19:02:06
23. 11. 2024

Místnost
Filmy Pán Prstenů a Hobit
Pán Prstenů P. Jacksona - nejlepší fantasy film?
Reklamní vložka: Hračky z filmu, Trička z filmu

Místnost má od 11:06:51  04. 06. 2001 pronajatou Jeremius. Spolusprávce: Tinne.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   13   »» »

Meridion, vloženo 19:57:27  20. 12. 2013

Do jednoho hereckého výkonu nebo špatného dohledu režiséra si přece jen rýpnu - zraněný Kili. Chvílemi se na tu nohu nemohl vůbec postavit a chvílemi se pohyboval jakoby nic. Respektive - jako zraněný se choval, jenom když na něj byla zaměřená kamera. Pamatuju si jeden poměrně dlouhý záběr, kdy stál bez mrknutí oka v pozadí za řečnícím Thorinem, a nebylo vidět, že by té noze nějak ulevoval ani nekřivil tvář bolestí (třebas ovládanou) jako v jiných záběrech. Také byl s tou skupinkou uvnitř zbrojnice, kam lezli docela akrobaticky.

Bellatrix, vloženo 19:33:57  20. 12. 2013

Meridion: jo, chápu a souhlasím.

V každém případě tenhle konec prostě nefungoval tak, jak asi zamýšleli.

Iwo Olorin, vloženo 16:55:49  20. 12. 2013

Jo, to s tím koncem je pravda. Taky jsem nechápal, proč to udělali tak, že Šmak už už chtěl odletět, a pak proč odletěl stejně, místo toho, aby trpaslíky konečně sžral, když se mu tak bláznivě nabízejí...

Meridion, vloženo 16:38:47  20. 12. 2013

Nebo jiný případ otevřeného konce, který funguje: když těsně před ním dojde k významnému odhalení (pak se může jednat o ten konec v bezvýchodné situaci).

Meridion, vloženo 16:21:42  20. 12. 2013

Trochu jsem se nechala strhnout osobními preferencemi pozitivních konců. Měla jsem to formulovat jinak. V druhém dílu StarWars ten otevřený konec funguje, protože ve finále hrdinové něčeho dosáhli a jedna dílčí zápletka se završila. V druhém dílu Hobita je finále jenom akce pro akci - bez významu pro děj. Dílčí vítězství by tu zbytečnou akci (aspoň trochu) ospravedlnilo.

verlit, vloženo 14:24:42  20. 12. 2013

Meridion: Myslím, že závěr, který není vítězstvím, ale naopak předzvěstí možné porážky, naopak funguje skvěle.
Je to stejné schéma jako prostřední díl starých Hvězdných válek - druhý film prostě slouží k vybudování situace "všechno je bezvýchodné, jsme ztraceni," aby se to teprve ve třetím mohlo pozitivně zlomit.

Bellatrix, vloženo 13:59:14  20. 12. 2013

Tinne: aha, já si ten dialog přesně nepamatovala a někdo tu psal, že by se už asi stejně nemohla vrátit... Ale i tak mi to připadá divné.

Bellatrix, vloženo 13:55:13  20. 12. 2013

Meridion: ještě k Bilbovi a Prstenu - myslím, že ho tak ovlivňoval proto, že byl Sauron na vzestupu a blízko, celý ten les byl vlastně pod jeho stínem, jak v prvním dílu naznačuje Radagast. A v PP je naznačeno (i v knihách), že zlá stvoření jsou k Prstenu přitahována a celkem se nabízí, že naopak prsten v přítomnosti zlých tvorů sílí (pavouci, drak, skřeti...)

Tinne, vloženo 13:52:17  20. 12. 2013

Bell: ale ona se mohla vrátit zpátky, ne?

Legolas: “You cannot hunt 30 orcs on your own.”
Tauriel: “But I am not on my own.”
Legolas: “You knew I would come? The king is angry, Tauriel. For 600 years my father has protected you. Favored you. You defied his orders. You betrayed his trust.”
*In elvish*
Legolas: “Come back with me…he will forgive you.”
Tauriel: “But I will not. If I go back, I will not forgive myself.”
*Out of elvish*
Tauriel: “The king has never led orc filth from out lands. That he will let this pack cross our borders, and kill our prisoners.”
Legolas: “It is not our fight.”
Tauriel: “It is our fight. It will not end here. With every victory, this evil will grow! If your father has his way, we will do nothing. We will hide with in our walls, live our lives without light and let darkness descend. Are we not part of this world? Tell me, Mellon, when did we allow evil to become stronger than us?”

