00:39:06
24. 11. 2024

Místnost
Dřevárny a LARPy všeho druhu

Podkrovní místnůstka, kde každý, kdo se LARPu oddává, je vítán...

Poznámka pro naprosto nezasvěcené:
Larp=live action role playing, to znamená, že-podobně jako v Dračím Doupěti nebo počítačových hrách-si hráč vytvoří určitou virtualní postavu, hrdinu, za kterého potom jedná, myslí, bojuje a pod. Jenže v LARPu je to DOOPRAVDY, tvůj hrdina neposkakuje po monitoru, ale TY poskakuješ po lese (městě, stoce...) oblečený a vyzbrojený jako tvůj hrdina, mlátíš jiné lidi převlečené za jejich hrdiny atakdále..
LARPy se hrají různě, třeba ve městě s pistolema na kuličky, ale mnohem více v přírodě ve fantasy stylu, takovým hrám se potom říká dřevárny, protože se používají dřevěné-relativně bezpecné-zbraně. Buď jde o bitvy, kde se prostě jenom vojska čítající bězně 150-700 lidí mlátí navzájem, nebo o tažení, kde malé družinky procházejí organizátory připravenou trasu obsazenou poklady a nestvůrami a nebo světy, kde si každý dělá, co chce, přidává se ke komu chce, spolupracuje, zrazuje a jinak blbne, asi jako v realném světě...
Více o LARPech se dovíte na těchto stránkách. Také zde najdete kalendáře, kde si můžete z LARPů vybrat právě ten na který se budete chtít vydat...



http://www.asf.cz
http://www.ucw.cz/drevarny/
http://www.drevarny.cz

http://www.larp.cz

Akce z dílny taverníků (v závorce je identita ne kterou se můžete obracet...)

Rok 2014
www.sibirskypribeh.cz (Daysir)

Místnost má od 20:41:50  01. 06. 2001 pronajatou Petrius. Spolusprávce: Louda. Rivan.

Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte se do Taverny nejdříve zaregistrovat nebo přihlásit



« ««   6   »» »

Louda, vloženo 15:39:00  06. 03. 2014

Hlavně musíme nacvičit pochodové písně.

Daysir, vloženo 14:20:27  06. 03. 2014

Jináč tady něco k tomu B5A, s kámošema si hrajeme na Dolany - a budou asi i nějaké volné kostýmy a tak. Můžu slíbit, že po stránce chození po lese, bodání lidí píkou a kvalitních metahumorů je to vždycky fajn.

http://b5a.cz/tento-rocnik

Daysir, vloženo 14:17:18  06. 03. 2014

A slibuju, že před bitvou na B5A nebudou workshopy ani nebudu nutit nikoho čekat v křoví.

Louda, vloženo 14:03:01  06. 03. 2014

Achjo, už to vypadalo že tu bude civilizovaná debata a zase hovno...

Orki: Jo, za lidi, Daysir je král.

Orki, vloženo 13:34:54  06. 03. 2014

No co si budem povídat, mně prostě bavila ta sranda a tu si taky pamatuju (Radagast toho měl na triku docela dost :) )

Loudo, na b5a jedete za lidi??
Jo banda lidí z Řádu se zas chystá organizovaně na Zlenice, s tim cílem: bejt skupina, kopřit, bavit se... :)

Fionor, vloženo 13:23:29  06. 03. 2014

Radagast pro mě už navždy zůstane tří a půl minutovým králem. :)

I když na T-Larpu jsem s ním měl taky pár fajn scén, zejména, když jsem byl sériový vrah a obvinil jsem ho z toho, že mě donutil zabít Druie. :)

Orki, vloženo 13:14:32  06. 03. 2014

Btw to je pravdivý příběh o tom, jak jsme kdysi s Radagastem jeli dělat lapky na Camelot, jenomže jsme byli dva, pravidlově jsme dost strádali (z povahy věci jsme se neúčastnili života ve vesnici) a ještě jsme měli smůlu: přepadená Morgana nás začarovala do nějakých chrobáků, Lancelot nás pronásledoval (prej "pánove, na slovíčko..." -ještě že měl brnění a nemoh moc běhat), Nerion nás normálně přepral a zahnal... ale s pomocí sehranosti a propracované kódové řeči jsme fungovali překvapivě dlouho a uskutečnili dva úspěšné lupy: mnichovi ukradli kutnu a v převleku za mnicha pak obrali nějakou bardku o poměrně dost peněz, které jsme zakopali v lese. No a pak už nás při pokusu propašovat se do bordelu chytil Merlin, děti nás kamenovali srolovanýma fuseklema a nakonec nás pověsili... A jo, tohle mě bavilo ;)

