07:32:22
27. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   41   »» »

Camus, vloženo 09:03:47  29. 11. 2010

Klair: Já jsem hrál soka, Pirosh hrál blízkého přítele.

Klair, vloženo 18:37:18  28. 11. 2010

Mně by zajímalo, koho jste, Piroshi, Kamile, hráli.... Pro mne to byl neuvěřitelně silný zážitek a teď Santiaga pořád ještě strašně prožívám... :)

Louda, vloženo 12:49:22  28. 11. 2010

U mě to bude takový spíše smutný výčet, už nějak nejezdím.

PASS Warfare - 6/10 - bojový střet jednotek GSS a MPAEK ve světě PASSU ale bez standartních omezení podzimního LARPU. Tedy neherní jídlo a voda, více munice a hojný elektriky. Obyčejně se takovejhle airsoft akcí moc neučástním, takže nemůžu moc srovnávat ale nijak extra nadšenej jsem z toho nebyl. Hra měla silný momenty jako noční průzkumy, a hodně se mi líbila soudružská atmosféra kterou jsme si v MPAEKu vybudovali, na níž měla hlavní zásluhu knížka citátů velkého Maa ( reakcionáři jsou jen papíroví tygři!).
Zbytek bylo takový honění se a střílení po vojenským prostoru. Jasný byli tam super jezdecký a prasopsí obrněný autíčka s kanónama a tak... V podstatě se rezignovalo na nějakej příběh což potvrdila i závěrečná čistě ala počítačová hra CTF.

Zlenice - byl jsem v hospodě, pivo bylo Kozel 11, docela pěkný holky, o hře nic nevím.

Ardávie - byl jsem CP takže nemůžu hodnotit hru z hráčské perspektivy, ale co jsem měl možnost zaznamenat tak se lidi bavili. Práce do tý hry bylo vraženo hafo a CP měli směny od 6 do rána do 2 do noci.

Warhammer - 8/10 - Krásný návrat do let minulých, bezproblémová hra ( s pár blbečky ale ti se holt musí vyiignorovat), kvalitní spoluhráči. Měl jsem co dělat, většinu času jsem se bavil a večer jsme decentně konverzovali u šálku čaje nad filosofickými thematy. Rozhodně se tam neděly žádné prasárny.

PASS - 7?/10
super setting zlatý horečky a střetu zlé korporace s divochy, pěkný hledání šutrů, bohužel hru strašně zabil déšť - za což samozřejmě orgové nemůžou - a taky trochu klasické zmatky kdy jeden org neví co dělá druhý a oba v tom mají bordel.

Camus, vloženo 11:05:18  28. 11. 2010

U mě to bude přehlídka komorních larpů, jelikož už nic jiného téměř nehraju. Zároveň jsem takový zlý, zahořklý hnidopich, takže si klidně dva, tři bodíky přičtěte.

M*A*S*H (Komorní Třebíč) - 5/10 Večírek lékařů pár let po odjezdu z Koreje. Takové nezávazné povídání o životě a běžných problémech. V mém běhu se neseběhla žádná zásadní silná scéna. Postavy z původního seriálu neznám nijak do podrobna, tak mi byl jejich vývoj celkem lhostejný. Naprostý konverzační průměr.

Zlouni (Komorní Třebíč) - 3/10 V podstatě se zde ztotožňuji s Piroshem, až na to, že mě nikdo neškrtil a hlavolami mě nebaví. Hra měla tuším 90 minut, ale téma se po polovině hry, dle mého názoru, vyčerpalo. Oceňuji prostředí a úvodní povídání, ale ani jedno nemělo bohužel velký dopad na kvalitu samotné hry.

