18:23:07
25. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   24   »» »

Camus, vloženo 18:25:08  09. 12. 2011

Tak já si to klidně shrnu už dnes. Rozdělím na subjektivní hodnocení - jak jsem se při hře bavil já a objektivní - nakolik se mi hra zdá dobrá a propracovaná, jak se asi bavili ostatní.

Moon (v rámci Pražského larpvíkendu) - Velmi povedená hra, objektivně kvalitní a propracovaná. Osobně jsem si ji bohužel moc neužil, ale znám takovou pouze jednu další osobu. Musím ocenit závěr, zpětnou vazbu a rozhodnuutí tvůrců, že nemusí být cílem larpu pouze pobavit hráče. Subjektivně 4/10 Objektivně 9/10

Odraz 2.11 - nevím, zda-li to sem patří, ale zařazuji. Můj první Odraz. Proměnlivá hodnota příspěvků, skvělá atmosféra a dobrý večerní potlach. Oceňuji zejména Pavlovu přednášku o tvorbě komorních larpů.

Game Over (v rámci Gameconu) - Hru jsem si užil, přestože (nebo právě proto) se ve mé hře téměř vůbec neprojevily připravené zápletky a střety názorů. Hráči je zkrátka do hry nepustili. Proto byl pro mne konec obrovským nesmyslným překvapením, o kterém si stále tak napůl myslím, že vypadl z nějaké jiné hry. Terapeutické sezení bylo pěkné. Zážitek podtrhuje i to, že jsem spokojený s tím, jak jsem zvládl pro hru klíčovou roli vedoucího terapie. Subjektivně 7/10 Objektivně 6/10

Špína (v rámci Gameconu) - vodní bitva pěkná, ale čekal jsem více larpových prvků, jejichž absence mne velmi zklamala. Nehodnotím.

IT (v rámci brněnského Larpvíkendu) - Dle mého názoru nedodělaná hra, která měla velké množství zbytečných postav. Poprvé jsem se zde setkal s archetypální postavou kolemjdoucího Araba. Díky Madle, která mi hrále dceru a možnosti celou hru blekotat nesmysly mne larp bavil. Subjektivně 7/10 Objektivně 3/10

Šogun (v rámci brněnského Larpvíkendu) - Larp nového střihu (nebo tak nějak tomu teď říkají). Jak jsem si již dříve říkal u El dia de Santiago, zřejmě to není formát hry pro mě. Proč tomu tak je, by bylo na delší zamyšlení. Zřejmě jsem se také minul s postavou a nedokázal jsem využít její potenciál (byl-liv ní). Subjektivně 3/10 Objektivně 8/10

Porta Rossa - pro mne vrcholný larpový zážitek, o kterém jsem již psal níže. Doufám, že se nebudu příliš rozcházet s dotazníkem v hodnocení: Subjektivně 8/10 Objektivně 10/10

Vražda v sídle Lancasterů (v rámci HRAJ LARP) - z mého pohledu nesourodý kříženec mezi vyhravačskou a dramatickou hrou. Naštěstí jsem si náhodou vybral tu jedinou čistě dramatickou postavu. Hrál jsem ovšem úplně jinou hru než všichni ostatní hráči. Výborné rekvizity, dobré mechaniky a zajímavé prostředí, avšak nepodařený design a v našem běhu naprosto dementní konec. Subjektivně 5/10 Objektivně 5/10

Sen noci Svatojánské (v rámci HRAJ LARP) - osvěžující a zábavné. Zapracoval bych na uvádění hry. Skvělé funkční mechaniky a mohl jsem si po letech zahrát cukrkávalimonáda. Někteří spoluhráči si stěžovali na nevyváženost některých postav, čehož jsem si ovšem během hry nevšiml. Stihl jsem totiž stěží sledovat čtyři postavy, které mi byly nejblíže (asi z dvaceti). Subjektivně 9/10 Objektivně 8/10

I speak only da TRUTH (betatest) - nehodnotím.

Jinak jsem během roku zorganizoval osm běhů Školy a dva běhy Odznaku (třetí vedl Pirosh v rámci Pražského larpvíkendu). A trochu jsem pomáhal s HRAJ LARP.

Louda, vloženo 17:52:48  08. 12. 2011

No tak ale to já taky v tom případě.

Pirosh, vloženo 11:12:59  08. 12. 2011

Jak říká daysir, já až v útetý.

Daysir, vloženo 10:42:48  08. 12. 2011

minimálně doktor si počká do pondělí na to jak mu uzavřem to hraj larp!

