06:30:00
26. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   30   »» »

Daysir, vloženo 23:34:16  18. 04. 2011

Zničím každého kdo tam nebude a mohl by!

Genevieve, vloženo 22:29:06  18. 04. 2011

Loudo pojď :-) dost by mě mrzelo, kdyby tam bylo málo lidí :-)

Louda, vloženo 22:10:13  18. 04. 2011

Jdu do toho.

Orki, vloženo 20:16:46  18. 04. 2011

Kecá! Je to družinová bitva ;)

Spider, vloženo 19:17:50  18. 04. 2011

ja bych rad...ale tou dobou jsem jeste na LARPu RAD... :(

Camus, vloženo 17:51:32  18. 04. 2011

Pojďte se vrátit v neděli 1.5. do Školních lavic! Komorní larp Škola má stále spoustu volných míst a z mých zkušeností si jej velmi užijí prvohráči i zkušení larpeři. Více informací na http://kamil.larp.cz/skola/

Camus, vloženo 22:55:00  12. 04. 2011

A u mě:
Škola - Z pozice organizátora/učitele vítám, že dnes už mluvím skoro normálně a nikoliv šeptem. Velmi vydařený běh.

Moon - Hra, která mne ve svém úvodu a téměř celém průběhu nijak zvlášť nenadchla. S potěšením jsem si zahrál v podstatě imerzní roli mrzáka a vyzkoušel si argumentaci. Souhlasím s Daysirem, co se týká dobrých mechanizmů, které neumožnili hře zemřít. Během hry jsem se nenudil, ale ani mne nijak nenadchla. Ale poté přišel výborný závěr, který zastínil celou předchozí hru, která mu pečlivě a nenápadně připravila cestičku. Velmi se mi líbila zpětná vazba a záměr předání myšlenky místo pouhého zabavení oceňuji.
I když jsem se v průběhu příliš nebavil, díky posledním deseti minutám a zpětce je výsledný dojem výborný. Nelze než doporučit.

Ainee, vloženo 01:46:46  12. 04. 2011

...za mě:

Hra:
Opravdu pěkně postavený příběh se spoustou napětí a emocí - klepala jsem se nervozitou ještě než jsme vůbec vešli do místnosti. Naprosto hustá atmosféra, za mě s velkou poklonou Hampimu.
Přidělená postava se mi líbila hodně historií (měly jsme leccos společného), ale zrovna její příběh nebyl až tak hluboký. I tak mě ale na konci dojal.

Moon:
Zde jsem si trochu nesedla s postavou, hrálo se mi to fakt špatně... Ale mám podezření, že by se mi to asi v jiné roli dost líbilo, má to sílu, spoustu zajímavých linek a jak už tady padlo, děj pěkně odsejpá a táhne hráče s sebou.

Odznak:
Za mě krása. Přišlo mi, že bylo co hrát, postavy byly hezky provázané, docela to plynulo a bylo super sledovat, jak to celé nakonec do sebe začne zapadat a dávat smysl. Nevím, co dodat, bavilo mě to a i s ohledem na postavu mi asi Odznak sedl víc než Moon, i když nebyl tak výpravný.

Bunkr:
Taky hodně dobrý. Pro mě to byla možnost vyzkoušet si úplně jiný archetyp, cenná zkušenost... K tomu mě dost bavilo sledovat dramata uvnitř bunkru.
Jediné, co mi trochu vadilo, bylo, že hru mohl "vyhrát" člověk, který měl několik klíčových informací, které už nikde jinde ve hře nebyly, a k "vítězství" mu celkem stačilo je do hry nepustit (což taky udělal). Ve výsledku se s tím z mého pohledu už nedalo moc dělat.
A ano, musím souhlasit, vystupování organizátorky mně přišlo dost nemastné neslané (a hlavně nepříliš nadšené), dost jsem se bála, co se z toho vyvine, oproti čemuž mě hra nakonec příjemně překvapila.

Poslední pokoj:
Aaaaaaaaaaaa... mystický thriller nakonec. Ještě teď mi z toho běhá mráz po zádech a vzpamatovávám se z toho jako hráč... uff.
K tomu ještě dodám, že když jsem se včera večer vrátila do prázného bytu, naprosto strašlivě mě vylekala černá policejní kombinéza, která se Mormegilovi sušila zavěšená na ramínku na dveřích.

