10:36:28
25. 11. 2024

Místnost
Filmy Pán Prstenů a Hobit
Pán Prstenů P. Jacksona - nejlepší fantasy film?
Reklamní vložka: Hračky z filmu, Trička z filmu

Místnost má od 11:06:51  04. 06. 2001 pronajatou Jeremius. Spolusprávce: Tinne.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   100   »» »

Nimitz, vloženo 23:08:41  01. 07. 2008

na fotky se těším
období kdy se tu v Taverně objevovaly nové snímky z natáčení, občas ani ne moc kvalitní, nebo nascanované z nějakého časopisu - to bývaly zlaté časy...

Činkapi, vloženo 22:42:29  01. 07. 2008

Mimochodem, k té anketě - když jsem si tuhle v Premiere četla nějaké ty hobitovské drby, tak jsem si asi poprvé uvědomila, že to vlastně všechno zažijeme ještě jednou! I když mě Hobit nebere zdaleka tak jako PP, never mind - znovu uvidíme Středozem, Aragorna, Gandalfa... zase se budeme těšit, probírat fotky a chystat se na premiéru... není to úžasný??? :-D

Bellatrix, vloženo 22:08:28  01. 07. 2008

Iwo: Faramir přihlíží, resp. spíš se jakoby nedívá, jako by si nad tím myl ruce, a po několika surovostech řekne "to stačí". Ve filmu byl Frodo a Sam taky zajatci a on je prostě vyslechl, přísně a chladně, ale rozhodně jim nevyhrožoval a nepodléhal emocím, spíš je zkoumal a zkoušel.
A co se týká kultury cti, myslím, že Gondor a Rohan na tom byli stejně, lišili se jen tím, že Rohirové byli méně vzdělaní a "divočejší". A vůbec, pochybovat o cti v Pánovi prstenů? To je rouhání :)

Iwo Olorin, vloženo 21:25:39  01. 07. 2008

Čin: Zrovna si nejsem jistý, jak to v tom filmu vlstně je; jestli tam do něj kope Faramir, tak je to vážně bota jak blázen, protože ten je u Tolikna klaďas klaďasovič.
Na druhou stranu bych si moc nedělal iluze o takových jemnostech, jako je zacházení se zajatci. Na kulturu cti bych typoval spíš Rohan, Gondor se mi jeví víc jako kultura práva. Navíc by určitě byl rozdíl mezi běžným vojákem a někým z númenorejské rodiny, však on je Faramir zatra vysoká šlechta. Ale je dost dobře možné, že já vnímám Gondor příliš v úpadku, unavený válkou a tak... (nad se mi zase nepodařilo plácnout nějakou přílišnou hloupost :-) )

Činkapi, vloženo 20:24:27  01. 07. 2008

Iwo: Nesouhlasím. Tolkienův (a můj :-) Faramir nečutá do bezbranných nepřátel, dokonce i když si je jist, že jde o nepřátele. Zabije je bez váhání, to určitě. Ale nemučí. Jsem přesvědčená, že takové by bylo gondorské pojetí cti, byť by bylo i poněkud nepraktické a z taktického hlediska nevýhodné. To se sakra v podobných příbězích nedělá. Nejsme jako oni!

Bellatrix, vloženo 13:01:02  01. 07. 2008

Iwo: ale není tam vidět, že mu to řekl - respektive mluví o Miláškovi, ale pak je střih, takže to bych ještě brala, že si můžu myslet, že si ho Faramir někam odtáhl.

Bellatrix, vloženo 12:59:56  01. 07. 2008

Činkapi: máš pravdu, to tak nějak zahrnuju do kauzy Faramir :o/

Iwo Olorin, vloženo 11:45:42  01. 07. 2008

Činkapi: A tohle bych zrovna řekl, že je naprosto jasné. Pro gondorské v Ithilienu nejsou žádní "jen poutníci, kteří si tudy jdou po svých", ale pouze služebníci Černé věže, nebo Bílé. A milášek Glumešek rozhodně vypadá spíš jako skřetí zvěd, než jako klaďas, navíc jim čmuchal kolem úkrytu a vůbec...
Co mě tam rozčiluje nejvíc je to, jak se o Prstenu veřejně mluví. Glum to řekne Faramirovi, nepochybně před strážemi, a potom o něm všichni vesele mluví před celou posádkou. Přitom v knížce to bylo tajemství, které zůstalo pouze mezi hobity a Faramirem.

Činkapi, vloženo 11:21:10  01. 07. 2008

To mě teda daleko víc vadí ten výslech Gluma... Koukat se na to, jak zkopou bezbranného nahého zajatce, o kterém navíc ještě pořádně nevědí, co je zač? Fuj.

