04:24:30
27. 11. 2024

Místnost
TLarp - Hostinec na konci světa
Hra se uskuteční o víkendu 24. 7. 2009 až 26. 7. 2009 u Koňského rybníka nedaleko obce Stvolínky, okres Česká lípa.

Místo zatím není dané a rádi uvítáme jakékoliv náměty na zajímavou lokalitu. Preferujeme tábořiště s okolním lesem a kapacitou cca kolem 50ti lidí. Pevné budovy nevyhledáváme spíše naopak nechceme. Vodní zdroj v blízkosti tábořiště velkou výhodou. Lokalita střední Čechy, nebo Čechy. Moravským účastníkům se předem omlouváme za čechocentrismus :-).

Spoluorganizátorem a spolusprávcem místnosti je Fionor a na místě mi bude pomáhat ještě Ivana (alias Zmyjka, alias Branven).

Další spolupracovníky určitě časem rádi přibereme ale v tuto chvíli nehledáme.

CP, polo-CP apod. zatím nehledáme. Vás u kterých bychom rádi měli nějakou předem domluvenou roli přímo oslovíme (po Vašem závazném přihlášení), samozřejmě vedeme v tomto ohledu v patrnosti Vaše nabídky, které proběhly v místosti či v poště. V první fázi bude plně dostačující projevená ochota přijet a vytvořit si základ postavy.

PŘIHLAŠOVÁNÍ - ukončeno

LEGENDA HRY: Irsko 25. července 1740.
V zemi je už přes 50 let relativní klid a hlavně mír, který si země po bouřlivém 17. století ráda dopřává. Co je mnohem horší je ekonomická situaci irského obyvatelstva.
Roztříštěná, neřízená země je slabá a chudá a stejně slabí a chudí jsou její obyvatelé. Města se vzpamatovávají ale poslední dvě zimy byli zcela neočekávaně dlouhé a studené a obyvatelstvo začíná strádat. Venkované se starají o to, aby sami přežili. Je tomu tak i v malé vesničce na severu Irska, která se jmenuje Skerries.
Žije zde několik místních rodin. Je tu jedna malá putyka, kde se dá ubytovat, kostel a v okolí zelené irské kopce a několik skal, ze kterých se místní pokouší získat alespoň tolik potravy, aby přežili ještě jeden rok, ještě jednu zimu.
Poslední zima byla v Irsku opravdu krutá a dlouhá, proslýchá se, že ve větších městech přišel hladomor a lidé tam padají jako mouchy. Tady na venkově ještě není situace tak zlá, ale jídla je málo a mnoho dobytka přes zimu zemřelo, hodně krav bylo po zimě jalových a i ty už také na jaře dávno skončili na pekáči. Všichni toužebně očekávají, jaká bude letošní úroda, vyhlídky jsou ale nevalné. Zásoby z loňského roku jsou takřka všechny pryč.
Kromě obilí ale skýtá tahle země i mnohá tajemství.
Dlouhá staletí tu lidé věří na skřítky, víly, draky a vůbec je tahle země protkána spoustou legend a příběhů, které povečerech ožívají v hlasech starých vypravěčů. Někteří z místních obyvatel dokonce věří, že to nejsou jenom hlasy moudrých, které dodávají těmhle příběhům život.
Existuje zde podle nich ještě jeden svět, který je mnohým tak nepředstavitelný, že je jim uzavřen, ale pro většinu zdejších obyvatel je to takřka součást jejich života. Svět ve kterém ožívají sny, touhy a přání lidí, ve kterém jsou duše a myšlenky skutečné a skutky mají váhu zlata a drahých kamenů.

DŮLEŽITÉ - zcela náhodou jsem použil pro vesničku jméno reálně existujícího města/vesnice, které leží kousek od Dublinu. Pokud byste si něco dohledávali na internetu, informace které najdete budou platné jen potud pokud si je společně "odsouhlasíme". Herní poloha Skerries je pro účely hry cca v oblasti Kingscourt. Pokud potřeujete něco z reálií vědět k tvorbě postavy ptejte se.

Závazně přihlášení: Deidre, Blue Lion, Rilven, Toshiro, Vever, Jára (Tskřítek), Ginny, Petrius, Klair, Cemedriel, Louda, Arwi, Genevieve, Cigi, Tári, Kroc, Činkapi, Mormegil, Ainne, Terka, Rajče.

Místnost má od 12:53:14  22. 01. 2004 pronajatou ACE. Spolusprávce: Fionor.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



««   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25   »»

Nefrit, vloženo 11:55:53  23. 02. 2009

koukám že tématem několika larpů pro tento rok je ferrie :P

add náboženství - to by mělo být převážně křesťanské, ne?

