08:31:18
25. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   19   »» »

Mivka, vloženo 15:43:59  23. 04. 2012

Ještě možná upozornění - chtělo by to nějak zavést, aby se do recenzí spoilery buďto nepsaly, nebo jasně označovaly, třeba v Bodláku někdo vypsal pomalu všechno, co jeho postava ve hře dělala.

Camus, vloženo 15:36:36  23. 04. 2012

Mivka: Editovat určitě můžeš. Je to přece wiki. Já jsem s tím taky včera pracoval prvně a nijak jsem to nezprasil. Překopíroval jsem si nějaký cizí komentář a ten jsem upravoval :)

Jinak moje zásluha je jenom v tom, že jsem sem hodil odkaz. Práce je jiných lidí :)

Mivka, vloženo 21:34:39  22. 04. 2012

Celkově to podle mě má docela šmrnc (a zasloužilo by to občas korekturu, už jsem přihlášená k editaci, můžu?)

Akorát pokud chcete komentáře, asi bych ocenila, kdyby u každého už šablona na komentáře byla, já se v tomhle editačním systému nevyznám a nechci to tam tvořit sama, abych to nezprasila :)

Camus, vloženo 21:02:31  22. 04. 2012

Ahoj. Všem doporučuji k pozornosti následující stránku na larpedii.
Vzniká tam jednoduchá databáze larpů (nejen komorních). Dovolil jsem si (nepřímo) vložit na stránky vaše reakce na hry z nedávného larpvíkendu. Doufám, že to nikoho nepobouří (kdyžtak je můžete smazat nebo mi napsat do pošty a smažu je sám). Chtěl jsem vás ale hlavně poprosit, jestli byste neměli chuť nahrát na larpedii k jednotlivým hrám své komentáře z minulých let. Určitě to pomůže spoustě hráčům.

Co si o tom myslíte? Jak se vám nápad a provedení líbí?

Klair, vloženo 17:54:54  20. 04. 2012

Ozkoušeli jsme naživo!! Byla jsem na Etiquette a bylo to naprosto skvělé!! Jeviště ze stolu, divadlo v podání vás a figurek. Ano, opravdu vřele doporučuju!! Klairhttp://www.pq.cz/cs/rotozaza-etiquette-cz2.html

Daysir, vloženo 00:42:13  13. 04. 2012

Dřevárna!

A dřevárna, která bude narvaná dějem a atmosférou! Wow!

Daysir, vloženo 00:42:11  13. 04. 2012

Dřevárna!

A dřevárna, která bude narvaná dějem a atmosférou! Wow!

Daysir, vloženo 22:12:48  12. 04. 2012

Hej tak jsem asi vyhrál peníze! Teď jen zjistit, s kým jsem se vsadil, že Pineapple NENÍ čistá sranda...

Camus, vloženo 09:45:30  12. 04. 2012

Poslední pokoj
Hra mne zklamala. Čekal jsem larp s prvky okultna, ale dostal jsem hru o okultismu. Některé postavy neměly ve hře nic jiného k řešení. Moje postava (profesor) neměla bohužel na ostatní téměř žádné vazby a tak se stalo, že jsem nejvíce herního času strávil s postavou, která měla být mým úhlavním nepřítelem, v družném hovoru. S nikým jiným jsem si holt neměl co říct. A jak zmínila Mivka, s Piroshem jsme to okultno pěkně zfušovali.

Pineapple
Vážná hra, která je postupně přetvářena do komické. To se však projevuje pouze na detailech, které jsou pojaty absurdně (mango, křeček). Na samotném dění na vesmírné lodi bohužel nic komického není (do cíle nemohou dojet všichni, musíme se někoho zbavit). Hra je doplněna detektivní zápletkou, která však pro mou postavu nebyla podstatná. Kluci mají hru velmi dobře připravenou a vybavenou rekvizitami. Palubní počítač je skvělý. Má postava (mimozemšťan) byla bohužel ve hře dost opuštěná. Hru bych v současné podobě spíše nedoporučil, ale pokud kluci posílí komické prvky (nebo se naopak vrátí k vážnému pojetí), může vzniknout dobrá hra. Pro mne ta kombinace zkrátka nefungovala.