Cesta dlouhým dnem do noci (Pražský larpvíkend) - 10/10 Nejlepší larp, který jsem zatím hrál. Měl jsem neuvěřitelné štěstí na hráčskou sestavu, na které to vždy celé stojí a zároveň jsem si vybral postavu, která mi sedla. Po dvaceti minutách se zdálo, že už není co hrát, ale chyba lávky. Během hry se vše několikrát zopakuje, stále si postavy předhazují stejné věci, ale čím dál ošklivěji a s čím dál většími dopady. Zajímavým aspektem hry byly rozdílné náhledy na stejnou věc a to, jakým zpusobem se etabluje ten obecně uznávaný. Hra mohla být nakonec o pár minut kratší, aby skončila v nejlepším, ale to je detail.

Ardávie - 7/10 Jediný nekomorní larp v sestavě. Platí, co napsal Pirosh, až na to, že já jsem se do kontaktu s organizátory během hry nedostal. Má postava byla jako jediná na tvrzi nebojová, což se stalo jejím prokletím. Zatímco já jsem měl řešit běžné lidské věci (což jsem přesně jako hráč chtěl a dostal), šlechta a celé osazenstvo tvrze řešilo globální problémy. Což ke konci hry přerostlo do více méně řešitelského módu na úkor roleplayingu. Řadu hluchých míst mi vykompenzovali dvě skvělé situace (jeden z rozhovorů s knížetem a pak noční pobyt na mlýně). Za zmínku snad ještě stojí, že na konic hry jsem byl snad jediná postava, která se bála lesa, nikdy v něm nebyla a stále tvrdila, že les je zlo.

El Día de Santiago (Larpvíkend 7) - 4/10 Uznávám kvalitu hry, ale mě zkrátka v daný moment nesedla postava. Jako hráč se navíc cítím (možná nesmyslně) formátem svázán a nevím kam a jak mám postavu směřovat. V mém vytříbeném podání to pak vyústilo v rozpačitý projev, se kterým nejsem spokojen a nepřineslo mi žádný silný moment. Zbývá pak sledování ostatních linek (Piroshova se mi líbila nejvíce), ale kvůli tomu můžu jít do divadla a dostanu to v lepší kvalitě.

Závěť (Larpy na Vinici 3) – 4/10 ; Pochybný podnik (Larpy na Vinici 3) – 6/10
Na tomto místě je třeba říci, že kluci a holky, kteří vytvořili poslední dvě hry, jsou poměrně mladí a jsou pro komoráky velkým příslibem do budoucna. Ani jedna z her nepřinesla žádný nový motiv, ani herní mechanismus, o originalitě se zde nedá mluvit. Hry mají dle mého názoru příjemně mainstreamové téma a obě trpí nevyváženými postavami (některé jsou dost hluché). Druhým neduhem, který ovšem organizátoři jen těžko ovlivní, je kvalita hráčů a RP. Je úžasné, že se jim podařilo na hry přilákat pár prvohráčů a hodně mladých hráčů, avšak jejich nesmělost byla zejména ve druhé hře dost viditelná a dostávat je do hry bylo náročné. Druhá hra má například hodně styčných ploch s Kořistí, ale jsem rád, že takové hry vznikají. Vždy si raději zahraji nový larp s podobným tématem a strukturou, než abych hrál nějaký podruhé. Je to jako s romantickými komediemi – víte jak to začne, jak to bude probíhat i jak to skončí, ale vždy se na ně rádi kouknete. A tohle jsou navíc larpy. A těch je stále zatraceně málo.

Klair, vloženo 21:59:36  26. 11. 2010

Pirosh: strašně by mne zajímalo, koho jsi hrál v Santiagu....

jak je patrné z mé recenze, tak na mne santiago udělal obrovský dojem!

Pirosh, vloženo 19:09:07  26. 11. 2010

VS. Bůh (Komorní Třebíč) – 4/10. Diskusní komorní LARP, kde si postavy hráč skládá jako skládačku, podle toho, co se mu chce hrát (takže vybírá ze sad: charakter, povolání, úchylka, minulost…) . Musím říct, že pro mě je to jasná Cimrmanovská – tudy ne přátelé. Potenciál komorního larpu v množství zápletek a gradaci atmosféry byl tímhle úplně mrtvý. Ale na druhou stranu to bylo takové milé povídání o tom, za co může Bůh.

