23:30:37
26. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   38   »» »

Spider, vloženo 21:48:15  07. 01. 2011

Spider, vloženo 21:46:25  07. 01. 2011

ja souhlasim s Orkim...a navic na takovy Larp bych si i zajel... rad bych si zahral nejakeho vedce v laboratornim plasti a ochranych brylich... :)

Orki, vloženo 21:43:27  07. 01. 2011

Já si právě myslím, že by se docela dobře dala vymyslet scifi zápletka ze SC -imho by taková hra byla 2-3 dny tak pro 10-20(30?) hráčů, s tím, že já bych zrovna zergy a protosy moc přímo zapojit nechtěl -zergy třeba právě jako šířící se infekci, která by se ke konci hry nějak projevila, Protos to samé. Přesto mi přijde atraktivní to vědomí o možných souvislostech a spojení se známou hrou.. Takže se přikláním k Iwovi. (i když zase věřím, že oponenti o hrách ví dost...)

btw Duna je ale nosná dostatečně, ne-li?

Louda, vloženo 20:21:54  07. 01. 2011

Já myslím že pravdu mají všichni. Kromě mě teda. Takže jako bych nic neřekl.







Teď vážně, o čem že se to bavíme?

Iwo Olorin, vloženo 19:59:37  07. 01. 2011

Jen v tom, že hráči aspoň základní reálie znají a snáze se zorientují. Ale to je prostě základní rozdíl mezi známým a originálním settingem.

Daysir, vloženo 17:46:53  07. 01. 2011

Prostě stejně jako u každýho jednoho prvku designu je třeba se ptát: "a v čem je tohle lepší než varianta b), c, d, e..."

Daysir, vloženo 17:46:20  07. 01. 2011

Pravdu má Nerion. Vyjímka můžou samozřejmě být akce, které jsou plně tématické: WoDovské larpy, tolkienovské srandy a fantasy Warhammer a které výrazně těží z věcí settingu, které ŽÁDNÝ JINÝ setting neumí.

Nerion, vloženo 10:34:45  07. 01. 2011

jenze kdyz to bude nejaky takovy "komornejsi" larp, pak uz to vubec nemusi byt starcraft. imho by se pri tvorbe ukazalo, ze kdyz si nacrtnes vlastni svet (klidne i priznane inspirovany), tak smontujes mnohem funkcnejsi hru, nez kdybys byl vazan pravidlama vseobecne znameho settingu (a musel se hadat s nejakymi ortodoxnimi fandy)
to co chci rict je, ze tyhle provarene settingy jsou dobre na masove primitivni akce typu bitvy, kde se hraci radi stylizuji do celych narodu a detaily moc neresi, zatimco, kdyz chces delat promakany larp, je lepsi si vymyslet vlastni koncept, nez nacitat tisic stran podpurnych materialu

Iwo Olorin, vloženo 10:23:40  07. 01. 2011

Daysir: Nevím, jak jsi informován nebo jo, ale IMHO by SC dostatečně nosnej byl. Vem si třeba nějakou okrajovou planetu jako Mar Sara, nacpi tam obyvatelstvo, vesele žijící pod diktátem Konfederace, k tomu nějakej ten underground s pochybnejma existencema jako Sons of Korhal... A začne se objevovat infestace, lidi se snažej přežít, oficiální struktury na ně kálej a snažej se to zamést pod koberec, panika, propaganda, paranoia, nikdo neví, kdo už je nakaženej... A do toho Proti, kteří to tam začnou čistit a pro potřeby hry třeba ručně a ne hned spálením celé planety střelbou z mothershipek. To mi neříkej, že do nějaké takovéhle 'mikrosituace' by se larp nevešel.

