14:35:37
25. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   22   »» »

Pirosh, vloženo 10:44:31  03. 03. 2012

Moon určitě uvedu - rád bych ho spojil s nějakou akcí, protože se ozývali i mimopražští a jet do Prahy jenom kvůli tomu se jim asi nebude chtít.
Rád uvidím i ty, které jinak komorní hry moc neberou.

Pro ty, kteří hru už hráli: Máme napsaný příběh, ale než ho někde uveřejníme, rádi bychom si ho nechali od někoho přečíst, aby odladil případné gramatické chyby (nemělo by to být nějak moc tragické, ale přeci jen).

Louda, vloženo 16:58:07  01. 03. 2012

Más vás všechny mocinko rád.

Taky jsme updatovali stránky Borogravu o zasazení a postavy. Téda, taky jste tak zvědaví o čem to vlastně bude?!

http://www.borograv.cz/

Daysir, vloženo 15:42:00  01. 03. 2012

Louda by vám chtěl něco říct.

Camus, vloženo 22:39:15  28. 02. 2012

A když jsme u těch komoráků...
Příší neděli uvádím Odznak a jste zváni:

Policejní krimi larp Odznak je založen na propracovaných zápletkách, košatých charakterech a hutné atmosféře policejní stanice. Pro larpové teoretiky dodám: 80 % drama, 20 % imerze.
Anotace ke hře: http://hraj.larp.cz/2011/larp/odznak
Kdy: neděle 11.3.2012 od 17h
Kde: Bělehradská 51, Praha
Přihlašování na mailu kamil@larp.cz (přihlášení vám bude potvrzeno)

Činkapi, vloženo 18:46:01  28. 02. 2012

Moon stále zůstává mým nejlepším komorním larpem. Bohužel si vůbec nedovedu představit, že bych to hrála podruhé. Moment překvapení tam hraje dost velkou roli.

Mivka, vloženo 18:22:55  28. 02. 2012

Jé, to by se mi taky líbilo! :)

Genevieve, vloženo 17:50:53  28. 02. 2012

zamluvilo se to v místnosti o TLarpu, ale Pirosh tam učinil zajímavý návrh o Moonu. Imho by byl vážně zájem, takže Piroshi, byl bys ochoten to pro nás udělat? :-)

Vórima, vloženo 18:49:43  26. 02. 2012

Na Oboře je už pouze posledních 5 ženských míst. Pokud uvažujete o účasti...

http://obora.drevarna.cz/

Daysir, vloženo 03:05:07  19. 02. 2012

S kým jsme se tady třeba bavili o Dolanech nebo by si prostě rád zkusil jak to u nás chodí - v pátek vyrážíme na pochod a asi jednoho, dva lidi s příhodným vybavením (nebo schopností si ho půjčit a rychle došít základ) ještě uživíme. Detaily u mě v poště.

Daysir, vloženo 14:29:44  14. 02. 2012

V pohodě, tu najdeš o tři příspěvky níž.

Iwo Olorin, vloženo 14:13:32  14. 02. 2012

Zatra, asi bych se někdy měl podívat na nějakou njůskůlovou hru... :-D

Vórima, vloženo 09:36:12  14. 02. 2012

Zas TAK oldskůlová snad nebude ;-)

Doražte. Rádi vás tam uvidíme.

Daysir, vloženo 23:32:00  13. 02. 2012

Taky s úplně jinejma lidma dělám old skůlovou outdoorovou hru.

http://obora.drevarna.cz/index.html

Možná tam budou i papíry na stromech!

Louda, vloženo 09:41:33  10. 02. 2012

V pohodě, každému se líbí něco jiného.

Fionor, vloženo 20:12:04  09. 02. 2012

Odpověď Loudovi z TLarpu: pro mě to je styl LARPu, který mi subjektivně nabízí zdaleka víc než předpřipravený komorák nebo i velká hra. Nejen proto, že počet hráčů a příběhových linií je na ideální úrovni (v tomhle zápasími s bezkrálím, které je moc velké na to abych ho obsáhl)

max 25 lidí a možnost zpracovat si v první fázi vlastní postavu s korekcemi od orgů = chci jet
v opačných případech jsem buď na hře ztracený (moc lidí a linií, než abych se v nich dokázal vyznat) nebo mám pocit, že "musím" splnit něčí očekávání (ohledně postavy, kterou jsem dostal) - Oboje je dost stresující a je to jeden z důvodů proč například nejsem zrovna nadšený z komorních LARPů, pokud mě opravdu hodně nezaujme téma, a proč nemám vůli zkoušet Systém

Daysir, vloženo 17:26:01  09. 02. 2012

To už jsem řek jinde, se nerad opakuju.

Louda, vloženo 10:05:51  08. 02. 2012

Třeba - rádi vás uvidíme!

Daysir, vloženo 22:44:35  07. 02. 2012

Děláme hru.

borograv.cz

Co říkat víc?