Bellatrix, vloženo 13:49:21  20. 12. 2013

Meridion: no jo, kolečko, na to jsem zapomněla :oD A vůbec, scéna, jak Thorin s kolečkem kličkuje mezi Šmakovýma nohama ... :D

Jinak souhlasím téměř se vším, snad akorát u toho závěru filmu bych řekla, že klidně může končit i špatně, tedy ne vítězstvím, ale naopak tím že jsou hrdinové v jakési zdánlivě bezvýchodné situaci. Celá ta scéna mi spíš přišla hloupá proto, že vlastně byla zbytečná a že to, co se v ní odehrávalo, bylo překombinované. Nevím, jestli jsem tě dobře pochopila, ale trpaslíkům nešlo snad ani o to, aby Šmaka vyhnali, ale aby ho zabili, což jim nevyšlo, takže to, že uletěl, právě nebylo vítězství, byla to vlastně prohra. Bylo by ale logičtější, kdyby to nechali jako v knize, nebo kdyby snahu zabít draka tak nepřekombinovali. Navíc není logické, že by je tam Šmak klidně nechal a letěl pryč, v knize letěl na Esgaroth proto, že trpaslíky nenašel a do chodby se za nimi a Bilbem nemohl dostat.

Bellatrix, vloženo 13:30:53  20. 12. 2013

Iwo, Tinne: ale byl by to důvod, proč by se nemohla vrátit? Legolas přece taky odešel bez dovolení - navíc nevíme, jestli Tauriel vůbec věděla, že nesmí odejít, protože ani dveřník to nevěděl, teprve když mu to Legolas řekl, tak se ptal, co s Tauriel. Připadá mi to jako nedostatečně vymyšlený důvod.

Tinne: taky si myslím, že je ta romance spíš jednostranná, ale o to mi připadá Kili pitomější :)

Meridion, vloženo 13:17:08  20. 12. 2013

Podrobnější hodnocení a úvahy:
SPOILERY!
Zatímco 1.díl Hobita fungoval jako celek, i když šlo jen o část příběhu (gradace, vývoj postav(y) a vztahů), dvojka pro mě byla ze scénáristického hlediska hodně velkým zklamáním. Jediné scény, co se mi opravdu líbily, byly úvod v Hůrce (kvůli vysvětlení, proč trpaslíci potřebují lupiče), pašování do Jezerního města (nápadem i tím, že "kladný hrdina" Bard je "zlidštěn" ochotou vzít úplatek) a Bilbovo setkání se Šmakem.
Výhrady: Kde začít? Možná od konce, protože ten mi přijde nejzávažnější, aby 2. díl mohl obstát při samostatné návštěvě kina. Přestože mi u prvního dílu přišla závěrečná scéna na stromech nadbytečná, (podle mě by stačilo jako finále boj v jeskyních a Bilbovo prohlášení, proč se rozhodl k trpaslíkům vrátit), chápu její podstatu - střet dvou úhlavních nepřátel a ukázání Bilbovy proměny v praxi, nejen ve slovech.
Za finálem se Šmakem stály zřejmě stejné pohnutky - vybudovat akci a ukázat střet Thorina a Šmaka. Jak v prvním, tak v druhém díle se jedná o střet neúspěšný, ale přesto na mě každé finále zapůsobilo úplně jinak. Přesto, že Thorin s Azogem prohrál, to, že trpaslíci díky orlům šťastně unikli, je vlastně vítězstvím, a proto mi to přišlo jako uspokojivý závěr. V dvojce se Šmak už chystal odletět do Jezerního města před tím, než se ho Bilbo a trpaslíci pokusili zastavit, takže jeho opuštění Ereboru není vůbec žádným vítězstvím. Chápu, že místa, která by z hlediska stavby děje byla vhodnější k ukončení dvojky (buďto po útěku z Lesní říše a příchodu do Jezerního města nebo až po Šmakově smrti), jsou nevhodná kvůli k nerovnoměrnému rozdělení množství děje do 2. a 3. dílu, ale současnému závěru prostě chybí aspoň částečné pozitivní vyvrcholení a chvilka oddechu před další bouří v třetím díle. Když už hlavní dějová linie nešla přeštípnout někde jinde, možná by k tomu uspokojivému pocitu stačilo aspoň uzavřít Dulguldurskou epizodu vítězstvím Gandalfa (a Bílé rady) nad Sauronem (co na tom, že znalci budou vědět, že jde o vítězství dočasné).
Omlouvám se za délku příspěvku, ale z (polo)profesionálního zájmu se snažím najít i důvody, proč se mi to nelíbilo a jak to mohlo být lepší, a nejen vyjmenovat, co se mi nelíbilo.
Teď už k dalším tématům:
Už při shlédnutí traileru jsem se chytala za hlavu nad plavbou v otevřených a přesto nepotopitelných sudech. Myslela jsem, že po TOMHLE už jsem připravená na všechno. Omyl. Plavba v kolečku v proudu roztaveného zlata to trumfla.
Romance - vynechala bych ji, ale po předchozích komentářích jsem se obávala, že to bude horší. Taurielina reakce se dá naštěstí vykládat i jinak než láska. A o Kilim díky rozšíření jedničky víme, že pro něj koketování s elfkami není ničím novým. :-)
Co se mi nezdálo, byla Bilbova reakce na prsten, že ho začal ovlivňovat tak brzy a přitom s ním měl žít ještě dalších 60 let. Jedině, že by byla na vině blízkost Dul Gulduru a až Bílá rada Saurona vyžene, vliv prstenu se dočasně zmenší.
Na hodnocení hereckých výkonů a střihu se necítím, takže mám už jen poznámku k hudbě. Není úplně špatná, ale chybí v ní nějaký hudební motiv, který by chytla za srdce jako např. Misty Mountains v minulém díle nebo řada skladeb z PP. Holt je laťka už nasazená hodně vysoko.

