05:43:55
23. 11. 2024

Místnost
Filmy Pán Prstenů a Hobit
Pán Prstenů P. Jacksona - nejlepší fantasy film?
Reklamní vložka: Hračky z filmu, Trička z filmu

Místnost má od 11:06:51  04. 06. 2001 pronajatou Jeremius. Spolusprávce: Tinne.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   9   »» »

Gergon, vloženo 17:02:25  10. 12. 2014

to souhlasím, ale třeba barda hodně vylepšil a vychytal oproti originálu. stejně jako starostu. a thranduil? - best elfking ever =) ta jeho koruna je dokonalá.
mě zase chybí nějaká epická hudba. totálně mě dostal otrpasličí zpívání ve Dně pytle a pak titulková u prvního dílu. taky se mi strašně líbí melodie jezerního města. ale jinak nic moc. když si vzpom,enu na PP, tak i po letech vím naprosto přesně jak mě dostalo - první vyjetí jezdců z barad dur. když jdou z roklinky a procházejí mezi dvěma kameny na kopci celá družina, když gandalf "rozsvítí" v morii, když sbíhají schody, když gandalf sjíždí z toho kopce k helmově žlebu a za ním vychází slunce a kupa dalších momentů... takovou hudbu jsem v hobitovi neslyšel snad ani jednou. prostě epickou.

verlit, vloženo 14:58:04  10. 12. 2014

No právě - PP je samozřejmě mnohem lepší materiál, ale i tam mi dokázal Jackson některé postavy, které v knize nebyly moje oblíbené, přiblížit a "vylepšit" - např. Boromir, ale také vlastně všichni "Rohanovci" - Theodén, Eomer, Eowyn... v knížce mě moc nebavili, ve filmu jsem je teprve objevila.

A u Hobita byl pro tohle vylepšení mnohem větší prostor a příběhu by to bylo prospělo mnohem víc, než dalších 10 minut bezhlavného běhání a padání.

Bellatrix, vloženo 13:19:30  10. 12. 2014

Mně je taky spousta postav do jisté míry ukradená, ale určitě je to proto, že ta kniha samotná mi k srdci tolik nepřirostla - je to napsané stručně a "rychle" a víc pro děti. Ve filmu je z knihy hlavní příběh, ale to všechno ostatní si museli vymyslet a vlastně tak vytvářet všechno znovu a teprve nám to nějak představit. Líbí se mi i přidané věci - miluju Radagasta a jeho králíkosáně, ale že by mi u toho běhal vzrušením mráz po zádech, to ne.

U PP, na druhou stranu, jsem před filmem měla už vytvořený hluboký vztah k některým postavám, milovala jsem celý ten příběh, několik míst mě spolehlivě rozplakalo (Boromirova smrt; rohy před branami MT...), díky obsáhlosti dialogů a popisů cesty jsem měla přesnou představu o postavách a určitých místech ve Středozemi atd atd. Stačilo, aby se pak ve filmu PJ tu a tam trefil, a byla jsem nadšená. Stačil pohled na Edoras a tetelila jsem se radostí, že to vypadá tak, jak to vypadat má.

Gergon, vloženo 11:21:12  10. 12. 2014

to je asi úděl toho, že jich je tolik a jdou pokupě. upřímně - kdyby společenstvo nebylo tak rasově rozdělený, tak by se tam taky pár postav ztratilo, alespoň dokud jdou spolu. 4 hobiti. dokud se nerozdělili, tak to byl akorát frodo a sam, plus nějací dva u kterých si člověk po prvním zkouknutí taky pletl kdo je smíšek a kdo pipin. aragorn byl king a legolas a gimli šli prostě jako doprovod. legolas se akorát tvářil hezky pro kamery a gimlu bručel. kdyby byli všichni tři lidi, tak by si člověk ty další dva taky tolik nepamatoval.
další výhodou pána prstenů je podle mně luxusní knižní předloha. hobit je zkrátka pohádka pro děti. a s tím se nedá nic dělat. kde v pánovi prstenů rozehráli velkou hru o trůny, zamíchali do toho krále jako je theodén, nebo správce gondoru, a děly se "velké věci" tak tady není skoro nic. prostě parta lidí jde a jde a jde a jde a sem tam někoho potká. pán prstenů byl to samé. ale potkali krále, který bojuje os vou zemi o své lidi. tady potkávají medděda, kterej sedí v baráku a nic neřeší, potkávají barda, kterej řeší že ho nemá rád starosta města atd... můžeme být rádi, že barda jackson tak krásně rozvinul. kdyby se držel knižní předlohy, tak se bard oběví teprve ve chvíli kdy drak útočí, vystřelil by jeden šíp, o kterým by nikdo nic nevěděl a jedním šípem zabil nejdrsnějšího draka a konec.tto by byla teprve nuda.

verlit, vloženo 11:08:05  10. 12. 2014

Mě připadá, že úplně trestuhodně nevyužili potenciál většího ztotožnění se s postavami.