Louda, vloženo 12:43:18  07. 12. 2011

Ty první doktore!

Pirosh, vloženo 11:26:51  07. 12. 2011

Sezona v podstatě skončila. Co zkusit hodnocení letošních akcí?

Camus, vloženo 14:08:00  10. 11. 2011

Petrius: V té době jsem se domníval, že je to pro mou posatvu slepá ulička. Byl jsem na většině kázání, ale kosti u kuchyně mně trochu zaskočili.

David: Potěšili mě hodně. A nejsem sám. Martin si chválil, jak se Quido přiznal k těm kostem, i když to mohl v klidu zazdít.

Daysir, vloženo 13:07:46  10. 11. 2011

No vidíš, Quido byl na první hře, stejně jako Samson a dostali jenom workshopy plus dvě hodinky o teologii a jak se hraje larp...je pro mě hodně dobrá zpráva, že tě tak potěšili.

Petrius, vloženo 12:55:27  10. 11. 2011

Hele v době kdy jsem se bavili spolu o Přerozených na schodech, už jsi s nima sympatizoval nebo ne?

Camus, vloženo 11:25:43  10. 11. 2011

A abych nezapomněl: všechny organizátory Porty bezmezně obdivuji za jejich výtvor.
Stavím si už doma takový oltáříček a stahuji jejich fotky z fb.
Díky moc.

Camus, vloženo 11:22:48  10. 11. 2011

Přidávám se k pochvalným ódám na Porta Rossu. Jsem velmi rád, že jsem se nakonec s Davidem dohodl, že pojedu, jelikož se jednalo spolu se Systémem (který má pro mne atraktivnější prostředí / téma) o nejlepší outdoorový larp, na kterém jsem kdy byl (Nikdykde už jsou daleko).

Co na hře oceňuji nejvíce je
* bezchybné organizační zázemí. Zejména proto, že jako hráč jsem vůbec nevěděl, co se v něm dělo a zda-li řeší nějaké problémy;
* předem připravené postavy, množství charakterů a zápletek a čtyři organizátoři, kteří vědí, co se kdy bude dít a každý z nich (byl jsem teda během hry jenom za třema, ale Miki by to také určitě udělal) je ochoten a schopen poradit, co jít dělat a hrát, když se mi zdálo, že jsem z pohledu mé postavy všechny logické možnosti vyčerpal;
* silnou atmosféru, která byla zapříčiněna výběrem místa;
* většinu dobrých a připravených hráčů na klíčových pozicích (kazatel Quido, doktor, legát, Čistí).

Nyní se mírně rozepíšu o bodu druhém. Bez betatestů může jen ztěží organizátor vychytat silnější a slabší postavy. Domnívám se, že na Portě pro to, aby byli všechny postavy kvalitní, udělali organizátoři maximum, které lze v takovém počtu postav udělat. Jsem přesvědčen, že má postava - Jakob Schickel, nechtěný velvyslanec Říše, byla jednou z těch slabších. To se však ukázalo až při poherních rozhovorech, kdy jsem zjistil kolik důležitých dějových linek bylo ve hře a kolik silných, předem nachystaných scén s CP se ve hře událo.

Kdybych měl hrát postavu dle svého nejlepšího hráčského vědomí bez porady s organizátory, neměl bych v podstatě po pátečním karnevalovém večeru co hrát a vlastně ani co dělat. Naštěstí jsem se mohl poradit s organizátory, kteří mne díky tomu, že sami psali postavy, takže věděli co se kdy zajímavého stane, díky tomu, že ve hře byla při tom počtu postav obrovská spousta zápletek a díky tomu, že byli čtyři a byli velmi ochotní si se mnou povídat, byli schopni nasměrovat na zajímavou a pro mou postavu smysluplnou linku (zejména na linku Přerozených), kterou jsem původně z určitých důvodů nechtěl rozvíjet (u Přerozených proto, že se mi zdálo, že má srabácká postava nebude mít zájem se paktovat s lidmi, kteří šíří mor). Takhle jsem to s nimi probral, ujasnil si s nimi motivaci postavy (budu věřit spíše kazateli Quidovi, že se morem podruhé nakazit nelze, než doktorovi, jenž tvrdí opak) a dostal se k nejlepším okamžikům své hry.
Obrovskou výhodou takového postupu je to, že ani v nejmenším nepůsobí prefabrikovaně jako interakce s CP. Dodnes nevím, zda-li někdo z organizátorů řekl Samsonovi z Přerozených, aby za mou postavou zašel nebo to udělal z vlastní vůle. Ne larpech mne jako hráče asi nejvíce baví vymýšlení příběhů. Odůvodňovat si proč kdo co dělá. Larp je živoucí organismus. Nemyslím, že by Quido měl kázání, ve kterých říká, že se máme zříci intrikaření a politikaření, předem připravená od organizátorů. A právě tato "maličkost" posunula mou postavu a dala jí vnitřní rozměr a smysl.