ACE, vloženo 11:23:47  23. 02. 2009

Kostýmová povinnost co se týče Irska nebude asi tak striktně dobová, rozhodně nebudeme bazírovat na detailech a nějaká ta gotika se případně přežije (pokud to nebude zrovna varkoč typu prostěradlo s dírou!!!) ... Imho to je kostýmově velmi "friendly" setting, protože vesnická "móda" se v průběhu staletí nemění podle mého nijak zásadně a dá se slušně "poskládat" z jiných kostýmů a běžného oblečení.

Jinak přesně jak říká Fionor, archetypové jsou pouze orientační, naopak vítáme jakékoliv další které si vymyslíte a postava viz. vývěsní štít.

Fionor, vloženo 10:26:53  23. 02. 2009

ACE se asi nebude zlobit, když vyhodím tyto obrázky pro inspiraci:

Iwo Olorin, vloženo 10:09:36  23. 02. 2009

Jop, Louda uhodil hřebíčkem o hlavičku :)

Louda, vloženo 10:06:34  23. 02. 2009

Zajímavé, jen nevím jak to budu řešit kostýmově - o raném novověku nemám ani páru.

Fionor, vloženo 08:59:28  23. 02. 2009

Quadrix: V této fázi příprav to potřeba není. Naopak by to mohlo limitovat váš výběr. V tuto chvíli máš svobodnou možnost vytvořit si zajímavou postavu limitovanou jen historickým pozadím - využij ji.

Čin: Archetypy nejsou závazné, i když některé role by bylo vhodné obsadit. Pokud chceš Blbou Julču, budeme se s ACEm těšit. ;-)

Quadrix, vloženo 08:25:09  23. 02. 2009

ACE: Nebylo by dobré aspoň trochu nastínit ten svět Ferries? Pokud si většina hráčů má vytvořit "duální" postavu, tak by se hodilo vědět, jaké jsou v tom druhém světě možnosti.

Činkapi, vloženo 07:48:44  23. 02. 2009

Háhá, to bude dobrá schíza! :-)

Nebylo by tam Děvče s ďolíčky od neštovic, nebo aspoň Blbá Julča? ;-)

ACE, vloženo 23:45:49  22. 02. 2009

PROČTĚTE SI PROSÍM VŠICHNI TYTO DVA PŘÍSPĚVKY ... a začněte posílat své postavy na drbala@chello.cz a v kopii na gabriel_knight@centrum.cz

Zasláním postavy do světa Skerries zároveň považujeme Vaši přihlášku za závaznou. TERMÍN PRO ODESLÁNÍ JE 31. 3. 2009 ... k tomuto datu zvážíme počet přihlášených, vzhledem ke všemu dalšímu, maximální možný počet přihlášených je zvýšen na 50 hráčů, polo-CP a CP.

Jakékoliv dotazy ke zveřejněnému pište v místnosti, do pošty nebo mailem.

ACE, vloženo 23:41:00  22. 02. 2009

Základ pro tvorbu postavy:

Tvorba postavy je tentokrát jednoduchá i složitá zároveň. Hra se bude odehrávat na dvou úrovních v reálném světě a ve světě naopak zcela fantasktním, říkejme mu pro jednoduchost Ferries. Pro začátek je nejdůležitější napsat krátký příběh Vaší postavy jako obyčejného člověka žijícího v irské vesničce za pohnuté doby první poloviny 18. století. Z historických událostí tuto dobu nejvíce ovlivnil konec 17. století a tehdejší války.

Trocha historie - "Po Velké revoluci 1688, když katolický Jakub II. opustil Londýn a anglický parlament ho nahradil za Viléma Oranžského, stalo se Irsko hlavním bojištěm. Nejbohatší irští katolíci podpořili Jakubovy snahy anulovat konfiskace půdy, avšak proti nim stáli protestanti podporovaní Vilémem, kteří si chtěli svůj majetek zachovat. Jakub s Vilémem pak o Irsko bojovali. Ve slavné bitvě u Boyne (1690) byly Jakubova vojska poražena a jakobitský odpor skončil po bitvě u Aughrimu v červenci 1691." Následovala doba relativního míru která ale nepřinášela příliš blahobytu - "Protestantští vlastníci půdy, kteří na svých pozemcích byli skoro pořád nepřítomní, spravovali svá panství značně neefektivně a potraviny, jež byly vypěstovány, byly určovány především pro export a teprve až pak pro domácí trh. Situace se zhoršila po dvou velice chladných zimách, po nichž následoval Velký irský hladomor (1740-1741), kvůli kterému umřelo kolem 400 tisíc lidí." Katoličtí usedlíci byli utlačováni dosazenými protestanstkými vlastníky, katolická víra byla potlačena ne však stíhána.

