11:56:59
25. 11. 2024

Místnost
Filmy Pán Prstenů a Hobit
Pán Prstenů P. Jacksona - nejlepší fantasy film?
Reklamní vložka: Hračky z filmu, Trička z filmu

Místnost má od 11:06:51  04. 06. 2001 pronajatou Jeremius. Spolusprávce: Tinne.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   30   »» »

Meridion, vloženo 13:07:25  28. 12. 2012

:-))) (směju se nad podobností svojí reakce s Merlkirovou)

Meridion, vloženo 13:06:28  28. 12. 2012

Ten srovnávací článek je fakt dobrý. Díky němu se těším na druhé shlédnutí, které mě čeká kvůli Daxovi, zase něco víc.

Merlkir, vloženo 13:04:28  28. 12. 2012

Hm. Opravdu zajímavá analýza. Kruci, budu na to muset zajít podruhé.

Bellatrix, vloženo 12:44:59  28. 12. 2012

(nikdy by mě nenapadlo, že se tu takováhle rvačka semele zrovna o Hobita! :))

Bellatrix, vloženo 12:42:13  28. 12. 2012

Hmmmm, v tomhle by fakt mohl mít Merlkir pravdu - že člověk si všimne víc věcí, když zná předlohu (která je v případě PP navíc ve věci charakteristiky postav více než obsáhlá). A rozhodně hraje roli to, co zmínila Meridion - že trpaslíci jsou od začátku tlupa. V PP potkáváme většinu postav postupně, s výjimkou hobitů.

Ale našla jsem zajímavý rozbor Hobita v porovnání s PP - je to místy teda až přehnaně "vědecké", ani nemůžu říct, že bych si všech zmiňovaných věcí všimla a se vším souhlasila, ale je to hrozně zajímavé a fascinuje mě, že si s tím někdo dal tu práci :o) http://douglaskokes.blogspot.cz/2012/12/hobit-aversus-spolecenstvo-prstenu-o.html

Meridion, vloženo 12:15:08  28. 12. 2012

Já bych řekla, že u trpaslíků je potíž v tom, že jsou prostě tlupa, zatímco Společenstvo bylo mnohem rozmanitější, takže i nečtenář s jejich rozlišením neměl problémy - snad jedině s výjimkou Smíška a Pipina. Ti dva by mohli být až do rozloučení v NK jednou postavou - v knížce 100%, ve filmu je scénáristky aspoň charakterově odlišily, a což se snažily i u trpaslíků, jenže těch je přece jen příliš na to, aby to mělo ten správný účinek.
Několikrát tady padlo, že o určitých postavách z PP se dovíme víc až v dalších dílech - tak uvidíme, třeba se trpaslíci ještě nějak vybarví.

Meridion, vloženo 12:07:52  28. 12. 2012

Verlit: zrovna o Elrondovi se toho z filmu dovíme podstatně víc než o Legolasovi a Gimlim. (Z filmu nevíme ani to, že Gimliho otec byl jedním z Thorinových společníků a Legolasův otec hrál v tomhle příběhu taky roli.)

Merlkir, vloženo 12:03:07  28. 12. 2012

verlit, ty porovnáváš postavy z filmu, u kterého jsi četla předlohu (PP) a z filmu, kde jsi ji nečetla. Elronda jsi znala ještě před filmem, nedělalo ti proto problém si zapamatovat jeho jméno a pochopit jeho motivaci. O Bifurovi sis nezapamatovala nic.

Je to proto, že je ta postava absolutně nerozvedená? Nebo mimo jiné i proto, že jsi to nečetla?

Protože já si o Bifurovi pár věcí pamatuju. Má dva bratry, má v hlavě skřetí sekeru a kvůli tomu se chová divně, mluví jen občas a to jen v Khuzdul (trpasličtině).

Tohle ve filmu bylo. Není to moc, ale taky to není nic.