Zlouni (Komorní Třebíč) – 2/10. Hrát komixového superpadoucha mi vydržel asi půl hodiny. Další půl hodiny mě bavily různé vymoženosti v místnosti a nahodilé luštění hlavolamů. Zbytek nuda, o to kontrastnější, že ze setrvačnosti člověk setrvával v přehnaných pózách komikových postaviček. Do toho někteří hráči nepochopili, že když jsou supersilní, nemají vás opravdu škrtit, ale jenom to naznačit. Znovu bych si to nezahrál.

Zimní Bezkrálí - 3/10 – já prostě nevím, mě tenhle způsob hry nesedí. Kromě toho, že mi úplně vyhořela hra na tom, že moje postava čekala až za ní někdo přijde a on nikdo nepřišel , mi nepřišly nějak skvělé ani výkony hráčů a příběh, který běžel na pozadí. Ten byl dobrý pro napsání knihy a epické vyprávění o tom, co se dělo v kumbálu, ale ne pro LARP.

Odraz – nebyl to LARP a moc nevím, co se tam přesně dělo. Ale bylo to dobrý:)
Svět po Pádu – 5/10 – hra se zasekla někde mezi párty, co byla loni a LARPem a nakonec to nebylo ani jedno. Z mého pohledu ztroskotala na tom, že „mocní“ se zavřeli na jednom místě a povídali si mezi sebou a rozehrávali hru jen pro sebe. Hráči, kteří chtěli něco hrát neměli moc šanci se zapojit, protože jejich linky byly závislé na „mocných“. Hráčské výkony byly od tragických, které kazily hru po geniální. Hra ale měla atmosféru i bez toho, abych měl jako postava co dělat. Škoda půlnočního exodu hráčů.

Ardávie – 8/10 – hra, na kterou jsem se opravdu těšil, velmi dobře připravená. Potěšilo mě, že jsem si objednal postavu, kterou jsem si chtěl zahrát a tu jsem dostal. Z mého osobního pohledu dobře fungovala komunikace s organizátory, hra měla propracované zápletky a jako bonus jsem měl skvělé spoluhráče. Hra měla velmi atmosférické scény i napínavé zvraty. Byla celkově dobrá a vyrovnaná, ale nemůžu říct, že bych zažil nějaký superokamžik, kvůli který bych si nějak výrazně zapamatoval. Trochu mě taky zklamal přístup organizátorů během hry, který spočíval v pravidlu, že hráči jsou kokoti (to jsem pochytil až když mi zemřela postava).

Země Snů – 5/10 Nějak jsem nevěděl, na jakou hru jedu, neměl jsem moc motivaci (spíš – neuměl jsem se motivovat k tomu, abych něco připravil). A tak nějak to dopadlo – kromě pěkných kostýmů, hospody a pár pěkných scén to byl pro mě byla slabá hra, která trpěla jak některými hráči, tak i designem. Ale byla to první velká hra čistě v režii Mad Fairy, takže věřím, že příští ročník bude lepší.

Sněm – 7/10 Jako párty dobrý. Letos jsem měl pocit, že nebylo dost jídla (respektive bylo špatně rozfázované), příběhu z mé strany ještě méně než obvykle (ale to není tak důležité). Možná chybělo trochu akce. Na druhé straně, místo konání je podle mě naprosto geniální, po zámku se dá toulat jen tak, zahrada je na podzim okouzlující a výstava panenek hrůzostrašná.

El Día de Santiago – 9/10 Tahle hra vlastně není LARP, ale spíš polostrukturované divadlo. Líbi se mi dobré zpracování a musím říct, že jsem si ji velmi užil a myslím, že tyhle hry mají potenciál. Zvlášť proto, že nevisí až tak na tom, jak role pojmou hráči. Myslím, že jsem si vybral jednu z nejsilnějších rolí, takže proto to bylo opravdu skvělé.
Na druhou stranu celkově hodnotím jako zážitek líp ardávii. Ta byla zkrátka mnohokrát větší,

Odznak – radši nehodnotím:) – myslím, že se Kamilovi povedlo napsat nadprůměrný komorní LARP, který zvlášť několikanásobným odladěním chyb má docela dobrou úroveň. Jako organizátora mě baví, že skoro každá hra je jiná.