A pár postřehů závěrem
* zdá se, že ve hře, která je delší než pár hodin se hraje RP úplně odlišně než ve hrách komorních. U krátkých her lze hrát zcela odlišný charakter, chovat se a působit zcela jinak než ve skutečnosti. U her delších velmi monoho hráčů hraje poupravené sama sebe. Co a proč udělají vychází z postavy, ale jak to stvární a zahrají již z hráčova normálu.
* s tím úzce souvisí to, že ve hře, kde je řada rozhovorů vedena o věcech nesouvisejících přímo se hrou či dějovými linkami (nikoliv mimoherně) jsou herní informace deklamovány. Hráči najednou přestanou působit přirozeně, začnou rozvažovat každé slovo a působit nuceně - deklamují. Na tento problém jsem narazil v ranných stádiích moru (hrál jsem vysoké horečky), kdy mi byl nabídnut ibalgin, paralen a coldrex třemi různými lidmi a k hernímu doktorovi jsem byl poslán pouze jednou a to nikterak důrazně (spíše žertem).
* ačkoliv jsem nebyl jedním z rovnocených organizátorů, líbal jsem Davidovu Evu. Muhehe.

Petrius, vloženo 18:20:14  09. 11. 2011

Teprve teď mi to došlo. Chodil jsem za čtyřmi lidmi a neměl s tím nejmenší problém. To se moc nestává...

Daysir, vloženo 15:49:11  09. 11. 2011

Však takových jsme zaháněli a nekompromisně trvali na všeobecné vyrovnanosti moudrosti v našem týmu.

Teda Adélu líbal Louda a Evu já, to je jasný.

Louda, vloženo 15:34:59  09. 11. 2011

Nu byli i tací co si vysloveně žádali Daysira. Čemuž nerozumím, mě ten baret slušel rozhodně více.

Pirosh, vloženo 13:59:45  09. 11. 2011

Já abych taky něco naspal (protože Taverna má samosebou před Hofy přednost, že jo).
Pro mě to byla jedna z nejlepších her, co jsem kdy hrál. Na pozadí epického příběhu a skvělých kulis jsme hráli svou vlastní, velmi intimní hru, plnou znamení a společných rituálů). Odnáším si z ní úplně jiné zážitky než jsem na larpu zažíval a čekal je spíš u zážitkovek. Ale nedá se to vysvětlit ani předat:)

A k tomu jsem si užíval řadu výrazných scén, ale i strašně drobných náznaků (třeba Mivčinu úctu, když šla kolem, i když věděla, že moje d a t stojí zaprd:)
Celou hru jsem se nestačil nudit, ale ani pořádně najíst (kdyby mi někdo řekl, že budu tři dny jíst kaši a nepít rum, tak si budu ťukat na čelo, ale stalo se to - vopravdu).

Pokud mám něco z organizace vypíchnout jako skvělý vklad, pak jsou to 4 plně kompetentní a zaměnitelní organizátoři. To mi umožnilo v podstatě nestát fronty,což dost nenávidím.