Fionor, vloženo 19:32:16  11. 04. 2011

Asi se to očekává, takže já také v rychlosti zhodnotím svůj LARP víkend...

Hra
De facto můj první opravdový komorák a hned naprosto špičkový. Role, jakkoli jsem ji dostal přidělenou, byla napsaná tak dokonale, že bych skoro řekl, že byla psaná přímo pro mě. Opravdu nebyl problém se vžít a zhruba od poloviny hry jsem přestal vnímat hranice charakteru a sebe a mohl tak prožít celou škálu opravdových emocí - dokonce i takové, kterých v reálném životě už dlouho nejsem (ke své smůle) schopen.
Takový zážitek se nedal nijak přebít a ještě pořád se mi to vrací.
Říkám si, že by stálo za to Doktora přesvědčit, aby udělal několik separátních běhů pro mé přátele a známé (i mimo komunitu- vlastně zejména mimo ni) aby pochopili, co mě na LARPech tak fascinuje. A ochotně bych za to i zasponzoroval.
Jednoznačných 10/10

Bunkr
Téhle hře trochu uškodila má předchozí zkušenost s Hrou. Bunkr je totiž cílen na jiné emoce a prožitky, nehledě na to že postavu jsem si vybral způsobem I'll take the bullet protože nikdo jiný se k ní neměl. Bunkr je hra velmi citlivá na hráčské kvality a "hru na ostatní" což právě u téhle hry není nic jednoduchého. Metaherní mechaniky jsou pak omezeny na minimum (což přineslo pár skoro hluchých míst).
I přesto jsem se ale dobře bavil a jsem rád že jsem si Bunkr zahrál - zkusil jsem si totiž jiný typ charakteru než je mi vlastní a tahle zkušenost byla do značné míry přínosná.
Přesto jen 6/10
A odpíchnu se ještě od Piroshe - organizátorka Bunkru mi přišla trochu nejistá, což se také na mém proniknutí do hry podepsalo. Ale to, že nám (bez omluvy) vypadl jeden hráč to částečně omlouvá - taky bych znervózněl.

Mivka, vloženo 15:21:43  11. 04. 2011

Šotčín: báječná hra na sobotní ráno, kdy se člověk cítí jako sežvejkanej hadr. Jednoduchá, blbnoucí, povídací, oddechová, člověk si zaparoduje politiky a lehce procvičí výřečnost. Velice příjemný.

Hra: Drsný zážitek, velice psycho. Příběh byl neuvěřitelně dobrý a konzistentní, ale bohužel nejsem schopná se přenést přes jednu věc, kterou považuju za zásadní nevýhodu celé hry, a která se týkala mojí postavy - bohužel v tomhle okamžiku zabírá můj vnitřní porotce a snaží se propitvat k tomu, v čem mu to nesedělo. :) Ale psychicky velmi silný zážitek.

Škola byla úžasně příjemná, pohodová a energická, velice doporučuji prakticky komukoliv. Moje role mi sedla, ale popravdě bych si ráda vyzkoušela několik dalších :) Báječný oddech.

Činkapi, vloženo 15:00:28  11. 04. 2011

Vzhledem k tomu, že tam nikdo z Taverníků nebyl, možná bych se měla zmínit ještě o Nesnadném rozhodnutí.

Vzhledem k tomu, že to byl můj úplně první KL, byla jsem po hře nadšená, to jsem ale ještě nevěděla, jaké to taky může být.
Nebylo to nudné, to vůbec ne, ale jakoby trochu moc abstraktní. Hra tak patrně i byla míněna, spíš jako filosofická disputace než plnokrevný příběh. Takže i zážitek byl spíš intelektuální než emoční.
Motivace být ve hře aktivní byla dost malá (možná chybějící tyhlencty herní mechanismy :-) Kdybych se měla chovat opravdu psychologicky věrně jako moje postava, měla bych opravdový důvod a chuť bavit se ve hře jen s jednou, maximálně dvěma dalšími. Ty ostatní mi mohly být ukradené. A v podstatě by tohle asi mohla říct většina z nás. Prostě jsme tam přišli, abychom se něco pokusili získat, tak šup sem s tím. Proč se snažit porozumět ostatním?

