04:45:39
27. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   40   »» »

Daysir, vloženo 09:28:10  10. 12. 2010

Tvůj komentář k Ardávii visí v Pevnosti, vole:)

Petrius, vloženo 20:36:55  09. 12. 2010

Ty jo tak já asi nedám dohromady vše protože mi paměť moc neslouží ale pokusím se :-)

Zimní bezkrálí pro mě trochu srdcovka kvůli nostalogii. Ale obecně se mi to taky líbilo. Byla docela hmatatelná atmosféra lodi, kterou jednožnačne nabuzovalo chování posádky (byla boží). Místy hluchá místa a spadání lidí ke klasickýcm schématům svého hráčeského chování. Pro mě asi 7/10 po letních bezkrálí, která už mě moc neoslovují tohle byla příjemná akce

Svět po Pádu mám orzporuplné reakce i vlastní vnímání. Akce podle všeho jesla více než minule a přesto si lidi více stěžovali. Hlavní problém - nízká míra spolupráce od některých hráčů a taky asi nepochopení, že politická zápletka není střed hry a že každý si může ve hře najít neco svého bez závislosti na ostaních (mnohým se to podařilo). Upřímně: dost mi to shodilo motivaci nečo pořádat nebo aspoň minimálně něco pořádat pro určitou skupinu lidí. Hodnotit vlastní akci nebudu :-)

B5A - zastřílele jsem si dobře, co víc si střelec může přát :-) Každopádně přijde mi, že už se to začíná poslední roky docela ohrávat...

PASS Warfare - super akce, přišlo, že akcer byla dost vyvážená a že bylo co dělat. Chladné zbraně bohužel šly do pozadí. Možná by měl M. zvážit, že bude Dělat PAS, pak PASS Warfare pro střelbu a PASS Warfare pro mlácení :-)) Ne bylo to dobré a dost za to mohly MPEAKové, kteří byli hodně akční a nevzdávali se za žádnou cenu! u mě 9/10 když si odmyslím GSS kteří byli docela zoufalí...

Letní Bezkrálí já fakt nevím, ta kace už je opravdu někde jinde než já a většina jejích hráčů také. Jel jsem tam spíše dělat nějaké křoví, vyvíjet nějaké problémy a pařit. To třetí se mi nepovledlo a to zbylé nemělo moc ohlasů a bylo ubito deštěm. Líbila se mi dost první část hry, kdy se pobíhalo po terénu a akčnilo. Myslím, že bitevní složka Bezkrálí dost oživila a i nastavila nějaké zajímavé věci dál do hry. Každopádně přišel jsem si tam celkově poněkud navíc. u mě 5/10

Ardávie Moc jsme toho letos nezahrál, ale i tak věřím, že kdybych byl na více akcích, tak u mě bude Ardávie alrp roku. Samozřejmě zase se něco podělalo, došlo k nějakým chybám a ne vše vyšlo tak jak jsme čekali nebo chtěli aby to bylo. Nicméně byly to tři (?) dny nabité akcí, atmosférou, ale i strachem a dalšími emocemi. Více asi nebudu rozebírat, můj komentář k Ardávii určitě někde visí. Určitě jsme rád, že se do toho Daysir pustil a i že přibral do party dost silné kádry :-)

Země snů se zemí snů jsme se tentokrát vrcholně minul. Akci jsem si užil dost málo a nějak nejsem schopen říct, jestli to byla jen a pouze moje chyba nebo to tak nějak vyšlo i z nastavení hry.

PASS XI Bože kam ten svět spěje? :-( Pokud někdo říkal, že PASSu škodí noví hráči, tak tentkrát by měl bohužel dost pravdu. Objevilo se tam docela dost lidí, kteří tak nenasáli tu mentalitu, tu atmosféru i některé základní mechanismy. Docházelo k prasení pravidlovému, herímu a roleplayovému. Také většina lidí selhala co se týče připravenosti na klima. Letos to očividně nebyla hra, kdy by šlo postapo simulovat nedostačující výbavou. Takže ti, kteří za jeden den promokli prostě odpadli a hru už tak dost slabá se zhroutila sama do sebe. Je to škoda. Pro mě propadák roku. S minulými ročníky nesrovnatelné a doufám, že to odradilo některé jedince a jiné naopak ne...

Mytágohraní Camelot je mrtev a komu chybí ať jezdí na Bezkrálí. Tohle je úplně nová akce s novým settingem a velkým potenciálem, kterýpředvedla v téměř plné kráse. Nějaké věci to chce vychytat a poladit ale na nultý roční je to byla velmi dobrá akce. Pro mě po ardávii nejlepší larp a jsem přesvědčený že příště to bude ještě lepší.

komorní larpy
Letos jsme si zahrál pouze francouzskou revoluci a Kořist. Druhý jmenovaný už je sice starší ale je to pecka! Rozhodně doporučuju. Jednoduché na pochopení, relativně jednoduché na zahrání (není takové riziko že vám hru zkazí ostaní hráči) krásně propracovaný příběh, zajímavé mechanismy a strašlivě silná atmosféra když se to povede :-)

ACE, vloženo 12:19:26  09. 12. 2010

Zprvnu jsem si myslel, že ani nemám čím do výčtu přispět ale jak si tak pročítám ostatní paměť se pozvolna rozjasňuje a přece jen jsem si vzpoměl, kde jsem to letos vlastně byl :)

Zimní bezkrálí - 9/10
Z pohledu člena posádky opravdu báječná hra. Měl jsem velmi dobrý pocit a spoustu bezvadných herních zážitků jak ze samotné hry/settingu, tak z indiviuálních postav a výkonů hráčů. Víc a víc se mi líbí hry kdy každá postava je něčím zajímavá a má čím přispět do děje kolem sebe, protože do hry "patří". Dril posádky, spánková deprivace, stálý přísun rumu a POSÁDKA! u mě staví Zimní Bezkrálí do pozice letošní jasné jedničky.