Blok D
Pro mne nejlepší hra larpvíkendu. Užil jsem si postavu, která sice nemohla příliš zasahovat do herního dění (Maurice), ale díky svému specifickému projevu bylo celou dobu zábavné ji hrát. Mě tyhle postavy zkrátka hrát baví (podobně jsem uchopil starého vědce v IT), pokud není hra příliš dlouhá (zde cca 90 minut). Hra se v našem běhu bohužel příliš nevyhrotila, což ovšem půjde ošetřit několika jednoduchými úpravami hry. Jedná se o vážnou, dramatickou a napínavou hru, ale navzdory settingu se nejedná o larp depresivní. Doporučuji k vyzkoušení.

Na letošním Pražském larpvíkendu jsem také uváděl Školu, která z mého pohledu dopadla naprosto skvěle a Odznak.

Fionor, vloženo 23:26:59  09. 04. 2012

Genevieve: normálně se červenám - taková trojnásobná pochvala pro mé hraní, to už bych rovnou mohl zpychnout :)

Genevieve, vloženo 18:22:08  09. 04. 2012

Vlna
Také jsem vsadila na autora, jelikož po loňské Hře, kde jsem byla naprosto spokojená, jsem chtěla určitě hrát Doktorův kousek. A přesvědčil mě, že Doktor opravdu umí. Měla jsem dobrou postavu, silný zážitek hodně daný spoluhráči - výborně mi sedl ve svých rolích Kytka, Fionor a John. Gradace, spousta emocí, tajemství a tak. Prostě dobrá hra.

Proklatě dobré kuře
za mě nejslabší z toho, co jsem tenhle víkend hrála. ženské postavy ploché, nedotažené a vlastně zbytečné. Postavy, které nebyly v redakci taktéž zbytečné. Kdyby je hrály CPčka, tak by to bylo asi dostačující. Ale nám jeden člověk trošku zazdil, ale to nevadí. I tak jsem si to užila, ale hrála jsem dost jak se mi chtělo a cítila jsem to, než postavu, u které jsem prostě měla napsáno několik poměrně vágních informací, plus mínus žádné cíle a tak. Plánuju to napsat autorovi.

Moon
Od Moonu jsem hodně čekala. Dostala jsem postavu, kterou jsem chtěla, Sofie Troy, a doteď si myslím, že se pro mě nejlépe hodí. Skvělá gradace hry, úžasní spoluhráči, kteří, kdyby nebyli tak dobří, tak by mi hru mohli dost stáhnout dolů, takhle byla opravdu ve výšinách. Zvláště výkon Johna Row, Benedikta, Gideona a otce Josepha mě dostával a jenom díky nim řadím konec do souboru, nyní už tří, nejsilnějších larpových zážitků vůbec.

Cesta dlouhým dnem do noci
Také jsem čekala hodně. Znám drama, znám autorku. Chtěla jsem roli Mary, kterou jsem dostala a je to dobře. Postava služky mi přijde trochu navíc a postava kuchařky je dobrá, ale i tak. Nejvíce konfliktů probíhalo v rodině, především trojúhelník Mary, James a Jamie. Všichni hráči celé hry podali výborné výkony a díky nim si odnáším silné zážitky a trochu vyčištěnou hlavu. Fionorovi vděčím za skvělou scénu, která se mi strašně líbí.


Za mě? Naprostá spokojenost jak s hrami, u kuřete pravda trochu pokulhává, s postavami, autory i spoluhráči.

Vórima, vloženo 17:02:26  09. 04. 2012

Proklatě dobré kuře:
Shodnu se s Fionorem. Pro mě to byl hodně silný zážitek, kterému velmi pomohli výborní spoluhráči. Subjektivně výborné, objektivně to chce trochu vybalancovat.

Nesnadné rozhodnutí:
Fajn larp. Bavil mě, měl jsem dobré spoluhráče, takže jsem spokojený.

Cesta dlouhým dnem do noci:
Jednoznačně výborné. Skvělí spoluhráči, dobře napsaná postava, hromada emocí. Prostě perfektní.