Co se mi líbilo: Některé z postav byly velmi nápaditě vymyšlené (včetně té mojí). A veškeré herní texty byly opravdu krásně napsané, stálo by za to si je přečíst i jen tak, bez hry.
Největší přínos: Podařilo se mi prolomit svoje vnitřní zábrany a opravdu se zachovat v duchu své postavy, i když mi z ní bylo nanic. Možná to někomu přijde jako samozřejmost, ale pro mě je to vždycky boj :-)

Tári, vloženo 12:51:29  11. 04. 2011

Hra:hodně smutné, ale únosné..mně dost nepodobná postava, takže výzva
Moon:asi nejsilnější zážitek z larpvíkendu, o postavě jsem si ze začátku myslela, že bude řešit něco úplně jiného než nakonec řešila. opět to nebylo něco, co bych byla zvyklá hrát..takhle daleko bych to zajít nenechala!
Poslední pokoj-po předchozích hrách docela oddechovka, je třeba zde na místě ohodnotit Vlada, který svoji roli sehrál fakt výborně:-)

Pirosh, vloženo 11:47:48  11. 04. 2011

Můj larpvíkend:

MASH: Konverzační hra, která mixuje vtipné scény, osobní osudy a atmosféru seriálu. Musím říct, že mi moc nesedla, moje postava mi přišla taková plonková. Ale jiní hráči se velmi bavili, takže špatná není.

Křišťál: Komorní larp klasického střihu a formátu. Místnost 4x4 metry, 8 lidí, stůl, řešení dilematu. Byla to prvotina Ilany, která hru napsala, když jí bylo 16 - to rozhodně klobouk dolů.
Hra má pomalý začátek, ale pak docela dobře odsejpá, je o čem mluvit, kromě hlavní linky existuje několik menších, které si postavy vzájemně odhalují.
Je to taková jakoby retro hra - tak se psaly hry před třema rokama. DOkonce má většina hráčů nějaké schopnosti, které může nějak použít na jiné hráče - to mě úplně zaskočilo - ale vlastně příjemně.

Co si odnáším, je to, že hru dělají detily jako jsou rekvizity a že je pro mě strašně důležité, jak je uváděna, že mě sám organizátor dokáže hodně namotivovat, ale i dost odradit.

Genevieve, vloženo 09:55:43  11. 04. 2011

Tak za mě larpvíkend:

Hra - autorova prvotina. Musím říct, že je to opravdu peklo. Role, kterou jsem dostala, mi nesmírně sedla. Tohle byla prostě role, do které jsem se dokázala beze zbytku vžít a užít si ji, ačkoliv tak psychicky rozložená jsem už dlouho nebyla.
Hra obecně je prostě hutná, zacloumá emocemi a je to perfektně načasované. Herní mechanismy fungovaly báječně, nikde jsem nepocítila prostoj nebo nějakou chybu, Doktor to má prostě velice dobře připravené, opravdu do detailů, takže za mě opravdu 10/10.

Odznak - hra, o které mi bylo řečeno, že je jedna z nejlepších, na které na LV můžu jít. Opravdu velice hezky udělaná hra a přemýšlím, čím bylo to, že se nám to tak vleklo. Potřebovali bychom ještě hodinu navíc, abychom to zvládli vygradovat, takhle jsme to skončili velice něžně mi přišlo. skvělý výkon Daysira a Ainé hru hodně táhl.
Pro mě zásadní u téhle hry bylo, že jsem hrála postavu, která mi moc nesedla, ale na druhou stranu bylo velice zajímavé zahrát si tak odlišnou postavu od všeho, co normálně hraju a moc mě to zpětně potěšilo, ačkoliv jsem z té postavy měla výrazné obavy.

Louda, vloženo 09:25:17  11. 04. 2011

Matky nedojdou.

Daysir: Taky mne chytl slina něco udělat. Až skončí Porta, jdu do toho :)

Daysir, vloženo 09:23:27  11. 04. 2011

Mechanismy se většinou rozumí ať už zjevné nebo nezjevné metaherní prvky. Mechanismy Moonu bych pak pro ukázku pojmenoval (bez spoilů):

Načasované vstupy z okolí, závěr, absenci jakékoliv možnosti fyzického násilí (tohle je dost důležité podvědomě), předscény, práce s hudbou oddělující scény.