Něco málo ještě o světě, zejména z pohledu náboženského. Irové jsou katolíci. Angličané protestanti a nemají se moc v lásce :-)

Důležitá poznámka na začátek, reálný svět bude reálným světem tzn. asi žádné vraždy nebo běžně násilné sklony, ne zcela běžné budou různé úchylky, potyčky se budou řešit hádkou, možná tak pěstní bitkou ale i to by bylo na relativně poklidnou vesničku docela velké halo. Veškeré podobné sklony, a samozřejmě nejen ty, budete moci uplatnit ve Ferries. Při sepisování příběhu Vaší postavy myslete tedy zatím zejména na následující …

U své postavy se rozhodněte zdali:

1) Je Ir nebo Angličan (u místních vyjímečné)?
2) Vaše víra? (na 95 % by měla být dána národností) Její důležitost pro vaši postavu?
3) Co ve Skerries děláte? (místní se určitě nějak živý) Podívejte se a inspirujte v "seznamu archetypů".
4) Z toho bude patrně vyplývat mnohé zejména vaše současná životní situace. Zvažte i tu (zejména extrémní chudobu, či bohatví, bývalé bohatství apod. - prosím přečtěte si minimálně historický výtah výše, případně si i něco sami dohledejte).
5) SPOJTE SE DO SKUPINEK – určitě uvítáme několik místních rodin (nebojte se v ničem vás to nebude více méně limitovat pokud nebudete chtít).
6) Rozepište se krátce o životních cílech vašeho človíčka, dlouze se rozepište o jeho nitru (co je pro něj důležité, jaké má důležité životní události které ho ovlivnili – fobie, city, skryté motivace, naděje, bolesti atd.).


Neméně důležité je i náskledující:
7) Rozhodněte se zdali budete mít od začátku svou bytost i v "druhém světě"! (doporučujeme 95 % hráčů, budete to mít jednodušší, pro ty kdož mají velkou fantasii a herní zkušenosti mohou zkusit risknout nějakou speciální postavu, která nebude tímto způsobem duální ale to už vyřešíme individuálně).
8) Začněte rozmýšlet jestli vaše "alter ego" bud mít možnost zvyšovat svou sílu během hry, nebo začne jakožto silnější a třeba i zvláštnější, ale zůstane po celou hru pouze tím čím bude na začátku (stagnující "alter ego" doporučujeme zkušenějším hráčům, kteří si sami dokážou najít ve hře vlastní dynamiku a handicapy s tím spojené si vykompenzují sami).

Seznam archetypů – doporučené achetypy – místní občané aneb co by v každé běžné vesnici asi mělo/mohlo být. S předvybraným "nastavením" základních "výběrů".

Kněz – vyznání protestanstké, národnost angličan

Starosta - vyznání volitelné, národnost irská

Místodržící – vyznání protestantské, národnost volitelná

Hospodký/hospodská – vyznání volitelné, národnost irská

Hokynář/hokynářka - vyznání volitelné, národnost volitelná

Učitel/učitelka - vyznání protestantské, národnost volitelná

Rolníci (bezzemci) - vyznání katolické, národnost irská

Sedlák/Selka - vyznání protestantské, národnost angličan

Řemeslníci - vyznání vol. (většinou katolické), náronost vol. (většinou irové)

Sirota/sirotek - vyznání katolické, národnosti irská

Žebrák/žebračka - vyznání katolické, národnost irská

Kořenářka/porodní bába - vyznání katolické, národnost irská

Válečný veterán - vyznání katolické, národnost irská

Tyto archetypy (pro neznalé tohoto výrazu "běžní typoni" :-) ) jsou místní a co se přibyvších návštěvníků týče tam jsou další a další možnosti.