Letní Bezkrálí - 4,5/10
Možná až několik hodnotících bodů v tomhle případě ubírá počasí to je asi jasné. Ten zbytek padá na nás, na hráče. Bylo pár světlých okamžiků s několika dobře zahranými postavami ale bylo jich bohužel málo. Nelíbilo se mi mnohem větší rozskupinkování a uzavření se hráčů, kteří jinak mohou přinést něco zajímavého i pro ostatní. U mnoha dalších se bohužel obávám, že hru příliš neobohacují. Ať už individuálními příběhy, které mají mizivý dopad či interakci mezi ostatní či vlastní pasivitou a očekáváním "co mi hra přinese?" aniž bych se já sám zajímal a zapojil do jejího dění. To vše celkovému dojmu příliš neprospívá . Nicméně i přesto se velmi těším na pokračování, neb příběh/y jsou rozehrány zajímavě. ... níííp níííp! :-))

Mytágohraní - 8/10
Hra navazující i nahrazující Camelot, se blýskla několika skvělými herními mechanismy a nápady, které ji hodně zvedli. Mluvím zejména o oživování mrtvých postav, což mnoha hráčům uvolnilo ruce a byli mnohem odvážnější ve svém konání i interakci. Další výborný prvek je celkový setting, umožňující vybrat si opravdu jakoukoliv postavu, která velmi snadno zapadne. Trošku hůře možná fungovalo provázání postav napříč jednotlivými "příběhy" aneb Drakula si těžko mohl příliš zahrát se skupinkou pravěkých lovců apod. ale to je spíše drobný detail. Snad jen větší zapojení a šíření informací o hlavním dění mezi více hráčů by hru ještě více naplnilo dějem. Každopádně to už by bylo velmi neskromné kladení požadavků na již tak výbornou a hlavně objetavou organiziaci. Rád se zúčastním i příště.

A to je asi letos za mě vše. I když vzhledem k volnému času by se mi těžko hledal další larp na který jet, snad jen Stillet Serpent, který býval začátkem roku mi "v kalendáři" navštívených akcí letos trochu chyběl ale tam to bohužel není o tom, že jsem nejel ale o tom, že se už nepořádá.

Klair, vloženo 14:37:18  01. 12. 2010

Genevieve: a co jsi hrála na Bunkru?

Genevieve, vloženo 08:46:07  01. 12. 2010

Tak jo, já taky přispěji svou troškou do mlýna.

Bunkr - 7/10
- komorní larp z dílny Prague by night. Troufám si tvrdit, že velmi dobře zvolená postava, která mi sedla a mohla jsem se hezky vžít. Díky Elfovi výrazně stoupla hráčská úroveň, ostatní hráče jsem do té doby neznala, ale rozhodně hráli velmi zajímavě, udělali mi hru zajímavější. Stejně jako chudák Iliana, na kterou to padlo, protože ten, kdo to měl vést, onemocněl. Poklona Ilianě, bylo to peklo.
Ale hra velmi kvalitní a užila jsem si ji.

Zimní bezkrálí - 9/10
- můj snad první larp, kromě loňského DI. Moc jsem si hru užila. Měla jsem skvělou postavu a díky tomu, že jsem byla v posádce, jsem si hru báječně užila. Neskutečná schíza, kdy jsem měla pocit, že po mě jde celá loď, snaha, aby mě nikdo neodhalil, zároveň neuvěřitelná atmosféra okolo posádky, která mě totálně vtáhla. Vůbec netuším, co se dělo jako hlavní příběh, mám spíš jenom tušení, můj vlastní mě krásně pochopil, stejně jako práce na lodi :-) Nedokážu tedy obecně posoudit hru celkově, ale za mě je to takhle :-)

Svět po pádu - 5/10
- tady si nejsem jistá. Atmosféru jsem si užila, tančila jsem míň, než jsem chtěla, ale bylo to rozhodně zajímavé. Tahle hra byla taková zvláštní, je pravda, že to bylo hodně o tom, že vysocí kuloárně jednali, ale nějak extra mi to nevadilo. Bavila jsem se dobře, hodně podle mě zabilo hru tím, že se většina rozhodla o půlnoci odejít, což mi přijde fakt škoda.
Jednu nezapomenutelnou scénu mi zajistila Kamila s Darionem :-)

Ardávie - 8/10
- horko k padnutí :-), ale skvělá hra. Propracovaná, měla jsem skvělou postavu, kterou jsem si opravdu užila. Levi byl skvělý spoluhráč, který mi velmi pomohl se vžít do role. Stejně jako celá vesnice, která byla neuvěřitelná. Zpětně mě mrzí některé okamžiky, které jsem imho herně nezvládla, ale prostě to tak je a hra na tom nemá vinu. Ale rozhodně bych jela zase.

