-D

Safra, já jsem si říkala, jak jsem bystrá :-/

««   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25   »»

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php