Bellatrix, vloženo 09:08:36  01. 07. 2008

verlit: jenže Faramir měl být mnohem moudřejší, rozvážnější a rozhodnější než Boromir. Prostě si umím představit, že by na jeho místě (ve filmu) byl Boromir a zachoval se tak, protože by jednal zbrkle, a pak by si to rozmyslel. Ale Faramir vypadá, že si s tím láme hlavu a že nad tím přemýšlí a PŘESTO se rozhodně špatně, aby pak v minutě a z nejasných důvodů změnil názor. Prostě hrůza, tohle jim neodpustím.

verlit, vloženo 09:04:19  01. 07. 2008

Zrovna to bych mu nevyčítala, Boromir přemlouval, ale Faramirovi útočili skřeti vpravo, vlevo i veprostřed, takže byl v zoufalejší situaci.
Ale jinak souhlasím, taky je mi té postavy líto a Wenham mi na něj nesedí, i když jsem si v postatě zvykla.

Bellatrix, vloženo 08:59:23  01. 07. 2008

Quendi: no, mně zrovna Wenham moc nesedí, takže pro mě je Faramir celý tak nějak zkažený, ale domnívám se, že hlavně tu jeho počáteční zaslepenost, nebo jak to nazvat, pojali zbytečně radikálně. Vlastně ani Boromir nebyl tak radikální, spíš přemlouval a snažil se je přesvědčit.

Quendi, vloženo 20:23:03  30. 06. 2008

Bell: Jo. Nejdřív z něj udělají blbečka a pak se teprve vrátí k tomu, jaký má opravdu být. Já si vždycky soukromě namlouvám, že je zaslepený smutkem ze ztráty bratra a tak mu to moc nemyslí, aby to nebylo tak hloupé. Pro mě, jako pro člověka, který četl knihu a zná tu postavu je to horší i lepší ve dvou věcech - lepší v tom, že když se na konci Dvou věží Faramir konečně obrátí "k dobru", tak nemám problém mu to uvěřit a vnímat ho tak dál, protože vím, že takový prostě je. Horší v tom, že vidím jak tak neuvěřitelně pěknou postavu zkazili jedním nešikovným rozhodnutím. Obzvláště, když jinak se jim Faramir co do výběru herce tak povedl.
Mno ale tak třeba se jednou dočkáme něčeho jako revidované verze. PJ si vezme Davida Wenhama a společně to přetočí:) A za rok poté třeba vyjde speciální bonusový disk, kde bude mladý Aragorn, jak běhá po lese a všechny ty další scénky, po kterých paseme:)

Bellatrix, vloženo 12:46:10  30. 06. 2008

:o)))
Já v podstatě souhlasím s Maedhros, ve výsledku mě prudí v tom celém... v celé trilogii, vlastně, hlavně ten Samův proslov a pak změna Faramira. I Elfy v HŽ už jsem skousla, ale Faramira ne. Prostě mi to připadá celé nesmyslné a špatně zvládnuté. Nikdo ve filmu není úplně stejný jako v knize, takže o to nejde, ale tohle nemá smysl. Je to asi jediná z věcí, kdy nesouhlasím s PíDžejem, že by působilo divně, kdyby najednou Faramir byl pevný a odolával, zatímco ostatní jsou furt sváděni. Stačilo by, kdyby prostě váhal a řekl, že si to musí promyslet a vezme je zatím s sebou do Osgiliathu a hobiti by byli celí napnutí, co s nimi udělá. Takhle je to prostě hloupé - "prsten půjde do Gondoru" a "odveďte ho k mému otci" a pak najednou "tak ne, já si to rozmyslel" :o/

Nerion, vloženo 10:05:50  30. 06. 2008

dovolim si nesouhlasit ve vsech bodech obhajoby :-P

Maedhros, vloženo 23:33:52  29. 06. 2008

Zrovna v práci padla, takže jsem docela uvítala možnost hodit nohy na stůl a vypnout se...:-) Stromovous mě hodně rozladil. A musím říct, že Samovo "Proto tem jdeme... Do Mordoru... K Ohnivé hoře..." snad ještě trumflo Aragornovo "Elendiiiiil..." z dabovanýho společenstva.
:-)
Elfštinu nekomentuju.
Ale vždycky ráda uvidím Haldira umírat, enty pochodovat, Théodena vystupovat ze Sarumanova stínu, Grímu brečet (OK, to je trochu silný slovo) - a tak...

Činkapi, vloženo 22:49:00  29. 06. 2008

Ses koukala na TV? Já ten dabing prostě nevydejchám.

Maedhros, vloženo 22:33:56  29. 06. 2008

A stejně jsem si dneska zase ověřila, že Dvě věže jsou prostě Dvě věže... Když se nad tím tak zamyslím, jediná věc, co mi fakt docela vadí, je ten Samův proslov na konci. Jinak je to od začátku do konce naprosto yummy. A Pelennor na Helmův žleb prostě nemá...

Bellatrix, vloženo 22:12:04  29. 06. 2008

Příjezd Rohirů je scéna, ze které mě mrazí v zádech úplně stejně, jako když to čtu v knížce. Prostě bomba.

verlit, vloženo 14:36:01  29. 06. 2008

Tu scénu miluju :-) Ale ještě víc se mi líbí Pipinův zpěv v dodatcích, předtím, než byl upravený a vylepšený do dokonalosti.
Když je tam víc slyšet, jak se nadechuje a chvílemi se mu hlas trošičku zachvěje, je to ještě stokrát působivější.

« ««   100   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php