ACE, vloženo 23:40:16  22. 02. 2009

Je za 20 minut půlnoc, je na čase splnit slibované ... základní legenda hry:

Irsko 25. července 1740.
V zemi je už přes 50 let relativní klid a hlavně mír, který si země po bouřlivém 17. století ráda dopřává. Co je mnohem horší je ekonomická situaci irského obyvatelstva.
Roztříštěná, neřízená země je slabá a chudá a stejně slabí a chudí jsou její obyvatelé. Města jsou na pokraji bídy již dávno a obyvatelé venkova se tak tak starají o to, aby sami přežili. Je tomu tak i v malé vesničce na severu Irska, která se jmenuje Skerries.
Žije zde několik místních rodin. Je tu jedna malá putyka, kde se dá ubytovat, kostel a v okolí zelené irské kopce a několik skal, ze kterých se místní pokouší získat alespoň tolik potravy, aby přežili ještě jeden rok, ještě jednu zimu.
A poslední zima byla v Irsku opravdu krutá a dlouhá, proslýchá se, že ve větších městech přišel hladomor a lidé tam padají jako mouchy. Tady na venkově ještě není situace tak zlá, ale jídla je málo a mnoho dobytka přes zimu zemřelo, hodně krav bylo po zimě jalových a i ty už také na jaře dávno skončili na pekáči. Všichni toužebně očekávají, jaká bude letošní úroda, vyhlídky jsou ale nevalné. Zásoby z loňského roku jsou takřka všechny pryč.
Kromě obilí ale skýtá tahle země i mnohá tajemství.
Dlouhá staletí tu lidé věří na skřítky, víly, draky a vůbec je tahle země protkána spoustou legend a příběhů, které povečerech ožívají v hlasech starých vypravěčů. Někteří z místních obyvatel dokonce věří, že to nejsou jenom hlasy moudrých, které dodávají těmhle příběhům život. Existuje zde podle nich ještě jeden svět, který je mnohým tak nepředstavitelný, že je jim uzavřen, ale pro většinu zdejších obyvatel je to takřka součást jejich života. Svět ve kterém ožívají sny, touhy a přání lidí, ve kterém jsou duše a myšlenky skutečné a skutky mají váhu zlata a drahých kamenů.

Louda, vloženo 20:24:34  21. 02. 2009

Fajné, tak to budu moci jet :)

Petrius, vloženo 02:21:06  21. 02. 2009

taky mi to tak vychází...

Činkapi, vloženo 22:17:57  20. 02. 2009

Jo, je to tak, bylo jich skutečně šest.

Spider, vloženo 22:14:11  20. 02. 2009

ja si je vubec nedokazu vybavit a pritom mi prijde ze to casove neslo stihnout a navic mi prijde ze jsem na vetsine byl...

ACE, vloženo 21:57:40  20. 02. 2009

Já jsem to taky včera napsal původně jako šestej ale v práci jsem koukal, že Blue Lion pořádal dva a pak by mi to vycházelo na šest ...

Hostinec na Konci světa, Santa Katharina, Průsmyk Dagorlard (ten mám mimochodem označený u sebe jakožto VI.ku :-) ) ... Dva v režii Blue Liona a Piroshova Nolenie ... suma sumárum mi to potom vychází na sedmej. Někdo nějaké jiné počty? :-)

Matně si vzpomínám na ty dva Blueovy ale byli dva určitě jeden na Staré dubé (bývalé Zlenice) tam byl v řeckém stylu a jeden na místě konání Santha Kathariny tam si tuším Vlk sháněl nebo mu byl sehnán kostým Medvěda a hrálo se o dračí vejce ... už jsem si na něj vzpoměl :-) Takže jo je to Tlarp s pořadovým číslem 7.

Spider, vloženo 21:38:40  20. 02. 2009

7? vazne? tolik jich snad nebylo ne?

ACE, vloženo 15:00:37  20. 02. 2009

VYHLAŠUJI TERMÍN T-LARPU s pořadovým číslem VII. (opravte mě někdo jestli neumím počítat ;-) ) na víkend 24. 7. 2009 - 26. 7. 2009

Místo, od kdy do kdy se bude hrát atd. atd. se dozvíte časem.

V neděli počítám, že zveřejníme první legendy a patrně také nástin pro tvorbu postav. A spustíme závazné přihlašování - předběžně přihlášení mají přednost. Limit počtu účastníků zveřejníme taktéž v neděli ... přiznám se, že jsem se asi nechal ubýt vaším příjemným ohlasem a předběžným přihlášením skoro 40 lidí a možná se pokusím o větší hru než jsem chtěl původně a jako vždy dělat.

Spoluorganizátorem jak už bylo řečeno je Fionor, kterému už teď děkuju za všechny současné i budoucí korekce a nápady.

Tári, vloženo 18:34:23  12. 02. 2009

ne nezbytně:-))ale jestli mám hrát nemocnou...

ACE, vloženo 18:31:24  12. 02. 2009

Myslíš jako pacient? ;-)

««   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25   »»

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php