09:39:47
27. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   42   »» »

Genevieve, vloženo 18:11:05  06. 10. 2010

Orki: Ivana a Renglaren a vypadá to hodně dobře, reporty určitě hodíme :-)

Orki, vloženo 17:57:18  06. 10. 2010

Tyjo, Necamelot vypadá hodně zajímavě (btw na Camelotu jsme před lety s Radagastem dobře "zazlobili" :)

Kdo to pořádá? Až budou fotky a dojmy, tak to sem určitě házej -jsem zvědavej, vůbec jsem netušil, že to ještě jede a na Camelot jezdili dobrý lidi.

Iwo Olorin, vloženo 17:46:34  06. 10. 2010

Daysir: Nejsou jenom na černé, ale je jich tam dost, jen co je pravda. Akorát to řešení účtů bude muset počkat na jindy...

Mivka, vloženo 16:25:22  06. 10. 2010

Kdybyste někdo měli v plánu jet na NeCamelot ve čtvrtek odpoledne/večer a měli jedno nebo dvě volná místa, prosím pěkně o případný odvoz. Jsem malá, skladná a budu vás mít fakt ráda.

Daysir, vloženo 03:43:53  05. 10. 2010

Jistě! Zde důkaz že i opravdový fašisté na opravdovém hradě si velmi rádi večer zapějí a atmosféra je družná, tak jako pamatujete'

http://www.youtube.com/watch?v=8aFcYzQqxEE

Louda, vloženo 22:07:33  04. 10. 2010

Hlavně srdíčkem ten roulplejing jet a večer u ohně Zuzanu!

Daysir, vloženo 18:41:33  04. 10. 2010

Chtěl bych říct, že s Loudou souhlasím (i když je to hroznej fantazák a nosí buznáče).

Jinak Pirosh tu celkem správně napsal, že LF fašisti neexistují. Nikdo po nikom nechce komplet ruční šití, "dobové" látky nebo podobně - ale existují rozumný hranice.
Jasně, je v pohodě si vzít brýle když nemůžeš nosit čočky. Pokud to nebude člověk který se hodlá někde neustále mlátit (kde už je i bezpečnostní riziko) tak to nikomu nevadí. Jasně, pokud je to třeba, vem si moiru pod kostým - ale tady už je fér říct, že nejenom že "stylové" řešení existuje, ale navíc že je často praktičtější a pohodlnější.
Co se ale chce, je snaha. Popravdě se cejtím docela hloupě, potkám - li někoho kdo jezdí x let a za tu dobu nemá ani nějakej pitomej základ, protože to donekonečna tak nějak stačí. Peníze tady pak nejsou moc argument...a není nic dementnějšího než když od chlapíka v tričku a kratasech posloucháte, že to zachranuje tím jakej je HRÁČ. A zdá se mi, že to je v určitejch kruzích (hlavně brněnských:D) furt taková moda - my nepotřebujeme kostýmy, protože my jsme (=> narozdíl od vás) fakt jako HRÁČI a hrajeme tu hru a tím to hrozně dokreslujem.

Iwo: momentální módy na černé se neboj. Jestli máš s těmi chlapci (a že tam je namachrovaných borců který okopírovali věci od Snagy a ted už znají jako ty dřevárny a jak to chodí na světě) problém, tak ti tento víkend můžeme pučit helmu a věci a můžeš jim jet rozřezat hlavy na Pellenor:))

Nerion, vloženo 20:17:03  03. 10. 2010

no ja tedy mam hlavne pocit, ze tohle je o pozadavcich, ktere organizator klade na hrace sve hry. Org do toho obvykle investuje celkem dost sil a duvod, proc to cele dela, je (alespon vetsinou) ten, ze chce sam videt k zivotu probuzenou nejakou svou vizi. a pokud ma org nazor, ze jeho vizi budou kazit lidi v kanadach nebo pijici z petlahve, ma samozrejme pravo urcit pozadavky a limity. pokud jsou tyto limity dostatecne dopredu zverejnene, nelze proti tomu ze strany hrace nic namitat.
a problem spatneho RP je imho uplne jine tema, ktere do debaty nelze atahovat (protoze na tom, ze spatnym hracum nepomuze ani dobry kostym a vybaveni, na tom se shodnou vsichni)

Louda, vloženo 19:53:25  03. 10. 2010

Nesmíš být vůči Daysirovi tolik kritický, ona za to v podstatě nemůže :-)

Pirosh, vloženo 16:43:52  03. 10. 2010

Kromě hofyland flamewar neznám lidi, které by bylo možné označit jako LF fašisty. Myslím, že drtivá většina lidí je rozumných a chápou jednak to, že každý má dokonalý kostým a z druhé strany respektují, že ho někdo dokonalý nemá. IMHO se hodnotí snaha.

Občas mám z komunity kolem larpu pocit, jako by každej spolknul moudrost světa, ON byl ten dokonalej a ostatní kolem něj vlastně banda idiotů, které ON prokazuje tu čest, že jim ukazuje jak na to.

Louda, vloženo 19:44:09  02. 10. 2010

Camus: Ale kritizuje.