Fionor, vloženo 13:14:14  06. 03. 2014

Orki: workshop tě hluchých míst nezbaví - je to jen hra na to jak jsou všichni strašně dospělí, protože používají slova jako workšop, týmbyld, evaluace, brífink a podobně

Fionor, vloženo 13:07:09  06. 03. 2014

Gen: Já se na té Portě bestiálně nudil (a nejen proto, že jsem měl postavu, která mě nijak nezaujala a jen jsem ji dostal přidělenou). Proto jsem nakonec zapíchl i DlB a nechal svou registračku Basťovi - došlo mi, že s Rosenthalci se rozcházím v tom, co považují za zábavné.

Já opravdu vyrůstal na tom, že je cenné a žádoucí si dokázat udělat hru sám, přinášet do ní vlastní metapříběhy a zápletky a nečekat až se postará někdo jiný. Na Portě jsem pak během workshopů dostal jednoznačný vzkaz - tohle tu nechceme a nepodporujeme - kazí nám to naši hru.
Takže jsem čekal čím mě překvapí a nevyřešil svou hlavní (a jedinou) zápletku během prvního aktu, což by bývalo bylo snadné (zvlášť když se ukázalo, že to ani zápletka nebyla, protože absentoval jakýkoliv konflikt). Zkoušel jsem se i zapojit do hry jiných hráčů, ale stále víc se pro mě ukazovalo, že jen žvaní mezi sebou a taky na něco čekají... A to bylo docela frustrující. Takže chválabohu za Haralda, který mě alespoň zapojil do mší, i když to bych také jako velkou herní náplň neoznačil.
Takže pro mě Godot nakonec přišel v okamžiku, kdy mě konečně zabili. A překvapivě to pro mě neznamenalo nijaký rozdíl z hlediska toho, co mi hra dávala. Stále jsem na něco čekal - tentokrát už ale jen na konec hry ostatních.

Orki, vloženo 13:04:26  06. 03. 2014

Fio, ten druhý odstavec úplně nepobírám -workshopy patří ke hrám moderního typu a imho právě to riziko dělání křoví a hluchá místa spíš ke starším světům (jasně záleží na hře a lidech, ale i tak).

Gen, ono vy holky to v tomhle máte asi trochu těžší, pro nás, mužné muže je vždycky možnost vzít klacek a jít do lesa mlátit někoho, kdo vypadá, že by se moh nechat ;) (a vracet se pak ztlučený a hladový, jen aby tě kamenovali a pověsili)
A máš pravdu, na vodu bych taky jel :) a asi snad i radši.

Genevieve, vloženo 12:43:16  06. 03. 2014

Fio: osobně mám pocit, že tohle je ale problém tvůj a ne hry, resp. ne většiny hráčů, které znám. Na hrách, o kterých mluvíš, já skoro nespím, protože pořád něco řeším, na Portě Rosse jsem pořádně nejedla, ani na De la Bete /ne, z nedostatku jídla, ale z nedostatku času/, takže nějaké kopření a potom hodinka atmosférky, fakt nevím... já jsem řešila svoje linky ať už nějaké řešící, nebo romantické, když jsem zrovna neměla chuť to řešit, tak jsem si povídala s ostatníma postavama a zjišťovala, co vlastně dělají ostatní, občas třeba s někým probrala jeho příběh a možná i pomohla, ale s aktivním přístupem mi přijde, že fakt hru hledat nemusíš...

A jinak v zásadě souhlasím s tím, co napsala Mivka a Činkapi. Na pár hrách typu svět jsem byla a nebylo to špatné, ale nevyhledávám je, moc mi nedají, moc mě to nebaví a tak vůbec. Ale třeba na Legendy jedu, protože to bude něco zajímavého a pro mě nového, plus jedu v dobré skupince lidí, takže by to mohla být psina.