Letní bezkrálí - 7/10
- déšť byl překážkou snad jenom proto, že mi byla zima, jinak mi nevadil. Příště budu počítat více s rozmary počasí co se týče výbavy. Hra samotná byla zajímavá. Měla jsem dobrou postavu, která mi dovolovala se zapojovat a dává mi krásný rozlet i do příští hry. Myslím si, že na kvalitě hry má opravdu velký dopad počasí, který prostě zprudil spoustu hráčů. Když jsem se probudila ráno a zjistila, že pořád ještě prší, tak se mi opravdu výrazně nechtělo vylézat ze stanu a oblékat se do ještě mokrých šatů. Stejně jako když hrozně lilo, tak běhat po lese byla menší švanda, než normálně. Za nejhezčí herní zážitek vděčím Blueovi.

Země snů - za mě 9/10, za hru 6/10.
- díky Prasátkovi a Chorošovi bomba hra. Když jsem měla pocit, že se dlouho něco neděje, že je prostoj, tak Ti dva prostě něco okamžitě začali dělat, ani jsem se nestihla otočit na místě. Navíc zkoušet si s někým žít tři dny na řetězích celý den, to je něco. Postavy byly skvělé, hra celkově kostýmově skvělá, dokázala jsem se hezky vžít a moc si to užít. Hra mohla běžet lépe, ale nějak mi to extra nevadilo. Nevěděla jsem, do čeho jedu, dlouho jsme si myslela, že se hra ani neuskuteční, protože vypadalo, že bude málo hráčů.
Jela bych zase, jestli bude nějaká hra.

Vórima, vloženo 07:51:43  01. 12. 2010

Tak já taky něco napíšu, i když toho moc nemám.

Alianční minilarp: přes malý formát a nezkušenost autora s larpy jsem si hru výtečně užil. Jenom nevím, jak přesně to hodnotit, protože to vlastně byl takový larp nelarp. 9/10

Ardávie: Úžasný zážitek. Setting se mi moc líbil, propracovaný byl opravdu dokonale. Chvilku mi trvalo, než jsem se vžil do postavy (Ardávie byla mým prvním Larpem vůbec), ale potom už jsem se jen bavil a hořce litoval svých hříchů. Cesty na hřbitov byly opravdu výživné. Nejednou jsem čekal, že to bude má poslední cesta :-)
Obecně bych hře dal tak 9/10, ale kvůli "ženušce" a drobnému hernímu problému dostává 7/10.

Letní Bezkrálí: Taková sucha už dlouho nikdo nezažil! Největší výhoda hry pro mě byla současně největší nevýhodou. Všichni nás přehlíželi a ignorovali, bohužel i ti, kteří na tom byli stejně jako my. 6/10

Fionor, vloženo 01:36:56  01. 12. 2010

Ainee: jj, to bylo ono (čirá improvizace na základě herních informací od Dariona, ale kupodivu se i v pozdní hodinu všichni, kdo měli službu na palubě, dobře bavili)

Daysir: prioritní jsou akce ty, u kterých se tolik nehraje na frakce a (politická) jednání - to je formát, který se mi dost těžko hraje, protože většina okolních hráčů má stádní tendence a nejsou ochotní jednat sami za sebe bez "požehnání" shora (chválabohům za ty, kteří si dokáží i pod tvrdým diktátem velitele urvat kus osobního příběhu) - naopak tam kde je to hodně o individualitách (a konfliktech mezi nimi) jsem měl zatím vždy dobrou zkušenost (v posledních letech) - ale je fakt, že něco takového se dá snadno udělat na akci pro 20 lidí, ale hůř na akci pro 80

Daysir, vloženo 00:12:45  01. 12. 2010

Fionor - hale a kde vidíš to poučení ve volení prioritních akcí? Ve skutečnosti vidím tak nějak všechny tři hry kde jsi byl z jednoho okruhu tvůrců/ hráčů...

Ainee, vloženo 00:12:34  01. 12. 2010

Fio: Vyšší kormidelnická škola? To byla ta noční plavba skrz útesy? Ta byla totiž FAKT HUSTÁ i pro polospícího pozorovatele ;)

Daysir, vloženo 00:09:35  01. 12. 2010

Ainé - já jsem hluchá místa vychytrale vyplnoval abstinenčními záchvaty a zamilovanými pohledy na tebe!

Fionor, vloženo 23:30:01  30. 11. 2010

Letos jsem toho mnoho nestihl (v práci nejsou zrovna nadšení z dovolených na pátek), ale i tak sepíšu svůj malý report.

Zimní Bezkrálí - jel jsem s postavou od které jsem čekal jen trochu blbnutí na lodi a lehký roleplay protřelého mořského vlka... ve finále jsem si postavu neskutečně užíval (i díky spánkové deprivaci, ztrátě pojmu reálného času a zápalu ostatních hráčů z posádky) a bylo mi úplně jedno, že do hlavního děje nevidím... a když jsem si odehrál i vyšší kormidelnickou školu, která zaměstnala většinu posádky na skoro hodinu, dosáhl jsem málem herního orgasmu ;-)
pro mě letošních 9/10

Svět po Pádu - díky Petriovi se pro mě z lehké atmosférické párty stala hlubinná psychologická sonda do duše zvrácené mysli... Stalking Ainee a následně více než hodinové polánování vhodného okamžiku, kdy zabít Lone Wolfa mě perfektně zaměstnalo. A i druhou postavu jsem si potom užil, i když nebyl čas a prostor ji dotáhnout do konce.
Ale jako celek bych hru asi neocenil, protože skupinky i jednání byly dost uzavřené a neochotné jednat bez povolení "šéfa" a to je pak hra na prd
7/10 (4/10 hra)