ACE, vloženo 15:25:35  02. 10. 2010

Iwo - viz. Louda, to není pranýřování tebe ale obecná diskuse.

A souhlas s Fionorem, určitě radši přežiju nějaký ten moderní doplněk kostýmu než trotla ve vychytaném kostýmu se kterým se nedá hrát. Když ty moderní doplńky nejsou je to plus.

Nějaký LH fašismus to už je vůbec funny nebo spíš pro mě na bojkot dané akce. Sám vím kolik někdy zbývá času na přípravu na akci - postavu a reálie promýšlím a pročítám vždycky ale kostým většinou prostě poskládám z toho co je ve skříni a tak nějak se hodí. Málokdy mám čas si připravovat něco nového přesně k dané postavě, takže LF bych obstál tak jednou z deseti :)

Camus, vloženo 15:07:18  02. 10. 2010

Louda: Já mám pocit, že to vzniklo tak, že za kostým tě občas někdo pomluví, ale špatný roleplay se nějak zvlášť nekritizuje.

Louda, vloženo 14:48:49  02. 10. 2010

Iwo: Taky tě nekritizuji, spíš se snažím nějak obecně cosi tvrdit. Sám jsem dlouhý léta jezdil s brýlemi ale co jsem si pořídil čočoyk nevidím žádný důvod proč si na fantasy larp nevzít čočky.

Nikdo netvrdí že kostým je důležitější než roleplaying, to vůbec nevím kde vzniklo.

Orki: Jasně, důraz je ale třeba položit na "dobře zvolené" Třeba Tarenor na letošních Zlenicích si udělal brýle zvlášť pro to.
... fotku ale nemůžu najít :/

Orki, vloženo 13:32:26  02. 10. 2010

Ono se to taky hodí podle postavy: Conan v bederní roušce a s brýlemi bude působit divně, zatímco u alchymisty, mága, písaře a podobných mohou, imho, dobře zvolené brýle dojem zlepšit.

Mivka, vloženo 13:20:35  02. 10. 2010

No, já mám taky pocit, že zrovna tohle není potřeba na larpech řešit příliš, zvlášť nejsou-li brýle nějak fakt hodně výrazné. Já třeba většinu letošních fantasy akcí trávila s ortézou na noze (špatné šlachy v koleni), která prostě dobově nevypadá. Většinu času jsem ji bez problémů zakrývala dlouhou sukní, ale při letošních potopách na Bezkrálí mi dlouhá sukně promokla do půlky stehen a v sobotu už jsem chodila jen v punčochách a dlouhé tunice půjčené od kamarády, pročež ortéza byla clou dobu vidět. Je teda pravda, že v tu chvíli už byli všichni tak mokří a zdeptaní, že jim to bylo jedno.

Camus, vloženo 12:30:42  02. 10. 2010

Tak tady musím souhlasit s Fionorem. Dobrý roleplaying je důležitější než dokonalý kostým.

CO se týče brýlí tak na ně mám dost specifický pohled. Jedná se přeci jen o zdravotní pomůcku, jako třeba ortéza nebo sádra a ne vždy je možné je nahradit čočkami.

Vlastní zkušenost: jel jsem s brýlemi na Ardávii (kde se kladl poměrně velký důraz na věrnost kostýmů), jelikož jsem kvůli blížící se operaci očí nesměl čočky nosit. Nějaký LF fašista by mě pěkně naštval. NAštěstí to buď nikomu nevadilo nebo měl tolik soudnosti, aby si to nechal pro sebe.

Iwo Olorin, vloženo 22:33:00  01. 10. 2010

Nejdřív malá apologie: Postava, kvůli které tahle debata vznikla, je učenec, žijící v alternativně raně renesančním světě, kde existují i všelijaké vymoženosti. Navíc to bylo na akci, kde je kostýmová úroveň "normální", tj. "čím lepší, tím lépe, ale na drobnosti se nehledí". Vzato kolem a kolem tam ty brýle byly únosné. Pokud to někomu opravdu vadí, zajisté si všimne, že se na akcích nepotkáváme, čili že jsem si nedokonalostí vědom a nelezu s nima tam, kde by to únosné nebylo.

Jistě, snahu o co největší věrohodnost oceňuju, na úrovni LH dokonce obdivuju a sám se k ní také krůček po krůčku posouvám; ale dobrý kostým není všechno: musí ho na sobě taky mít dobrý hráč. V téhle souvislosti se mi vybavuje poslední dobou bohůmžel dost častý jev, vyskytující se na dřevěných bitvách: Frajírci, co si pořídí plné pláty a mají potom pocit, že to je dokonalý kostým pro každou příležitost a že to z nich dělá mistry světa. Navíc se taky často vyskytují u skřetů, kde přehánějí RP, takže jsou mnohem, mnohem nebezpečnější než kupříkladu takové brýle na larpu :-)

Fionor, vloženo 21:26:01  01. 10. 2010

jégrovy drtiče mrazu a svetr pod halenu to jistí (nemusí to být nutně vidět a pohodlí se nemusím vzdát) ;-)

Louda, vloženo 21:23:49  01. 10. 2010

Nj a v tunice je zima, zatímco fleecový svetřík pěkně hřejo žejo ^^

« ««   42   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php