A přiznám se, že jet na hru s tím, že se budu tři dny flákat v křoví a občas udělat nějakou kravinu, no... kvůli tomu na larpy nejezdím, to radši pojedu s kamarádama na vodu, což mě přijde jako namlich ta samá aktivita ve vašem podání :-)

Genevieve, vloženo 12:39:03  06. 03. 2014

Mivka: neodradí :-) v poště jsem jí dala informace a instrukce, takže snad to bude v pohodě, aby si zvládla chytře vybrat, kam chce jet :-)

Fionor, vloženo 12:34:42  06. 03. 2014

Orki: to bude ono... ale dal bych dohromady nějakou skupinku a vyrazil na hru ve starém stylu, jako když jsme s Lonewolfem, Tarenorem a Koťátkem hráli kočovnou rodinu a naším jediným cílem bylo pořádně kopřit (jak se ukázalo, skrze tenhle přístup jsme vyřešili víc zápletek než klasičtí řešiči). A navíc jsme si do hry průběžně tahali vlastní příběhy a i kdyby se o nás orgové nezajímali, užili bysme si skvělou hru.

Na to, abych jezdil na hry o den dřív, prokousal se otravným workshopem, dva dny bloumal a hledal hru, která by se mě nějak týkala, a pak si užil hodinku participace na atmosférické scéně (která ale nijak neposune hru, jen pár lidí na chvíli zabaví) a na závěr si poslechl kumbál story o tom, jak v šíleném utajení dva nebo tři kamarádi organizátorů řešili epický příběh,kterému jsem hrál kulisu... to opravdu raději budu kopřit někde na čundru. a nejspíš si užiju i nějaké historky, které budou stát za vyprávění.

Louda, vloženo 12:32:59  06. 03. 2014

Dobře napsáno.

Jen bych byl nerad aby se tu debata zvrhla na DlB proti světu, pokoušejme se diskutovat imho spíše v obecné rovině.

Mivka, vloženo 12:22:07  06. 03. 2014

Zajímavá věc, kterou je podle mě dobré říci, je nějaké srovnání toho, co která ta hra objektivně nabízí reálnému prvohráči, který je zároveň nezačleněný do komunity (že pro lidi, co už pět let chlastají v Krakáči a věcí, kdo s kým spal, je možná Bezkrálí fajn, se nebudu hádat). Jela jsem na Bezkrálí coby prvohráč a po DlB jsem mluvila s několika prvohráči nebo opravdu hodně nezkušenými lidmi.

Myslím, že společné prvky prototypického prvohráče prostě jsou, že si tak úplně neumí, co tak na té hře má, může nebo má smysl dělat, jak vlastně takovou roli hrát, aby to nebylo příliš nebo málo výrazné, jak tím, co dělá, vyprávět nějaký příběh, jak rozumně interagovat s lidmi kolem sebe a hrotit problémy. Neumí přirozeně na základě jiné zkušenosti odhadnout styl hry, tón situace a tak podobně velmi často natolik sebevědomě, jako hráči, co už nějakých pár her hráli a své spoluhráče trochu znají (tohle úmyslně formuluju opatrně a vůbec to neprohlašuju za univerzálii!). Má poněkud problém shánět si vybavení, skupinu, či být schopen vzít si nějaké základní všem společné vstupní informace a bez jakéhokoliv vedení a moderace, kterou nutno říci mnoho světů stále neposkytuje, si napsat smysluplnou postavu, která mu v často již zaběhlém a ne úplně nováčkům přístupném světě, kde mnoho lidí hraje role pět ročníků staré, zajistí základní smysluplný prostor pro aktivitu na aspoň nějakou poměrnou část hry.
Nemyslím si, že s čímkoliv takovým larp typického formátu svět prvohráčům pomůže. Mohu se plést, neprojela jsem takových her tolik, ale nutno říci, že na všech, kde jsem byla, jsem byla více či méně zoufalá. Doteď mě velmi udivuje, že jsem po svém prvním Bezkrálí ještě někdy v životě jela na larp, protože tři dny takové frustrace a zoufalství jsem asi ještě na žádné akci nezažila a naprosto jsem jakože na konceptuální úrovni nezvládala chápat, co bych sakra měla nebo mohla dělat. Možná to značí nedostatek kreativity a samostatnosti, ale to je v tom případě vlačnost společná pro mnoho nováčků.
Na De la Bête se těmhle věcem věnuje několik hodin aktivit, jsou speciálně dané workshopy a možnosti konzultace věcí s jasně danými lidmi, velmi se investuje energie do toho, aby se zvládlo lidem říct, jak je tu hru dobré hrát. Prvohráč dostane kostým, většinu vybavení a slušný servis a nemusí k "jedu dělat divný a náročný věci" ještě řešit problém "a potřebuju na to pro mě dost nedostupnou hromadu krámů". Že tenhle koncept nevyhovuje každému, se nehádám, ale že je lepší pro prvohráče než Bezkrálí si teda velice myslím. A ostatně tím začala ta debata.