Letní Bezkrálí - špatně zvolená postava... rok předtím mě štvalo neustále jednání šlechticů, tak jsem si letos chtěl zahrát jinak, ale ukázalo se, že jsem tím jen utekl od hry - jinak z toho co jsem měl možnost vidět a slyšet byla hra celkem zábavná se spoustou zajímavých zvratů (bohužel podobně jako na SpP jsou prostí strážní neschopní svobodného rozhodování bez Vrchnosti a pak jdou do háje i pokusy o korupci)
pro mě 2/10 (celek nehodnotím)

A to bylo letos bohužel vše... nicméně poučil jsem se jak lépe rozvrhnout dovolenou a jaké akce zvolit jako prioritní

Ainee, vloženo 23:07:04  30. 11. 2010

Tak já se taky přidám se svou troškou :)

Zimní Bezkrálí - 5/10. Zajímavý nápad, ale z mé strany špatně zvládnutá postava, což mě mrzí. Hra na lodi jinak měla skvělou atmosféru, bavilo mě sledovat dění na palubě. Užila jsem si několik pěkných scén, ale jinak tam bylo dost hluchých míst, kdy část hráčů něco řešila a ten zbytek čekal, až to dořeší...

Svět po Pádu - 7/10. Docela pěkně jsem si zahrála s Lonewolfem a s Fionorem, i když můj příběh šel dost mimo nějaké obecné dění a měl takový vlažný konec. Party taky dobrá (i když loni mi přišla lepší), jen kvůli příběhu jsem netancovala tolik, kolik bych chtěla.

Ardávie - 10/10 nemůžu jinak. Tohle Daysirovi nezapomenu, naprosto mě to naplnilo. Jela jsem tam strašně zvědavá, co se z toho vyvine, ale takhle intenzivní zážitky jsem fakt nečekala. Asi to dost bude tím, že mi skvěle sedla postava a k tomu jsem měla obrovské štěstí na spoluhráče, s nimiž jsem role nehrála, ale žila. Když mě hledali vojáci v lese, fakt jsem se bála. A s herním partnerem jsem prožila naprosto nádherný románek, který mě úplně pohltil. Brečela jsem, když to vypadalo, že nepřežije konec svého poslání, a stejně tak, když jsem ho potom sbírala na bojišti... To se mi na larpu předtím nikdy nestalo. Nejsilnější zážitky, co jsem kdy ze hry měla. Žila jsem z toho potom celé léto. Zatím pro mě nejlepší akce ever.
(přijde mi, že z toho mám podobné pocity jako Klair ze Santiaga)

Oka nezamhouříš - 8/10. Strašidelný, hororový larp od Court of Moravia. Opravdu promakaná hra na jeden večer se skvělou výpravou a zázemím. Přinejmenším ze začátku mě to prostředí opravdu děsilo (ke konci zase někteří hráči). Jen mi přišlo, že ke konci hra nabrala takový spád, že se nám trochu zvrhla do jednoho velkého chaotického klubka honu za informacemi, i když ne vždy nám bylo jasné, proč je hledáme. Navíc my holky jsme ječely při každém rychlém pohybu a každé zaječení vyvolalo další leknutí... Akci jsem zakončila solidní ránou do hlavy, což mohlo trochu zkreslit můj úsudek.


Tedy, doufám, že za rok toho budu moct napsat víc :)

Nerion, vloženo 22:05:06  30. 11. 2010

Tak tedy taky něco napíšu:

ZKAPK - spousta sněhu a hrozná kosa, ale super parta lancknechtů a hodně netradiční bitky - rozhodně nelituju, 9/10

Bitva o Středozem (rádoby Pán prstenů - zcela odlišné pojetí od toho, které bývalo v dobách největší slávy téhle hry (tzn kolem roku 2004), ale které evidentně v současné době naplňuje poptávku. Nestěžuju si, když člověk ví, do čeho jde, a akceptuje to, nemůže být zklamaný. Příště bych se lépe připravil a jel znovu - asi tak 5/10

Svět po Pádu 4 - jako poloorg nemůžu moc hodnotit. Vrazilo se do toho hodně práce, ale nakonec v tom nebyla moc vidět. Pirosh to popisuje přesně. Bohužel mi spíš připadá, že to zazdili hráči, spíž než orgové.

Arthas- opět org, snažili jsme se o důstojnou tečku za sérií Arthasů, moc se to nepovedlo, ale snad to alespoň trochu napravilo dojem z propadákového loňska.

Fantazjada (PL) - bezva dovolená v úplně cizím a novém prostředí, a přitom prodchnutá duchem starých dračákovských LARPů typu Ishad. Příští rok budeme vědět, do čeho jdem a když to vyjde, pojedem zas (i když to je celkem drahá sranda) - 8/10

Ardávie - jako CP dobrý, kdybych vlivem jedné chyby neuvízl na půl dne v neskutečně dementní roli sesazeného diktátora (kterého měli hráči zabít, ale nechtělo se jim). Vysoké nároky na CP byly vyváženy zázemím a rozmanitostí rolí. Nejvelkolepější LARP (z hlediska produkce), který jsem kdy viděl. Otázka je, zda někdy méně není více.

