|
Tak jo, ještě dodám krátké postřehy :) Co jsem tak zpětně prolétl recenze, nechápu, jak může být Spáčilová placená za psaní recenzí a taky nechápu, proč někdo neplatí stejné peníze (i když cojávim) Fukovi :) Oba sice dali filmu okolo 60%, s čímž tolik nesouhlasím, ale Fuka docela vystihl ty největší problémy filmu. Ten zásadní: Hobit není prolog k PP a hledání hlubších pojítek a návaznosí někdy přesahuje únosnou míru. Nemohu uvést jeden příklad za všechny, protože se to týká hlavně celkového zpracování filmu. Jak už bylo zmíněno, očividně častější uvádění fórků a vtipů prostě pohádkovost nepřinese. Třeba Evee si mi tu teď stěžovala, že Hádanky ve tmě by mohly být alespoň trochu ve tmě a má pravdu.
Kdybych to přirovnal k hudbě - skladatel (tedy režisér) má před sebou téma a též volnost zpracování. Výběr formy je přitom dost stěžejní a nejvíce určující pro celé dílo. Druhá zásadní věc je zvolená "instrumentace", nebo též "povaha zvuku" - třeba už jen výběr nástrojů (zahraje toto téma klavír, nebo lesní roh?) dělá divy.
Jackson dokázal vytvořit poměrně pěknou Středozem, která má o 50% slabší deprese než za doby války o prsten. Ale to mi nestačí...
Nicméně jak psala Meridion, já měl před vstupem do kina vážně velké obavy, takže jsem vycházel dost spokojen. Byl jsem na verzi HFR, která mi přišla vážně revoluční a přesně jak píše Fuka - až se s tím naučí lidé více pracovat, bude to velká fajnovost.
Ze scén mě snad nejvíce iritovalo podzemí se skřety, trochu jinak bych vykreslil neočekávaný dýchanek. Dabing byl poměrně OK, i když přezpívané písničky by zasloužily spláchnout do kanálu.
Celkově dávám 80%, protože film dokázal to, co jsem nečekal. Ještě dvě hodiny potom jsem měl zavřené oči a chtěl se tam vrátit a druhý den otevřel knížku, po tolika letech... :) |