Zkusím dříve zmíněného Dvalina:

- je to velký válečník (vidíme ho ve flashbacku z Azanulbizaru, FaK k němu mají zjevný respekt, v bitvě je vždycky vpředu)
- nenávidí skřety
- krom Thorina asi nejvíc nesnáší elfy, nedůvěřuje jim (z dobrého důvodu) a vždy hlasuje proti čemukoli spojenému s elfy
- je Thorinovi oddaný a je to přítel i jeho synovců
- většinou je zachmuřený a nevrlý, ale rád se napije a hrubě si zažertuje
- spolu s Balinem nejvíc lpí na minulosti a touží po pomstě na Šmakovi
...

Lidé, kteří PP nečetli měli podobné dojmy z filmů, hobiti jim splývali dohromady, vesměs jim přišli zbyteční, to samé Aragorn a Boromir.

Tinne, vloženo 11:58:10  28. 12. 2012

verlit: Bifur byl bojovník, má v hlavě sekyrku a proto mluví jen tpaslicky. Víc o něm ještě nevím, ačkoviv z jednoho obrázku, zřejmě z vystřižené scény, vím, že je výrobce hraček.

verlit, vloženo 11:42:20  28. 12. 2012

Mě se ti obři zrovna líbí, jedno z mála míst, která mají opravdu atmosféru. (Když tedy pominu recyklování záběrů z PP).

Spider: Tak dám příklad, třeba ten Elrond. Co o něm tedy ze SP víme:
- umí léčit
- je velice starý
- byl a nejspíš ještě je vojevůdce a silný bojovník
- má důvod nedůvěřovat lidem, protože jim klade za vinu, že Prsten přetrval
- má moc odolávat zlu, i když ne ve chvíli, kdy se proti němu obrátí všechno a všichni
- vládne Roklince (protože řídí Radu)
- má dceru, která miluje smrtelníka
- je vnešený, ale má smysl pro humor (jeho reakce na Sama)

A teď to porovnej např. s tím, co jsme se v rámci Hobita dozvěděli třeba o Bifurovi (jméno jsem zvolila namátkou, je to jedno): Nic.

Tak v tom vidím ten rozdíl :-)

Spider, vloženo 11:15:17  28. 12. 2012

souhlasim v PP je vykreslen frodo gulm a sam...zbytek nic moc...treba galadriel? no promin ale o te z filmu vis jen to ze zvani ledem do hlavy jinac tam porad stoji a cumi a podobne bych mohl jmenovat i zbytek verlit popsala (elrond? gimli? legolas? arwen? lol) samozrejmne krasna a puvabna, ale o jejim charakteru vime houby
vsechno co o ni zname a i o sostatnich zname z knih...

gandalf ma jinou 'pravou' podobu? to jsem nevedel co by to jako melo byt?

souhlasim ze film mel byt kratsi a o kamenne obry a zkratit bitky...ale soudit jestli meli byt dva ci tri budu az je uvidim...a hlavne radagast? cim vic o nem pisete tim vic me to tam se*e :) ne tolik jako ti obri ale prijde mi ze v tom momemte film uplne zmeni atmosferu z dobrodruzneho na pohadku (prilis rychle kdyz uz teda musi)

Fionor, vloženo 11:12:24  28. 12. 2012

Nemám rád davy, takže do kina v premiérových termínech nespěchám. A teď to asi nechám až po Novém roce.

verlit, vloženo 11:08:06  28. 12. 2012

Ahá, tys ho ještě neviděl? Tak tím se to vysvětluje.
Kdybys porovnával to, co víme o vedlejších postavách ve Společenstvu Prstenu (a nemusí jít jen o hlubší motivaci, ale čistě o to, že o nich NĚCO víme) a co o nich víme v Hobitovi, tak porovnáváš Vojnu a Mír s příspěvkem na Twitteru.

Fionor, vloženo 11:06:26  28. 12. 2012

verlit: pod představením postavy mám na mysli definování hlubší motivace - vedlejší postavy jsou v PP zvládnuty dobře. Hobita hodnotit nemůžu, ale mám stále větší strach za to utratit své těžce vydělané peníze.

verlit, vloženo 10:59:20  28. 12. 2012

Fionore: Ty nečteš, co píšu, že jo.
Nikdo nechce po trpaslících, aby byli hybateli děje.
Nicméně v průběhu prvního filmu PP známe všechny postavy jménem a orientujeme se v jejich základní motivaci (to, co píšeš o Aragornovi naprosto stačí, co víc bys chtěl?)