Louda, vloženo 11:47:11  24. 11. 2010

Ty první, doktore.

Pirosh, vloženo 12:11:45  23. 11. 2010

Což mi připomnělo, že bychom letos mohli udělat nějaké obsáhlejší shrnutí her, na kterých jsme byli. Loni to nějak prošumělo. Pro mě je to docela dobré vodítko o tom, na co jet a na co ne.
Za sebe zkusím určitě něco sepsat.

Klair, vloženo 23:27:18  22. 11. 2010

tak jo, tak tady moje hodnocení LarpVíkendu
http://www.larp.cz/clanek/1653/larpvikend-7

Arwi, vloženo 09:58:30  11. 11. 2010

Daysir: To už se stává skoro tradicí na party. Stačilo už.

Daysir, vloženo 23:04:53  10. 11. 2010

Já jsem slyšel, že na party jsi si zahrála slušnej larp...

Orki, vloženo 23:01:21  10. 11. 2010

Byl bych dobrý a výkonný agent.

Arwi, vloženo 22:13:58  10. 11. 2010

Já na Matrix nemohla a z larpvíkendu stihla akorát párty, takže jsem naštvaná. Ale dělají mi radost Larpy na Vinici a Komorní Třebíč. Jestli mi teda vůbec na něco vyjde čas.

Daysir, vloženo 16:48:51  10. 11. 2010

Orki - ok, tomu rozumím, je pravda že tady přesně tak fungovali:)

Mivka, vloženo 14:08:46  08. 11. 2010

No, já jela na Fairy Tales, což bylo fajn ale nebyl to LARP, na 1789, kde jsem stejně jako Klair hrála Michette a ten charakter mi absolutně nic neřekl a pak na Star, který byl naprosto úžasný a postava byla moc fajn. Akorát je mi trochu líto, že jsem neměla vlastně žádné pořádně vypjaté situace, 1789 mě v tomhle ohledu trochu zklamal, příště to zkusím víc vychytat a dát si nějaké pořádné psycho.
Ale rozhodně byla zajímavá zkušenost vyzkoušet si dát za sebou tři běhy larpů v angličtině - ale ve výsledku mi to bylo příjemnější než hrát v češtině, nějak anglicky dokážu líp vyjádřit, co chci. :)

Orki, vloženo 12:09:47  08. 11. 2010

Tak asi, že by mě spíš bavilo někoho nahánět a tyranizovat, než řešit, bát se a schovávat... proto jsem taky na LARPy dost jezdíval jako bestiář -i když přijdeš o prožití hlavního děje, dostane se ti takové odlehčené zábavy.

Daysir, vloženo 11:59:17  08. 11. 2010

Nerozumím proč zrovna agenta, ve skutečnosti ta hra byla v nabídce srandy poměrně dost flexibilní:)

Orki, vloženo 11:37:00  08. 11. 2010

Matrixu jsem si před časem všiml... hrát agenta by mohlo být dobré.

Daysir, vloženo 11:33:53  08. 11. 2010

To já jsem byl na Matrixu, vlastně nevím co jsem hrál a bylo to boží...

Klair, vloženo 08:01:59  08. 11. 2010

Uff, larpvíkend za mnou. tradičně jsem hrála všech pět běhů. Pryč od minulosti (famme fatale Veronique), Odznak (Susan), 1789 (Michette), MASH (Laura - Margaret), El Dia de Santiago (Elena).


a časem napíšu víc, ale stálo to za to. nemám slov. emoce, které tam tryskaly (zvlášt v Santiagovi), mne budou živit ještě dost dlouho. opravdu to bylo skvělé

« ««   41   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php