22:20:29
23. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   5   »» »

Genevieve, vloženo 11:58:00  10. 04. 2014

Přihlašování na Prague by Larp se rozjelo, jsou ještě volná místa :-)
http://www.vampire.cz/prague-by-larp/

Iwo Olorin, vloženo 16:17:55  10. 03. 2014

Vida, už jsem si chtěl stýskat, že jezdím jenom na hipsterské oldschůl akce bez bleedingů, až mi Pirosh připomněl Hlídky. Ty jsou sice taky dost oldschůl, ale bleedinguje se tam od rána do večera.

Pirosh, vloženo 21:42:25  09. 03. 2014

Když jsem odjížděl před dvěma rokama znechucenej ze Zlenic a vedle mě volal domů kluk, že právě skončil jeden z nejlepších zážitků jeho života, jenom jsem kroutil hlavou. A pak jsem si vzpomněl, že před deseti lety jsem odjížděl stejně nadšený, jenom nebyly mobily, tak jsem nevolal domů.

Když poslouchám lidi, jak jim přijdou skvělé Pražské hlídky, jenom si ťukám na čelo. Pak si vzpomenu, jak jsem hrál DIčko a pak ho i sám organizoval.

Zažil jsem dobré i špatné workshopy a dobrou i špatnou zpětnou vazbu.

A před měsícem jsem poslouchal lidi, jak si stěžovali, že nikdo nechce hrát ty staré larpy a larpy bez bleedu, až se v ukázalo, že ze třiceti lidí by si nějaký takový chtělo zahrát dvacet pět. Jen je nikdo nechce organizovat.

Možná jsem dost starej a možná jsem taky málo internetovej bojovník, ale přijde mi trochu zbytečný navážet se do jiných her a sám nic nedělat. Jasně, že dřevárny nemají duši, jasně, že dřív to bylo mnohem lepší. Ale buďme rádi, že je alespoň něco a že se to někomu líbí.

Vever, vloženo 23:30:16  08. 03. 2014

Jakože máš daný svět a v něm si můžeš dělat co chceš.
Tak nějak. Zhruba :)

Mellor, vloženo 22:34:32  08. 03. 2014

Omluvte mou neznalost, ale to v souvislosti s larpy znamená "sandbox"?

Vever, vloženo 19:57:14  07. 03. 2014

Tak, třeba já jsem se na DlB nudila a Daysir to samozřejmě ví, nejspíš lépe než je mu milo :) Ale co si povídám s jinými hráči, tak vesměs měli co dělat, i když ne vždycky měli z dané činnosti úplně radost.
A pro začátečníka je naprosto v pohodě i sandbox, akorát to chce mít zkušenější doprovod. Jinak dost rozhodně naskriptovaná postava.

A já mám skoro předepsané postavy radši, pokud se to teda nepřehání, herní kopření mi z nějakého důvodu velmi dobře funguje akorát na postapu :)

Klair, vloženo 19:10:26  07. 03. 2014

No, obávám se, že já jsem měla být ta obětovaná.... a tak trochu svobodným hráčským rozhodnutím se to nějak nestalo. a byla jsem za to ráda... :-)

Louda, vloženo 18:59:54  07. 03. 2014

I když jsi nemohla obětovat panny ďáblům?

Klair, vloženo 18:50:47  07. 03. 2014

Souhlasím s Loudou (zvlášť v tom, že pohrdlivě se oškíbat nad lidmi, které to baví víc, není fér), s Daysirem (že když nemusím řešit tolik situací, můžu se soustředit na prožitek a hraní), s Mivkou (že naskriptovaná postava je pro začátečníka lepší)

a za sebe - jako neodmyslitelný díl celku je to pro mne lepší, protože za mnou chodí hru řešit lidi, kteří by si mne asi jen tak nevybrali.


A já jsem do dotazníku (a to jak po DlB tak po HoW) napsala pravdivé názory a údaje. a křivka zážitku byla hodně nahoře, protože zážitek byl nadprůměrný!