Mivka, vloženo 15:33:00  08. 11. 2011

No, já už psala na Hofy - prostředí (až na místo na spaní, má současná angína vám pěkně děkuje) bylo suprové, atmosferické, úroveň RP a kostýmů obecně vysoká, epické globální moomenty velmi epické. Ale fakt jsem prostě nebyla schopna přijít na to, co se svou postavou. Ze dvou cílů postavy se mě jede absolutně netýkal (Valentina se fakt provdala hodně bez mojí pomoci, konkrétně jsem o tom vůbec něco věděla v pátek odpol a tím to haslo), druhý byl prostě vágní a dlouhodobý (buď dvojitý agent a inkasuj za to odměny se mi jakože dařilo, ale herně bohaté okamžiky nula nic - můj florenťanský kontakt byl veskrze hodný kluk, podělat tím Adornům mocenské zápletky prakticky ani nešlo, protože když jsem začala mluvit o armádách, kuriích a supertajných věcech, ptal se mě radši na to, kdo se líbí Valentině) třetí, který jsem si stvořila sama, byl sice moc fajn, ale pro mě osobě zaprvé velmi jednoduchý a zadruhé dost čekací (místo aby Židi nechtěli křesťanskou porodní bábu po mně nadšeně skočili a fakt, že se narodilo mrzácké dítě, jsem sice řekla, kde moje postava měla aspoň trochu důvod, ale utajilo se to okamžitě).
Drbů jsem sice měla plnej papír, ale použila jsem jich většinu už v pátek a navíc jsem v celý Portě kromě rodu a Florenťana (kteří chtěli info ode mě) neměla jedinej kontakt. U Adornů jsem nemohla ani kecat šlechticům do domlouvání, ani s mužskýma řešit problémy hrubou silou a chlapáckou domluvou. Vyšší vrstvy typu obchodníci se mnou nemluvily, protože jsem byla jenom služka, nižší mě taky moc nebraly, protože jsem byla služka Adornů.
Věřím, že z toho mohlo ještě jít lepším hraním vytáhnout něco, co jsem v tom nenašla, ale nakonec jsem vyjma dvou hernějších okamžiků, ke kterým jsem se nacpala dost mimo předepsané potíže svojí postavy, tak leda nosila čaj, kafe, vázala šněrování (což je všechno super zpestření ale blbá hlavní herní aktivita) a pozorovala, co řeší jiní lidi. Přišla jsem si dost komparzově, což by mi nevadilo v srpnu na hře, která chtěla poloviční snahu a přípravu předem, ale ne v listopadu na Portě, od které jsem měla docela očekávání.

Genevieve, vloženo 15:02:39  08. 11. 2011

Lone: já třeba dostala postavu, kterou jem chtěla a jsem naprosto spokojená. Víc se rozepíšu asi později, chtěla bych to nechat trochu uležet a taky se vzpamatovat, protože jedno můžu říct už teď: nejsilnější zážitky, jaké jsem kdy na Larpu zažila jsou právě z porty, ačkoliv to může být ovlivněné silou okamžiku, a opravdu jsem se ještě nevzpamatovala, nemám si tu o tom s kým povídat, aby to pochopil :-)

Tári, vloženo 12:30:15  08. 11. 2011

no, zcela upřímně, až příště budu mít možnost zahrát si šlechtičnu v renesančním kostýmu, tak řeknu hrdě ne:-)byla mi v tom dost děsná zima..
jinak jsem si hru v zásadě užila, až na večerní ztráty motivace(bolela mě záda z korzetu a už mě to dost prudilo). Moje "rodina" byli dobří psoluhráči, poměrně rychle se mi podařilo splnit osobní zásadní úkol-najít vhodného kandidáta na post manžela. Náboženská linka s L plus G nedopadla kvůli jejich prvnímu "zázraku", který mi přišel poněkud pochybný, zejména po ukázce umění našeho hvězdáře. Tak jsem se věnovala přísnému katolictví. Politika byla zajímavá, piklení proti rodu Argenti bylo dobré, líbilo se mi to.
Ke slabším částem hry řadím karneval. Páteční odpoledne bylo dobré, sobota byla celkově skvělá, v neděli už jsem se občas usilovně modlila, aby již byl konec. Ale příchod Říšských vojáků s Estanorem jakožto vůdcem bylo velmi pěkné (Herr dóže jednoznačně vedl) a definitivní závěr v kapli, kdy nás tam velké množství klečelo a Wang zpíval, to bylo opravdu úžasně atmosférické. Můj celkový dojem je výborný, jako závěr sezóny je to perfektní. Kostýmová úroveň opravdu vynikající, lidé se na postavy dle mého názoru velmi hodily (až tedy na mého bratrance Raimonda, ten mi úplně nesedl, ale zato se mi myslím dobře dařilo popichovat otce proti němu), prostředí krásné..Čistí působili až nelidsky, to se mi hodně líbilo..

Louda, vloženo 11:26:04  08. 11. 2011

Není to tak, kdo se přihlásil včas dostal v 80% případů postavu kterou si vybral. Jinou postavu dostal pouze v případě že se na stejnou roli přihlásilo více lidí a z dotazníku nám přišlo že ti jiní lidé se na to hodí více.

Lonewolf, vloženo 11:23:15  08. 11. 2011

Mne ac jsem tam ve vysledku stejne nemohl jet odradila nemožnost si vybrat postavu a podle toho co jsem slysel malokdo dostal postavu o kterou si primarně rekl

« ««   24   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php