Líbil se mi moc ten úvodní nástin různých povah a motivace trpaslíků (protože u Tolkiena to byl v podstatě třináctihlavý klon) - některý je spíš teoretik a vědec; jiný nemá žádné praktické zkušenosti a tudíž se nejspíš bude bát; třetí je v podstatě podvodníček, zvyklý všechno okecat; další možná trochu žárlí; atd. atp. .... a pak prakticky NIC z toho nevyužili ve scénách tak, aby divák měl důvod s postavou sympatizovat nebo ji litovat nebo se o ni bát nebo se s ní radovat.

Cokoli ve filmech dělal jeden z trpaslíků, to mohl klidně dělat jiný z nich, tak zaměnitelní z hlediska motivace a chování nakonec byli :-(

Vever, vloženo 10:53:54  10. 12. 2014

No, my už jsme si druhý dím pustili akorát na počítači a já teď po nějakém třičtvrtě roce mám problém si vůbec vzpomenout o čem to bylo. Je to nuda, no :)
A vysloveně mě naštvalo že nenatočili takovou tu scénu, jak trpaslíci pod Ereborem rychle tahají vybavení dovnitř do chodby a mezitím se blíží drak. Jedna z mála situací která ma fakt geniální potenciál pro akční filmovou scénu a oni jí vynechají.

Silmarien, vloženo 10:38:25  10. 12. 2014

Mám to asi podobne ako verlit.

Vždy sa rada vrátim do toho sveta a som rada, že to je a že si ešte mám čo nostalgicky užiť. Ale chýba tam tá spätosť s postavami, taký ten pocit, že sme zas "v tom". Záplava trpaslíkov, divní elfovia :-D a pár ľudí to nezachráni :-) Tauriel mi vôbec nevadí...
Ale tiež ma to neodradí si to ísť užiť do kina a kúpiť si všetky predĺžené verzie :-) (koniec koncov to bola jediná možnosť pre mňa ako si pozrieť jednotku... no a načatú sériu treba dokončiť, nie? :-D)

verlit, vloženo 07:55:02  10. 12. 2014

Myslím, že ti "omílači" se prostě chtějí cítit jako cool odborníci, a tak se vyjadřují :-)

Mě u Hobita vadí něco úplně jiného - absence pocitu nebo jak to napsat. U PP jsem postavy milovala nebo nesnášela, fandila jim, dojímaly mě, prostě jsem sdílela a prožívala jejich pocity.
U Hobita, bohužel, necítím k drtivé většině postav vůbec nic (kromě Bilba).
Chybí mi tam momenty, kdy s nimi cítím, které ve mně vzbuzují nějakou citovou odezvu, a kterých bylo v PP spousta.

Bilbo, vloženo 01:55:21  10. 12. 2014

Gergon: Já mám pocit, že jsi po dlouhé době někdo, kdo si Hobita prostě užívá, protože je to Středozemě a tolik to neřeší... to je fajn :-)

Já mám osobně vůči těm filmům taky dost výhrad, ale úplně nechápu, proč všude kolem lidi (teď nemyslím ani tolik tady na Taverně, ale různě po netu) pořád dokola povrchně omílají ty stejné věci... jsou 3 filmy, je tam Tauriel, Tauriel má romanci s trpaslíkem, moc dlouhý, jsou tam věci které v knížce nejsou (fakt překvápko), jsou 3 filmy - proč nejsou 2?, Tauriel, už jsem zmínil že natočej 3 filmy, Tauriel nebyla v knížce, blablabla...

Gergon, vloženo 22:31:06  09. 12. 2014

To já bych to taky klidně sestříhal, jsou věci co bych rád vyhodil. Neříkám že ne. Ale není jich zdaleka toli, jako ty ze kterých jsem absolutně nadšený a proto si těma nedostatkama nenechávám kazit celkový dojem. Prostě si užívám to fantastické a mám z celé trilogie super pocit a jsem nadšený. jeden film by byl skutečně hrozně málo. Dva by byly rozumné. A souhlsaím že Jacksnovi nejde o prachy, kdyby ano, tak tolik neutrácí. On tu práci miluje stejně jako celý ten svět a chce ukázat co nejvíc a za mnohé jsem mu vděčný. z těch věcí co v knize nebyly - bílá rada a sauron - super, radagast (bez králíků a saní bych se obešel) ale herec, ksotým a jeho dům . bezvadný. hroby devítky v horách, pohřbívání pána angmaru... i takové střípky mě neskutečně potěší. stejně jako záběry z bitvy o morii a zrození "Oakenshielda" z toho všeho rozhodně nemám pocit, že je to film nudný, neslaný nemastný atd...