Troja - bitva statisíců Achájců a Trojanů se změnila na bitku 12 na 12, ale stálo to za to. Jednak perfektní prostředí Curie Vítkov, druhak dobrá parta, třeťak rozmanitost jednotlivých střetnutí nám nedala vydechnout. Škoda jen, že je to tak daleko - 10/10

Země snů - objektivně řečeno, někteří hráči si to měli šanci užít mnohem více, než jiní. Já jsem se naštěstí coby jeden z nižších pekelných lordů nemusel moc o nic starat, hráči Duší na tom byli o dost hůř. Dobře vychytané bylo zázemí, přijde mi taky fajn, že orgovský tým, měl dobře (alespoň teoreticky) rozdělené úkoly a kompetence. Postupem hry se tohle ale dost rozpadalo a narůstal chaos v pravidlech. Kdybych nejel, tak by mi to nechybělo - 5/10

PASS 11 - Tuhle hru zkazili hráči, kteří do ní podle mě (na rozdíl od loňska) investovali málo úsilí. A pak samozřejmě počasí, ale naše skupina jím nebyla v podstatě postižena, díky dobré přípravě tábořiště. Podle subjektivního vnímání - propad oproti loňsku nejmíň o 50%. Pokud by tam byl někdo na svém prvním PA LARPu, asi by zíral s vykulenýma očima. Kdyby dorazil někdo, dko PA žánr zná, ale na PASSU zatím nebyl, asi by odjížděl zklamaný, co že na tom passku všichni vidí. Myslím, že by bylo lepší, kdyby přijelo míň "kámošů", kteří ale k PA nemají vztah, a víc lidí, kteří se snaží tenhle žánr někam posunout. - 4/10, ale ne vinou orgů, kteří do toho investovali miliardu práce

Mivka, vloženo 15:03:44  30. 11. 2010

Inu, tak já se přidám:

Letní Bezkrálí: subjektivně 3/10. Obávám se, že hru objektivně nedokážu zhodnotit, protože z neustálého deště mě druhý den chytila angína, takže jsem celý pátek chodila a šeptala - výborné na larp. Taky jsem si mimo jiné já pitomá nevzala boty a kostým do deště, takže neobléct mě nakonec Elf, tak se asi utopím ve vlastní sukni a Mirwen mi velmi úspěšně v pátek večer skočila na koleno. :) Ve výsledku jsem neodjela jenom proto, že jsem tam měla obrovskou hromadu věcí a můj odvoz byl dostupný až v neděli, takže jsem se tam ploužila nemocná a pokoušela se nikoho nenakazit. V sobotu už jsem se vzpamatovala, ale to víceméně už všichni jenom zkoušeli být co nejdál od deště.
Díky tomu jsem mimo jiné minula úžasný noční zážitek v našem táboře, což mě mrzí. Hraní v táboře jsem si moc neužila, protože zaprvé u toho člověk potřeboval mluvit a zadruhé jsem se tak nějak snažila řešit osobní linii, která nám bohužel trochu selhala v tom, že pršelo a nebyli jsme schopní sehnat na velkém herním území své spojence.

Logres: 5/10 hostina s prvky LARPu, celkově roleplaying pokulhával na obrovském množství fakt mladých nováčků (larp, kde jsem byla ve starší polovině osazenstva!) a tudíž i snaze organizátorů jim hru přizpůsobit, nějak klidně ji ukončit a moc jim nezabíjet postavy. Trochu špatně vyřešený byl systém mrtvých hráčů. 5 to ode mě dostává za několik geiálních momentů, které se pro mě v hře vyskytly, příjemné prostředí a pěkné složení toho zbytku hráčů.

NeCamelot: 9/10 Pro mě osobně nejsilnější hra letoška, mimo jiné proto, že mi velmi seděla jak tématem tak složením hráčů a vybrala jsem si přesně takový typ postavy, se kterým si dokážu poradit. Spousta ohromně silných momentů, výborná atmosféra, geniální situace, pro mě ideální herní systém. Víceméně jediný problém, který jsem tady měla, byl pro mě nevhodný pokus snažit se organizovat vlastní skupinu, což jsem pak díky vývoji herních události a tak vůbec moc nezvládla, navíc mi dost natěsno před LARPem odpadli dva lidi a další dva se zapomněli zmínit, že jsou na svojí první akci - v tomhle ohledu mám dost černé svědomí.

Brněnský larpvíkend: pro mě lehce psycho akce, protože jsem se přihlásila pozdě a zbyly mi jen hry v angličtině. Inu, říkala jsem si, že by to snad nemusel být problém a při hraní taky nebyl, ale bezprostředně po hře jsem trpěla jistými problémy se přeorientovat zpátky do češtiny. :)

Fairy Tales: 5/10 Hra z dílny dvou maďarských larpařů. Při hře jsem se celkem bavila, ale není to larp. Pokud se na to člověk dívá jako na pocvičení v dramatizaci, storytellingu a schopnosti posunout příběh svým zamýšleným směrem, je to rozhodně fajn a zajímavé a právě to jsem si docela užila. Roleplaying se ale v tomhle naprosto nevyskytuje, takže je třeba to čekat. Herní mechanismy místy pokulhávaly, ale to organizátorům odpouštím, protože běh, kterého jsem se zúčastnila, byl naprostou premiérou téhle hry jak v rámci brněnského LV tak v rámci celkovém. Celkem by mě zajímalo, jak to probíhalo při dalších bězích.

1789: osobně 4/10 Hra, na kterou jsem se nejvíc těšila a která mě také nejvíc zklamala. Organizačně byla dobře připravená, atmosféra byla výborná, ale v rámci své vlastní neprůraznosti a taky trochu dílem blbé náhody jsem si prostě vybrala postavu, kterou jsem naprosto nedokázala jakkoliv pojmout a využít. Mimochodem to byla stejná, jako v jiném běhu měla Klair - ještě jsem ji před ní předtím varovala :) Nebavila mě, neviděla jsem v ní žádný zajímavý úhel, ze kterého se na ni dívat. Navíc náš běh byl dost politicky orientovaný, k čemuž má postava měla všehovšudy jednu větu "revoluce tě nezajímá, jenom nechceš, aby ovlivnila tvou rodinu". :)
Celkově tak 7/10 - na jednu stranu silná nevyváženost postav a trochu efunkční systém jejich rozdávání, na druhou stranu výborná atmosféra a fajn herní mechanismy.