Daysir, vloženo 03:06:25  07. 01. 2011

"následuje exkurz do světa tvorby počítačových her, návrhu stolních her, koncepcí větších korporací a toho, že jsem se nad některými věcmi skutečně zamýšlel a rozepisoval si koncepty"

Mrkni třeba na stylizaci těch ras:) Btw před Warcraftem měl proběhnout pokus Blizzardu koupit práva na svět Warhammeru, to nakonec nedopadlo kůli ceně a tomu, že GW chtělo dělat hru s pojištěnou základnou světa a společných pravidel (produkt toho je Shadow of the Horned Rat třeba).

Jinak se zná víc lidí se dá polemizovat. Já jsem třeba dohrál oba SC2 a o tom světě vím hovno na to, abych z toho dokázal udělat tématický larp = rozuměj larp, u kterého je klíčové že je na to téma a čerpá ze silných obsahových prvků toho světa, ne "ty vole bude to scifi, budou tam guny, psionici a stára hraje dost lidí na počítači, tak si to užijou jako na živo!". A to si ještě myslím, že jsem oproti běžnému hráči Starcraftu velmi informován :-) To téma by ve skutečnosti mohlo rozumnému larpu i dnes proveditelné bitvě jenom uškodit (stejně jako ti avatáři, že).

jinak se sestavováním má Louda pravdu, s lepšíma celkama se můžem asi hádat (severská mytologie potkává high fantasy potkává Cthulhu ve WoW včetně vykradených jmen? no ty vole, svět Diabla je jenom lehounce črtnut a nic o něm nevíme).

(netvrdím, že W40k není taky ve většině věcí vykrádačka zásadních scifi - ale co je designově obdivuhodné je to, že vybudovali kostru světa která nejenom, že táhne hru už desítky let (a kůli mechanismům jí dneska fakt málokdo hraje), ale taky má celkem rozumný přesah dnešního člověka oslovujících témat a vnitřní konzistenci)

Louda, vloženo 11:30:10  06. 01. 2011

To že jsou Zergové okopírování Tyranidi neznamená že celý svět je podle W40k. Kromě toho vykrádání cizích nápadů a sestavování lepších celků šlo vždycky Blizzardu nejlépe.

Spider, vloženo 08:49:52  06. 01. 2011

Daysir: vykradeneho Warhammeru?

to mi neprijde ja mel za to ze vykradli predatory a alieny...LOL

Fionor, vloženo 02:09:30  06. 01. 2011

Daysir: protože ho narozdíl od W40k zná víc lidí :)

Daysir, vloženo 01:32:51  06. 01. 2011

Starcraft? Já moc nerozumím proč dělat larp v hrozně prázdném a nezajímavém světě vykradeného Warhammeru 40k:))

Nerion, vloženo 14:37:54  05. 01. 2011

orki: mel jsem ideu na steampunkovy larp, ktera by to imho resila, ale nemam kapacity uvest ji v zivot:

steampunkovy styl by mela jen mensi skupina hracu - cestovatelu, kteri by se po vzoru Ztraceneho sveta ocitli v zaostale oblasti obyvane primitivnimi kmeny (nebo treba klidne Orky,..)

krom toho, nemyslim si, ze by byl SP nutne materialne narocny. pokud nevyzadujes jako herni prostredi viktoriansky palac nebo palubu vzducholode

Orki, vloženo 14:09:50  05. 01. 2011

LW, to já vím... ale to atraktivnost nesnižuje.
Steampunk by imho byl tak materiálně náročný, že spíš uživí nějaký ples, nebo takovou "předváděcí" akci.

Spider, vloženo 08:42:04  05. 01. 2011

steampunk...to by se mi libilo...

Lonewolf, vloženo 08:00:49  05. 01. 2011

Orki: Western už několikrát proběhl :)

Orki, vloženo 23:33:51  04. 01. 2011

a nebo western... což by bylo prima téma na Tlarp, kdyby se ho někdo třeba rozhodl oživit.

Orki, vloženo 20:32:12  04. 01. 2011

No vidíš -Duna má imho obrovský potenciál.

« ««   38   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php