Daysir, vloženo 13:11:19  07. 03. 2014

Lonewolf: A přesto ho hrají hlavně lidi co hrajou tyhlety drama hry!:))) A prauje se tam třeba s tím, že nemůžeš nikoho zabít, pokud nechce. A zároven je to úplně o hráčské tvorbě.

Určitě doporučím, je to velkej experiment a bude mít spoustu problémů, ale třeba to najde novou cestu.

Lonewolf, vloženo 13:09:18  07. 03. 2014

Daysir: ano to je ten typ Larpu, který by mohl podle popisu na webu vdechnout život mému kamennému srdci.

Mivka, vloženo 12:46:21  07. 03. 2014

Jakoby... když vynechám ty hluboké řeky trollingu, tak i pokud je nerelevantní nějaká zpětná vazba po hře, což je zajímavá teorie, tak existuje taková zajímavá věc, jmenuje se larpová databáze, a tam si lidi kór u DlB servítky moc neberou. A přesto ty stížnosti jsou opravdu mnoha směry, ale zrovna "neměl jsem do čeho píchnout" je tam spíš míň.

(došlo tady vůbec k porozumění, že my neříkáme "ta hra je bez chyb", ale "chyby v té hře se úplně netýkají toho, že by se tam lidi nudili"?)

Daysir, vloženo 12:42:15  07. 03. 2014

Lonewolf: Je to dost minimální problém, který se na porovnání tří běhů týkal systematicky dvou postav z 97, jinak se všechny role držely v nějakém výkyvu a pak jednotlivě - v řádu kusů na běh, kde často jde o problém s motivací hráče (což je samozřejmě taky problém, který musíme řešit a vyřešit, tím neříká, že to podělali hráči).
Je samozřejmě možný, že to ty lidi tají a že zvolená metodika není ideální, ale stížnost "mám toho moc" je v těch hned poherních výrazně častější než "nemám co by" jako intenzivní pocit.

Ale upřímně se mi zdá, že to trochu ztrácí smysl. Hraju sám hry víc typů, každá má nějaké slabiny z definice a silná místa - a zároveň jsem ještě teda nepotkal kvalitní sandbox, kde by kvalita byla určená tou sand boxovitostí. Ale zase to možná splní Příběhy Středozemě, které jsou na hráčském přínosu a kolektivní tvorbě přímo postavené, takže by mohly srdce leckterého starce (pokud teda ty stařecké vzpomínky jsou "chybí mi volnost" a ne "tak nějak to bylo lepší, mladí neví co je dobré") potěšit: pribehy.larpard.cz

Fionor, vloženo 12:39:05  07. 03. 2014

Lonewolf: kritika se moc nenosí... zvlášť když hned po hře dostaneš graf, do kterého musíš něco vyplnit a pak ti přicházejí e-maily o tom, že rychle musíš dát zpětnou vazbu skrz nějaký formulář

Pokaždé, když to na mě v práci zkoušeli po nějakém školení, volil jsem varianty odpovědí, které zahrnovaly co nejméně vysvětlování a času stráveného nad dotazníkem. A myslím, že „zpětná vazba“ po LARPu nebude o moc kvalitnější. K tomu aby člověk pojmenoval, co se mu nelíbí a sestavil funkční kritiku, za kterou se mu Daysirovo banda nevysměje a nepřijde mu zlámat nohy, to chce sakra odstup (předpokládám, že tam je cítit ten záměrně do estrému vyhnaný sarkasmus).

Navíc, spousta lidí se asi opravdu vyžívá ve váhání a oddalování rozhodování. Mají tam ten bleed a dramatické zamyšlené mlčení a takové věci.
Aktivita je problém, zvlášť když máš tendenci být hybatelem děje, určovat jeho směr a řešit (doslova odstraňovat) problémy jak přicházejí. Nebo o směřování děje soupeřit s dalšími podobně aktivními a vytvářet matahru pro další hráče na několika úrovních.
Což je pak radost vidět, protože tím příběh celý ožije (ale pro organizátora je to peklo na kolečkách - sami jsme to zažili - ale ten pocit na konci je božský).