Star: 7/10 Konverzační typ larpu ála telenovela bylo něco, od čeho jsem od začátku neměla velká očekávání. Ovšem zvolila jsem si tentokrát pro sebe naprosto dokonalou postavu, která se mi zcela výborně hrála. Myslím, že takového extroverta jsem v životě nezahrála. Ostatní hráči se taky tvářili dost spokojeně.

Dům: 8/10 fajn oddechový LARP, trochu mě mrzela malá rozmanitost charakterů - 80% hráčů z 20. století byla trochu nuda, já osobně měla pocit, že z druhé světové války budu jedna z nejmladších a bylo to spíš naopak. Roli jsem si ve výsledku ohromně užila, ačkoliv z ní vylezlo něco naprosto jiného, než jsem zamýšlela (nějakým zvláštním způsobem mi Ambeřan přišil schopnost ovlivňovat fyzický svět, čímž se z původního přízraku lišky, který lidi znervózňuje svou přítomností, stala taková karikatura na pohádkové myšky překousávající pouta, a navíc mě ani nikdo v té fyzické formě nezabil).
Hodně jsem obdivovala lidi, kteří nám chodili hrát CPčka, romantický piknik, když se okolo vás tísní třicet duchů, a odříkávání temných inkantací, zatímco vám v pentagramu sedí duch bezdomovce v teplákách, musí být opravdu něco :) Většinu času legrace, pár silných scén.

Klair, vloženo 00:14:42  30. 11. 2010

Ehm... NeCamelot - 3/10 - nechápu princip prolínání příběhů mytág, měla jsem postavu, která mi nesedla... kdybych věděla, jaké to bude, nejedu. a ty 3? za to, že tam byli lidi

Klair, vloženo 00:13:28  30. 11. 2010

Pirosh: to jsem stejně měla v plánu :)
Ale jsem v hodnocení larpů příšerná... neumím být kritická a objektivní. spíš můžu říct, jak to bavilo mne, jak to na mne působilo... ale proč..? to nevím

Pražský Larpvíkend: Objevila jsem, že mi fakt vyhovuje hrát pět komorních larpů za sebou. Dokážu "přešaltovat" a naprosto mne to psychicky vyždíme, což mi hrozně vyhovuje!

Star: sex, chlast, romantika... Měla jsem fajn roli francouzské režisérky, ale nějak jsme se všichni chovali hrozně drženlivě, takže jsem tam ani nikoho nepolíbila (i když chyběly asi dvě vteřiny). Nejsilnější zážitek z tohohle larpu je před jeho začátkem, kdy se KOmpas soukal do punčocháčů a strašně mu to nešlo... když se naskytla příležitost hrát znovu, tak jsem to ignorovala 3/10

Cena za život: poiker na divokém západě, drsná dívka mezi muži, trochu intrik, trochu mrkání, výsledek relativně fajn. Ale obávám se, že tíživá atmosféra mohla být mnohem tíživější a že Terouk nevypadá na oběť, kterou je třeba zachránit.... 4/10

Bunkr: moje postava byla vysloveně psycho. Při čtení materiálů mi spadla čelist a strašně jsem se srovnávala s tím, jaká budu mrcha. A moc mi to nešlo. Lehce postapo situace, docela holé prostředí "bunkru" a zvuky s rostoucí intenzitou tomu docela přidávaly... Dobře napsaná postava celou dobu vytvářela konflikt mezi hodnou Klair a tou neuvěřitelnou sobeckou sviní, kterou jsem hrála. 6/10

Derniéra: hrála jsem herečku, co hrála roli. A herečka měla těžký život... Docela náročné zvlášť vzhledem k tomu, že jsme hráli ve skutečném divadle - s osvětlením a se zvuky z "hlediště".... Co se mi líbilo byla improvizace, kdy jsem musela hrát Helenu a Helena ještě improvizovala roli v divadle. Bylo to dost psycho, ale přežila jsem. I když dost vyždímaná 6/10

Poslední pokoj - trochu duchařská historka podpořená hudbou... pro mne velmi silný zážitek (pátý z pěti komorních larpů během jednoho víkendu, takže už jsem si nemusela šetřit energii a dala jsem do toho všechno). Hrála jsem velmi energickou roli, která byla asi od půlky hry centrem všeho dění, ke které se obrací zbytek osazenstva... roli jsem pojala podle svého, v půlce se to totiž dost změnilo a od té doby to byl velmi hlasitý kolotoč. Prý Sombře a Ambeřanovi běhal mráz po zádech z mého podání. Jako kompliment mne to moc potěšilo. Hra pro mne rozhodně stála za to díky stísněné atmosféře 8/10

Letní bezkrálí - nezaprší a nezaprší ... Konečně jsem měla na bezkrálí roli, která mi sedla. Znamenalo to docela hraní s Haraldem a elfy, což mne velmi těšilo. Nezapomenutelný je pro mne noční zážitek z lesa, kdy jsem si během hodiny neuvědomila, že celou dobu pršelo. A intenzivně jsem vnímala vůni borůvek :) Co se dělo ve hře samotné moc netuším, zabývala jsem se hlavně svými osobními questy. a jsem za to ráda... nějak mám dojem, že těžko kdy změním běh celé hry, ale tady se mi povedlo dostat se na dřeň tomu, co jsem chtěla. Hra samotná 7/10, noční rituál 10/10