Louda, vloženo 16:48:28  09. 04. 2012

Jo to vypadnutí ze hry o kterém mluví ohledně Bloku D Mivka bylo blbé a vedlo právě z jedné designové chyby. Naštěstí se mi podařilo rychle dostat zpět, ale byla tam hodně špatná reakce ze strany organizátorky, škoda. Ale věřím že do příště to vypiluje!

Louda, vloženo 16:46:08  09. 04. 2012

Já se také zdržím číselného hodnocení.

Svět po Pádu V: Z pozice CP hru nemůžu objektivně hodnotit ale myslím že pro běžného hráče komorních Larpů to mohl být pěkný vhled do out-doorových akcí. Námaha, špína, voda, tma. Na železnici, dějou se věci.

Odznak:
Velmi dobrá a řemeslně skvěle zvládnutá hra, jak co se týče postav tak i rekvizit. Roli jsem sice původně moc nechtěl ale nakonec byla moc dobrá, v podstatě jsem měl pořád co dělat a nenudil jsem se. Moc dobré.

Blok D:
Neměl jsem příliš vysoké očekávání, ale bylo to až na pár zbytečných chybek v designu velmi pěkné. Atmosférické, dobře řešený způsob vnesení děje do uzavřeného prostoru.

Škola:
Tentokrát v roli učitele Sporťáka. Bylo to zase fajn, jako hráč-dítě jsem si to ale užil více. A tak to má být.

Mivka, vloženo 16:42:10  09. 04. 2012

Za mě Poslední pokoj fajnový, přesně vyvážené množství podnětů pro postavy, formát takřka absolutě bez vstupů z vnějšku v tomhle případě velmi fungoval. Postava mi vyhovovala, byť mě lehce vyděsila její vztahová linka, která nebyla nijak předem naznačena. Sombřin styl psaní bohužel není úplně vyladěný pro tvorbu larpů, ale kromě lehce smíšeného dojmu z představení postavy si nemůžu stěžovat.

Odznak je zase larp, u kterého naprosto uznávám, že objektivně je kulervoucí, ale já z něj i po dvou dnech mám osobně spíš špatný pocit, že jsem vlastně vůbec nedala za svou postavu do hry ty správné impulzy a z výsledku celé hry se cítím jako hrozný blbec. Ale jako v průběhu hraní to bylo velmi našlapané, šlo to dynamicky a bavilo mě to, ta vlna pocitu, že jsem vlastně idiot, přišla až po konci hry. Skoro bych chtěla si to zahrát znovu, tentokrát za nějakou méně morální postavu, abych si ozkoušela, jestli bude ten výsledek jiný.

Blok D u mě bohužel ohromně utrpěl na to, že jsem udělala tu chybu, že jsem šla na hru od mně neznámého tvůrce, navíc na její první běh, když to zároveň bylo na téma, na které jsem poměrně dost ulítlá a docela dost o něm vím. Tvůrkyně navíc kromě zcela přijatelných a herně významných historických změn typu na jednom bloku KT jsou ženy i muži, udělala i pár takových, které byly dokonale zbytečné - kdyby se tábor nejmenoval Belzec, ale jakkoliv jinak (klidně třeba vymyšleně), ušetřilo by mi to docela dost skřípání zubama. V průběhu hry jsem navíc měla poměrně intenzivní pocit nedomyšlenosti a nedotaženosti, ve výsledku mi ve hře chyběl jakýkoliv větší konflikt. K tomu se přidali dva hráči, kteří mi dost nesedli, několik nevyužitých situací a jedno docela velké vypadnutí ze hry ke konci hry, které mi víceméně zastřelo celý dojem z jinak poměrně slušného konce (byť teda z pohledu příběhové logiky mi taky přišel nedomyšlen), a ve výsledku to pro mě byl zážitek výrazně zaostávající za dvěma předchozími.

Činkapi, vloženo 16:23:03  09. 04. 2012

Tak hlásím, že Vlna dost dobrá!
(když už se teda KONEČNĚ začne hrát :-)))

Z Růže na kolejích jsem mírně rozpačitá. Hodně dobré téma, ale provedení trochu zadrhávalo. Neodsýpalo to tak svižně, jak by člověk u jeep hry očekával. A zbytečné pauzy hodně ničí atmosféru.