Ginny, vloženo 13:01:33  20. 12. 2013

Fionor: už teď se nesmírně těším na VCS, které bude následovat :-)

Fionor, vloženo 10:55:50  20. 12. 2013

Hmm... to zní jako výzva... počkám až vyjde třetí díl, pak se podívám na všechny tři a možná se pokusím to prokrátit ;-)

Tinne, vloženo 10:48:33  20. 12. 2013

Celé to okolo "romance" T+K mi připadne přehnané, nemyslím, že by byla oboustranná.
Jak jí vypráví ve vězení o té své mamince, a že se má vrátit domů v pořádku, je milé, že jí je líto, že když nic neudělá, tak Kili umře. Ona přeci taky nemá na začátku o trpaslících nijak dobré mínění. A Kili je fakt dost jiný, nemá předsudky vůči nikomu, je roztomilý, nezkažený, dětský, prostě štěňátko, a kdo z vás by nechal štěňátko jen tak umřít?

Iwo Olorin, vloženo 10:44:09  20. 12. 2013

Bell: Proto, že zdrhla bez dovolení a Thranduil mezitím přikázal, že z jeho království nesmí nikdo ven (a nikdo dovnitř).

A koukám tedy, že se tady sešla pěkná smečka škarohlídů :-D Já mám sice taky tunu připomínek k tomu, že z toho dělaj zbytečně akčňák, ale teda přišlo mi, že jako film to funguje dost slušně. Jo, a což mi připomíná, je roztomilé, jak říkáte, že to měl PJ radši sestříhat do jednoho pořádného filmu než do tří nastavovaných. Jenže jak je vidět, kdyby to byl jediný film, tak při současném trendu by tam nezbylo místo právě na ty pomalejší scény a byla by to jenom jedna pitomá honička od začátku až do konce...

Tinne, vloženo 10:40:36  20. 12. 2013

Bell: ona slyšela, že je Kili zraněný, nesouhlasí s králem ("Nezáleží mi na životě jednoho trpaslíka"), chce trpaslíkům pomoct, taky ví, že skřeti směřují do Jezerního města, cítí se být zodpovědná za celý svět (hehe) a tak ho jde zachránit :-)

Meridion, vloženo 09:34:16  20. 12. 2013

Ještě mě napadl druhý důvod pro trpaslíky v Jezerním městě - aby Thorinovi nemusel podávat zprávu o tom, co se tam stalo, havran.

Meridion, vloženo 09:33:10  20. 12. 2013

Myslím, že část trpaslíků zůstala v Jezerním městě, aby tam měli roli při Šmakově útoku - ať už skutečnou, nebo jenom aby tam byli (viz v kinoverzi PP vystříhané scény, kde nevystupoval nikdo ze společenstva).
Taky jsem včera viděla a tak jsem znechucená scénářem. Víc napíšu,až budu mít čas.

Bellatrix, vloženo 09:16:56  20. 12. 2013

Mimochodem, dotaz: asi mi to uniklo v bojové vřavě, ale proč se Tauriel nemůže vrátit do lesní říše? Nebo co si to tam s Legolasem říkali? Unikl mi nějaký rozhovor? Mělo to být proto, že odešla stopovat skřety bez dovolení?

« ««   13   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php