Tangrob - není to larp, ale snad to nevadí. Druhé dobrodružství Tangrobu jsem si vážně užila, ačkoliv jsem evidentně byla jediná postava s morálkou. a jediná ženská mezi 6 muži... tohle privilegium mám docela ráda... jinak - klasické dračí doupě, putování... pro mne zajímavé hlavně z pohledu - juchů, první tangrob. 7/10

Brněnský Larpvíkend - od začátku jsem věděla, že chci hrát všechny běhy... pro podrobnější informace si přečtěte můj článek http://www.larp.cz/clanek/1653/larpvikend-7

Pryč od minulosti - 7/10 oh la la, jde do tuhého... nacisti, francouzi v Maroku, snaha odjet do ameriky, letadlo letí za dvě hodiny a bar, kde jsme, obklíčila policie, aby našla ukradené dokumenty, letenky a diplomatické pasy. Bylo to fajn.... ale teda - navodit atmosféru filmu noir je těžší, enž se zdá. o hodně těžší!

Odznak 8/10 - užila jsem si to. Moc... jen mi nesedla postava, ve které vzetek doutná, jsem spíš vybuchovací. MOc jsem ocenila, že hráči hráli, jaká jsem kočka, a zvali mne pořád na rande :D


1789 4/10 - hra asi dobrá, ale já jsem si jí neužila. Silentbob, kterého jsem měla nenávidět, mne naprosto ignoroval, takže to ztrácelo kouzlo.. navíc nevěděl, že já jeho nenávidím


MASH 5/10 - no jako dobrý, až na to, že mne partner naprosto zazdil. Moje postava se měla celou dobu utápět v přemýšlení o vztahu, měla tím trpět, rovnat si to - a on mne ignoroval... dost nepříjemný šok. Co bylo imho docela na škodu bylo, že postavy jsou vázané většinou jen na jednu další postavu... není to provázané celé.


El Dia di Santiago 100/10!! ta hra mne dostala a prožívám jí i teď, víc než 3 týdny po skončení. Neuvěřitelně na mne zapůsobilo světlo, divadelní prostředí, praktikábly a hudba... a samozřejmě hráči.. Conlai a Lischai jako nejbližší postavy, se kterými jsem jednala, to bylo naprosto neuvěřitelně silné.. zvlášť když oba hráli, jak mne milují. a hráli to kontaktně. musím říct, že tahle hra mne dostala naprosto. jsem člověk, který, když se zamiluje, miluje hodně. A to je taky Elena, postava, kterou jsem hrála. Měla jsem s ní hodně společného. Byla jsem ochotná a schopná obětovat pro lásku strašně moc. A ta role mi opravdu velmi seděla. Původně říkali, že se to nehraje kontaktně, ale Lischai i Conlai začali objímat, majetnicky mi dávat ruku kolem ramen, takže jsem se s nimi ve finále vodila za ruku, objímala, tulila, dávala i dostávala pusy, brečela jsem, když jednoho odváděli a druhého zranili.... dokonce jsem řekla "miluji tě", když jsem se koukala do očí. A to se mi stalo v LARPu opravdu prvně, že jsem se nechala takhle unést. Jsem schopná se na požádání rozplakat. A nemůžu slyšet A vaca de fogo, protože mi běhá mráz po zádech. Pro mne nejsilnější larpový zážitek ever.






Jestli jsem byla ještě na nějakém larpu, tak si ho nevybavuji a tedy si zaslouží 0/10

Louda, vloženo 16:13:21  29. 11. 2010

Jo pravda, ještě SPP - pro mě tak 6/10. Settingově pěkný, zapojení obyčejných hráčů do "Vysoké" hry papalášů v kamrlíku prakticky nulové, já jsem si tam nějak ten výstup vybojoval no. Do toho Psí hra, Leviho rap a samžený cvrčci - ztracenej čas to nebyl.

Pirosh, vloženo 13:46:36  29. 11. 2010

Klair: Chtěl jsem ti to prozradit až po té, co napíšeš svoje shrnutí. Jako odměnu. Kamil vyčerpal cukr - takže to koukej napsat! :)

Daysir, vloženo 13:09:54  29. 11. 2010

Tak nějak od začátku roku.

V lednu jsme dělali ZKAPK, a asi dobrý.

Pak jsem hrál Zimní Bezkrálí. Z toho mám zásadní pocit, že ve chvíli, kdy jsem si ohromný kus hry urval pro sebe a Ainé tak to bylo jako dobrý + hraní posádky a atmosféra na lodi něco vytvářela. Designově moc vlastně nevím, o co tam jako šlo a proč - dojem zůstává hlavně ten, že Tereza a Prasátko byli fakt jako dost hustý! Piroshe si ani nepamatuju, že tam byl. subjektivně 7/10, objektivně pro většinu světa 3/10, pro hráče Bezkrálí jako charakteristickou skupinu těch 8/10.