(sakra, teď jsem si vzpomněla, že jsem dostala růži a zapomněla ji tam... :-(

Fionor, vloženo 16:17:58  09. 04. 2012

5. pražský LARP víkend


Rozhodně se mi nelíbí představa, že bych měl hry hodnotit nějak bodově. Všechny čtyři, které jsem hrál, byly v mnoha ohledech dobré a nedá se rozhodně mluvit o tom, že bych nebyl spokojen. Snad s delším časovým odstupem (tedy opět při tradičním souhrnu na konci roku) bude nálada a chuť přetavit zážitky do suchých čísel, ale rozhodně to nehodlám dělat dnes.

Vlna
Vsadil jsem na autora, od kterého jsem v loňském roce hrál geniální Hru, a rozhodně jsem neprohloupil. Vlna pracuje s velmi jednoduchým příběhem, ale má silné a hluboké postavy a také dobře zvládnutou gradaci. Navíc není problém jít i mnohem hlouběji pod povrch základního příběhu... Doktor má zkrátka své hry dobře zvládnuté...

Proklatě dobré kuře
Pro mě po profesní a osobní stránce velmi důležitá hra a skoro bych ji považoval za povinnost pro každého, kdo má zájem o žurnalistiku v jakékoliv podobě. Na hře je bohužel trochu znát její geneze a tak by rozhodně lépe fungovala jako komorní filmové drama, než jako plnohodnotný LARP (tři hlavní postavy a tři spíše jako kompars), ale není to nic, co by nešlo vyřešit mírnými zásahy do výchozího nastavení (což ještě budu probírat s autory, protože „Kuře“ je rozhodně hra, která by měla být hrána).
Takže - osobní prožitek luxusní, ale celkově je třeba hru trochu doupravit (nebo mít dobrou hráčskou sestavu - což se u nás podařilo).

Moon
V mnoha ohledech opačná situace, než u Kuřete. Globálně hra fungovala skvěle (herní mechanismy, hudba, členění hry, formát postav), ale osobně jsem svoji roli neprožil zdaleka tak intenzivně jako mnozí moji spoluhráči (třeba Pyverrn nebo Genevieve). Těžko soudit, zda jsem postavu uchopil špatně, nebo prostě neklapla ta správná narážka, ale celkově byl můj charakter víceméně lineární (názorově).
Což není špatně, i tak bylo o čem hrát a hru jsem si skvěle užil, ale musím přiznat, že jsem (nejen) dvěma výše zmiňovaným opravdu záviděl hloubku prožitku, jaké se jim dostalo.

Cesta dlouhým dnem do noci
Pro mě asi letošní vrchol. Zejména proto, že jsem prostě jen hrál vybranou postavu, do které jsem ještě navíc promítl některé prvky ze svého vlastního života, a nijak jsem se nemusel starat nakolik moje rozhodnutí ovlivní okolní svět. Prostě emoční bouře uvnitř rodiny, bez nutnosti zachránit svět.
A opravdu už hodně dlouho (snad dokonce nikdy) jsem nešel takhle tvrdě do verbální a v několika případech i fyzické (nenásilné) konfrontace s jinými postavami/hráči. V několika momentech jsem dokonce musel sám sebe přibrzdit, abych nepřesáhl hranice LARPu, který neměl být o násilí nebo házení sklenicemi od alkoholu o stěnu.
Na konci hry jsem byl doslova na dně - zoufalý jako postava, šťastný jako hráč.
Musím také vyzdvihnout kvality mých spolu/protihráčů, bez kterých by to nebylo probíhalo tak silně.

Arwi, vloženo 22:14:31  05. 04. 2012

Gen: Tak předem říkám, že tu hru jsem nepsala, jen ji uvádím :o) jinak libovolně, když se domluvíte, tak nějak jsem ani nepřemýšlela o tom, že by o to mohl být zájem. Každopádně nějaká taková hra se může udělat i třeba na nějakém srazu, ono je to fakt nenáročné.

Pirosh, vloženo 22:09:37  05. 04. 2012

Cemi: Já tam budu!

Genevieve, vloženo 16:45:06  05. 04. 2012

Mellor: už je místo i na Zrcadlové místnosti ;-)

« ««   19   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php