Daysir, vloženo 16:42:38  13. 12. 2011

Tak já to nějak zkusím. Ale ta pamět...všechno hodnotím v rámci žánru, nejsou to vzájemně souměrečný věci.

Trhlinky - pussy bitva v lesejku na pár hodin. Slušný, nějaký problémy tam byly, ale nic zásekovýho. U mě 7/10.

Západní úvaly - paráda. Kvalitní řezačka, slušná atmosféra. Věci co se nám nelíbili se budou měnit...a vypadli jsme v sobotu večer, tak pohoda.
9/10

Bezkrálí - pár pěknejch scén, boží výkony hráčů, esprit de corps a neuvěřitelná spousta fakt divnejch scén a věcí, o kterých jsem musel chvíli přemejšlet jestli je to jako hra nebo přijde někdo s gumovou kachnou, praští mě a já vstanu. Ale takový to prostě je. Letos velkej krok někam dopředu.
8/10

Škola
Paráda. U mě 9/10 a bod dolů jenom proto, že mi jako nemůže dát žádnou zásadní myšlenku a to se mi u larpů celkem líbí...

Moon
Mám trochu problém se vyhranit. Objektivně je to asi boží a samozřejmě to má jako slušnou pointu, ale tím, že věci kolem pointy trochu znám tak jsem už hodně brzo tušil kam jdeme. Trochu mi taky vadilo nutný zjednodušení, které si pak občas někteří hráči přenesli i na vzorovou situaci...
Fakt hodně na tom ocenuju, že někdo zkusil v larpu přepracovat reálný a hutný téma. Pro mě to zas tak moc nefungovalo jako larp, pamatuju si z toho pár silných scén a jinak hroznou statiku. ALe může to být i tím, že jsem měl pocit že do hry jdu o kus víc než ostatní a ty výkony se mi zdály místy až hře ubližující.
Jako larp 7/10, za myšlenku a posunutí tématiky +2 body navíc na pěknejch 9/10, jako subjektivní zážitek toho dopoledne 5-6/10.

Odznak
Když se řekne průměrně dobrý komorní larp, řeknu si Odznak. Žánrovka, která docela funguje. U nás to dopadlo trochu jinak než v jiných bězích a možná díky tomu se mi to i líbilo, "standartní konec" by mě ve většině podání jako hráče asi vyloženě sral.
5/10 (ale jako dobrejch 5/10!)

Arnor larp
Čtyři dny, hodně pravidel, pseudo volnost, Středozem...a celkově jsem rád že jsem tam byl. Užil jsem si pár pěknejch scén. Co tady bylo úplně tragický a potápělo hru o několik bodů dolů byl CP tým. Větší tragédii jsem na hře nezažil, a to jsem zažil pardubické Warhammery kde CP neumřelo než leželo na zemi a dupalo se po něm...
Nebýt CP, jedu URČITĚ znovu. Takhle nevím jestli mám potřebu se na hodně PVE orientované hře s někým hádat. CO bylo taky zvláštní bylo to, že celá jedna větší skupina hráčů byla postavena do role jasných nepřátel, kteří MUSELI ZEMŘÍT. A to co nejdříve. Přišlo mi to stejně divný jako na PASSu zápletka "do 18 hodin hry nejdéle musíte vyvraždit Kult Krve"...
Celkově 6/10.

Střepy Abeiru
Asi nejsložitější věc k hodnocení. Jel jsem hrát nějakou hru o epice, fantasy a myšlenkách. Pak přišly konflikty ve skupině a tak a bylo to super, k tomu jsem byl zle nemocnej a to k té roli vlastně hrozně sedlo. Šáhl jsem si na dno sil, rozdal jsem se a v pátek o půlnoci jsem zažil jednu z nejlepších larpových scén.
Akorát do té doby to bylo vyloženě prokvetené čistou debiláží, kde se ze scén potenciálně zajímavých staly jenom a jenom scény, ve kterých si jeden až dva lidi nahonili ego že jsou jako přísný. Klasiky jako neustálé pravidlování a volání bohům, zpruzelý zkušený hráč který pro jistotu rozbije hru a atmosféru všem které potká a sobotní den pak byl už hrozná onanie.
Celkově nevím. Nedokážu ohodnotit a nedokážu ani stručně popsat.


Porta - užil jsem si díky Ainé a Malwen dvě scény tak extrémní, vypjatý a chytrý, že jsem byl spokojen i přes všechnu tu práci a debiláž. Byla taky ohromná radost vidět lidi hrát a muset řešit jenom minimum zásadních problémů. Zdaleka ne všechno vyšlo jak jsme chtěli a na případný další běh se budou dělat drobné změny, ale ve výsledku si myslím, že ani po opravách to nebude zajímavé zdaleka pro všechny.

ZKAPK - lidi se tam řezali a moc si neublížili.