Tajemství - šifrovačka v rolích, my jsme hráli hrdiny zombie hororů a byla to slušná, nenáročná sranda. Jo, a konečně jsem si mohl někde zakřičet "Utíkejte, já ho zdržím!!" a v zápětí hasičskou sekerou rozsekat plyšového pejska, až vata lítala! subjektivně i objektivně tak 7/10

Svět po Pádu - párty aspekt jsem si zakutý do rožmberské zdroje a konvencí moc neužil. Herní aspekt byl docela solidní, měl jsem sice dost intenzivní pocit, že hra probíhá v kontrolní místnosti a my ostatní jí děláme CPčka, ale našli jsme i pár nachystaných osobních linek a to bylo dobrý. subjektivně tak 6/10, většina lidí e tvářila spíš tak na 4-5/10.

Azeroth - už na to asi nějak nemám. Poprvé se tady projevila moje nová superschopnost "zadrhává se mu krk a mluví jako šmoula", což vyrobilo nějakou srandu a konec hry měl epickou část, kdy jsem vedl udatné zbytky těch hodných armád (nějakých 15 lidí) klínem přímo proti prohnilm nemrtvým (nějakých 150 lidí). Úkol jsme splnili, udatně jsme padli a nakonec přišel Kuře s velkým mečem a všechny zlá CPčka a hráče epicky porazil. Subjektivně 4/10, objektivně si netroufám nic říct, protože tohle jde štýlem už úplně mimo mě.

Star Wars - Kuřecí války: sešlo se nás 15 v Šárce, poprvé jsem se na hru nabarvil, různě jme běhali po louce a stříleli po sobě NERFama a mlátili se vodovodní izolací. olidní švanda. 6/10 kol dokola.

B5A - sešlo se nás 1 100 v Doksech, Bagr mi nedovezl kostým, takže jsem vytvářel panovnickou krásu v sobotu v devět ráno a pak jsme se šli bít do lesů. Byly tam nějaké změny, ale už mě ten koncept nijak neoslovuje, sere mě panovníkování a FAS není dobrý a bezpečný systém. 5/10 (za mohutnost)

Ardávie - deset dotazníků mluví o nejlepší hře ever, 50 dotazníků o hře od 8/10 vejš, deset dotazníků o dobré hře s chybama a deset dotazníků je hrubě zklamaných. Dlouho jsem se tím docela trápil, ale již jsem se s věcmi celkem srovnal a NLNS bude o to lepší:). Zásadní vidím propast mezi simulací a narací - do budoucna to chceme ještě více a výrazněji profilovat.

Bezkrálí - měli jsme VÝBORNÝ tým. Hra v táboře, osobní pletky atd. 9/10. Zbytek hry byl pro mě nepochopitelný, často úplně směšný a dospěl jsem k tomu, že tuhle hru neumím hrát způsobem jakým se hrát má. Newman který hrál s Mors tak jako v centru toho dění udělil 2/10, hráči Bezkrálí vesměs velmi spokojeni a je nutno říct, že Bezkrálí má svůj formát zmáknuté téměř dokonale.

Warhammer - takový ouldskůl s místy problematickým deignem pravidel a jiných mechanismů, celkově ale velmi dobrá a příjemná hra. Jenom by příště měl Maoren normálně hrát:)) Jsem také rád, že jsem chodil spát brzo, protože Loudovo vyřvávání a neustálé ošmatávání dívek mě zpětně velmi mrzelo. ZKlamal nejenom jako kamarád, ale i jako člověk :( celkem 8/10.

Země Snů - nadesignoval jsem si roli a tu jsem si s Levim a Haitaganem skvěle zahrál. Jinak se mi to nějak prostě zle nelíbilo, klíčové slovo je tady nekonzistence...

Nekroskop - mini městská hra v Parduvicích, plná chybek a klišé. Celoherní mluvení v AJ a to, že jsem ostatní přesvědčil na dobu hry že jsem fakt jako hroznej mlátič (takže interakce "drsnáci z tajných služeb versus vyklepaní reportéři" fungovala dobře - a na tom stálo tak 50% naší hry). Celkem zlatý střed, 5/10. Nejet tam na dostihy a za kamarýdy, tak jí samozřejmě nehraju:)

Sněm - letos jsem si příjemně zahrál nějaké ty linky, měli jsme furt o čem si povídat, zažil jsem si skvělou romantickou scénu a mohl hrát kravinky. Jídlo celkem selhalo, párty nikoliv. Jediné co mě mrzelo je, že letošek byl pro nás nastaven dost konfrontačně, objevili se hned dva arcinepřátelé které jsme "MUSELI ZA KAŽDOU CENU VYŘEŠIT". To se jako i povedlo, ale pro nás, dobromyslné funebráky to bylo až příliš nutného křičení, vyhrožování, manipulace a neústupnosti. Příště doufám ve větší klídek a kafíčko. Celkem 8/10.

Matrix - pěkná městská hra, kde jem v půlce zjistil, že jsem vlastně cpčko které je tam primárně od toho, aby pro hráče rukama mlátilo jiné cpčka a řešilo si svoje filozofické konverzace. Chtěl jsem jen to druhé, to první mi nakonec nevadilo. 8/10.

Dům - sitcomová konverzačka, kde linku řešili tři lidi a pro ostatní ani nebyla třeba. Příjemná švanda, kde jsem vyrobil a prožil si jednu velmi emotivní scénu s Tári. Celkem 6/10.

Pellenor - brutální řezanice v plné zbroji. Nemá smysl říkat více. 10/10 (ve své kategorii, za larp bych to neměnil).

Klair, vloženo 11:15:32  29. 11. 2010

Ach ano, Cornelio a Manuel....
Já jsem měla jako Cornelia Lischaie... to se hrálo jedna báseň :)

« ««   40   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php