|
Se vznikem larpové databáze se k ročnímu shrnutím hraných her na Taverně často vracím. Rád bych sem proto sepsal i já, jaké hry jsem si zahráv v roce 2012.
Špetka kouzel - komorní larp zahraniční produkce přeložený a uváděný Baldou. Hrál jsem v podstatě betatest, na kterém se ukázalo, že hra je poměrně slabá a myslím, že od té doby ji Balda neuváděl. Vtipné jsou relikty originálu v podobě herních schopností a pravidel pro jejich použití. Ve hře samotné měla má postava minimum herní náplně a byla v podstatě celá postavena na hráčské improvizaci. Zajímavé je, že celý děj dává smysl až po vysvětlení organizátorem (ani jedna postava nemá tento celkový přehled).
Komorní chata - kvalitní setkání s řadou přínosných debat. Pro mně asi lepší a přínosnější formát povídání si o larpu než Odraz.
Síla bratrství - náhodně jsem si hru zahrál na komorním Lipníku. Larp dělený na scény, přičemž poslední je zcela volná. Možná by se spíše hodilo napsat larp s hodně dlouhými předherními scénami. Svůj běh jsem si užil maximálně. Hra měla gradaci, emoce, poutavý příběh. Velmi za to vděčým spoluhráčům a hlavně skvělým spoluhráčkám. Byl jsem i u jiného uvedení, u kterého jsem pomáhal s přípravou. Druhý běh byl znatelně slabší a zdá se proto, že hra hodně stojí na hráčské sestavě. Za mě ale 8/10
Tři hry z larpvíkendu jsem již shrnul někdy dříve. Připomínám:
Poslední pokoj
Hra mne zklamala. Čekal jsem larp s prvky okultna, ale dostal jsem hru o okultismu. Některé postavy neměly ve hře nic jiného k řešení. Moje postava (profesor) neměla bohužel na ostatní téměř žádné vazby a tak se stalo, že jsem nejvíce herního času strávil s postavou, která měla být mým úhlavním nepřítelem, v družném hovoru. S nikým jiným jsem si holt neměl co říct. A jak zmínila Mivka, s Piroshem jsme to okultno pěkně zfušovali.
Pineapple
Vážná hra, která je postupně přetvářena do komické. To se však projevuje pouze na detailech, které jsou pojaty absurdně (mango, křeček). Na samotném dění na vesmírné lodi bohužel nic komického není (do cíle nemohou dojet všichni, musíme se někoho zbavit). Hra je doplněna detektivní zápletkou, která však pro mou postavu nebyla podstatná. Kluci mají hru velmi dobře připravenou a vybavenou rekvizitami. Palubní počítač je skvělý. Má postava (mimozemšťan) byla bohužel ve hře dost opuštěná. Hru bych v současné podobě spíše nedoporučil, ale pokud kluci posílí komické prvky (nebo se naopak vrátí k vážnému pojetí), může vzniknout dobrá hra. Pro mne ta kombinace zkrátka nefungovala.
Blok D
Pro mne nejlepší hra larpvíkendu. Užil jsem si postavu, která sice nemohla příliš zasahovat do herního dění (Maurice), ale díky svému specifickému projevu bylo celou dobu zábavné ji hrát. Mě tyhle postavy zkrátka hrát baví (podobně jsem uchopil starého vědce v IT), pokud není hra příliš dlouhá (zde cca 90 minut). Hra se v našem běhu bohužel příliš nevyhrotila, což ovšem půjde ošetřit několika jednoduchými úpravami hry. Jedná se o vážnou, dramatickou a napínavou hru, ale navzdory settingu se nejedná o larp depresivní. Doporučuji k vyzkoušení.
Šotčín - slabší larp, který slouží spíše k vyblbnutí než hraní něčeho. Hodně křiku, hodně nesmyslů. Po nějaké době to člověka ale omrzí.