Bellatrix, vloženo 12:59:26  09. 12. 2014

U Jacksona si nemyslím, že je v tom mamon, on podle mě spíš nezná míru :o) Z dodatků to úplně čiší. Některé věci natočí jen proto, že se u toho dobře baví :D

Honička se Šmakem v hoře mi nevadí, ale vadí mi věci už příliš přehnané - Thorin plující v kolečku po roztaveném zlatu, a vůbec celý ten konec se zlatem je na palici. Chápu jejich vysvětlení z dodatků - potřebovali nějaké vyvrcholení filmu, má logiku, že by se trpaslíci snažili Šmaka nějak zabít a těch věcí, které ho můžou nějak ohrozit, je málo - tak použijí to, s čím umějí pracovat. OK. Ale někdo tam říká, tuším sám PJ, že kdo rozumí fyzice, měl by se teď přestat dívat :oD Tohle mě prostě prudí. Na jednu stranu přiváděl animátory k zoufalství tím, že se mu nezdál způsob, jakým se sesouvá hromada zlatých mincí, a donutil je to dělat pořád dokola, dokud to nebylo věrohodné, na druhou stranu tam nechá takhle nevěrohodnou scénu.

Aditu, vloženo 11:19:27  09. 12. 2014

Nevim, jeden film mi přijde málo. Dva by mohly být OK.

Jeremius, vloženo 10:41:06  09. 12. 2014

Jo, kdyby nevyhral mamon a udelali z toho jen jeden film, mohl byt stejne dobry jako PP

Meridion, vloženo 22:06:00  08. 12. 2014

Naprostý souhlas!

Iwo Olorin, vloženo 20:07:51  08. 12. 2014

Klair: Přesně tak. Zkrátit honičky na polovinu, zarazit Legolasovo surfování, zrušit a zapomenout ten pitomý souboj se Šmakem (ne, mně nepřijde ničím ospravedlnitelný) a pak si půjde jenom užívat ty krásné scény jako Neočekávaný dýchánek nebo Hádanky ve tmě...

Vever, vloženo 19:50:20  08. 12. 2014

Tady už to někdo udělal. A navíc je to lego :)
https://www.youtube.com/watch?v=xqsAzTS6KDg

Klair, vloženo 13:32:54  08. 12. 2014

Já bych si s chutí vzala celé filmy, k tomu nůžky a prostě bych trochu stříhala na dramatu...

Gergon, vloženo 12:18:32  08. 12. 2014

A to nejsem žádný fanoušek nějakých přeplácaných efektů, nebo stupidných komedií. naopak. mám rád dobré a kvalitní filmy. a od tolkiena všechno co napsal včetně esejí a pohádek atd...
a uznávám, že kupa věcí co jackson udělal tak dělat nemusel. obešel bych se bez tauriel, bez akční jízdy v sudech a mnoha dalších věcí. ale i kdybch z každého filmu vyházel 45 minut blbostí co se mi nelíbí, tak mi tam pořád zbývají dvě hodiny luxusního materiálu, který mě totálně dostává. pokud někomu stojí zato, aby si celou ságu zkazil kvůli pár věcem co se mu nelíbí, jeho věc. já si radši vychutnám ty hodiny materiálu co mě fascinuje a filmy si uživám naprosto maximálně. o to víc, když se člověk v bonusech dozví, proč bylo nutné některé změny udělat a uzná, že ty důvody jsou logické. některé podle mě dokonce lepší, než jak je napsal tolkien. a to jsem jeho velký fanoušek.
například nechat celou knihu putovat třináct trpaslíků za drakem, a na konci nechat draka odletět dřív než se s ním vůbec potkají?? v knize možná, ale ve filmu by to tak nefungovalo a působilo by to dost hloupě. kdyby po takové cestě dostali od draka horu zadarmo. takže akční scéna s drakem u pecí byla prostě potřeba. atd....
a rozhodně bych neoznačil nemastným a neslaným filmy, ve kterých je tak úžasný vizuál většiny lokací - jezerní město, meddědův dům, lesní říše ..... ty nádherné lokace vystavěné ne v počítači, ale jako skutečná msíta rukama lidí vreálné přírodě - viz. meddědův dům například.

Gergon, vloženo 12:11:54  08. 12. 2014

Tvoje chyba. Mě se líbí pro mě jsou naprosto fantastické a úžasné.

Jeremius, vloženo 00:10:48  08. 12. 2014

Kolem Hobita je takové haló, až je mi líto, že jsou ty filmy tak nemastné neslané a nebaví mě :-)

« ««   9   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php