Only da Truth - osobně se to pro mě vyplatilo ve chvíli kdy se to několika lidí výrazně dotklo a přivedlo je to na myšlení o různých tématech. To byl klíčový záměr. Když z toho jednou bude i dobrá hra, budu moc rád.


Jinak bych rád přičetl ještě dvě vyprávěcí věci:

Belle Epoque - startovalo na dvakrát, ale v posledních dějstvích tohodle roku jsem si vyzkoušel že to asi půjde, naladil jsem se s hráči a zamiloval si svět. Takže asi dobrý.

Pohádky - uvádím hlavně proto, že jsem je hrál s holkama a klukama z těch larpů, které jsem posbíral porůznu...a šlo o doživotní zážitek. Zasáhlo mě to stejně, možná i víc než ty nejlepší larpový scény. Příští rok společně chystáme ze stejného světa hru, tak si budete moct taky trochu štrejchnout...

Mivka, vloženo 13:33:10  13. 12. 2011

ŠOTČÍN (Pražský larpvíkend)
Roztomilá a vtipná konverzačne hádací hra, myslím že dokonce i první běh. Naprosto ideální na ráno pro rozpohybování a rozpovídání, žádné velké emoce, ale lehké a zábavné. Na můj vkus ale byla trochu příliš sedící, což se možná s dalšími běhy změnilo, a osobně mi dost vadily pravopisné chyby ve všech písemných materiálech.
6/10

HRA (Pražský LV)
Na jednu stranu extrémně emočně silná záležitost, ohromně zajímavě propracovaná, je vidět, že si s tím Doktor dal spoustu práce a rešerší. Na druhou stranu se do hry imho silně promítal světonázor organizátora, s nímž jsem prostě měla problém, a poměrně dost mi vadila nemožnost si vybrat postavu - určování věkem skončilo tak, že jsem hrála něco, co mě nejenže obecně nebaví, ale navíc mi to i nejde. Měla jsem pocit, že do libovolné jiné postavy ve hře včetně těch mužských bych se vžila lépe, svoji postavu jsem za celou hru prostě nedokázala uchopit tak, abych ji pochopila a přijala její osud. Taky mi přišlo, že zatímco všechny ostatní postavy dostaly silnou katarzi, ta moje skončila s poměrně vágním "až vyrosteš, tak to pochopíš," což se sice možná zdá pointou logické a například v románu bych to akceptovala, ale ve hře mi to jakožto hráči přineslo spíš rozmrzelost.
Objektivně 8/10, subjektivně 5/10

ŠKOLA (Pražský LV)
Víceméně totéž, co tu už bylo několikrát řečeno. Zábavné, příjemné, flashbacky s Kačenkou jsem měla ještě chvíli, ráda bych si to zahrála ještě jednou, ale tentokrát za nějakého grázlíka, protože vzpomínat si na zlomky mi dalo zabrat. :)
8/10

BEZKRÁLÍ
Letos na mě upřímně řečeno nějak nezapůsobilo, což bude kombinace špatné volby postavy a faktu, že se mi do téhož termínu připletlo pár mimoherních problémů. Skupina byla zajímavá, ale obecně jsem tam cítila spoustu hluchých míst a furt chodila asfaltovou osmičku smrti. Je ale pravda, že tendence mluvit sprostě jsem se dlouho nezbavila.
6/10

MYTÁGOHRANÍ
Oproti loňsku trochu zklamání - hra se ještě víc posunula do naprostého sandboxu s absolutním minimem podnětů z prostředí a od organizátorů. Bylo to opravdu hodně o tom, jakou měl kdo postavu a bez skupiny na hraní takřka nemělo cenu jezdit. Červená Karkulka byla dobrá volba, kterou jsem si první dva dny dost užila, ale protože jsme přijeli už ve čtvrtek, bylo to prostě dlouhé. Hodně to zachraňovali dobří spoluhráči, ale i přesto byl konec hry dost hluchý.
6/10

PORTA ROSSA
Taktéž jsem přijela s velkými očekáváními a ačkoliv hra byla prostředím úžasná, mnoha věcmi (náboženstvím např.) zcela unikátní a měla spoustu celoherních epických momentů, já prostě opět (tento rok na to mám prostě smůlu) skončila s postavou, která mám pocit od začátku fungovala jako křoví, zvlášť při porovnání s množstvím zápletek kolem ostatních postav. Velmi intenzivně jsem se snažila připojit ke všemu, co šlo, ale přesto jsem většinu času strávila snahou nekopřit moc. Ozkoušela jsem si i že prostě fyzicky náročné hry jsou pro mě nepoužitelné, protože kombinace konstantně vymrzlé věže a pro mě nedostatečného jídla byla dost odpisová.
Objektivně 8/10, subjektivně 6/10 (nevím, jak moc se teďko liším od toho, co jsem psala do dotazníku :))

« ««   22   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php