Sanatorium - Kvalitní žánrovka, která nechává hráčům prostor pro rozehrávání postav a vlastní invenci. Přesto má zaručenou gradaci. Na poli komorních larpů mi chybí více takových her. 8/10
Obora 2P915 - Zajímavá všehochuť témat, která kupodivu držela pohromadě. Oceňuji zejména originální techniky a mechaniky. Výborné předpřipravené scény. Hra u mne ztrácí na problému předávání informací mezi hrou a hráčem, ať už prostřednictvím herních předmětů nebo CP. Stále je to však velmi povedený kousek. 8/10
Princův Gambit - Nejlepší na celé hře byl asi mechanismus výběru a popisu postav. Oceňuji také to, že se jednalo o městský larp. Velmi se mi líbili site-specific události (např. mluvící sochy coby zástupci historických a bájných osobností). Bohužel to s sebou neslo i fakt, že spoustu času člověk trávil přesunem z místa na místo. Sám jsem vedl skupinu skřítků a obávám se, že jsem svou úlohu z nějakého důvodu nezvládl. Nedokázal jsem zřejmě identifikovat herní náplň, která nám byla určena a tak jsem sebe i své skřítky honil od čerta k ďáblu ve dějových slepých uličkách. Dle zvyku z jiných her jsem se snažil, aby mě organizátoři nasměrovali správným směrem. To se bohužel nestalo a možná jsem jen umocnil špatnou náladu v organizačním táboře, která zřejmě vedla k předčasnému konci hry. (Je to moje domněnka. Naymslím si, že by to takhto bylo naplánováno). Byl jsem zklamán ze hry, ale hlavně ze sebe jako z hráče. 3/10
Borograv - prostě super, skvělé a nejlepší hra, kterou jsem kdy hrál. (Možná někdy na larp.cz vyjdou nějaké rozsáhlejší postřehy, které jsem sepsal) 10/10
Skoro Rassvet - Výborná hra, kterou jsem zatím pouze betatestoval. Velmi mi sedlo zasazení, krásné prostředí loveckého zámečku a jeho okolí. Člověk se necítí spoután prostorem jako u komorních larpů, přesto se mu dostane luxusu propojených postav a vysokého vytížení dějem. Kvalitní workshopy a styl hraní s ještě větším důrazem na dramatičnost, který se mi velmi líbí. Přestože bych hodnotil svou postavu jako spíše jednu ze slabších a bez zásadního emočního přesahu, hru jsem si užil. Betatest, ale stále 9/10
Rodinná oslava - Etalon komorních larpů. Hru jsem hrál již dvakrát a vždy se mi velmi líbila.
Jsem nadšen z civilního příběhu a zápletek. Z přirozených vstupů organizátorů, kterými ovlivňuji gradaci hry. Z toho, že se nesnaží ždímat emoce za každou cenu. Z dortu.
Věřím, že se jedná o larp, který má minimum "slabýh" uvedení. 8/10
Sestup - velké zklamání. Výborná atmosféra a prostředí, ale hra toho neměla moc co nabídnout. Interakce s terminálem ponorky byla veškerá herní náplň. Možná jsem měl hru vyhrotit více sám, ale než jsem se stačil chopit vhodné příležitosti, byla pryč a nemělo to smysl. 4/10
Terapie tmou - pro mě velké překvapení. Hrál jsem v silné sestavě, což umocnilo vyznění celé hry. Již samotný setting je zajímavým zpestřením a dává komornímu larpu nový rozměr. Hráči jsou celou dobu zavření v naprosté tmě, ve které jejich postavy podstupují terapii. Hra nabízí prostor na rozehrávání postav a zároveň zaručuje silnou gradaci. Je potřeba zapracovat na předherním a poherním vedení, ale jinak se jedná o skvělou hru. 8/10
Dále jsem uvedl několikrát Odznak a Školu. Vytovřil jsem s Radkem novou larpovou frašku Telenovela, která se v roce 2012 testovala a má za sebou první úspěšné uvedení. Trochu jsem pomáhal s HRAJ LARP. A mám rozpracováno asi tak pět dalších projektů. |