Zatímco po stejně dlouhém Hobitovi nevíme o 12 ze 13 trpajzlíků lautr nic.

Ale tohle je zbytečná diskuze, prostě Hobit u mě hluboko propadl, protože Jackson zbubřel (což jsem čekala) a scénář je slabý (což jsem nečekala). Myslela jsem, že to bude průměrný, ale zábavný film. Je to film hluboce podprůměrný a v podstatě jsem zapomněla detaily příběhu už při odchodu z kina. I když pravda, hlavní objevná dějová linie se zapomenout nedá:

..někam jdou, někam jdou, někam jdou...boj! boj! boj!...prohráváme, pomóc, všichni tu zahyneme...Gandalf nás zachránil.
To celé opakujte tolikrát, aby se to vešlo do tří hodin. Pozor, v poslední scéně je změna:
..někam jdou, někam jdou, někam jdou...boj! boj! boj!boj! boj!boj!boj!...prohráváme, pomóc, všichni tu zahyneme, kde je Gand...sakra! On je tu s námi! Tak to je konec! Umřééééé...Tak ne. Orli nás zachránili!

Fionor, vloženo 10:44:57  28. 12. 2012

verlit, mýlíš se
v PP (ve filmové trilogii) je hlavní postavou Frodo, který je podrobně vykreslený a postupně se k tomu přidá i Sam (od druhého dílu) a Smíšek s Pipinem (ti ve třetím).
Všechny ostatní postavy jsou jen nahrubo načrtnuté, což nevadí, protože je stejně všichni znají z knih.
Až do konce v podstatě o Aragornovi nevíme o moc víc, než to, že má románek s elfkou, a že je potomek královského rodu. jeho motivace je velmi vágní. Obdobně Gandalf funguje důležitý dějotvorný prvek, ale už ne jako plnohodnotná postava. Boromir dostane obrysy až spolu s Faramirem, ale ani ten není nijak významným hybytelem děje.

LotR je opravdu především o hobitech, kteří se vydali na výlet do Mordoru.

verlit, vloženo 10:33:14  28. 12. 2012

To ano, ale o motivaci trpaslíků, kromě Thorina, jsme se nedozvěděli nic, takže nemáme tušení, proč do toho šli. Vlastně, když o tom tak uvažuju, zmíní se vůbec někdy některý z nich o tom, proč hledají Osamělou horu?
Bilbo to pochopil a vyslovil, ale myslím, že je jediný.

(P.S. Když se ještě vrátím k té námitce, že v rámci jednoho filmu nelze představit 13 postav - ve Společenstvu to šlo bez problémů (Bilbo, Frodo, Gandalf, Sam, Smíšek, Pipin, Aragorn, Elrond, Glum, Arwen, Saruman, Galadriel, Legolas, Gimli, Boromir...to už jsem na 15, pokud se nepletu)
Stejně tak by to bylo možné i tady, stačí pár slov/vět ve vhodné situaci, není třeba dlouhých proslovů)

Bellatrix, vloženo 10:26:39  28. 12. 2012

verlit: To máš naprostou pravdu, ale to je prostě Hobit :) Mně se taky ta změna líbí. Na druhou stranu to, že někteří trpaslíci do toho šli prostě proto, že je pozval Thorin, mi připadá taky OK (tedy bez ještě jiné, další motivace) - ostatně Pipin se Smíškem a Samem taky jeli proto, že chtěli doprovodit Froda, i když pořádně nevěděli, do čeho jdou a co je čeká.

verlit, vloženo 10:18:52  28. 12. 2012

Meridion: Myslím, že ten rozdíl je i v tom, PROČ pořád někam jdou a ZA CO bojují. To je, díky silnému příběhu, v PP jasně nastavené. Zatímco v Hobitovi skoro vůbec a když, není to příliš zajímavá motivace (velmi vítám aspoň tu změnu, že Thorinovi jde o návrat domů a ne jen o zlato, jako v knížce).

Bellatrix, vloženo 09:57:23  28. 12. 2012

Jo, a musím uznat, že Figwit (Lindor?) vypadá v Hobitovi mnohem lépe než v PP :)

« ««   30   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php