Jen se trochu bojím, jestli tenhle flejm April zcela neodradil od toho, aby kdy chtěla s larpy mít co společného ;)

Daysir, vloženo 11:42:56  06. 03. 2014

To skriptování a svoboda je hrozně zajímavá věc. Já osobně třeba cítím mnohem, mnohem větší hráčskou svobodu (v interpretaci, podání, vztazích...) na hrách z poslední doby, kde třeba nemusím řešit všechno tak, aby mě někdo náhodně nezabil pro tři zlatáky (nebo já někoho) a to co dělám je zasazené do nějakého kontextu.
A samozřejmě, záleží pak na konkrétní hře a záměru. My třeba pracovali s nějakými 130 většími zápletkami a ano, s tím, jak některé z nich nakonec vypadali jsme nespokojení a teď je měníme. Stejně tak jsme měli možnost revidovat celkové pojetí jak se ta hra hraje: a zjistili jsme, kde tkví to co je podle nás na té hráčské svobodě a improvizaci to nejzajímavější a zkoušíme to nějak pojmenovat a pracovat s tím. Představa, že máš nalajnovaný děj protože máš nastavené některé vztahy a musíš někde být ve tři a tím pádem jsi jenom loutka osudu je imo fakt zlá neznalost, no (a dané časy srazů s cp si tak nějak pamatuji i ze světů teda).
A ohledně nováčků: dělali jsme lehce upravený běh prakticky jenom pro lidi co jsou poprvé na larpu (a Zevlu) a zkušenost je taková, že po roce jsou hrozně nahopsaný na další takové aktivity (i když z našeho pohledu tu hru hráli místy trochu divně). Takže si myslím, že ta hra pro nováčky funguje docela dobře, no.

Pár světů jsem si objel v minulosti i teď a může to být dobrý, ale ty nejlepší věci tam vznikali náhodou nebo cílenou prací dlouho před hrou. Současné světy navíc existují a jsou fajn, jenom je sžírají stejný problémy jako vždycky: různá míra hraní rolí, nedostatek obsahu, hlavní linky distribuované kámošům...

Orki, vloženo 11:19:27  06. 03. 2014

Plus, nevím, jak to vnímá Fio a ostatní, jsem mimo už delší dobu a průzkum jsem nedělal, ale mám taky pocit, že světy i bitvy (družinovky byly vcelku vzácné a opomíjené už za mě) víceméně klasického střihu se dělají pořád a asi i kvalitní. Jen je dělají nám neznámí lidé a taky her jiných formátů je víc a jsou možná opravdu víc "v módě", takže nejsou tolik na očích.

Orki, vloženo 11:08:05  06. 03. 2014

(Jinak zjišťuji, že nadužívám slovo "jinak".)

Orki, vloženo 11:05:26  06. 03. 2014

Jinak napadla mě analogie k vývoji počítačových her.

Jinak já jsem rád, že jsem jezdil, kdy a na co jsem jezdil. Ale nemůžu říct ani, jestli bych na stejné akce jezdil dneska, můžu říct, že v té době bych na ty akce jezdil znovu ;)

Louda, vloženo 11:05:24  06. 03. 2014

Depá, teď je všecko měkčený, taková rána mečákem to je jak když tě švarná dívka hebkou rukou pohladí.

« ««   6   »» »

Zpět



Fantasy a Sci-fi: Taverna
© Jirka Wetter, jeremius@fantasy-scifi.net
, 2001 - 2005
Design: Rinvit, Jeremius
Na textech se podíleli Pavel Džuban a Toomz
URL: http://fantasy-scifi.net/taverna/taverna.php