Lonewolf, vloženo 12:05:59  07. 03. 2014

Daysir: A to vám nikdo nenapsal, že tam vidí tento problém ?

Daysir, vloženo 11:48:05  07. 03. 2014

Lone: Já bych to nechtěl nějak rozjíždět, ale...

- "natahování" vlastních zápletek a jejich neefektivní hraní je tak nějak základ dramatické hry
- mě fakt hrozně zajímá, kde se ty hordy lidí co neměli ale vůbec co dělat berou. Protože kdykoliv bych řekl "jasně, to sedí", kdyby nejčastější problém ve zpětné vazbě hned po hře nebylo "měl jsem toho moc". Jo, a kdyby se grafy zážitku i v případě výrazně slabšího běhu se nedrželi ve výrazně nadprůměrných čísel.
Jakože má to spoustu chyb i v základu (proto jsme tomu věnovali další půl rok života) a samozřejmě leckomu může víc vyhovovat cokoliv jiného a to berem (a taky koneckonců děláme hodně různé typy her), ale zprávy o spoustách znuděnců jsou už něco, kde se musíme ohradit. Naopak řešíme problém, kdy hráč má příliš toho co na práci a nestíhá si hru úplně užít (což je samozřejmě taky blbý, nebudu tvrdit že to je paráda).

Daysir, vloženo 11:41:46  07. 03. 2014

Akorát Pustina to městečko teda musela zbourat, protože na něj neměli povolení. Ale pro milovníky dřevěných vesniček má vesničku ASF na Erieny myslím.

Lonewolf, vloženo 09:38:38  07. 03. 2014

Heleďte možná už o mně dlouho nikdo neslyšel, protože jsem nikde nebyl, ale k touhle tématu se rád připojím.
Možná taky dopředu dám upozornění, že z výše uvedného důvodu jsou moje názory, názory zkostnatělého starce.

V podstatě velmi souhlasím s Fionorem.
Hry typu DlB a Porta mne odrazují vším krom visuálního efektu. Ale na ten si můžu dojít do 3D kina a bude mne to stát 1/3

Z mnoha stran jsem slyšel, že lidi své postavy kdyby uměle nezdržovali odehráli za jeden den a zbytek by se dloubali v nose. Což je zkrátka problém dopředu nadefinovaných zápletek.

Pro mne jsou nejpřitažlivější LARPy velikosti max 40 lidí ale spíš méně, kde má organizátor velkou možnost pružně reagovat na děj a upravovat jej za běhu aby nenásilně dozpěl ke svému cíli. Když se tak nestane tak taky dobře. Bude z toho bonus do příště :)

Orki, vloženo 08:45:49  07. 03. 2014

Za starých dobrých časů (to Cemi ještě asi nebyla na světě ;) jsme též začínali hrát DrD a to aniž bychom znali pravidla (nejstarší bratranec je asi zahlédl někde...) to byl "storytelling"!! Dokonce si pamatuju, že se mi jednou i zdálo o něčem jako larpu, jen jsme měli měkčené zbraně napuštěné barvou.

Cemendriel, vloženo 00:25:29  07. 03. 2014

bych také přispěla do diskuze, zmíněná Pustina stále funguje a má postavené dřevěné "městečko" na břehu rybníka, takže pro všechny milovníky oldschool běhání po lese velmi doporučuju... a výborná stále existující družinovka je tahle, kdybych našla o prázdninách týden nudy, jela bych hned: http://dj-larp.hys.cz/gothic/uvod.php ... a už nebrečte! =D

A co doporučit nováčkům těžko říct, já bych jim doporučila začít hraním Dračího doupěte, tím jsem za starých dobrých časů začínala já... ;)

« ««   5   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php