Takže částečně jo, ale zápletka je něco trochu jiného a ta fungovala taky :)

Činkapi, vloženo 09:19:16  11. 04. 2011

Můj první Larpvíkend mi způsobil velké potěšení. Lituju jen toho, že jsem tenhle formát nevyzkoušela už dřív. Na druhou stranu, díky tomu mě ještě čeká spousta her :-)

Jako začátečník nemůžu hodnotit nebo srovnávat, ale Moon byl fantastický zážitek. Kromě mnoha jiných věcí velmi oceňuju to, co Daysir (zřejmě) myslí těmi dobrými mechanismy - to, že zápletka je vystavěna takovým způsobem, že se příběh přirozeně posunuje dál, ať se v tom postavy plácají jak chtějí. A že to celé funguje, i když hráči můžou svoje postavy uchopit lecjak...

Akorát teda nevím, co budu dělat, až v hrách dojdou matky :-))))

Daysir, vloženo 02:11:14  11. 04. 2011

Tak Buchtíkvíkend za mnou!

Moon - výborná hra. Dobré mechanismy, dobré postavy, silné téma. (btw jsem o tom hodně přemýšlel a ty historické paralely tam lépe nevidět. Jsou dost nepřesné a je dobře, že tam jsou jen frajersky načrtnuty a dál se o tom nemluví) Dostal jsem roli, která mi výborně sedla a díky tomu, že jsem jí dostal x dní před hrou jsem si jí i dobře naučil. Spokojenost úplná.

Odznak: Byl objektivně o kus slabší. Téma převzaté, mechanismy imho spíš slabší (ale nemá už zásadní význam do nich šahat). Taky jsem tak nějak tušil, co si asi zahraju a tak jsem podnikl nějakou přípravu a...byl jsem spokojen. V průběhu našehu běhu se objevila spousta přesahů a podle toho, co říkal Pirosh skončil dost nestandartně. Mě se to zdálo přirozené a čím víc na to vzpomínám, tak tím víc mě mrazí a hnusím se sám sobě. A zatímco za věci co jsem dělal v Moonu bych asi dokázal převzít odpovědnost i sám za sebe, tak Odznak bylo něco, co vím že asi dělám a co hlavně umím dělat a je to fakt ošklivé.

Škola - úplně jiný soudek. Geniální téma, výborný mechanismy, výborný obsah a délka tak akorát. Ta hra mě vrátila do dětství po všech smyslech a aspoň pro mě měla hroznou energii, bohatství zápletek a motivů a humoru. Určitě doporučím běh 1.5.

Evka pak hrála Pochybný podnik, který byl bohužel podle ní i asi všech hráčů které jsem odchytil prostě dost pochybný. Na druhou stranu ho dělali autoři jako prvotinu a hlavně že něco vzniká.

Závěrem bych chtěl říct, že jsem hrál tři úplně jiný charaktery ve třech hrách a každá ta hra mě nějak zasáhla (ve smyslu jako vás zasáhne dobrej film nebo seriál, ne že ted pudu na ulici a stanu se mnichem nebo budu pobíhat po netu a říkat lidem že vím, co je totalita). Úroveň těch her byla dost jinde, než všechny komoráky co jsem zatím hrál (asi většina, chybí mi docela Seance, Santiago, Kořist a vs. Bůh z těch profláklých, kde 4. zmíněný nechci hrát).
Co byl poslední zásadní bod je, že se povedlo udržet hrozně nízkou a přístupnou cenu. PLatit za tři hry pro dva lidi 600 je prostě boží a na každé té hře bylo vidět, co se stalo s penězma.

Tak díky moc kluci!
PS: na základě těchto her jsem taky otevřel šuplík rozpracovanejch komoráků, který jsem loni zavřel protože se mi žánr zdál mrtvý:) Tak až někdo bude mít náladu tvořit v týmu, jsem hrozně připravenej!:)))

Louda, vloženo 22:30:06  10. 04. 2011

Larpvíkend za mnou, jak Moon tak MASH se mi líbily, přece jen to nění úplně marný ty komorní larpy. Za 200 dobrá zábava.

Spider, vloženo 19:05:40  10. 04. 2011

hmm pro ucely drevaren nic moc :)

« ««   30   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php